Wij moeten voor een hengst veulen met de E beginnen, een merrie is vrije keus..
Toch een rot letter, wil een naam die niet veel gebruikt is, en dat is lastig nu het KWPN vorig jaar de E had..
corinep
Geplaatst: 06-03-10 23:51
Jippie jee Eindelijk harsdruppeltjes! Vandaag is dag 341. Ze zijn wel heel klein maar glinsterden mooi aan dr uier, wel alleen de linkerkant maar het is een begin. Zagen dr wel beetje vloeibaar uit, maar mag er sowiezo niet aankomen, foto's maken is al je leven riskeren. Vandaar ook excuses voor het strootje .
Ook denk ik dat hier wel goed te zien is dat dr banden lekker slap zijn. Beetje zielig kontje hoor zo . Gaan we weer flink trainen als ze bekomen is van de bevalling!
Ook viel me op dat dr muts een klein stukje open stond. Het is allemaal wel een beetje aan het rommelen geloof ik.
Haar buik had ik wel een foto van gemaakt maar was niet duidelijk. Heb wel het idee dat deze sinds 2 dagen een beetje andere vorm heeft gekregen. Lijkt net of het breedste deel wat naar beneden is gezakt.
Oftewel ik kan nog niet wachten, maar zal het vannacht al gebeuren? Ik houd het iig goed in de gate. Super super spannend!
verder niet bijgelezen wegens hengstenkeuring morgen en hele dag in voorbereiding gezeten
Tinkerbell gescand vandaag. is dus zeker niet meer drachtig Is mooi hengstig, mooi follikel, maar nog niet klaar voor eisprong. verder een klein beetje vocht in de baarmoeder, maar dat is bij koudbloeden aan het begin van de hengstigheid niet alarmerend. Dus er hoeft geen swap te worden gemaakt, geen spoeling enz Werd me wel aangeraden haar na het dekken te laten dichtnaaien ivm eventueel vervuilen/luchtzuigen was geen verrassing, want ik had er zelf naar gevraagd ivm het feit dat haar anus sinds de bevalling van Illian plots veel dieper ligt dan de schede.
Whisper staat er lekker rustig bij.. tenminste ze staat stil, op rust maar haar hoofd is met van alles bezig.. omhoog, laten hangen, opzij.. K ga nu lekker 2 uurtjes slapen met de cam naast me bed... Hoop dat alle uitgetelde merries vannacht bevallen Slaap lekker allemaal!!
hier nog niks.. had sool nog verteld dat ze t vannacht moet gaan doen, maar tot nu toe niet geluisterd.. al was ze vorig jaar ook rond half 5/half6 sochtends, dus wie weet
peach2001
Geplaatst: 07-03-10 03:05
Mawiyah 12 dagen tot 300, 32 dagen tot 320 Passia 13 dagen tot 300, 33 dagen tot 320
Shamal is begin deze week "hengst" geworden, hij mocht Emira dekken (dekte nog niet buiten zelfstandig, dus voor ze samen naar buiten gingen deden we ze "ff aan de hand"). Shamal is heel voorzichtig en heeft geen drang om steeds te moeten dekken oid. Kuray heeft op dezelfde dagen zowel Shanaia (liep hij mee buiten) als Shanaya (aan de hand). Hij heeft zich de eerste dag suf gedekt natuurlijk, want eerder mocht hij wel los dekken maar haalden we ze daarna uit elkaar omdat er altijd een jong veulen aan de voet liep bij de merrie. En als wij dan dachten dat kuray soms over-enthousiast is met dekken, dan was dat tot vandaag.... Vandaag is Djamal ook "hengst" geworden. Hij heeft Xenah gedekt. Xenah is niet zo blij, deze 2-jarige is meer hengst dan zijn vader, shamal en kuray bij elkaar... Een felle donder is ie en hij weet precies wat ie moet doen! Hier gaan we onze handen aan vol hebben. En Kuray is echt een schatje vergeleken met Djamal... Maar goed, hij deed wat ie moest doen en hij kon het helemaal alleen, vlekkeloos!
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 07-03-10 07:56
Goeiemorgen, De veulens hebben echt nog geen zin???
De mijne moet denk ik zijn diploma bij het zwemmen nog halen. Denk dat het drijven op de buik met uitgestrekte voorbenen en het hoofd er mooi tussen het laatste onderdeel is
Zo Inowa flinke buik. Die komt toch wel eerder.
Wouw daar kwamen mooie harspuntjes voorbij.
Frenia dat is flink balen dat ze niet drachtig is. Bij mijn paard hebben ze wel een monster genomen en gespoeld. Alleen de DA zei minimaal 3x spoelen en de HH heeft 1 keer gespoeld en toch in 1 keer drachtig. Zij moet ook elke keer dicht gezet worden.
SA Altijd wat met dat natuurlijk dekken. Toch wel fijn dat hij het zo in 1 keer foutloos doet.
manueeltje84
Geplaatst: 07-03-10 09:07
corinepgek: ik vindt het uier nog helemaal niet zo heel vol of zie ik dat verkeerd? Banden kunnen naar mijn iedee nog wat losser, maar goed je weet nooit! Ik hoop voor je dat ze snel gaat.
JaJa nog 2 dagen en dan zit ik aan de 320 dagen! Ik moet zeggen de tijd vliegt voorbij, (ik heb het niet eens in de gaten) Ik denk dat als ze eenmaal aan de tijd is de dagen wel wat langer duren, maar voor nu: Time Fly,s!!
manueeltje84
Geplaatst: 07-03-10 09:11
By the way wie gaat er dit jaar een lijstje bij houden vanaf dag 320??
peetje82
Geplaatst: 07-03-10 09:40
mogguh!
Nog geen beebnieuws vanmorgen? Jammer zeg
Hier ook alles heel rustig, afgelopen week veranderde ze zoooo snel, maar nu ziet het er naar uit dat ze rustig dr tijd vol gaat maken Tis toch bibberkoud nu
Had iedere 2 uur mijn wekker gezet om op mijn camera te kijken, die om 3 uur was ik doorheen geslapen. Die van 5 uur werd ik wel wakker van. Wilde inloggen op mijn camera maar toen deed internet het niet... Toen stelde mijn lieve vriendje die toch al wakker was voor om er even heen te gaan en internet weer te fiksen en even naar Asha te kijken.
Toen hij zijn kleren aan het aantrekken was ging dat stomme Birth Alarm ook nog af dus ik ook maar gelijk aangekleed. Wij snel naar paard toe, dacht wel dat het vals alarm was want ze gaat vaak rond die tijd eventje plat liggen. Reed denk ik 80 op 50 km weg, kwam een kruispunt aan dus minderde iets vaart, stond dr een politieauto. Ik had zo iets van naja ik rij gewoon met hetzelfde tempo door, was er toch bijna. Volgt ie me het pad op! Dus ik stap gehaast de auto uit en zeg: Ik ga eerst even bij mijn paard kijken want het Birth Alarm ging af. Dus die agent had alleen maar de tijd om OK te zeggen. Toen ik zag dat er niets aan de hand was liep ik weer naar het hek maar waren ze weg . Snelheid hadden ze toch niet kunnen meten(en was nou ook niet dramatisch hard, de eerste nacht dat ik alarm kreeg wel ). Waarschijnlijk wilde die een alcohol controle doen ofzo gezien dag en tijdstip maar had wel door dat ik niets gedronken zou hebben .
Maargoed mevrouw stond lekker rustig in dr stal. Vond wel dat het een groot zooitje was, had juist nog een baaltje vlas dr bij gegooid maar op hoop plekken was de rubbermat te zien. Ook lag er best veel mest dus heb me riek maar even gepakt en heb dr stal om 5 uur snachts een beetje staan kuisen.
Harsdruppeltjes waren weg, had dr graag even in geknepen om te kijken of dr al wat anders uit kwam maar dat laat ze dus echt niet toe . Ook stond dr muts wat meer open en zag m een paar keer vertrekken, dat had ik dr nog nooit zien doen. Naja toen maar weer naar huis om talloze keren over een bevalling te dromen en iedere 2 uur op de cam kijken .
Ga ze zo maar eens buiten zetten en zal dan ook even wat vaker langsrijden want vind dit wel erg spannend.