stephanie141 schreef:AM_Horses schreef:Wat een knappert Woogy!
Fijn dat het gelukt is Blaze!
Courtjuh. Ook een leuke pony hengst![]()
Spannend nynkster![]()
Stephanie141 wat leuk een Indian rock! Vorig jaar ook mee gedekt maar mijn merrie werkte niet mee. Nu wel gelijk drachtig van mijn eigen hengst. Wat voor bloed is je merrie?
Ze is een Dayano x Havidoff, hopelijk lag het niet aan de kwaliteit zaad van Indian Rock bij jouw merrie ?
Echt leuk alle merries die al drachtig zijn
Wat een leuk bloed!
Nee sperma is top. Alleen mijn merrie was hormonaal niet goed. 2e poging had ze geen goed vruchtje en toen begon de ellende... Gelukkig nu weer allemaal goed en in één keer drachtig van Formidable
. Nu wel gelijk drachtig van mijn eigen hengst. Wat voor bloed is je merrie?
meestal als eisprong net geweest is, zien ze een geel lichaam maar ook dat blijft maar even hangen dus meestal kunnen ze het redelijk goed inschatten. Cyclus ligt ook dicht bij elkaar vind ik. 
Dus die is netjes drachtig. Spring merrie is gust en beginnend hengstig, dus die checken we over 2 dagen weer.
maargoed voor de zekerheid deze week nog laten scannen. Ze is nu 39 dagen.

en Pris gescant!
Hallo DBT-ers! Ik kom me hier heel voorzichtig ook melden. Mijn IJslandermerrie gaat komende vrijdag naar de hengst en ik vind het me-ga spannend! Voor mij is dit de eerste keer dat ik een veulen fok en ik vind het hele proces ontzettend interessant, maar ben me ook wel bewust van de risico's die het met zich meebrengt. Paardlief heeft op vierjarige leeftijd een veulen gehad, dat is allemaal heel goed verlopen. Inmiddels is ze veertien, dus het is al wel tien jaar geleden.
Ik laat haar een tijdje bij de fokker, hooguit tot 1 juli, als ze dan nog niet drachtig is dan laat ik het voor dit jaar. Hopelijk kan ze al eerder mee naar huis.