Hier nog niet echt wat spannends te melden. Maylinn heeft wel "witte" melk maar uier nog lang niet vol en ph nog altijd 7...
Bij Sientje nog minder spannend, wel volle spenen (heeft ze al een tijd) maar de rest van de uier wilt nog niet)
Spannend Fokfanaat! kan niet lang meer duren he!
MightyJoe
Geplaatst: 27-04-22 10:11
Wat een mooie foto’s van Rafeeq!
Gefeliciteerd ljongema!
Hier heeft merrie aantal keer gelegen vannacht, terwijl ze eigenlijk bijna nooit ligt. Ze heeft het wel zwaar. Vanochtend geen hars gezien. Toch voor de zekerheid singel omhouden.
De hengst die wij hebben gebruikt, heeft volgens mij tot nu toe alleen nog hengstjes dit jaar. Maar er moeten er nog een aantal geboren worden, dus ben benieuwd.
Van niet in de stal willen staan, wil de merrie nu vooral in de stal. Niet de hele dag, maar 's Avonds gaan ze apart en stallen open en daar stond ze gister echt al vroeg om te vragen, dus aan mevrouw haar wensen voldaan. Overdag loopt ze wel lekker rond met haar broer. Lijkt wel een verliefd stel
Vandaag 325 dgn, ze begint flink dik worden en krijg het idee dat de banden ook wat slapper worden, kontje valt al mooi weg. Gister was de uier nog best eraf gelopen s avonds, benieuwd hoe het vanavond is.
Ik heb bij mijn merrie woensdagavond de laatste keer ph gemeten. Toen was het nog steeds 6,2-6,5. En donderdagochtend is het veulentje geboren. Dus hij daalt ook niet altijd 24u van te voren. We hadden wel hars toen.
floripori17
Geplaatst: 27-04-22 18:08
We hebben kegels ik gok echt vandaag/vannacht
Laatst bijgewerkt door floripori17 op 27-04-22 18:09, in het totaal 1 keer bewerkt