En als geduld beloond wordt, dan wacht ik ook met alle liefde tot dag 350

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
davinci2412 schreef:Wat een mooie veulens zie ik voorbij komen. Gefeliciteerd iedereen.
Wij zitten in een beetje een aparte situatie op het moment. De merrie zou pas 25 april op 320 dagen zitten. Echter hebben wij al langzaam een groeiend uier, de banden lijken al de verslappen en de vulva is ook al uit de kreukels. Nu rekenen wij vanaf de twee inseminatie, maar beginnen ons toch af te vragen of het toch niet de eerste inseminatie al raak is geweest. Dan zouden we 4 april al op 320 dagen zitten.
Veearts komt morgen om te enten en voor de wormenkuur dus die kan dan ook gelijk even kijken.
Ik heb tot twee weken geleden nog gewoon gelest. Inmiddels merk ik dat ze het echt wel zwaar vind. Ik rij haar nog wel 3 keer per week een kwartiertje ongeveer. Ik merk bij mijn merrie dat ze liever galoppeert als draaft op het moment.
Riv_Q schreef:Smeetje, is dit haar eerste veulen? Vind het uier al best flink voor 257 dagen eerlijk gezegd! En verder idd doen wat ze aangeeft. 2 jaar geleden tot 320 4 x p week doorgereden (ze had een energie) en nu 1 keer per 2 weken soms kort stapritje.
Dennenboom schreef:Vulina toch nog even geduld dus..![]()
AM mooie mijlpaal voor jou! De 300 dagen heb je maar weer voor Wild Thing![]()
Hebben jullie de merrie ook twee weken van te voren ontwormd zodat het veulentje alvast wat via de biest binnen krijgt?
Cynthia82 schreef:Dennenboom schreef:Vulina toch nog even geduld dus..![]()
AM mooie mijlpaal voor jou! De 300 dagen heb je maar weer voor Wild Thing![]()
Hebben jullie de merrie ook twee weken van te voren ontwormd zodat het veulentje alvast wat via de biest binnen krijgt?
Vorig jaar wilde ik het braaf op dag 326 doen, 14 dagen van te voren, maar Fi maakte het ineens zo spannend op dag 324, dat ik het toen gedaan heb. Baby kwam toen op dag 326.
Nu ook een week of twee geleden gedaan, omdat ze het spannend maakte en ik dacht/denk dat ze 340 niet gaat halen.
Cio, hahahaha! Zo lag Fiore er als baby ook bij
KahluaB schreef:@ immi- klar, klopt ze is +/-1.75m,het heeft ook wel mee te maken dat ze veel lengte en diepte heeft
Ik vind ze overigens irl veel dikker lijken.
@Baudyh