Ontzettend weinig aanmeldingen veulenverkiezing

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jobamara

Re: Ontzettend weinig aanmeldingen veulenverkiezing

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 07:11

Wil even iedereen een hart onder de riem steken die zich gekwetst voelt door sommige opmerkingen. Zo jammer dit in mijn ogen gezeur. Ieder mag stemmen wat hij/zij wil en ondanks dat vorig jaar ook volop gezeur was, was mijn stem toen voor het mooiste springgefokte veulen ja wat helaas was overleden. Dit jaar mis ik de springveulens.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 07:22

Grappig. Onder de KWPN leden heeft men ooit ook geroepen om zonder boekje te keuren.(dus zonder gegevens over de fokker en de afstamming)

Werkt natuurlijk niet. Merries zijn zo bekend die herken je zo.

Als dit een mannenforum was geweest was er net zo veel gezeur over geweest. Mijn opmerking over het blind keuren kwamen gewoon van mannen(zeker toen was het KWPN een mannenbolwerk)

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 07:46

Ik heb mannen echt nog nooit zo tekeer zien gaan op een forum :') Vind een stamboekkeuring daarnaast ook niet vergelijkbaar met een verkiezing als deze.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 07:54

Laurie schreef:
Ik heb mannen echt nog nooit zo tekeer zien gaan op een forum :') Vind een stamboekkeuring daarnaast ook niet vergelijkbaar met een verkiezing als deze.

Dat is helemaal waar!

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 07:59

Laurie schreef:

Nee niet op een forum. :')

Maar geloof me....ik zie parallellen.

Er zijn compleet nieuwe stamboeken door dit soort meningsverschillen ontstaan.

En een wedstrijd om het mooiste het beste het meeste.....het zijn verder maar subtiele verschillen.

Het enige verschil is mijn inziens dat het op een stamboekkeuring ook een bepaald belang voor de toekomst heeft. (namelijk verbetering van het type) maar in het heetst van de strijd is dat niet iets waar men dan over nadenkt.

En dan zie ik iedereen na afloop wel een biertje drinken....maar echt niet altijd met elkaar.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 08:04

Ik heb al eerder gereageerd hier in het topic dat ik kotsmisselijk werd van sommige reacties, dit is niet veranderd. Hoewel sommige mensen het opnemen zijn er sommige mensen die gewoon steken blijven uitdelen...

Als je een probleem hebt met een bepaalde Bokker, laat die bokker dat dan weten en ga hier niet de kwal uithangen.

Voordat de verkiezing maar überhaupt van start ging was er al een hoop gezeur over 'het winnende veulen' bij de hengsten. Beer is razend populair, net als zijn eigenaar. Er zijn veel mensen die genieten van hun topics en een kijkje in hun leven. Ook in die topics gaat het vaak mis. Zo mis dat KBK PB's krijgt met de meest afschuwelijke verwensingen. Ze opent één keer per maand een topic, ongeveer dan, want precies weet ik het natuurlijk ook niet. Er zijn bokkers die elke week een topic openen over hun paarden, of zelfs in verschillende foto fora meerdere topics per week, daar hoor je niemand over.

Beer was al razend populair voordat hij geboren werd, waarom? Omdat KBK een volgtopic had aangemaakt (als zovelen anderen) waren tientallen als niet honderden bokkers volgden, er waren zoveel volgers dat ze volgens mij vijf delen heeft moeten openen voordat Beer überhaupt geboren werd! En zelfs nu loopt zijn volgtopic nog, het is dan toch niet meer dan logisch dat Beer veel stemmen krijgt? KBK is al heel lang bokker en heeft lief en leed gedeeld, ook toen het niet zo goed ging. Nu heeft ze een hele lieve man, een mooi huis en een horde prachtige paarden, en nog steeds deelt ze lief en leed. Als niemand ervan was gediend kreeg ze wel geen reacties.

Door dit topic heeft ze aan de Mods gevraagd of Beer niet kan worden terug getrokken, maar dat deden ze liever niet... Dat is toch sneu?! Het is zo ver gekomen met het gezever dat iemand zich geroepen voelt om haar veulen terug te trekken. Waar zijn we dan in godsnaam mee bezig?!

Hebben die mensen die hier steken uitdelen überhaupt wel een idee ervan wat je iemand kunt aanpraten? :n

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 08:10

Terug trekken is beslist niet nodig. En complete onzin ook.

Iedere bokker met een veulen mag het veulen aanmelden. En iedereen mag erop stemmen. Zo simpel is het.

Bovendien,...laat ik het haar nu eens van harte gunnen. Zij heeft ondanks dat ze een kruising maakte juist gekeken of het een passende combinatie is.
Ze heeft niet lukraak er een kleurtje opgezet.

boyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 08:11

Ik heb net gestemd. En heb de foto's bekeken. Ik denk dat er daar wel een stuk gewonnen kan worden.
Ik wist ook al bij de hengsten op wie ik ging stemmen. Nr 2 vond ik moeilijker omdat er foto's bijzitten van veraf, niet het hele veulen. geen vooraanzicht.
Ik denk dat daarmee je al wat kan rechtzetten. Daarbij stem ik op het veulen die mijn hart heeft gestolen en in dit geval bij de Hengsten is dat Beer en bij de merrie;s is dat Vie. Ik stem met mijn hart.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 08:12

Laurie schreef:
Ik heb mannen echt nog nooit zo tekeer zien gaan op een forum :')

Niet? Bijna alle internetcommunities met voornamelijk mannen die ik ken zijn harder en onvriendelijker.

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 08:15

NatasjavE schreef:
Laurie schreef:

Nee niet op een forum. :')

Maar geloof me....ik zie parallellen.

Er zijn compleet nieuwe stamboeken door dit soort meningsverschillen ontstaan.

En een wedstrijd om het mooiste het beste het meeste.....het zijn verder maar subtiele verschillen.

Het enige verschil is mijn inziens dat het op een stamboekkeuring ook een bepaald belang voor de toekomst heeft. (namelijk verbetering van het type) maar in het heetst van de strijd is dat niet iets waar men dan over nadenkt.

En dan zie ik iedereen na afloop wel een biertje drinken....maar echt niet altijd met elkaar.

Natuurlijk, maar daar zijn ook hele andere belangen mee gemoeid... Dit zou vooral leuk moeten zijn en juist daarom is het belangrijk om het niet groter te maken dan het is :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 08:17

KimD: het is toch sneu dat de gemoederen zo hoog oplopen om een stomme verkiezing voor het populairste veulen? Ik denk nog steeds: waarom??? Er verandert niks namelijk.... Wat anders kan het zijn dan jaloezie en dan alleen vanwege het feit dat iemand populair is en een schare aanhangers heeft. Als mensen daarover vallen moeten ze zorgen dat ze hetzelfde doen. Man, man, man...nogmaals (voor de 100e keer): waar gáát het over?

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 08:18

Ga bij mannen eens over hun kinderen praten (zoals velen van ons onze paardjes wel zien), dan gaat het er denk ik ook zo aan toe. Ik heb puur niet opgegeven omdat ik het zowel niet langs heb zien komen, als dat ik er geen behoefte aan heb, als dat mijn veulen is verkocht. En daarnaast denk ik inderdaad dat een verhaal of uberactief posten wel meehelpt, dat is hier ook niet gebeurd ben ik veel te druk voor. Maar ik snap als jij er zoveel moeite in stopt, als jij het zo belangrijk vindt om je veulen x op x bij elke stap aan bokt te tonen, dat zo'n titel ook belangrijk voor je kan zijn.

Ik zou wel zeggen laat elkaar een beetje in de waarde. Tuurlijk staan er voor iedereen veulens tussen welke ze zelf niet zouden willen of gefokt zouden hebben. Maar dat heeft toch helemaal niks meer te maken of iemand zich wel of niet zou opgeven?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 08:56

NatasjavE schreef:
Terug trekken is beslist niet nodig. En complete onzin ook.

Iedere bokker met een veulen mag het veulen aanmelden. En iedereen mag erop stemmen. Zo simpel is het.

Bovendien,...laat ik het haar nu eens van harte gunnen. Zij heeft ondanks dat ze een kruising maakte juist gekeken of het een passende combinatie is.
Ze heeft niet lukraak er een kleurtje opgezet.

Precies! Beer is een bijzondere combinatie waar goed over is nagedacht. Ook dat hebben wij, als Bokkers mogen volgen.

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 09:07

Om door te gaan op de reactie van kimD. Het gaat toch niet alleen om kbk en beer. Het gaat bij de merries ook over 2 merries waarvan je bij 1 al wist dat ze zou winnen voordat ze geboren was. Dit is geen afgunst maar gewoon een feit dat alle verwachtte winnaars al vast staan. Zie het juist als iets positiefs dat deze eigenaren een leuke schrijfstijl hebben en al heel lang lief en leed met ons delen. De fokster van de waarschijnlijk winnaar bij de merries laat ons al een aantal jaar meekijken bij haar geweldige kudde en het is gewoon leuk om te volgen en ja vanaf het moment dat dais naar de hengst ging had het veulentje al fans en daar is niks mis mee dat is juist ontzettend leuk, en ik vind het geen aandachtstrekkerij want je kiest toch zelf of je keer op keer de topics van bepaalde bokkers aanklikt. (zelf heb ik overigens op een underdog gestemd) ik vind het jammer als de populaire veulens worden teruggetrokken uit de competitie.

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 09:35

Het meerendeel is al gezegd wat betreft op de man spelen.... dus ik reageer alleen nog even inhoudelijk op nicole:

Nicole288 schreef:
Een interessant idee dat voorbij kwam is anonieme opgave. Stuur allemaal je foto naar de moderator, die maakt een topic en we zetten er geen boktnamen bij. In principe een soort 'blind keuren'.
Het enige probleem dat we daar tegenkomen is dat de veulens natuurlijk niet anoniem zijn, ze zijn (gelukkig :) ) al eerder te bewonderen geweest in topics, dus de mensen die nu stemmen op een bij hun bekend koppie, zullen dat dan ook gewoon doen?

Dat is inderdaad zo, maar wat je nu ook veel zag is dat de ene's interpretatie van een 'korte beschrijving' langer is dan die van de ander (met bijv. ook links naar fototopics) en dat elimineer je dan. Mensen die dus puur naar het topic komen en scrollen door de foto's en op basis daarvan hun keuze maken kunnen dat doen en mensen die graag meer willen weten over het veulen kunnen dan zelf de zoekfunctie gebruiken.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 10:05

De paarden anoniem laten zijn lukt toch niet.
Wat je wel kunt doen is een poll zodat anoniem gestemd kan worden. (bij 3 finalisten zodat de poll niet te lang wordt)
Dat is toegankelijker voor meer mensen, geen naam onthouden en opschrijven.
Plus dat mensen dan misschien durven te stemmen op wat ze anders niet zouden doen ivm vriendjes politiek.

Voor de rest is het maar een bok verkiezing, geen dikke dure prijzen te winnen.
Dat een populaire veulen dan eerder wint zal altijd zo blijven. En hoe erg is dat?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 10:07

Laurie schreef:

Heb mannen al veel erger tekeer horen gaan. Die zijn daar geen jota anders in.als dit een mannenforum was zou deze discussie er ook zijn.

Nonkel stemmen gaat idd niet. Dan moet je ze al verbieden foto's te plaatsen als ze mee willen doen. Dat gaat niet.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 10:12

Nonkel stemmen? _O-
Ik ken veel Belgische uitspraken maar die is nieuw voor me :D

Sorry voor het "uitlachen" maar ik vind het meesterlijk klinken.
Ik ken nonkel alleen als oom.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 10:16

Ik ken het ook niet. Maar mijn telefoon verandert 'anoniem' in 'nonkel' dus ik vermoed dat het daar misloopt :')

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 10:18

Ahaaa, leuk auto correct foutje.
Ja de Nederlandse versie kent geen nonkel natuurlijk als auto correct. :D

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 10:38

Sowieso rare autocorrect :')

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 10:48

Ik vind het terugtrekken en aandachtszoekend gedrag eigenlijk juist meer toevoegen aan het storende wat de basis is van dit topic.

Verder ben ik het mee eens, ik wist ook wie ging winnen voordat de stemmen zijn uitgebracht en er zal wel waarheid in zitten omdat er zoveel bokkers dat gevoel hadden. Ik denk wel dat je er weinig aan kan veranderen behalve misschien de veel tegenstemmen die dit topic brengt. Verder stoor ik mij weinig aan dat feit, ik denk dat het voor bepaalde bokkers wel belangrijker is en dan gun ik ze het wel.

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 10:48

Ik ben een stille meelezer maar ik vind het oprecht heel erg dat er op de man gespeeld word door een aantal mensen. Ik weet niet wat de reden daarvoor is maar, het heeft er wel toe geleid dat iemand er een onwijs naar gevoel aan over gehouden heeft, er wordt namelijk gewoon zegt dat ze geen leven heeft en te veel tijd doorbrengt op bokt en weet ik het wat voor nare opmerkingen nog meer. Ze zou haar paard het liefst terugtrekken en had gewenst dat ze het dier maar nooit opgegeven had ! IS DAT NOU DE BEDOELING !??!?! -:(-

In één woord: BAHH !!!

Verder vind ik het een reuze interessante discussie :o maar dit deel vind ik erg jammer.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 10:52

bruintje123 schreef:
Ahaaa, leuk auto correct foutje.
Ja de Nederlandse versie kent geen nonkel natuurlijk als auto correct. :D

Klopt. _O- Ik lag nog in bed en dat heb ik dus even niet gezien. Toen ik 'm net las dacht ik zelf "nonkel stemmen... Dat heb ik helemaal niet getypt.. " :+
Auto-correctje" inderdaad. :') Zoals Tieneke al zei moest het "anoniem" stemmen zijn. :')

Overigens KimD ben ik het geheel niet met je eens maar goed, dan wordt de discussie wel weer heel persoonlijk, nog persoonlijker.

Daisyjazz: Ze zitten al lang genoeg op bokt om te weten hoe het werkt. Het is niet de eerste keer, sorry, maar dat zielige verhaal altijd achteraf (want nee het is niet de 1e keer) ben ik onderhand wel zat gehoord.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 02-11-16 10:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 10:56

Ik weet niet waarom iemand zich zou moeten terug trekken (vind ik dan ook weer een beetje kinderachtig, dus koop KBK sch*t aan hebben ;)), ik denk ook dat het bij vele als afgunst overkomt, maar dat dat wel meevalt. Sommige zal het niks kunnen schelen, andere zullen best slechte verliezers zijn, dat kan, en dat kan dat ze dan balen van zoiets. Ik heb niks opgegeven omdat ik er dit jaar geen zin in had, verder niet echt veel met de veulens gedaan heb, en dus het weinig zin heeft dan in mijn ogen. Maar ik gun het verder iedereen, zal er niet wakker van liggen ;).
Knap dat het trouwens al zoveel pagina s over zo n onderwerp gaat, haha, kan alleen op bokt volgens mij.