[HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

chimello

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 11:16

Ik kom ook merries te kort :')

En nog geen veulens ook niet :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 11:26

Jolandje, gefeliciteerd!

Het lukt me niet om actief hier te reageren. :o
We hebben gebroken nachten en best wat zorgen.
Heb al moeite om mijn eigen topic bij te houden, eerlijk gezegd. :o

Maar ik lees wel mee en bij. :j
Ben benieuwd wie het volgende veulentje gaat krijgen!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 11:29

Jij misschien? :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 11:31

Ik hoop het. _O-

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 11:38

Mijn merrie ging net kreunend liggen..Ik dacht yes! Ze staat weer _O-

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 12:01

Dramaqueen pol1? :')

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 12:06

Gefeliciteerd met de mensen baby,

Nog geen baby paarden. Wel vele op knappen laat ze maar komen hier schijnt het zonnetje heerlijj

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 12:06

Ik had toch ook wel al veulens verwacht maar jammer.
Hier nu eindelijk ook lekker weertje, veel zon.

En camera is verplaatst van stal *\o/* we zijn er klaar voor (niet letten op datum, ik krijg dat niet goed en wist niet eens dat er in 1970 al camera's bestonden) antiek ding :P

Afbeelding

Een off topic maar vandaag mijn nieuwe nijntjes op foto gezet, ze groeien als kool

Afbeelding

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 12:37

Tjinta, ja idd. Al is het meer dat ik bang ben dat ik niet indien nodig optijd op stal ben. Meestal gaat het allemaal goed, maar stel dat ze toch net ff een beetje hulp nodig hebben.
Nu is het maar 13 km naar stal, en ik kan altijd de staleigenaar bellen....

Venthe, hier ben ik 2 mnd voor de uitgerekende datum heel langzaam aan begonnen met merriebrok. Begonnen met een handje per dag, maar dat is meer omdat Bo langer tijd nodig heeft om over te schakelen.
Onze da verwees het naar het land der fabelen dat merriebrok (mits je er geen kilo's per dag in gooit, maar een halve kilo is juist goed) grote veulens veroorzaakt. Maar dat ze de extra voedingsstoffen wel nodig hebben.
Verder vind ik je merrie er super goed uit zien en zou me niet direct zorgen maken. In jouw geval zou ik nu lekker doorvoeren zoals je nu doet.

Luna2006 denk dat ze die nog even lekker verborgen houd hoor. Vandaag op 323 dagen.

suus_elviera, kijk gaat al een klein beetje vullen *\o/*

KBK, word nu wel eens tijd dat Beertje geboren gaat worden.

Fotsy, lekker ruime box.
Leuk jonge konijntjes <3

Bo loopt vandaag met d'r staart regelmatig omhoog of opzij.
Uier kan wat mij betreft nog voller.
Grappig die rimpels erin.
Afbeelding
Afbeelding

Mopjemop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 12:56

Mooi helder beeld Fotsy en een mooie kraamkamer ;)

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 15:03

Ines, gefeliciteerd met je kleine nichtje!!

Zag ook nog een hele trotse Jolandje met haar 1A hengstje!!

En geloof nog iemand met een nieuwe aanwinst!

Hier ook nog geen veulentje(s). Lies heb ik al 2 weken niet meer met haar staart naar beneden gezien :o

Zonnetje viel nog tegen, maar gisteren hebben de pony's wel voor het eerst weer lekker in de wei gelopen! Neusjes kwamen bij voorkeur niet uit het gras ;)
Heb nog wat fotootjes van de dikke buiken in het gras. Maar ben nog even mn laatste werkdagje voor de vakantie aan het uitzingen ^_^

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 15:13

kiki1976 schreef:
Cynthia82, wij hebben hier op stal alleen maar zomerweide's helaas geen winter weide -O-
Maar goed ben al blij dat ze in ieder geval de hele winter periode de hele dag buiten komen, want dat zie je hier toch vaak anders.
Laatst ook op een stal. Daar komen ze alleen buiten als het weer het toelaat en dan op de weide. Anders omste beurt in de bak/paddock. Max 2 uur per dag.

Bij mij op stal komen ze ook alleen maar uit stal als ik er zelf ben. Als de wei te slecht is, en het dus de paddock is, dan kunnen ze alleen in de bak zolang ik erbij ben. Ik probeer altijd minimaal 2 uur, maar dat lukt niet altijd. Daarom ben ik zo blij met de wei. Helaas kunnen we er weinig gebruik van maken, maar nu vanmorgen zijn ze weer om 11 uur het land op gegaan en om 19 uur rij ik even (wel 9 km heen en 9 km terug) om ze binnen te zetten, maar kijk ze staan <3 Is toch een heerlijk gezicht?

Afbeelding

Afbeelding

Dat is wel het enige nadeel van mijn stal, dat ze niet standaard een paar uur per dag buiten komen, maar ja.. je kan niet alles hebben. Gelukkig staan ze van 1 mei tot 1 november altijd 24/7 op het grote zomerland (wat overigens niet bij stal hoort, maar aan de andere kant van het bos is).

Hahaha, Knolselder, kijk dat liggen :')

ML, gefeliciteerd met je 300 dagen! *\o/*

Fotsy schreef:
Ik heb wel de indruk noisy dat ze heel actief zijn een kleine maand voor het veulenen en dan net ervoor stilvallen.

Een kleine maand ja? Dat zou leuk zijn! Yolooo is heel druk namelijk :D Vandaag ging Dais dr buik ook weer heen en weer. Ik legde mijn hand op haar buik en toen schopte hij nog een keer. Zo schattig <3
Ik zie Yolooo wel altijd in de flanken, en wat minder bij het uier.

Kiki, Bo is toch pas 20 april uitgerekend? Want als ik jouw posts lees, lijkt het al een tijdje alsof het zo spannend is dat het vrij snel kan komen, dus ik raak er een beetje van in de war :o

Tjinta schreef:
Annisse uier gaat gestaag vooruit. Ik ben zelf ook heel benieuwd wat ze gaan doen. Als dit zo door gaat hebben we weer een vroege, maar tja ik lees t hier in t topic meer dan genoeg: ineens stagneert de boel. Ga er dus maar niet vanuit.

Dat is niet de afspraak hè? :n

Ach pol.. dag 356.. wat erg.. Maar.. als ze nog even wacht, krijg je straks wel een 'eervolle' vermelding in de beginpost van het DBT :+

Venthe, dat een veulen van merriebrok te groot/dik wordt is onzin. Een veulen past zich aan aan de ruimte in de baarmoeder en gaat pas na de geboorte echt groeien. Als je merrie er goed uitziet, niet ingevallen is, fit is en glimt, zou ik niets veranderen, hooguit over een maandje ofzo wat gewone brok ruilen voor extra merriemuesli, maar meer denk ik niet.

Fotsy, mooi beeld voor een camera uit 1970 :+
ahh.. gossie.. nijntjes <3

O, en mag ik deze ook even spammen? Is tenslotte toch de volle zus van Yolooo. Ik ben zo trots op mijn knappe vrouwtje <3

Afbeelding

En als allerlaatste dan, de 10 maandenfoto's van Dais! *\o/*
10 maanden:
Afbeelding

10 maanden bij Fi:
Afbeelding

10 maanden bij Ti:
Afbeelding
Ze is nu echt het meest bescheiden. Bij Ti was ze héél dik, maar zelfs bij Fi was ze zwaarder dan nu.

9 maanden:
Afbeelding

10 maanden:
Afbeelding

9 maanden:
Afbeelding

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 16:05

Cynthia, hier hebben we wel allemaal een eigen vaste paddock met een bestraat stukje. Dat is dan wel weer erg lekker.
Hier staat een deel met de zomer wel 24/7 buiten en een deel met de nacht op stal. Mogen alleen niet op de weide blijven met de nacht.

Ze is idd pas op 20 april uitgerekend, dus vandaag pas 323 dagen. Dus eigenlijk nog niet helemaal aan de beurt hihi
Ze is met de nacht soms behoorlijk onrustig, liggen, staan, rollen, stampen, heel boos naar d'r buik doen.
Kan ook best zijn dat dit nog 2 weken door blijft gaan, ik heb geen idee.

Mooi bescheiden buikje heeft Dais

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 16:24

Fotsy, mooi beeld! :j

Grappig om te zien hoe Daisy toch iedere maand veranderd.

Hier heb ik poetsbeurt gehouden, onthaard en bij Neon staart en manen gewassen, bij Michael alles weer netjes uit de klit gehaald. Was hard nodig. :=
Daarna een nieuw pak hooi binnen gezet, en veel meer heb ik niet kunnen doen. Met de strotouwtjes eraf halen schoot ik uit en snee door mijn hand. :+ Snel even naar huis (overkant), afgespoeld en iets eromheen gedaan, en de pony's buiten nog hooi gegeven. Toen maar de huisartsenpost gebeld om alles weer dicht te laten naaien. :+

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 16:51

Auwwaa Neon dat is echt niet fijn! Moesten er veel hechtingen in? Alle pezen nog heel?

Cynth ik heb t Annisse net even verteld, dat ze rustig aan moet doen, omdat we anders niet samen kunnen waken... _/-\o_

Fiore ziet er echt super uit... en de vergelijk foto's zijn weer perfect! *\o/*

Fotsy prachtig scherp beeld heb je! :j

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 16:56

Snee van een cm of 5, alles precies gemist, 3 touwtjes erin en wat hechtpleisters. En o o o, kei erg, ik kan geen aardappels meer schillen nu. *\o/* *\o/* *\o/*
Dus dat staat manlief nu te doen. :P Hij vond alleen wel dat ik de vaatwasser uit kon ruimen. -O-

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 17:13

_/-\o_ _/-\o_ Foei .....hand omhoog en 100% rust joh!!! Levensgevaarlijke verwondingen zo te lezen.... :') :j

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 17:15

Ze is thuis :D

Afbeelding

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 17:58

Oh Ennasil was het met de nieuwe aanwinst! Fijn om haar thuis te hebben zeker?

Neon gats, dat is een beste snee dan. Beterschap!

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 18:13

Het kan zomaar zijn dat Anouk heel snel gaat bevallen. Hopelijk werkt het mooie weer. Duimen jullie mee dat Anouk gaat bevallen. Ze zit op 328 dagen dus wordt echt heel spannend.

Ze is schattig ennasil!

Oei Neon! Dat is niet zo fijn.

Ben benieuwd hoe lang bo nog gaat wachten Kiki!!

Fi is echt knap cynthia!
En dais ziet er echt goed uit!!

Afbeelding

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 18:36

Rianne je uier foto toont wat raar moet ik zeggen. Volgens mij nu vooral zucht en weinig uier vulling. Harst ze al wel wat?

328 komt goed hoor!

Succes met afwachten

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 18:39

Spannend Rianne!

Zo, daar zit nog een aardig pak haar op Ennasil, fijn dat ze er is

Ai Neon, das niet best. Met zo'n enorme wond mag je echt niks in het huishouden doen hoor. Stel je voor dat het straks gaat ontsteken en dan moet je hand eraf. Nee, je moet echt even je man overtuigen dat hij voor de komende 6 weken jouw taken moet waarnemen hoor :D

Fiore is knap. ik hou wel van dat kleurtje O:) Kees heeft inderdaad een bescheiden buikje in vergelijking met voorgaande drachten. Waar hoop je op, hengstje of merrietje? Ben het ff kwijt.
ik heb trouwens net een schema gepakt om over 8 weken 10km te kunnen hardlopen. Ben benieuwd of ik het haal haha. Beetje pushen kan geen kwaad toch?

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 18:40

337 en 326 dagen vandaag... van mij mag het ook wel gaan komen.

Maar er zijn nog steeds mensen die langer wachten.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 19:04

Oeie neon das minder, verzorg je maar goed of beter gezegd laat je maar verzorgen :P

Dais ziet er goed uit, het begint echt uit te zakken nu die buik

Aniekr ja een mens miet toch veeeel geld hebben

Ennasil gefeli mooie aanwinst en inderdaad daar zit nog een pak haar op, de pony's hier zijn al de helft kwijt

Rianne uiertje kan nog veel voller denk ik maar ja ze zijn soms zo onvoorspelbaar, duimen draaien

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-16 19:17

Ja uier was vol vorige week vrijdag. Maar dit weekend was ie leeg. Alleen is dr buik nu heel anders en uier is zo vol natuurlijk want ze laat em gewoon volschieten vlak voor bevalling :')