[HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Shayla

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 19:43

Ik ga eens kijken of ik het hier ook een beetje bij kan houden Haha!

Even voorstellen voor degene die me niet kennen Knipoog
Ik ben Sandra , 26 jaar (bijna Clown ) en Shayla is mijn 10 jarige tinker merrie (voor foto's zie mijn profiel) die nu voor de 2de keer drachtig is van Chakotay. Voor foto's zie www.chakotay.dogwalkers.nl of het profiel van Tinkermuts : http://www.bokt.nl/forums/memberlist.php?mode=viewprofile&u=6846
Voor Shayla word dit het 3de veulen.

Ze is weer uitgerekend op 15 maart Clown Vorig jaar ook al Tong uitsteken

Het aankomende veulen heeft al een nieuwe eigenaresse , dat word San1989 hier op bokt : http://www.bokt.nl/forums/memberlist.php?mode=viewprofile&u=108544

Even 2 filmpjes van de nieuwe baby Haha!

18 dagen scan op 1 mei :

http://www.youtube.com/watch?v=M5l9CUZHiRE

De iets meer dan 30 dagen scan op 14 mei :

http://www.youtube.com/watch?v=xv-lO2yrCdA

En dit is er vorig jaar uitkomen rollen Knipoog Lovers

Afbeelding

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 19:53

Zo, ben ik ook. Ben dus eigenaar van een bijzonder geval. Mijn merrie is drachtig gescand van een drieling. Jan Greve had dit in zijn loopbaan pas 1x meegemaakt, en die heeft dus toch echt 1000den merries gescant. Heel de kliniek is bij elkaar geroepen om dit wonder te aanschouwen. Maar ik had haar liever gewoon drachtig gehad. Ze hebben twee eitjes weggeknepen, nu is het maar weer afwachten of het derde eitje het wel houdt. Morgen wordt ze om vijf uur weer gescand, blijft dus nog steeds spannend. Ik dacht dat ik na de afgelopen jaren geen zenuwen meer over had, maar Vienna zit waarschijnlijk nog precies op die ene te werken die ik nog over heb.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 20:01

rebble en marije van harte!

Sjanty is anderhalf uur geleden geinsemineerd. Eitje was er al klaar voor. Morgen wordt ze gescand of het eitje weg is, zo niet dan zondag weer insemineren!

Twinklebel: joh een drieling, echt apart zeg! Nu dus even morgen afwachten! Ik duim voor je!

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 20:11

een drieling jeetje.. Maar hopen dat die ene blijft zitten!

Hier heb ik ondertussen een mail teruggehad van de hengstenhouder en die stelde me ook wat gerust.. Toch laat ik haar volgende week samen met Pauk scannen voor de zekerheid want ik moet het gewoon weten..
Mocht ze dan niet drachtig meer zijn heeft ze deze hengstigheid gehad om zich op te schonen

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 20:20

Jemig zeg een 3 ling ! Bloos!

Pauk ik duim met je mee dat ze gewoon nog drachtig is ....

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 20:22

jeetje een drieling, en het is zeker dat niet 1 ervan een kieste was? jeetje zeg...

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 20:22

Marije: gefeli!!
Van welke hengst is ze drachtig?

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 20:28

Pauk schreef:
een drieling jeetje.. Maar hopen dat die ene blijft zitten!

Hier heb ik ondertussen een mail teruggehad van de hengstenhouder en die stelde me ook wat gerust.. Toch laat ik haar volgende week samen met Pauk scannen voor de zekerheid want ik moet het gewoon weten..
Mocht ze dan niet drachtig meer zijn heeft ze deze hengstigheid gehad om zich op te schonen

Het zal toch niet hetzelfde als bij Danielle zijn Nors opkijken Zeker weten laten scannen, dan kun je meteen zien of de kleine nog in leven is. Succes ermee!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 20:29

Twinklebel, wat apart zeg! Hopen dat die ene uitgroeit tot een mooi veulen!

Sjoert, niet van een cob hengst Haha!
Ik heb nu eens gekozen voor een aparte combi, ze is drachtig van de arabisch volbloedhengst G Basgier.
http://www.sibasni.nl/basgier.html

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 20:31

Ah apart Haha!

Ben benieuwd! Ja
Nogmaals gefeliciteerd!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 20:32

Hoi Shayla, welkom, en leuk dat je je voorsteld. Mooie tinker heb je al gefokt!
Zal ik me dan eigenlijk ook eens voorstellen? Veel kennen me wel van andere jaren, maar toch. Tong uitsteken

Ik ben dus Maaike, in het bezit van 1 knappe (ahum, de praktijk valt wel tegen) appaloosamerrie. Op 3-jarige leeftijd voor het eerst gedekt, en ze heeft 3 veulens achter elkaar gehad, 3 maal volle broers van de hengst Lamento III. Dit jaar geen veulen, en ze staat nu bij de hengstenhouder en hopelijk wordt ze drachtig van Verdi. Niet de KWPN hengst, maar een New Forest hengst. Het veulen zal voor de verkoop zijn, want ik kan niet alles houden. Haar eerste veulen heb ik nog wel, en dat is sinds afgelopen winter een goedgekeurde hengst. Helaas staat die niet meer bij mij, maar 100 km verderop bij een hengstenhouder. Daar krijgt hij meer kansen als dat hij bij mij zou hebben.

Twinklebel, een drieling, sjee............je merrie heeft eitjes in overvloed zo te horen. Hopelijk is het afknijpen gelukt. Zaten ze wel een beetje ver van elkaar?

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 20:36

@ Twinklebel: Spannend. Hopen dat die ene wel blijft zitten.

Reminds me, Casa had twee eitjes, allebij geovuleerd. Hoop niet dat die drachtig is van een 2 ling...

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 20:36

Oh euhm zal ik me dan ook ff kort voorstellen? Haha!

Sjoert, 23. Student geneeskunde. Woonachtig in het Oosten van het land, maar ik tour elk weekend door NL om foto's te schieten in opdr. Zie mijn meest recente reportage op www.edwardgal.nl Haha!

Euhm, hier voor dit jaar nog 1 drachtige merrie.
Voor volgend jaar zijn er al 2 drachtig (en hopelijk blijven ze dat). De merrie die nu drachtig is, wordt ook weer gedekt.

En wie weet hebben we er volgend jaar nog wel weer een bij staan Schijnheilig

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 20:38

Dan ga ik ook even Clown

Ik ben Jessy, 22 jaar, woon in Frankrijk (En wil ook wel eens een fotoshoot van Sjoert. Tong uitsteken )
We hebben voor dit jaar nog twee veulens op komst, en als alles goed gaat volgend jaar weer drie veulens.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 20:40

draaakje schreef:
jeetje een drieling, en het is zeker dat niet 1 ervan een kieste was? jeetje zeg...

Ik neem aan van niet, is in elk geval door een zeer ervaren persoon gescand (Jan Greeve) en er hebben meerdere dierenartsen mee gekeken.

Neonlight schreef:
Twinklebel, een drieling, sjee............je merrie heeft eitjes in overvloed zo te horen. Hopelijk is het afknijpen gelukt. Zaten ze wel een beetje ver van elkaar?

Weet ik eigenlijk niet, ik ben er zelf niet bij geweest aangezien ze tijdelijk niet bij mij staat. Heb alleen telefonisch verslag gehad. Ik weet nu dus ook waarom ze tien dagen hengstig is geweest. Paard dacht dat ze een broedkip was, moest eieren leggen Haha! .

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 20:41

Zal ik me dan ook maar even voorstellen?
Ik ben Fieke, ben 30 jaar oud, woon in de randstad, en heb 1 merrie, die vanochtend iets te drachtig is gescand.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 20:45

Ik dan ook maar.

Ben 19 jaar, woon in venhorst, een klein dorpje in de buurt van volkel waar we 2 jaar geleden naar toe verhuisd zijn. (jippie de paarden aan huis) We hebben 3 paarden, een fjord,3 jaar, (van mijn zusje) en een nrps ruin,20 jaar, van mijn oudste zus en mijn tinker merrie dan. Ik doe de opleiding brood en banket en ben al vanaf jongs af aan met het fokken bezig, onze ruin heeft altijd op een kleine fokkerij gestaan met 9 KWPN paarden waar ik en mijn zus veel hebben geholpen. Vorig jaar besloten sylke te laten dekken, maar helaas heeft ze rond 8 maanden dracht een tweeling verworpen die we met scannen niet hebben gezien. Hopelijk hebben we dit jaar meer "geluk".

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 20:45

Dan zal ik mij ook nog wel even voorstellen!

Ik ben Marlijn, 18 jaar. Wij fokken thuis Irish Cobs/Tinkers. Voor volgend jaar hebben wij er al twee drachtig. Meagan is uitgerekend op 13 maart, en Spirit op 15 maart. (Tegelijk met Shayla. *LOL* Al reken ik 335 dagen, en jij waarschijnlijk 340 dagen.) Blossom is 3 dagen geleden bevallen, maar die zal ook nog gedekt worden. En dan nog Missy, maar die is pas over een maand uitgerekend. Lachen

Marije, gefeliciteerd!!

Twinklebel: 3ling. Bloos! Hopelijk blijft er eentje zitten.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 20:47

draaakje schreef:
Ik dan ook maar.

Ben 19 jaar, woon in venhorst, een klein dorpje in de buurt van volkel waar we 2 jaar geleden naar toe verhuisd zijn. (jippie de paarden aan huis) We hebben 3 paarden, een fjord,3 jaar, (van mijn zusje) en een nrps ruin,20 jaar, van mijn oudste zus en mijn tinker merrie dan. Ik doe de opleiding brood en banket en ben al vanaf jongs af aan met het fokken bezig, onze ruin heeft altijd op een kleine fokkerij gestaan met 9 KWPN paarden waar ik en mijn zus veel hebben geholpen. Vorig jaar besloten sylke te laten dekken, maar helaas heeft ze rond 8 maanden dracht een tweeling verworpen die we met scannen niet hebben gezien. Hopelijk hebben we dit jaar meer "geluk".

Grappig, ik werk in een bankerbakkerij (winkel).

karinna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 20:49

Heb hem vandaag echt wel een beetje om.
Vanaf 2de pinksterdag (17de dag van de cycles) ben ik mijn merrie aan het laten opvoelen.
Er was een ei. 2 dagen later goed gegroeid, maar nog niet genoeg. 2 dagen later goed gegroeid, maar omdat het sperma van Vivaldi erg gewenst is op het moment Vingers aflikken , haar de dag erna nogmaals laten opvoelen om zo dicht mogelijk bij de eisprong te komen.... maar nog niet goed Verward
Maandag: hè, hè we mogen insemineren! Woensdag ei héél groot en super zacht, maar niet weg! Nogmaals insemineren.
Vrijdag (vandaag) opvoelen of het ei dan uiteindelijk weg is en wat denk je ... nee hoor!
Nu heeft ze iets gekregen waardoor het ei eraf komt, weer geïnsemineerd (ze zullen wel blij met me zijn bij van Uytert) en nu wordt ze morgen nog gespoeld, want ondertussen is ze ook wat vuil geworden Ach gut

Bah, het zit helemaal niet mee dit jaar Verdrietig

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 20:51

Haha heb wel wat los gemaakt met dat voorstellen van mezelf Tong uitsteken
Maar vind het wel zo netjes als je net een topic binnen komt vallen Knipoog

Marlijn ik reken inderdaad 340 dagen Ja Vorig jaar heeft ze er 352 dagen over gedaan. Ben benieuwd hoe lang ze er nu over gaat doen.

Denk wel dat ik Shay volgend jaar ook weer laat dekken. Maar ik heb nog tijd zat om daar over na te denken Knipoog
Wil toch wat serieuzer het fok gebeuren in , ook met het oog op de toekomst Knipoog

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 20:55

352.. Dat is echt lang! Gelukkig heeft geen van mijn paarden dat ooit gedaan. Haha! Spirit ging vorig jaar na 322 dagen.. Dat scheelt gewoon 30 dagen. Wow!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 20:55

Ik reken bij mijn merrie ook 340 dagen. Als ze laat in het seizoen moet veulen reken ik 340 dagen en dan iets minder. Clown Maar als ze nu drachtig is, houd ik netjes de 340 dagen aan.
Shayla, het is heel netjes om je voor te stellen, en officieel hoort het ook zo in een HK-topic. Alleen heb ik het nog nooit meegemaakt in een dikke buiken topic. Nagelbijten / Gniffelen Schandalig eigenlijk. Tong uitsteken Maar wel leuk, want een aantal die hier zitten ken ik al van de topics van 2005, 2006 en 2007, maar een aantal zijn ook compleet nieuw.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 21:01

morgen word mijn welsh a merrie gescand.....heb wel goede hoop...we hebben vanavond geschouwd en ze sloeg de hengst echt bijna dood zo agressief was ze tegen hem....(ze zou anders nu aan het begin van de hengstigheid zijn en al wat laten zien,maar dat doet ze gelukkig niet...)

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-08 21:07

Neonlight schreef:
Ik reken bij mijn merrie ook 340 dagen. Als ze laat in het seizoen moet veulen reken ik 340 dagen en dan iets minder. Clown Maar als ze nu drachtig is, houd ik netjes de 340 dagen aan.
Shayla, het is heel netjes om je voor te stellen, en officieel hoort het ook zo in een HK-topic. Alleen heb ik het nog nooit meegemaakt in een dikke buiken topic. Nagelbijten / Gniffelen Schandalig eigenlijk. Tong uitsteken Maar wel leuk, want een aantal die hier zitten ken ik al van de topics van 2005, 2006 en 2007, maar een aantal zijn ook compleet nieuw.

Ik ben idd 1 van de die-hards die hier vanaf 2005 ieder jaar meeschrijft. ROFL
Heb me wel regelmatig voorgesteld.. Maar in het drukke DBT is het bijna geen doen om je iedere keer voor te stellen met al die nieuwe mensen die steeds aansluiten. Knipoog