[HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Thirsa_

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 15:21

Leuke foto's komen er weer voorbij.
Ik heb gister een fotootje gemaakt van Thirs, stilstaan was er niet bij.. was beetje hyper gister Knipoog
Afbeelding

Rian1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 15:24

Thirsa, haar buik is wel goed zichtbaar zeg! mooi hoor!!

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 15:30

monique4 schreef:
@
Wat doen jullie met de ijzers? Halen jullie die nog eraf voordat het veulen geboren wordt?

Ik denk dat ik haar hierna nog 1x laat beslaan en dan niet meer. Als ze er dan aan toe is (10 weken later) dan is ze 10 maanden drachtig. neem aan dat ik er dan niet veel meer mee kan doen. En ze kan ook nog wel ietsje langer er op doorlopen. Hier zeggen ze dat je het iig twee weken voor de uitgerekende datum eronder weg moet laten halen. Dat wordt nog wat. ulisse heeft geen sterke hoeven en is al sinds haar vierde rondom beslagen. Misschien dat het nu kan bijtrekken en dat dat straks ook niet meer nodig is.......

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 15:31

Thirsa_ schreef:
Leuke foto's komen er weer voorbij.
Ik heb gister een fotootje gemaakt van Thirs, stilstaan was er niet bij.. was beetje hyper gister Knipoog
Afbeelding

Lekker fris met dit weer Haha! Duivel

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 16:30

heb helemaal geen ijzers eronder..

mooie foto! paarden zijn ook wat frisser met de kou hoor...

die buik van dana begint ook te groeien! Haha! leuk hoor!

Kelly0708

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 16:32

hier ook geen ijzers!
wat een buikjes komen er voorbij.

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 16:33

Kitzbi heb ik op voorijzers staan omdat ze slechte hoeve heb dus dat kan ook en die is ook drachtig en 26 april uitgerekent

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 16:59

hier ook ijzerloos. altijd zo geweest en ga dat ook zo proberen te houden.

Weer leuke foto's van buikjes gezien.

Naz ook hier nog gefeliciteerd met je mijlpaal

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 17:03

Cuba staat ook voor op ijzers en blijft daar waarschijnlijk oook gewoon op staan... zijn wel meerdere paarden die voor op de ijzers blijven staan.
Afgelopen jaar (2006-2007) stond ze 4-kant op ijzers en verwachte e haar 1e veulen en toen heb ik wel alle ijzers eraf gehaald maar denk nu niet dat ik het aankomend jaar dr ijzers eraf haal (weet het nog niet zeker). Ze is 22 mei uitgerekend, en begint nu toch al n lekker buikje te krijgen... zal eerdaags wel n foto plaatsen.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 17:03

Ik de merrie al een tijdje zonder ijzers Lachen Ze heeft goede voeten en we lopen nauwelijks over de weg.

Rian1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 17:05

Cuba, ben benieuwd hoe ze er nu uit ziet!! Wel weer helemaal beter???

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 17:13

Rian1984: thanks! Lachen je begint het idd wel te zien

Odessa1: errug fris ja!! Haha!

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 17:13

@rian: ze was gister alweer wat beter maar is nog even afwachten wat het effect is geweest op het veulen.

Heb nog wel ergens n foto van haar maar is van n tijdje geleden.
Zal kijken of ik die kan vinden
*edit* nope is geen duidelijke foto, zal er morgen of donderdag wel n paar maken....
Laatst bijgewerkt door Paint_Lover op 18-12-07 17:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Rian1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 17:16

Thirsa ja echt een mooie bolle buik al hoor! Ze ziet er sowieso goed uit!
Cuba, Hmm hopen dat het bij die ene verhoging is gebleven...
Ja foto!!!!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 17:17

Ik weet eigenlijk niet hoe ze dat bij ons doen, cuba weet jij dat? Pandora staat voor op ijzers en volgens mij heeft dat te maken met haar toch wat gevoelige benen.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 17:21

@falona: heb geen idee hoe ze dat willen gaan doen, cuba heb ik vorig jaar helemaal van de ijzers afgehaald omdat het haar 1e veulen was en ik niet wist hoe ze erop zou gaan reageren (en natuurlijk niet wilde hebben dat ze erop zou gaan staan) maar merkte wel dat ze anders doen... ze voelen met hun hoeven en cuba heeft chennai nooit geraakt (op de ene keer na dan toen ze in de wei stonden en cuba net weer 4-kant op ijzers stond, ze raakte haar niet hoor maar het scheelde niet veel).
Ik zou het voor de zekerheid gewoon even aan bert vragen, maar idd omdat pandora best gevoelig is op haar benen lijkt het mij niet zo'n goed idee om haar van dr ijzers af te halen

Rian1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 17:23

Ik ga naar huis!
Met een beetje geluk kan ik vanavond bijlezen.. krijgen internet vanavond (hoop zo dat het lukt!)
Fijne avond allemaal!

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 17:25

Ik heb een vraagje.
Mijn merrie werd erg lastig drachtig en daardoor is ze van achter dichtgenaaid (ze liet het namelijk elke keer lopen).
Dit is onder deskundig oog gedaan (wat natuurlijk harstikke logisch is!)
Daarna nog een paar keer geinsimineerd en toen een scan gemaakt en bleek dat ze drachtig was!
Alleen een paar maandjes later leek het net of ze hengstig was! Ze had kuren en zat nogal te 'knipogen' met haar 'achterwerk'.
Nou ben ik dus benieuwd of het veulen er nog in zou zitten of niet. Mijn vader vind het niet nodig om nog een scan te maken, want we zien het vanzelf zegt hij. Ze krijgt wel een dikkere buik, maar of dat nou van het eten komt of van de zwangerschap? ik heb geen idee.
Maar een merrie kan toch niet hengstig zijn als ze drachtig is? dat heb ik nimmer nooit gehoord!

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 17:28

Een merrie kan hengstig tonen tijdens de dracht. Ja Maar de enige manier om het zeker te weten is echt scannen.

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 17:37

_Marlijn schreef:
Een merrie kan hengstig tonen tijdens de dracht. Ja Maar de enige manier om het zeker te weten is echt scannen.

Vind ik ook hoor:) wel bedankt voor je reactie in ieder geval! Ik had er nog nooit van gehoord:) Maar hopen dat er een prachtig veulentje in zit!

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 18:00

Thirza: jaaa foto!! mooie merrie hoor...! dikke buik al( voor zover te zien is hihi)ik ben zo benieuwd wat daar uitkomt!

Mloei: 5% van de drachtige merries vertoont hengstig gedrag tijdens de dracht.

Ravita heeft ook geen izers, nooit gehad, we rijden geregeld op de weg. Hoeven zijn supersterk

loon_corr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 18:03

waarom moeten de ijzers eraf dan ?

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 18:05

Cindy: als de flanken invallen kom je vaak wat dichter bij een bevalling in de buurt. Shanaya heeft ook al ingevallen flanken en haar kont word drillerig.

Update + mijlpaal (goddank)

Shanaya zit vandaag op 320 dagen dracht. Gelukkig hebben we dat alvast gehaald.
Vanmorgen was het erger dan gister, de DA kwam dan ook met spoed voor de pijnstiller. Zijn woorden waren: ze kan dit nog wel enkele dagen volhouden voor het veulen komt.

Ze ging in 1,5 minuut tijd wel 5 of 6 keer staan, weer liggen, uitgestrekt, plat op de grond liggend haar kop omhoog draaien en tanden ontbloten... Arme ziel heeft last van de voorweeën/ valse weeën. Nog geen uier!! Wel staat de camera erop, dekens kussens en slaapzakken liggen in de auto, pavokit is gehaald, oxytocine spuiten hechtgaren (voor navel) e.d. zijn gehaald.
Ik ga op gevoel daar 1 of meerdere keren heen vanavond en vannacht, er slapen vind ik nu niet nodig, maar ze staat nu ook nog op de pijnstiller, dus dat kan een vals beeld geven. Zodra dat uitgewerkt is blijf ik wrs bij haar. Ik hoop nog steeds dat het even duurt, maar helaas heeft ze vanmorgen geperst tijdens de weeën, dus ik vrees dat ze door gaat zetten... Een dag of 5 of 6 gebaseerd op mijn gevoel + DA + kennis met veel ervaring.
Nicole288 pbt indien we verrassingen voor 1 jan. krijgen, dat is sowieso de publiekelijke geboortedatum, dit omdat het op papier anders volgend jaar niet met de moeder de showring in mag (dan zou het al een jaarling zijn en dat kan natuurlijk niet). Maar goed, je weet maar nooit, misschien houd ze het nog wel vol tot eind januari!

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 18:30

SA: phoe spannend!! gelukkig wel de 320 dagen gehaald. Is het puur vanwege de 1 januari-regel dat je graag wil dat ze het nog binnenhoudt, of is er nog een andere reden?
Ravita dr heupbot(ik hoop dat je snapt waar ik bedoel) steekt meer uit dan anders, of het gedeelte vlak voor de hoogste plek waar de haren in een boog omhoog gaan is ingedeukt. Ze is 23 misschien dat het daardoor komt, ze is net 5,5 maanden drachtig dus een naderende bevalling zit er nog niet aan te komen, hopelijk. Heeft dit iets te betekenen?
Ik wil ook graag een pb als het veulen er is, met foto!

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 18:31

SA spannende dagen dus. Heel veel succes en ik ben erg benieuwd of ze zich aan de afspraken houd.

Peetorlan: Erg fijn dat whis nog braaf drachtig is.

Tja hier gaat alles naar behoren. Vorige week had vick geen zin in de dressuurles, maar springen kon donderdag als de besten. Toen was ze voor het gemak vergeten dat ze drachtig was. Het veulen is ook hier lekker actief in haar buik. Soms merk het mer rijden ook. Dan maken we ineens een vreemde beweging. haha

Tja met de ijzers zit ik ook ernstig te dubben. Als ik ze eraf haal brokkelen ze zover dat ze niet meer kan lopen de eerste tijd. Dus ik denk dat ik ze er gewoon onder ga laten zitten.

iedereen gefeliciteerd met de mijlpalen.