Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Laurie schreef:Ik heb mannen echt nog nooit zo tekeer zien gaan op een forumVind een stamboekkeuring daarnaast ook niet vergelijkbaar met een verkiezing als deze.
NatasjavE schreef:Laurie schreef:Ik heb mannen echt nog nooit zo tekeer zien gaan op een forumVind een stamboekkeuring daarnaast ook niet vergelijkbaar met een verkiezing als deze.
Nee niet op een forum.![]()
Maar geloof me....ik zie parallellen.
Er zijn compleet nieuwe stamboeken door dit soort meningsverschillen ontstaan.
En een wedstrijd om het mooiste het beste het meeste.....het zijn verder maar subtiele verschillen.
Het enige verschil is mijn inziens dat het op een stamboekkeuring ook een bepaald belang voor de toekomst heeft. (namelijk verbetering van het type) maar in het heetst van de strijd is dat niet iets waar men dan over nadenkt.
En dan zie ik iedereen na afloop wel een biertje drinken....maar echt niet altijd met elkaar.
NatasjavE schreef:Terug trekken is beslist niet nodig. En complete onzin ook.
Iedere bokker met een veulen mag het veulen aanmelden. En iedereen mag erop stemmen. Zo simpel is het.
Bovendien,...laat ik het haar nu eens van harte gunnen. Zij heeft ondanks dat ze een kruising maakte juist gekeken of het een passende combinatie is.
Ze heeft niet lukraak er een kleurtje opgezet.
Nicole288 schreef:Een interessant idee dat voorbij kwam is anonieme opgave. Stuur allemaal je foto naar de moderator, die maakt een topic en we zetten er geen boktnamen bij. In principe een soort 'blind keuren'.
Het enige probleem dat we daar tegenkomen is dat de veulens natuurlijk niet anoniem zijn, ze zijn (gelukkig) al eerder te bewonderen geweest in topics, dus de mensen die nu stemmen op een bij hun bekend koppie, zullen dat dan ook gewoon doen?
Laurie schreef:Ik heb mannen echt nog nooit zo tekeer zien gaan op een forumVind een stamboekkeuring daarnaast ook niet vergelijkbaar met een verkiezing als deze.
maar dit deel vind ik erg jammer. bruintje123 schreef:Ahaaa, leuk auto correct foutje.
Ja de Nederlandse versie kent geen nonkel natuurlijk als auto correct.
Ik lag nog in bed en dat heb ik dus even niet gezien. Toen ik 'm net las dacht ik zelf "nonkel stemmen... Dat heb ik helemaal niet getypt.. " 
Zoals Tieneke al zei moest het "anoniem" stemmen zijn.
), ik denk ook dat het bij vele als afgunst overkomt, maar dat dat wel meevalt. Sommige zal het niks kunnen schelen, andere zullen best slechte verliezers zijn, dat kan, en dat kan dat ze dan balen van zoiets. Ik heb niks opgegeven omdat ik er dit jaar geen zin in had, verder niet echt veel met de veulens gedaan heb, en dus het weinig zin heeft dan in mijn ogen. Maar ik gun het verder iedereen, zal er niet wakker van liggen
.