kiki1976 schreef:Cynthia82, wij hebben hier op stal alleen maar zomerweide's helaas geen winter weide
Maar goed ben al blij dat ze in ieder geval de hele winter periode de hele dag buiten komen, want dat zie je hier toch vaak anders.
Laatst ook op een stal. Daar komen ze alleen buiten als het weer het toelaat en dan op de weide. Anders omste beurt in de bak/paddock. Max 2 uur per dag.
Bij mij op stal komen ze ook alleen maar uit stal als ik er zelf ben. Als de wei te slecht is, en het dus de paddock is, dan kunnen ze alleen in de bak zolang ik erbij ben. Ik probeer altijd minimaal 2 uur, maar dat lukt niet altijd. Daarom ben ik zo blij met de wei. Helaas kunnen we er weinig gebruik van maken, maar nu vanmorgen zijn ze weer om 11 uur het land op gegaan en om 19 uur rij ik even (wel 9 km heen en 9 km terug) om ze binnen te zetten, maar kijk ze staan
Is toch een heerlijk gezicht?

Dat is wel het enige nadeel van mijn stal, dat ze niet standaard een paar uur per dag buiten komen, maar ja.. je kan niet alles hebben. Gelukkig staan ze van 1 mei tot 1 november altijd 24/7 op het grote zomerland (wat overigens niet bij stal hoort, maar aan de andere kant van het bos is).
Hahaha, Knolselder, kijk dat liggen
ML, gefeliciteerd met je 300 dagen!
Fotsy schreef:Ik heb wel de indruk noisy dat ze heel actief zijn een kleine maand voor het veulenen en dan net ervoor stilvallen.
Een kleine maand ja? Dat zou leuk zijn! Yolooo is heel druk namelijk
Vandaag ging Dais dr buik ook weer heen en weer. Ik legde mijn hand op haar buik en toen schopte hij nog een keer. Zo schattig 
Ik zie Yolooo wel altijd in de flanken, en wat minder bij het uier.
Kiki, Bo is toch pas 20 april uitgerekend? Want als ik jouw posts lees, lijkt het al een tijdje alsof het zo spannend is dat het vrij snel kan komen, dus ik raak er een beetje van in de war
Tjinta schreef:Annisse uier gaat gestaag vooruit. Ik ben zelf ook heel benieuwd wat ze gaan doen. Als dit zo door gaat hebben we weer een vroege, maar tja ik lees t hier in t topic meer dan genoeg: ineens stagneert de boel. Ga er dus maar niet vanuit.
Dat is niet de afspraak hè?
Ach pol.. dag 356.. wat erg.. Maar.. als ze nog even wacht, krijg je straks wel een 'eervolle' vermelding in de beginpost van het DBT 
Venthe, dat een veulen van merriebrok te groot/dik wordt is onzin. Een veulen past zich aan aan de ruimte in de baarmoeder en gaat pas na de geboorte echt groeien. Als je merrie er goed uitziet, niet ingevallen is, fit is en glimt, zou ik niets veranderen, hooguit over een maandje ofzo wat gewone brok ruilen voor extra merriemuesli, maar meer denk ik niet.
Fotsy, mooi beeld voor een camera uit 1970 
ahh.. gossie.. nijntjes 
O, en mag ik deze ook even spammen? Is tenslotte toch de volle zus van Yolooo. Ik ben zo trots op mijn knappe vrouwtje 

En als allerlaatste dan, de 10 maandenfoto's van Dais!
10 maanden:
10 maanden bij Fi:

10 maanden bij Ti:

Ze is nu echt het meest bescheiden. Bij Ti was ze héél dik, maar zelfs bij Fi was ze zwaarder dan nu.
9 maanden:

10 maanden:

9 maanden: