[HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 11:26

Jeetje wat gaan jullie snel, ff een weekendje niet bijgelezen en jullie zitten al op pagina 21 :o

Beau moet nog 8 weken, spannend hoor. Gisteren was het veulen enorm aan het bewegen, Beau werd er gewoon sjago van en wilde niet stil blijven staan bij haar poetsbeurt. Ze is zo aan het verharen.

Woogy

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 11:35

"Mineralen"blokken zitten ook vol zout. Paarden hebben van nature geen zout nodig maar vinden het wel heel erg lekker. Conclusie is dan dus nieroverbelasting. Drama's die dingen!!!

heb pris telepatisch verteld dat ze tot middernacht heeft anders dekken we haar nooit meer hehe

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 11:37

Ik kan het echt niet bijhouden hier nu,het topic barst los. *\o/*

AZ super spannend ik ben zo benieuwd! Ik niet alleen denk ik. :P

Hier is alles nog rustig en dat mag ook,wat mij betreft mogen ze het nog een flinke poos binnenhouden tot dit achterlijke weer eindelijk eens bijtrekt. :o }>

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 11:40

Hier op stal ook eentje die er als een malle aan blijft likken. Vrat zo'n steen binnen een paar dagen op (zo'n 3-3.5 kg himalaya). Dronk 3x zoveel water als normaal.
Die van mij komt er sporadisch aan en gaan zeker een jaar mee.
Maar straks met de kleine gaat die wel mooi eruit, vind die dingen niet geschikt voor veulens

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 11:44

Mijn dames hebben er bitterweinig interesse in. Enkel maylinn maar die speelt er veelal mee.
Veulen kan er niet aan dus laat hem nog hangen denk ik

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 11:45

Pagina 22? serieus ? 8)7

Haha een mens kan niet eens even een weekendje computerloos door het leven :P

Ik had hier kaarten gewonnen voor Apasionata dus moest ik even tijd vrij maken om daar naartoe te kunnen, werd dus een nog drukker weekend dan al gepland met geen minuut tijd meer voor bokt helaas :o

Zijn er hier trouwens belgjes die naar Flanders Horse Expo gaan komend weekend? Ik ga normaal op zaterdag (Barokke Paarden dag)

Ik zie het niet zitten om tijdens de week alles bij te lezen, maar ik merk dat er nog geen enkel veulen geboren is? Wat raar, ik dacht écht dat er tenminste eentje zou zijn :D Zeker toen ik zag pagina 22... :+

Hier nog niets te zien, uier doet ook nog niets. We zitten op vandaag al op dag 281 *\o/* Ik vind het nu wel heel spannend worden nu de 300-dagengrens binnen handbereik komt :o

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 11:49

Jawel Crines, 2 veulentjes geboren,of had je deze al gezien? :D
Ik ga,zoals altijd,nergens heen in het weekend. :+ Wist niet eens dat het Flanders Horse Expo was. :o

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 11:49

Normaal ga ik wel fhe :) maar weet nog niet welke dag haha

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 12:01

Nog geen baby arabieren!? Jammer :P

Caillin is onze eerste merrie die moet bevallen, nog 30 dagen voor haar.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 12:09

Likemmer, gewoon een grote emmer gevuld met mineralen en vitaminegoedje.
Ik zet zoiets s zomers in de wei maar nooit met jonge veulens. Overigens heb ik er nooit problemen mee, ze likken nooit teveel, soms weken / maanden niet en dan in een keer wel weer. Ze weten precies wat ze nodig hebben.
https://www.petsplace.nl/paard/suppleme ... g~M-182012
dit is er een van cavalor maar welkoop heeft er bv ook

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 12:16

pretty schreef:
Jawel Crines, 2 veulentjes geboren,of had je deze al gezien? :D
Ik ga,zoals altijd,nergens heen in het weekend. :+ Wist niet eens dat het Flanders Horse Expo was. :o

Oeps ik was maar één pagina terug gaan kijken en daar was iedereen aan het klagen over het gebrek aan veulens, vandaar :o :D

Gefeliciteerd Mopjemop en Marielle!!! Prachtige veulens allebei.

Wat een stelten heeft Lexinton. Zijn er al droogfoto's van hem. O:)

En wat een joekel is Mickey zeg, amai :wow: Wel een fantastisch leuk kleurtje! Daar zou ik ook wel heel blij mee zijn hoor :D Wat een verrassing ook dat het dan toch geen friese vader was.

Ik wil ook een veulentje!!!!! O:) :')

En pretty: nooit ergens naartoe in het weekend? :wow: Dat zijn de drukste dagen van de week hier :o En ik had ook tickets gewonnen voor FHE dusja ik wil toch wel gaan. Moet nog eens kijken voor een goede merriebrok en wat een paar bobijnen weidedraad enzo dus lijkt me wel een goed uitstapje :)
Voor de eerste keer staat ons stamboek er ook met een stand en voorzien ze demo's met PRE's dus ik wil wel graag een kijkje gaan nemen :) Er zijn ook altijd zo'n leuke spulletjes te koop :o

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 12:21

Het weekend dient hier spijtig genoeg vooral voor boodschappen,wassen,strijken,poetsen,alles waar je doordeweeks geen tijd voor hebt omdat je fulltime op het werk bent. ;(
Met al onze dieren is het ook meteen een heel geregel als we eens een daguitstap zouden maken,zeker 's winters toch. Maar ik ga wél naar de hengstenkeuring 2 april. Hoop ik O:)
Is dat een grote beurs eigenlijk FHE? :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 12:34

Wij hebben wel een mineraalblok hangen, maar daar likken ze gewoon af en toe aan, niet zoveel.

We zijn nu bezig om te kijken of we de webcam kunnen streamen.

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 12:40

Haha Woogy, dat zal haar leren!!! Eruit met dat veulen!
Pff ja hè Pretty, gaat nu hard hier in het topic. Bijhouden anders komt het niet goed, haha. En kunnen we eindelijk meeten; ik hoop dit jaar ook eindelijk eens naar de nmprs-hk te gaan. Mag weleens wat namen gaan onthouden, want er gaan natuurlijk meer bokkers (laat ik daar nou niet zo goed in zijn, pfff). Wat een drama hè, wéér regen! Hier hebben we een groep van 6 jonge hengsten lopen; liepen een paar maanden bij de buurman maar moesten daar weg. Binnen 2 weken het hele weiland omgeploegd. Normaal hou ik van ruig spelende hengsten; nu kijk ik smekend uit het raam: "please, stop met dat geklooi" :') Ik wil lente: zon en veulentjes!
Crines, hoe vond je Apasionata?

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 13:08

Arianne: ik vond het mooi door de mooie paarden :D Mooie kostuums, belichting, ... Een heleboel mooie anda's, lusitano's, friezen en lippizaners gezien :D Maar zoals elke paardenshow blijf ik vaak wat op mijn honger zitten wat betreft techniek :o Ik ben nu eenmaal dressuurruiter O:) Dus als een paard een beetje staat te trappelen op de plek, zonder enige draagkracht, takt, ... dan ben ik niet onder de indruk, word ik zelfs wat boos :+
Versta me niet verkeerd er waren er die het wél goed deden. Degelijk opgeleide lippizaners en een fries die het ook echt heel goed deed. :D
Enja je ziet altijd maar weer dezelfde kunstjes natuurlijk: zitten, liggen, spaanse pas, apporteren, ... Als je gewoon bent van vrijheidsdressuur te zien, dan ben je daar ook niet zo hard meer van onder de indruk :+
Niet dat mijn paarden iets van dat alles kunnen hoor :o Quiero kan alleen maar spaanse stap en een beetje spaanse draf :D
Mijn moeder vond het overigens prachtig, dus het ligt aan mij :') :+

En dat omploegen dat begrijp ik ook maar al te goed. Imperiosa kreeg gisteren even de wind in haar bol en ze begon door de weide te crossen :D Ze liet een spoor van modder achter in m'n dierbare gras :+ 9 maand dracht is ze zelf duidelijk ook niet van onder de indruk, die buik loopt heus wel met me mee hoor zegt ze _O-

Pretty: hier ook hoor, maar daar komt dan nog eens de verbouwingen bij, de paarden natuurlijk, vanalles ophalen (meestal voor de verbouwingen) waar we ook niet toe komen tijdens de week, administratie, ... Je kent het wel :) Maar daar moet af en toe nog iets leuks tussendoor kunnen vind ik O:) Dus dan wordt alles gewoon nog drukker 8-)
Flanders Horse Expo is een redelijk grote beurs ja. De expohallen in Gent volledig vol. (kleiner dan Equitana natuurlijk, maar daar kan niets tegenop).
Ik ga normaal nooit als ik geen tickets win of krijg, omdat ik het zijn geld niet waard vind. Ik ga dan ook wel om koopjes te doen en dat lukt op FHE normaal niet. (itt bijvoorbeeld Equitana waar je écht koopjes kan doen).
Dit jaar wil ik ook wel graag de show van de barokke paarden zien en aangezien ik nu begin met fokken en mennen heb ik ook wel een nieuwe interesseveld. Vroeger kon me dat namelijk allemaal gestolen worden :o Dus kijken naar demo's met koetsen en zoeken naar tuigonderleggers enzo staat deze keer ook op het programma :)
Als je nog nooit een paardenbeurs hebt bezocht, denk ik wel dat het de moeite is hoor :)
Ik ga alleen al jaren naar Parijs en Equitana enzo, dus dan ben je niet meer zo gauw onder de indruk :')

Kelly_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 13:19

Marielle, van harte gefeliciteerd met je prachtige veulen! Naam is ook superstoer. Ik vind het ook altijd erg spannend als ze niet willen drinken etc. of wat langzamer zijn met staan. Ik ben altijd pas gerust als ze een week oud zijn. Niet dat er dan niks meer mis kan gaan, maar dan is het iets minder prematuur allemaal. Fijn dat ie toch uit zichzelf is gaan drinken!

Mopje, heerlijk kleurtje heb je daar. Volgens mij wordt dat een hele stoere straks met z'n forse benen. Wat zijn je plannen met hem? Aangezien het een "ongelukje" was? Geluk bij een ongeluk! Veel plezier met hem!

Al_Zawraa, die van jou maakt het wel heel spannend zeg. Ik spiek steeds even in het topic en verwacht steeds bericht van jou dat het is begonnen, maar ze houdt ons nog even in spanning haha..

inowa, wanneer is Pepper precies uitgerekend? Merriebrok is natuurlijk altijd wel goed, maar vind haar er niet zorgwekkend uit zien of zo hoor. Ze is ook mooi wit! Hoe doe je dat toch?

Arianne, ja zoiets gun je niemand hè. Ik vind dat je het netjes oplost met hem iets aan te bieden. Daar kunnen velen van leren!

KBK, heerlijk de 300 dagen! Nu kan het aftellen echt beginnen! Ben erg benieuwd wat daar uit komt. Heb je veel kleurkansen of?

Azara71, leuk paardje heb je daar!

Moratoetje, mijn merrie is ook erg aan het verharen. Heb het gevoel dat ze sneller door de vacht gaan als ze drachtig zijn. Valt mij elk jaar weer op.

pretty, inderdaad. In ieder geval tot vrijdag! Dan lijkt het weer weer op te knappen! Maar jouw dames zijn nog niet zover toch? Ik zie 309 staan bij de eerste. Die mogen nog even.

Nou, Arabiertjes. Gas erop! Wij willen veulens!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 13:25

holy crap wat een berichten...
Ik geloof dat ik dit jaar 3 evenementen af mag/ga :')
Paard 2016, Horse Event en Animal event, echt super leuk :D

Pretty, haha goed teken toch? dat het topic nu losgebarsten is :))
Ik herken het! Zo'n gedoe om wat te regelen als je eens weg wil/moet.
Ik voer mijn paardjes maar 2x per dag en dat scheelt gelukkig wel. Maarja je moet wel altijd sochtends langs om te voeren, en genoeg voeren dat ze de hele dag vooruit kunnen als je eens een dagje weg bent, en altijd savonds nog langs de paarden, hoe kapot je ook kunt zijn... :') ach, we vinden het nog steeds een toffe hobby ;) :D

Crines word ongeduldig :')

Hier ook zo'n himalaya (hoe schrijf je dat?!) liksteen. Merries waren er voorheen veel te gretig mee, ik heb hem wel 5x uit stal gehaald. Maar nu gaat het goed :) Ik geloof dat het vooral 's zomers was dat ze er iets té veel gebruik van maakte. Ben benieuwd hoe dat straks weer gaat als het warmer word. Bij de hengsten heb ik het niet omdat Pico nog geen jaar oud is.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 13:26

Kelly; ze is 21 maart uitgerekend.
Ze was echt onwijs smerig vorige week dus heb ze gauw afgespoeld en onder het dek op stal gezet.
Het was vorige week lekker in het zonnetje dus die kans mooi gegrepen.

Dit was voor de "was"beurt
Afbeelding

Kelly_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 13:33

Nog minstens 2 weekjes binnen houden dus! Zelfs smerig is ze mooi. Ik hou van die kleine witjes <3 . Helaas dit weekend besloten dat ik mijn A-pony ga verkopen..

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 13:45

Ha, dat heb ik nu precies zo Crines! Ik vond Apasionata echt best mooi, maar niet zo'n 'wauw-gevoel' als wat zoveel mensen hebben. Voor mij was één keer ook genoeg. Maar wel hele mooie paarden, en ik vind het heus wel knap wat ze allemaal doen hoor. Maar had er meer van verwacht. Jij doet dus wel VD? Petje af, moet je echt geduld voor hebben. Haha, denk dat iedereen ons 'gezeur' herkent qua omploegen. Zie Imperiosa al gaan. Hopelijk nog niet teveel hangbuik, anders een extra spoor :+
Dank je wel Kelly_J. Ja, wij hebben er niet bij na gedacht, maar om me heen zie ik wel dat het niet zo normaal is. Ach, ieder op zijn manier. Ik vind het wel zo netjes na zó veel pech ;-) Oh, je A-tje verkopen? Lastige beslissing?
Oh Inowa, wat een heerlijke foto, zo sprekend!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 14:00

Kelly_J schreef:
Nog minstens 2 weekjes binnen houden dus! Zelfs smerig is ze mooi. Ik hou van die kleine witjes <3 . Helaas dit weekend besloten dat ik mijn A-pony ga verkopen..

Welshje met papier?

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 14:00

oh crines, nee vind het niet meer de moeite, de western lijkt ook beduidend minder geworden en als we er toevallig toch zouden geraken, is het zondag.

A pasionata leuk maar net als arianne niet echt wow en 1keer is genoeg, als je al lang in de paarden zit dan is het ook niet echt spectaculair voor dat geld :P

oh je atje verkopen Kelly, mens moet altijd keuzes maken

en voor de rest zag ik nog een dikke zwarte buik en een wat wittere buik passeren :+

AZ nog niks?

Kelly_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 14:04

Arianne en inowa, ja.. Ik heb haar vanaf 2006 dus heb wel echt een band en het is ook echt een dotje.

Het is een Welsh A met papier inderdaad. Baledon Jerimiah x Yaverland Carousel. Stermerrietje. Tot 2006 elk jaar een veulentje gehad. Ik heb er nog lang over nagedacht om haar dit jaar te laten dekken, maar eigenlijk heb ik gewoon teveel paardjes momenteel. Lastige beslissingen altijd!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 14:51

Lastig en spijtig Kelly..
Jaja hier nog niks spannends in het verschiet maar het weer blijft voorlopig ook nog te nat/te koud/te...tot begin maart alleszins. Dan is het toch minder leuk.

Apassionata leek me de max maar hier op bokt heb ik ondertussen al zoveel vrijheidsdressuur etc zien passeren dat ik er ook niet meer zooo van onder de indruk zou zijn denk ik.

Arianne als je een lange bonenstaak ziet voorbijlopen met een overstaanbaar Belgisch accent,that's me. :D Spijtig voor je klant,zo een pech,dat snap ik wel,je voelt je- hoewel je er niks aan kunt doen- toch een manier schuldig,dit is wel een mooie regeling.
Enneh je hele land omgeploegd..Zou mijn mannetje thuis hier niet mee kunnen lachen. :')

Pepper is nog prachtig als ze "vies" is hoor! Dit noem ik geeneens vies. :')

Ja Linda ook al ben je stikkapot 's avonds,toch eerst nog stoppen bij de paarden! Heel herkenbaar.
Maar ik zou ook niet kunnen slapen anders haha.

Crines gelijk heb je hoor. Wij zijn gewoon al ons hele samenzijn ( 10 jaar) aan het verbouwen en dus ook aan het sparen,we weten niet anders. Dus we blijven meestal gewoon thuis,op verlof zijn we nog nooit geweest en in de zomer doen we dan eens 'n wandeling of fietstochtje. :o
Krenten ten top := . Maar met een duidelijk doel voor ogen haha. <<)

In de week kan ik het topic wel bijhouden maar in het weekend heb ik alleen de foon en dan is het een verloren zaak. :') Maar leuk dat de eerste veulentjes nu beginnen te komen!

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 15:00

Oh ja, Arianne, dat omploegen, verschrikkelijk!
Ik had afgelopen winter dus alle jonkies aan het hoesten, dus ze moesten op zo min mogelijk hooi, dus maar op de wat kalere weide gehouden. Binnen een paar weken was die aardig aan prut gelopen, moet hem in ieder geval van het voorjaar helemaal opnieuw doorzaaien. Inmiddels staan ze gelukkig weer in de paddock, die ze helemaal tot blubber gelopen hebben, maar daar gaan ze hun gang maar.

Inowa, zo heel vies vind ik Pepper op die laatste foto ook niet hoor :D

Je zou toch zeggen dat dit niet heel lang meer kan duren...