[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 06:56

Cemlys schreef:
Balko al ontwormt?

Petra rhodococcus is niet niks. Oppassen komende jaren, blijft nl lang in de grond zitten, en precies dit weer (warm, droog, stuiven) is er ideaal voor.
Wat voor klachten had je veulen?

Ook benieuwd naar de klachten, mijn veulen hadden ze vermoeden ook dit alleen dus geen positieve test, dus of het het is geweest durven ze niet te zeggen. Leeft helaas niet meer. Maar dat is meer door aanslag antibiotica gekomen

Balko

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 07:35

Niet ontwormd, had de merrie reeds ontwormd voor de bevalling

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 08:06

Jeetje even ingelezen over rhodococcus, klinkt heftig!

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 08:14

Petra wat vervelend. Staan ze in de kliniek?

Aantal jaar terug had ik ook een veulen met rhodococcus. Die heeft een tijd in de kliniek gestaan. In het begin ook aan het zuurstof gestaan.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 08:20

Petra: ook even opgezocht wat rhodococces is maar dat is niet niks, arm dier. Hopelijk blijft het goed gaan nu :(:)

Met Sueño gaat het super, hij doet het heel goed maar is wel echt een mannetje hoor <3

Balko: als je twijfelt zou ik gewoon een DA bellen. 2 weken diarree lijkt me voor zo'n jonkie niet goed, zeker niet gezien de temperaturen weer op gaan lopen en ze dan al meer vocht verliezen en door de diarree dan nog eens extra met kans op uitdroging.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 08:30

Balko na 2 weken zou ik wel de dierenarts erbij willen hebben. Dat duurt mij persoonlijk te lang.
Gefeliciteerd met de verkoop van je veulentje trouwens!

Oh vreselijk rodococcus, veulentje van vriendin van mij heeft dat ook gehad. Maar is inmiddels al een grote stoere twenter. Maar poeh! Lange adem voor nodig gehad hoor, om dat goed te krijgen.

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 11:35

Balko. Oei 2 weken diaree vindt ik ook wel lang. Sisi had dit 3 dagen. Na de eerste nacht al haar billen kapot. Elke dag gewassen en ingesmeerd.

Morgen gaan we Winston ophalen *\o/*
3 dagen voor de koliek operatie hadden we een fotoshoot. Wat ben ik blij om dit beeldmateriaal te hebben. De komende tijd zal hij niet veel knapper worden met stalrust en groeien.

Een topic gemaakt met de resultaten <3
[KS-ITP] Big brother and little Sis
Afbeelding

Gisteren is het laatste veulentje geboren van White Dream dit jaar. Maar jeetje, het is zo klein en dun. Ik hoop dat dit goed gaat komen. Vorige veulen was schijnbaar ook zo klein van deze merrie. Het lijkt wel prematuur. Je ziet de pezen lopen over haar benen en zo dun. Ze drinkt wel heel goed. Ze mocht niet liggen van de merrie. Ze hebben haar nu apart in een dichte stal gezet dat er hopelijk rust komt. We gaan het zien. Fingers crossed

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 12:33

Oei die is wel heel klein AM!

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 12:47

Oei, lijkt idd een prematuurtje...hopelijk snel wat meer overschot!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 12:50

Ik vind 2 weken diarree bij een veulen echt te lang. Had na paar dagen aanhoudende diarree al gebeld.

Jeetje AM, wat een iel veulen. Maar als de merrie eigenaren niet schrikken en de rest gaat goed, maar even afwachten.

Mooie foto van jouw eigen 2 veulens. Hopelijk voelt Winston zich snel weer thuis.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 13:29

Ach wat een klein smal prutsietje!
Zeker als je dan naar je 3 maanden oude dikbil staat te kijken dan is dit wel een groot verschil.
Ergens een geruststelling dat die merrie ze dus zo smal bakt. Alles verder wel goed gegaan qua drinken en mesten etc?
Wel weer een prachtig kleurtje.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 13:30

Oei wat een mini dat veulen := Hopelijk wordt ze snel wat voller.

Prachtige veulens van jou <3 Mocht ik me nog bedenken en nog een veulen wil fokken dan kom ik bij jou in de lucht voor een White Dream veulen :j

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 15:22

Minthe is super aanhankelijk. Laatst had ik ze met de warme temperaturen in de uitloop. Ik was binnen water aan het vullen. Maylandro en Minthe kwamen binnen. Moeders waren kuil aan het eten buiten. Maylandro vond het wel spannend zonder mama dus ging weer naar buiten. Minthe liep juist door en wou knuffels halen. Ze is heel lief en bijzonder <3
Afbeelding

Amhorses wat een kleintje. Wel heel knap <3 White Dream is heel gaaf. Ik hou hem op mijn lijstje voor Minthe in de toekomst.

Balko vervelend die diarree. Hier ook een veulen net 2 weken diarree gehad. Is wel vanzelf over gegaan zonder kale billen.

Petravdmeerx ah nee wat vervelend de "rode kokken" zoals wij dat noemen :o Fijn dat ie opknapt. Hij is wel super knap hoor <3

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 18:43

superpony schreef:
Ik vind 2 weken diarree bij een veulen echt te lang. Had na paar dagen aanhoudende diarree al gebeld.

Jeetje AM, wat een iel veulen. Maar als de merrie eigenaren niet schrikken en de rest gaat goed, maar even afwachten.

Mooie foto van jouw eigen 2 veulens. Hopelijk voelt Winston zich snel weer thuis.

Veulen is super actief en fit dus daarom heb ik het even aangekeken.
Mocht ik merken dat het veulen ziek is dan had ik uiteraard eerder aan de bel getrokken.
Heb tussendoor van ruwvoer gewisseld dus dacht wellicht is het daarvan.
Begon rond de 10 dagen en dat is vrij normaal dus niet direct meer achter gezocht.
Krijg nu medicatie dus ze wordt nu behandeld :).

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 20:53

Diablo is ook echt heel erg en na verhouding ook lang aan diaree geweest maar wel echt gewoon fit. Ook na het ontwormen.
Heb het toen een vitamine spuit gegeven en toen was het over. Advies was probiotica maar hij zo slecht te hanteren dat ik nooit alleen 2x daags kon gaan spuiten.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 21:45

Balko schreef:
Niet ontwormd, had de merrie reeds ontwormd voor de bevalling

Had ik ook gedaan en toch had hij wat wormeitjes, gok veulenworm maar zo vaak kijk ik niet dus bloedworm kan ook. Ivermectine erin en slappe mest was weg. Of ontwormen of mest laten testen om te beginnen.

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 22:44

Nou ik haal medicatie en vervolgens is de mest normaal :').
Ze doen t erom….

Special was niet nog niet zo tam. Vandaag vond ik dus dat ze daar even overheen moest stappen. Nadat we haar in de hoek even tot rust lieten komen heb ik haar een halstertje om gedaan en even heerlijk gekriebeld en gepoetst. Enkele minuten later lieten we haar uit de hoek en deden het halstertje af maar ging ze nergens heen, maar genoot nog even van de kriebels. Mama vond dit zo gezellig dat ze haar dochter even hielp de baas knuffelen <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 00:42

Balko schreef:
superpony schreef:

Veulen is super actief en fit dus daarom heb ik het even aangekeken.
Mocht ik merken dat het veulen ziek is dan had ik uiteraard eerder aan de bel getrokken.
Heb tussendoor van ruwvoer gewisseld dus dacht wellicht is het daarvan.
Begon rond de 10 dagen en dat is vrij normaal dus niet direct meer achter gezocht.
Krijg nu medicatie dus ze wordt nu behandeld :).

Ja, snap wel dat je het aankijkt, maar het kan bij veulens zo snel omslaan. Is voor mij een andere categorie dan een volwassen paard die wat mankeert.

Fijn dat het veulen nu wil knuffelen.

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 11:10

Baljo. Fijn dat ze nu ook wil knuffelen.

Guess who is back home <3 *\o/* Afbeelding

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 11:14

Wat fijn!! *\o/*

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 11:16

Heeeej goed nieuws!
En hoe is het met de jongste spruit van White Dream?

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 11:30

*\o/* *\o/* superfijn

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 12:43

Sanet schreef:
Heeeej goed nieuws!
En hoe is het met de jongste spruit van White Dream?

Wat ik vernam gaat het goed. Blijven nog even op stal, ze is zo klein. Zolang er niemand in de buurt is. Is de merrie gelukkig nu rustig.
Ze drinkt goed en is fit. Ik had vernomen dat ze spuiten had gehad van de dierenarts. Die moest ze een aantal keer geven. Geen idee wat het is. Wellicht extra vitamine?

floripori17

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 23:14

Aah wat fijn am!! Zou het geen preventieve antibiotica kunnen zijn? Doen sommige oude dierenartsen nog en misschien omdat ze erg prematuur lijkt?

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 23:45

Aaaah fijn AM!