[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cynthia82

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 15:35

AM, een extra mooie mijlpaal voor jou! *\o/*

En als geduld beloond wordt, dan wacht ik ook met alle liefde tot dag 350 :+

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 15:59

prachtige veulentjes allemaal, van harte gefeliciteerd!

smeetje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 16:00

@Tamaramt wanneer is die van jou uitgerekend? Ik had eigenlijk in mijn hoofd om vanaf 7 maand af te bouwen, maar aangezien ze nog zo fit en druk is blijf ik nog rustig door trainen. Verder staat ze van +/- 9:00 tot +/- 18:00 in de paddock met de andere paarden.

@AnsoDM Wanneer is die van jou uitgerekend? En merkte je dat ze het in februari toch moeilijker begon te krijgen of heb je zelf zoiets gehad van ik stop ermee?

@Kiss1990 Ja ik rijdt de laatste tijd vooral een beetje lang laag en dan max 30/35 minuutjes (normaal reden we vaak een flink uur). En dan wat meer stappen tussendoor, ik merk als ik been geef om aan te draven of te galopperen dat ze direct ze oortjes naar voren heeft en zoiets heeft van gaan met dit banaan.
Ja het zadel twijfel ik wel een beetje over, ik heb een dressuur en springzadel. Maar merk als ik met mijn dressuurzadel rijdt als ik opzadel ligt die helemaal goed. Maar na even gereden te hebben heb ik toch het idee dat die naar voor schuift, terwijl ik wel goed aansingel. Mijn springzadel daarin tegen blijft eigenlijk heel netjes liggen, maar mijn singel schoof wel iets naar voor door de combi van springflap en dikke buik.
Ik wou straks als de beide zadels niet meer lekker passen en ze heeft nog zin om te werken inderdaad ook met de barebackpad gaan rijden, maar dit durf ik alleen in de bak. Omdat ze nogal eens gekke sprongen wil maken, en dit vertrouw ik buiten niet helemaal.

@AM_Horses gefeliciteerd met de mijlpaal van Wild Thing! Blijft toch bijzonder <3
En die bitchfight herken ik hier helaas ook, April valt Jazzy helaas af en toe echt aan als ze op stal staan. En dan flink slaan en bokken tegen de wand.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 16:12

AM Horses wat fijn dat Wild Thing zo goed gaat.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 16:23

Wat fijn AMH! Hopelijk dan nu op naar een gezond veulen!

Merrie heeft hier nu alleen nog wat vochtige spenen, ik zie geen melk.. :(

Dennenboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 16:33

Vulina toch nog even geduld dus.. :O

AM mooie mijlpaal voor jou! De 300 dagen heb je maar weer voor Wild Thing *\o/*

Hebben jullie de merrie ook twee weken van te voren ontwormd zodat het veulentje alvast wat via de biest binnen krijgt?

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 16:43

Smeetje: ik zag vooral dat ze heel graag wilde maar ze gewoon heel veel moeite mee had. Mira is eentje die ook heel graag voor je werkt en voorruit is maar ik merkte echt dat ze het lastig begon te krijgen en sneller ging reageren op het terug gaan naar stap. Zelf ook als ze buiten zat. De andere waren dan aan het rond crossen en ze wilde graag mee maar dat dat ook niet ging. Ze zit vandaag aan dag 312. Ze is 15 april uitgerekend.
Laatst bijgewerkt door AnsoDM op 23-03-21 16:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 16:47

wat een knap meisje fleuribelle!

knap menneke keresa, hou van die brede blessen.

het komt steeds dichterbij kahluaB

smeetje; goed kijken naar je paard en luisteren naar wat ze aangeeft. ze weten zelf wat ze aankunnen.

davinci; mijn merrie begon op 270 dagen al met uier maken, zolang het niet te veel is, is het geen enkel probleem.

AM; wat goed dat wild thing het nog goed binnen houd! sammie mag nu wel vaart gaan maken.

katootje is 307 dagen, dus gelukkig al veilig, ze doet flink door toch. Vorig jaar is ze op 329 dagen bevallen, denk dat ze dit jaar iets vroeger gaat.
Afbeelding

Afbeelding

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 16:59

Fleuribelle en Keresa, van harte met jullie mooi veulentjes! *\o/* *\o/*

Kahlua, bescheiden maar vind haar zeker wel drachtig 'ogen' <3

Smeetje, is dit haar eerste veulen? Vind het uier al best flink voor 257 dagen eerlijk gezegd! En verder idd doen wat ze aangeeft. 2 jaar geleden tot 320 4 x p week doorgereden (ze had een energie) en nu 1 keer per 2 weken soms kort stapritje.

AM, ze houd je in spanning zeg die Sammie! En 300 dagen voor wild, extra fijn voor jou.
En die bitchfight... vanmorgen viel Quenza Nova van 10 maanden vol aan, tanden bloot :oo

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 17:02

Ik heb mijn merrie zondag ontwormd. En zondag is ook t veulen geboren. Volgens mij gebeurde me dat vorig jaar ook al..

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 17:15

Afbeelding
Ik ben al een hele stoere vent en eet gewoon mee. Ha ha spruit van 4 dagen.

Mevr G laatste lootjes
Afbeelding

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 17:27

davinci2412 schreef:
Wat een mooie veulens zie ik voorbij komen. Gefeliciteerd iedereen.

Wij zitten in een beetje een aparte situatie op het moment. De merrie zou pas 25 april op 320 dagen zitten. Echter hebben wij al langzaam een groeiend uier, de banden lijken al de verslappen en de vulva is ook al uit de kreukels. Nu rekenen wij vanaf de twee inseminatie, maar beginnen ons toch af te vragen of het toch niet de eerste inseminatie al raak is geweest. Dan zouden we 4 april al op 320 dagen zitten.

Veearts komt morgen om te enten en voor de wormenkuur dus die kan dan ook gelijk even kijken.

Ik heb tot twee weken geleden nog gewoon gelest. Inmiddels merk ik dat ze het echt wel zwaar vind. Ik rij haar nog wel 3 keer per week een kwartiertje ongeveer. Ik merk bij mijn merrie dat ze liever galoppeert als draaft op het moment.

Een dracht niet zien op de scan kan gebeuren. Maar als ze na een 2de inseminatie drachtig scannen is het wel goed te zien of het van de eerste of 2de inseminatie is. Een DA kan nu niet meer zien van welke inseminatie het is.
Heb je geen foto gemaakt van de dracht scan?

Symke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 17:32

Zo baudyh wat gaat dat snel! Eten ze altijd zo snel mee??
Kan dat geen kwaad in tegenstelling tot water?
Ik was al bang voor de hoogte, daar kunnen ze dus gewoon bij en dan ook bij het water 8)7

immii_clarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 17:41

Fleuribelle, stoere merrie heb je! Hopelijk is alles er nu uitgespoeld en krijgt ze verder geen koorts.

Keresa, mooi koppie!

Kathleen, jou B&B idee heb ik ook nooit op gereageerd, ik denk dat er wel een doelgroep voor is die dat zou willen, al denk ik dat de merrie dan wel duidelijk tekenen moet tonen dat het komt voordat je er echt zal gaan verblijven denk ik zo :D

Kahlua, mooi bescheiden buikje, maar jouw merrie is ook vrij groot dacht ik?

AM, echt top dat de 300 dagen nu gewoon bereikt zijn, wie had dat gedacht een tijdje terug! Op naar de 320 :)

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 18:06

Riv_Q schreef:
Smeetje, is dit haar eerste veulen? Vind het uier al best flink voor 257 dagen eerlijk gezegd! En verder idd doen wat ze aangeeft. 2 jaar geleden tot 320 4 x p week doorgereden (ze had een energie) en nu 1 keer per 2 weken soms kort stapritje.

Ja is haar eerste veulen. Ik moet zeggen dat op de foto de uier groter lijkt dan in het echt.
We hebben haar een paar weken terug laten scannen op evt placentitus. Dit was niet het geval en zag er allemaal goed uit. Ik heb haar toen wat terug gedaan in voer (merriebrok/muesli), uier liep toen ook weer terug. Nu ben ik ruim een week weer aan het opbouwen en begint ze dus weer meer uier aan te maken.

April is van haarzelf nooit heel vol geweest. We moesten haar altijd best veel voeren om haar goed op gewicht te houden. Maar ik merk dat dat nu wel goed gaat.
Ze krijgt overigens nu 1/3 Studmix (Dodson&Horrel), 1/3 Pavo Podolac en 1/3 Pasture Mix (D&H). Daarbij 1 schep luzerne. En dat 2x per dag. Verder de hele dag door hooi.
Pasture mix wordt straks afgebouwd en de Studmix en Podolac opgebouwd.

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 18:07

@ immi- klar, klopt ze is +/-1.75m,het heeft ook wel mee te maken dat ze veel lengte en diepte heeft
Ik vind ze overigens irl veel dikker lijken.

@Baudyh <3

Sammy2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 18:15

Keresa en Fleuribel gefeliciteerd met jullie knappe veulentjes!!

Baudyh die is er snel bij!! Wat een wijsneus!!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 18:21

Mooi als ze zo snel al nieuwgierig alles mee doen met de merrie.

Hier ligt ze de merrie hopeloos in de weg.. midden in haar eten -O-
Afbeelding

En het halster. Dat maakt ze extra schattig.

Afbeelding

Dennenboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 18:25

Cioccolato wat een schattig dametje <3

Baudyh die is er snel bij!!

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 18:26

Dennenboom schreef:

Hebben jullie de merrie ook twee weken van te voren ontwormd zodat het veulentje alvast wat via de biest binnen krijgt?

Vorig jaar wilde ik het braaf op dag 326 doen, 14 dagen van te voren, maar Fi maakte het ineens zo spannend op dag 324, dat ik het toen gedaan heb. Baby kwam toen op dag 326.
Nu ook een week of twee geleden gedaan, omdat ze het spannend maakte en ik dacht/denk dat ze 340 niet gaat halen.

Cio, hahahaha! Zo lag Fiore er als baby ook bij <3

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 18:26

Cio <3

Spannend DL die komt eraan met een ph van 5.5

Vulina Omg had wel al verwacht dat ze veulen zou hebben.

Hier uier, net iets meer nog dan gisteren
Afbeelding

En met een vergrootglas ieniemieni harsje :')

Afbeelding

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 18:32

Ja klopt onze wijsneus is er snel bij. Maar ja hij was ook 16 dgn te laat hè . Haha

Meestal gaan ze na een week voorzichtig mee knabbelen. Iemand vroeg of dit geen kwaad kon net zo als water. Nee mits je natuurlijk wel goed voer er in doet. Geen haver of zo.
Dit zijn merrie-veulen brokken. En hij eet natuurlijk nog heel weinig.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 18:35

Cynthia82 schreef:
Dennenboom schreef:

Vorig jaar wilde ik het braaf op dag 326 doen, 14 dagen van te voren, maar Fi maakte het ineens zo spannend op dag 324, dat ik het toen gedaan heb. Baby kwam toen op dag 326.
Nu ook een week of twee geleden gedaan, omdat ze het spannend maakte en ik dacht/denk dat ze 340 niet gaat halen.

Cio, hahahaha! Zo lag Fiore er als baby ook bij <3

Waarom in het eten he? Soms... zorgt wel voor leuke foto's.

Zo fotsy. Das een best uier..

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 18:38

Fotsy dat is een best uier zeg!

Vulina jeetje fopmerrie!

CIO wat een schatje!

Lana nog steeds 5.5 en melk wordt steeds witter. Hangt er nog niet aan.
Ze is ook enorm aan het staart zwiepen en boos doen naar haar buik net of er gigantisch veel vliegen zitten
Afbeelding

immii_clarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 18:48

KahluaB schreef:
@ immi- klar, klopt ze is +/-1.75m,het heeft ook wel mee te maken dat ze veel lengte en diepte heeft
Ik vind ze overigens irl veel dikker lijken.

@Baudyh <3

Hier ook zo'n grote merrie met veel lengte, dus een beetje een zelfde soort buik, toont inderdaad in het echt ook dikker dan op foto's :)

Dustinlover, spannend, die komt er vast snel aan!