Ceaser, gelukkig doet de pleeg mamma van koetje wel redelijk lief tegen haar. Heeft ze wel leuk contact met t andere veulen?
Veel merries die beginnen met uier aan maken, komen spannende tijden aan.
Veel liggen valt bij zolex wel mee, ze ligt elke nacht, maar dat deed ze voor d'r dracht ook. Hooi eten doet ze wel echt langzamer. En ze wil dus eigenlijk niet meer draven aan de longe, iemand daar ervaring mee? Langzaam gaat nog, maar als ik haar iets voorwaardser vraag begint ze met d'r staart te zwiepen en met d'r hoofd wat te schudden.
Hier trouwens ook niet perse meer slapen, ze lag voorheen ook regelmatig.
AniekSlijk, hoe ver is ze? Mijn merrie doet nog wel wat draf en soms galop, maar ik doe geen longewerk en dergelijke meer. Doordat ze best zwaar is, vind ik het al snel een grote belasting. Dat is ook de reden dat ze al 2,5 maand niet meer ohz is. Alleen nog wat aan de hand en dan vaak rustig aan.
Silly, wat is het toch een knapperd!! Fijn dat ze weer thuis zijn!!
Daisyjazz, super mooie foto's zeg!
Birdie, welkom!
Rowan, kan die spook toch lekker lopen hea?!!!!
Caesar, als verkoop toch al in de planning zat dan is het wel fijn dat het nu wat vlot heeft kunnen gaan. En gelukkig met jezelf en koetje, naar omstandigheden, toch goed. Dat is wel een hele geruststelling!
Woogy, gaaaaaaap!!!! Duurt dat wachten toch lang he?!
Baudyh, als het er eenmaal is gaat de tijd ineens hard he? Hihi leuk!!
FlokiFjola
Geplaatst: 10-03-17 00:15
Linda, Jeey in de veilige zone!!
Silly, fijn dat je knappe ventje weer lekker thuis is!!
Daisy, hier nogmaals gefeliciteerd met je knappe slagen!! Super trots op je!! Maar dat wist je al Ook weer hele knappe Halla fotoos! Ben zooo benieuwd wat ze aan t bakken is Beter is mijn gokje goed
Birdie, ahww wat een leukje!!! Zo klein en zoveel haar! Geweldig!
Ibbel, ha, nog een gangenpaarden liefhebber! Leuk om je gedachte achter de combi te lezen!
Neon, ohh echt balen, hopelijk gaat ze net wat eerder nog! Dan kan je nog een paar dagen genieten van t kleintje!
Tinniiee hopelijk komt de baby snel ! Ik ben heeel benieuwd !
Woogy, pfff wachten duurt lang he?
Wat fijn dat t goed gaat met koetje!! Dat is strakste t beroemste veulen van Bokt Echt een leuk taai diertje!
Dustinlover, Spook is leukkk!!! Ik vind dr echt awesome, kan lekker lopen ook! Ben benieuwd naar dr veulen!
Bij Dyonne ook de paarden lekker op de wei, heerljik! Hier helaas kleigrond dus alles is echt nog te nat, zeker na woensdag... Dus paardjes moeten nog even geduld hebben....
Oh oniekje de cam aan! Dat lijkt me nou zo leuk, je paarden kunne bekijken! Hier staan de paardjes alleen 24/7 buiten dus ja dat is lastig voor een webcam
Ah baydyh, leuk koppie! Wat gaat de tijd snel he! En wat groeien ze dan hard!!
Dankje iedereen!! @caesar ja hoor @dyonne mega leuk ze zijn zo blij als ze buiten kunnen zot doen De mijne vandaag enkel lekker grommpy naar de rest vieze merrie geworden nu laatste maand haha @oniekje super mijn ventje morgen ook hier de camera instaleren zal niet meer vn mn tablet te slaan zijn haha :p Hay birdie! Wow Indiana is echt een knoddie!! @daisiejazz Oh ook haar eerste spannend he en nonono ego zis super knap! Die van min gaat nooit liggen :/ ze durft juist eens rollen in de weide maar zelf in haar stal zie ik aar nooit liggen benieuwd alsk ze eens ga zien liggen met de camera mss ligt ze wel maar mag ik et niet zien :p
Fotsy
Geplaatst: 10-03-17 00:53
welkom siptje, aparte combi's
hier ligt Flo ook niet echt langer dan 10 min en dan gaat ze nooit plat, Elsa daarentegen kan echt uren plat liggen terwijl ik dacht dat paarden niet lang konden neerliggen.
gelukkig dat koetje het goed doet
oh silly zo blij dat hij terug thuis is, kootjes trekken wel bij, hier ook eentje gehad dat heel erg zwakke kootjes had, ik nu twee jaar en niks meer van te zien ik denk dat er weinig geboren worden die niet recht moeten komen qua beentjes enzo wel Tori veulen van vorig jaar, staat zo recht op de benen en hoeven, nooit gezien
wow dyonne en op het gras, durf dit hier niet eens te vragen aan mijn man of ze eens op het gras mogen
spookje heeft nog energie genoeg
die uiers zijn geweldig, je hebt ze niet alleen in alle formaten maar nog eens in alle kleurtjes met of zonder stipjes
Dankje fotsy Ow ik ging ook nog uier van baby delen
Savonds als ze binnenkomt na dagje buiten staan zwakt uier weer wat af fotos zijn iedere keer van dan Zie toch al wat verschil van dag tot dag
Dyonne
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 10-03-17 06:56
Siptje dat gaat nu best snel.
En hier veengrond dus ook nat, wel gedraineerd. Maar voordeel van eigen plekje dat ik het risico neem. De ondergrond hersteld hier ook heel snel normaal. Voorlopig blijven ze wel op dit weetje zodat de rest nog kan groeien.
Baudy knap koppie!
Flokifjola hier ook 24/7 buiten en een camera erop. Al is het wel lastiger. En is paddock en schuilstal wel echt max wat je kunt zien. Maar het is voldoende om gedragsverandering te zien en daar gaat het mij om. Op stal is makkelijker en goedkoper natuurlijk om ze in de gaten te houden. Alleen heb ik ze liever op wat meer ruimte dus dat houden we zo.
Fotsy, oh ja herkenbaar!! Jupi ligt ook nooit heel lang plat, maar wel net genoeg om mij paar keer per nacht wakker te bellen
Hier mag ze wel in stal bevallen. Gelukkig gaat ze overdag nooit liggen, dus kan ze gewoon naar buiten met alarm (dan weet ik dat het raak is als overdag alarm gaat).
Siptje, dat gaat al lekker vlotjes. Spannend hoor!
Dustinlover
Geplaatst: 10-03-17 08:50
Flokifjola je hebt ook outdoor camera's
Linda niks dus vannacht?
Siptje dat is al wat verandering, maar dat gaat nog wel eventjes duren! en dat is maar goed ook
Baudghy wat een schatje!
Hier vandaag Empty en Joy op 300 dagen! Nog eentje en dan zit alles in de 300
1 keer een flessenveulen gehad , zorg ervoor dat ze wel haar contact houdt met andere paarden en veulens anders kunnen ze flink gaan treuren. Idd na een tijdje drinken ze zo boven uit de emmer. Brokjes eten ze pas na een week of 4. flessenveulens kunnen buikig er uit gaan zien. Ligt geloof ik aan de melk. Die van ons was type koudbloed/belg
hinte
Geplaatst: 10-03-17 09:37
Kabayo, Spannend! Mei is al snel
Birdie60, Wat een schatje is Indiana.
Silly1972, Heerlijk dat ze weer thuis zijn!
daisyjazz, Halla met haar prachtige ogen!
Caesar, Fijn dat het met koetje naar de omstandigheden goed gaat En dat het goed met je zelf gaat natuurlijk!
Dustinlover, Spook heeft de gang er nog goed in!
Dyonne, Fijn he dat ze de wei op kunnen, blije paarden! Hier zo veel gras dat ze er maar een paar uur op mogen
Dyonne, ze zit op 266 dagen, maar ze wil t al een 2 weken niet, t is van zichzelf ook niet echt een harde werker hoor. Mar een drafje deed ze toch altijd wel netjes en vlot aan de longe.
Missy alweer een maand oud, gaat snel !
Stipje, dat zijn mooie vorderingen.
Bij mij bevalt ze hoop ik ook op stal, daar is ze ook t meest op d'r gemak.
Dyonne, die van mij zijn ook ruimte gewend hoor hahaha! die staan normaal 24/7 buiten. Pas 2-3 maanden voor de uitgerekende datum gaan ze snachts op stal. Maar Jupiter voelt zich vertrouwder op stal denk ik, die staat laag in rang en ligt nog wel eens overhoop met de kuddeleidster, dus ik denk dat ze daarom buiten niet graag gaat liggen. Mijn andere merrie is alweer gepaneerd van de blub, die ligt gewoon languit buiten en maakt haar niet uit of ze nu op een droog stuk ligt of juist een nat stuk Maar het verschilt dus wel per paardje. Mijn jaarling gaat op stal ook weer veeeel meer liggen dan buiten. Ach, ieder paardje zijn voorkeur, maar bij mij geen keuze; bevallen graag savonds op stal
We hadden vanmorgen harsjes en een ph die richting 6.0 neigt, maar was lastig af te lezen dus kan er naast zitten...
hihi... ho ho jongens... het blijft vreemd dat ze nu al zo ver is, dus misschien toch nog even geduld ik durf niet te hopen.... (maar blijf natuurlijk op mijn hoede )
Tinniie, jaaa laat Jade dan gezellig mee doen leuk!
Siptje
Geplaatst: 10-03-17 12:53
linda2008 schreef:
hihi... ho ho jongens... het blijft vreemd dat ze nu al zo ver is, dus misschien toch nog even geduld ik durf niet te hopen.... (maar blijf natuurlijk op mijn hoede )
Tinniie, jaaa laat Jade dan gezellig mee doen leuk!
Oooeh spannend linda!! Wordt een leuke babyboom hier
hinte
Geplaatst: 10-03-17 12:55
Dyonne, Hier ook hoor, zitten nu op een halve dag.