Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 18:00

Marije: heb ook het boek besteld Bloos . Er zijn maar weinig boeken met zo'n gedetaillerd overzicht en het kost relatief geen drol!

Overigens heeft Jeddah mij -zonder het te weten- een paar jaar geleden de gouden tip aan de hand gedaan vwb veulenbijbels: The Complete Foaling Manual van Theresa Jones.
Afbeelding
Geweldig compleet en makkelijk te begrijpen boek! Wel in het Engels, maar het is niet moeilijk geschreven. Nu we het toch over boeken hebben Bloos ...
Zij heeft ook een online FAQ over drachtige merries en veulenen: http://horseforum.com/tjones/adv3.htm

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 18:13

Leuk Mac!
Ik zat er al over te denken om in de kraamstal een topic te openen over boeken speciaal over fokken/veulens. Ik heb onderhand al een hele verzameling Bloos

En het was weer tijd voor dikke buiken foto's Knipoog
Al viel het niet mee want het was al aardig donker aan het worden Scheve mond
Macy op 28 weken:
Afbeelding
Afbeelding

En Copper op 23 weken:
Afbeelding
Afbeelding

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 18:15

wauw!! ze hebben echt prachtige buikjes allebei! Kwijl Hoe spreek je de naam van macy eigenlijk uit??

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 18:16

MissSol schreef:
Ik ben jaloers om mijn DA, die heeft vandaag mijn veulen gevoeld!

Ze werd vandaag op gevoeld omdat ik toch wilde weten of alles nog wel goed ging. Haha het veulen was niet te missen. Nou ben ik wel jaloers hoor... En ik kan weer rustig slapen omdat ik zeker weet dat alles goed gaat...

Super! Mooi dat alles goed is! Haha!
Als je je nu al druk gaat maken Bloos

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 18:36

@MarijeR:Tjonge, die Macy ziet er ook al zo groot uit!!
@MissSol: haha! Kan me voorstellen dat je jaloers bent!! Maar wel een fijn gevoel dat alles er nog zit!!
@Mac: het boek van Theresa Jones heb ik ook proberen te bestellen, via haar site, maar dat ging niet Verward Waar heb jij hem gekocht??

Ik wil oooooook boeken!!!!!!!!!!!!!! Ik heb wel een heel mooi boek gekregen van een goede vriendin, in het Nederlands, erg makkelijk en duidelijk te lezen, maar ik kan niet op de naam komen en hij ligt op het moment bij mijn ouders Bloos! !

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 18:44

Jeetje Marije, die van jou spannen de kroon!!

Het boek van TJ heb ik toentertijd via haar site besteld. Ik heb haar ge-emailed en zij heeft me het boek opgestuurd. Het plaatje heb ik van Amazon geplukt, dus zij hebben het inmiddels ook. Voor iedereen die Engels leest: echt echt echt een aanrader!!

Zouden al die merries nu ook al gek van ons worden Tong uitsteken ??

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 18:49

Mac schreef:
Zouden al die merries nu ook al gek van ons worden Tong uitsteken ??

haha, word nog erg als ze het echt bijna krijgen!!! Dan ben ik echt de hele dag daar!! Alleen dan krijgen ze het nooit Verward Dus gaan we achter het schuurtje staan en ze bespieden Tong uitsteken

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 19:11

Vandaag is Lady weer gescand Haha!
Ik dacht dat het veulen zo groot was als een volwasse jack russel, is het nog maar zo groot als een rat kon mijn DA vertellen. Dus tja....nog even wachten. Vandaag zijn we precies 5 maanden, maar je kan het echt nog niet zien (al denk ik wel continue dat ik het zie *LOL* ).

Vanaf wanneer gaat het extreem snel groeien? Met 5,5 maand??

_Rebec

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 21:01

Afbeelding

ik heb deze foto gevonden hier was ze 5 maanden nu is ze 2 maanden later je ziet al verschil op de foto Knipoog

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-04 21:13

MarijeR schreef:
Ik heb gisteren een boekje besteld over de groei van een veulen tijdens de dracht.
Duurt wel even voordat het binnen is maar dan zal ik kijken of er wat plaatjes te scannen zijn Knipoog

Dit is het boek
[image]
A simple illustrated account of how the foal develops in the womb from egg to birth which includes every stage of embryo development. This small book is consulted and valued by breeders all over the world.

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA plaatjes scannen!!!!!!! *LOL*

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 21:22

jockeygirl schreef:
[image]

ik heb deze foto gevonden hier was ze 5 maanden nu is ze 2 maanden later je ziet al verschil op de foto Knipoog

Prachtig buikje! Ik heb ook een fjord die is nu ook ongeveer 5 maand, en die heeft wel een ander buikje hoor! *LOL* Stukje veulen, stukje gras Haha!

Ze begint trouwens echt al heel dik te worden!! Bloos! Bloos!
Als je aan de achterkant kijkt, zie je die hele buik al schommelen!!! Bloos!
Haar hele buik is trouwens al heel dik... (nu al een klein hangbuikje)En Ze is nog maar 5 maand, is dat normaal??

_Rebec

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 22:00

Ik weet niet of het normaal is volgens mij verschilt het wel per pony/paard. tigra is nu 7 maanden en ietstjes dikker als de vorige foto. als ik andere foto's ziet van paarden rond de zelfde maand zijn echt een stuk dikker.
Ik heb ook gehoord als het veulen 3 weken eerder dan verwacht word geboren dat het dan in 90% van de gevallen een merrie is.

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 01:54

Lachen Lachen Lachen Ik heb vandaag het veulen ook gevoeld! Ik denk dat het een voetballer gaat worden! Haha!

Merrie was gister 7 mnd drachtig, ik zal binnenkort weer eens foto´s maken want ze groeit flink! Pling

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 02:54

MissHIS schreef:
:) Lachen Lachen Ik heb vandaag het veulen ook gevoeld! Ik denk dat het een voetballer gaat worden! Haha!

Merrie was gister 7 mnd drachtig, ik zal binnenkort weer eens foto´s maken want ze groeit flink! Pling

Nou, is dat toeval of wat?? Ik heb het bij Simply ook op de precies 7 maanden gevoeld!!!

MissHIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 03:36

Haha, nou ik heb het gewoon niet eerder geprobeerd Cool . Ik had haar net voer gegeven en dacht... goh, even kijken of ik ook wat kan voelen. En ja!

_Rebec

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 10:37

leuk joh dat je het al kan voelen.
ik ga ook maar een keer de tijd nemen om te kijken of het klopt

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 11:01

Ik heb vorige week nog gevoeld, maar het enige wat ik te voelen kreeg was een trillende vacht van Lady hahaha

TequilaRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 11:09

Tja, zijn ook 4 maanden en heen en voor het eerst geent tegen rhino. Maar nog niks te zien. Ik verbeeld het me wel......

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 13:23

de mijne is ook 4 maanden, gister nog opgevoeld dus het zit wel goed. Maar ik laat haar pas met 5 maanden enten tegen rhino...

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 13:39

MissSol, wat fijn dat je nu echt helemaal zeker weet dat er een veulentje in zit! Vast een hele geruststelling Party!!!
Gefeliciteerd vind ik hier wel op zn plaats Tong uitsteken!

Marije, gave buiken zeg Cool!
23 weken al... bijna 6 maanden als ik nu goed reken? *alias het rekenwonder Blond *

Mac, die buik van Pepsi ziet er geweldig uit! Cool

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 14:09

Tinne schreef:
MissSol, wat fijn dat je nu echt helemaal zeker weet dat er een veulentje in zit! Vast een hele geruststelling Party!!!

Marije, gave buiken zeg Cool!
23 weken al... bijna 6 maanden als ik nu goed reken? *alias het rekenwonder Blond *

Mac, die buik van Pepsi ziet er geweldig uit! Cool

Nu 5 maanden.
Een jaar heeft meestal 52 weken, dus een half jaar 26.
Nog 3 weken geduld dus.

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 14:42

coydog schreef:
Nu 5 maanden.
Een jaar heeft meestal 52 weken, dus een half jaar 26.
Nog 3 weken geduld dus.

Omg..
jeetje.. wat ben ik erg zeg.. Scheve mond
Let aub niet op mijn rekenkunsten Clown

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 14:45

Tinne schreef:
Omg..
jeetje.. wat ben ik erg zeg.. Scheve mond
Let aub niet op mijn rekenkunsten Clown

Zullen we je straks waarschuwen als Ivanka uitgerekend is? Tong uitsteken

Copper is volgende week op de helft.
2 weken later is ze 6 maanden drachtig.
Om het nog even moeilijker te maken Haha!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 14:51

Dankzij dat geweldige rekenapparaat op jouw site heb ik al berekend wanneer Ivanka uitgerekend is en op hoeveel dagen ze nu zit, Marije *LOL*

Maak ik iig geen domme rekenfouten (of ik moet maand/dag/jaar verkeerd invullen, maar zoiets lukt me dan nog net wel Clown )

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-04 17:20

Tinne schreef:

Ja het lucht zeker op! Sol lijkt het ook zeker te weten nu want ze begint erg beidehand te worden, net alsof ze nu in ene alles zou mogen haha..
Pff nu alleen nog maar 7 maandjes af te wachten, van mij mag de tijd wel wat sneller gaan Knipoog