Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Muronia schreef:Baudy ik snap je heel goed hoor! Ik was er al voor gewaarschuwd en toch denk je, ik weet hoe het moet, heb geoefend en toch gaat het niet zoals gepland. En dan is het ook nog kijken hoe ver het rietje door de bmm moet, want je wilt het ook niet te ver er door doen. Ik was daar vooral bang voor, dat ik de merrie pijn zou doen. Een hulplijn is heel fijn. Die had ik ook (misschien wel dezelfde?). Zij heeft mij er telefonisch doorheen gepraat bij de eerste merrie. Mijn eigen heb ik zelfstandig gedaan, tweemaal en de tweede keer dacht ik, ik weet nu waar ik moet zoeken bij haar, dus dat moet makkelijk worden. Nou weer niet hoor. Maar, gewoon geduld, rustig blijven en dan komt het uiteindelijk goed. Ik had ook 2 buisjes per keer. Ook dat is even puzzelen, want dat hadden we op de cursus niet, maar ook dat is goede oefening. Ik weet nu al dat ik mezelf de schuld ga geven als mijn merrie niet drachtig blijkt van deze ronde. Ergens baal ik dat ik maar 1 merrie te insemineren heb voor mezelf dit jaar. Maar ik zal de tweejarige en de twintigjarige met rust laten