Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Bonnieaw schreef:Hebben jullie trouwens al namen voor de baby's?
Ik heb voor een hengstje wel de naam al in mijn hoofd maar voor een merrie ben ik aan het twijfelen!
annastasia schreef:NRPS?
Want daar moet een hengst beginnen met de letter van de vader en een merrie staat vrij....
Traiectum schreef:Quarters zijn wat dat betreft wel makkelijk, er zijn geen beginletter-regels. Enige regels zijn dat een naam maar 1 keer voor mag komen, en een max van 20 karakters (inclusief spaties). Er is meestal wel een traditie om een veulen naar de (voor)ouders te noemen, maar dat is niet verplicht.
De naam die ik in m'n hoofd heb kan voor zowel merrie als hengst. Nou ja, dat is eigenlijk m'n tweede keus, mijn eerste keus is al in gebruik en mag dus niet. Roepnamen ben ik voor een merrie al zeker van, hengst nog niet helemaal.
Ennnn ... vandaag 200 dagen!Nog maar 140 dagen wachten ...
annastasia schreef:Traiectum schreef:Quarters zijn wat dat betreft wel makkelijk, er zijn geen beginletter-regels. Enige regels zijn dat een naam maar 1 keer voor mag komen, en een max van 20 karakters (inclusief spaties). Er is meestal wel een traditie om een veulen naar de (voor)ouders te noemen, maar dat is niet verplicht.
De naam die ik in m'n hoofd heb kan voor zowel merrie als hengst. Nou ja, dat is eigenlijk m'n tweede keus, mijn eerste keus is al in gebruik en mag dus niet. Roepnamen ben ik voor een merrie al zeker van, hengst nog niet helemaal.
Ennnn ... vandaag 200 dagen!Nog maar 140 dagen wachten ...
Geldt die naam voor alle quarters over de hele wereld?
Dat is dan nog knap lastig om een originele naam te verzinnen. Lost het probleem zich op als je bijvoorbeeld een - tussen de namen zet?
polleman schreef:S.A. Mawiyah x S.A. Tawfiq - 1 januari - 344 dagen drachtig (merrie) (acute oedeem of hernia op 296 LA klein "lendewervels" +/-10-14 dgn)
Ramaylla E.S. x S.A. Djamal - 1 januari - 341 dagen drachtig (hengst)
sa die boven aan staat laat best lang op zich wachten??
en zeker als Ramaylla eerst komt,
is SA Mawiyah altijd laat met veulens krijgen??