[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 21:52

Super Tjinta, nu 18 lange dagen wachten..

Spannend Joyce!

Muronia

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 22:12

Ik duim mee voor iedereen die ook in spanning afwacht!

En natuurlijk gefeliciteerd voor diegenen die al goed nieuws hebben gehad.

Ik heb nog tien lange dagen afwachten te gaan nu, dus al 8 gehad! Mijn andere merrie zag ik vandaag hengstig, helaas geen geldboom anders wist ik het wel!

Balder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 08:23

Succes vandaag Roma! Ik duim voor je dat ze nog steeds gewoon drachtig is. Goed dat je haar nogmaals laat scannen.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 09:29

Aziza is nog mooi drachtig *\o/*
Moet zeggen dat mijn gevoel eigenlijk sinds gisteravond ook wel zei dat het goed zat, maar gelukkig is dat ook echt zo :) Dus dat rare gedrag komt dus waarschijnlijk toch van de Regumate, al vond mijn DA dat wel wat vreemd aangezien dat juist alle symptomen van hengstigheid zou moeten onderdrukken. Hij was wel super aardig, hij rekent alleen de enting en de visite, het scannen rekent hij niet :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 09:38

Vitaquilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 10:25

tammiebels schreef:
Vitaquilla schreef:
Oow voor degene die t vroeg het word Ferdeaux (bordeaux x ferro) <3

Ik vroeg dat...was er wel benieuwd naar aangezien ik hem ook ga gebruiken voor mijn merrie :D

Leuk! Dan ben ik ook heel benieuwd hoe dat uitpakt!

Merrie gister naar de kliniek gebracht en een ei gevonden!!! 3, 7cm al! Vandaag of morgen word ze gedekt! *\o/*

Regumate heb ik alleen gebruikt voor de dracht om de cyclus te reguleren.. weet niet hoe t werkt tijdens de dracht..

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 10:27

Pepper word nog steeds gedekt....die neemt het ervan.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 10:47

cha-cha schudt Pepper de hand Inowa :+

Vita aah dat is goed! Succes!

Tjinta *\o/* Ik ben ook niet aan die toevoegingen,mijn merrie reageerde er altijd op met vocht.
Super timing en nu maar afwachten!!

AZ super dat alles nog goed zit! *\o/*

Balder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 11:25

Al_Zawraa schreef:
Aziza is nog mooi drachtig *\o/*
Moet zeggen dat mijn gevoel eigenlijk sinds gisteravond ook wel zei dat het goed zat, maar gelukkig is dat ook echt zo :) Dus dat rare gedrag komt dus waarschijnlijk toch van de Regumate, al vond mijn DA dat wel wat vreemd aangezien dat juist alle symptomen van hengstigheid zou moeten onderdrukken. Hij was wel super aardig, hij rekent alleen de enting en de visite, het scannen rekent hij niet :D

Gelukkig! Dat is toch wel een geruststelling.

rooslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 12:43

Hier ook één die zich al sinds vorige week woensdag laat dekken :+ Achja!
Koosje zat zaterdag op 18 dgn, en is als wij haar schouwen niet hengstig. Misschien dat we voor de zekerheid nog laten scannen.

Super dat ze Aziza nog mooi drachtig is, is toch fijn als je nog die bevestiging krijgt.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 14:30

Nou Jazzy was vanmorgen bijna zover! Morgen nog even terugkomen en dan wordt ze waarschijnlijk geinsemineerd. Ze blijft dan ook even op de kliniek, anders blijf ik heen en weer rijden.

Helaas zaten er wel 2 eitjes op van ongeveer dezelfde grote. Nu besloten om als we straks twijfelen of het er 1 of 2 zijn, er sowieso 1 weg te knijpen. Gaat het mis, dan zitten we nog vroeg genoeg in het seizoen om opnieuw te proberen.

Eefiepeefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 14:43

Gefeliciteerd!

Spannend allemaal!

Mijn merrie had in 2011 ook twee eitjes, idd 1tje weggeknepen(de kleinste). Ik geloof dat ze nu weer twee eitjes had, niet allebei even groot maar dat was vorige keer ook zo.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 15:02

kan geloven dat je de kriebels krijgt van die 2 eitjes Setteli.
Bij mijn merrie destijds zat er ook altijd een tweeling op,altijd 1 -tje afgeknepen en dat ging gelukkig steeds goed!

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 16:21

Setteli ik duim mee voor een goede afloop.
Mijn oude merrie, die ook 2 eitjes had, wordt volgende week donderdag gescand. Ik hoop ook dat er maar 1 bevrucht is..

En mijn jonge merrie is gisteren gescand en helaas niet drachtig, wel al een eitje van 3.8 dus ze werd vandaag waarschijnlijk al terug geïnsemineerd...

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 16:44

Hihi wat hebben de heren het druk met al die merrie die zich maar blijven laten dekken.... _/-\o_ *D
En dan doet de Dierenarts hier al moeilijk als ik zeg dat 2x insemineren toch niet zo'n ramp is.
Die duitsers hier willen het met 1 inseminatie redden... -O- :j

Tinniie op naar de volgende ronde dus.
En nog eentje onderweg voor de 18 dagen?
Ik duim voor 1 vruchtje.

Eefiedepeefie als ze alletwee niet even groot zijn dan knapt er meestal toch maar 1 follikel heb ik altijd geleerd. Alletwee als ze bijna even groot zijn.
Gewoon 1 pracht Lusivruchtje!!! Daar ga je voor toch?

Setteli *\o/* Spannend morgen insemineren.
Hopelijk gaat het gewoon goed lukken!

*\o/* *\o/* *\o/* Aziza fijn nog gewoon drachtig... gelukkig.
En wat top van je DA dat hij de scan niet rekend. Mensen met hart voor de zaak.

Vitaquilla ook dekken vandaag of morgen.... toppie.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 17:45

Mag ik mij ook aanmelden?

Ik heb al even vol spanning zitten wachten tot mijn dame hengstig werd. Gisteren nog niks maar vandaag bij het schouwen heel de stalgang vol pies en de hengst kwam nog net niet over de stalwand geklommen dus ze is gelijk goed hengstig ook! Heb net naar de kliniek gebeld om te laten scannen voor het juiste moment om sperma te bestellen, maar ze staan te opereren dus ik word straks teruggebeld.
Ik vind het superspannend want het wordt de eerste keer KI van de kant van de merriehouder die ik meemaak :P en voor deze merrie ook haar eerste veulentje. Vorige week met scannen zag de DA een kleine cyste in de baarmoeder dus ik hoop dat ze wel netjes drachtig wordt.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 17:58

Wat spannend voor een hoop mensen!

Tjinta, goede timing!
Hier heb ik ooit eens gehad dat een (vervangende) DA niet in het weekend kwam scannen (was geen spoed volgens hem..) en dus op maandag bleek dat een merrie al geovuleerd had. Maar de DA zei dat het aanvoelde dat het ei nog maar enkele uren eraf was.
Dus snel de hengstenhouder gebeld en merrie met veulen opgeladen en naar de hengst toe gereden voor een dekking. Daarna weer mee naar huis en ondanks dat het ei er al een paar uur af was, toch mooi drachtig :D

Hier is vandaag mijn laatste merrie ook drachtig gescand. Dat was er ook eentje die zich lang liet dekken maar toch drachtig.
Alleen Dynamic is dit jaar niet drachtig geworden, zij wordt niet hengstig met veulen aan de voet en we hebben 1 ronde geprobeerd met regumate en hengstig spuiten maar dat hielp niet dus dan een jaar overslaan.
6 drachtige merries voor volgend jaar is ook genoeg.
Cookie is niet gescand omdat ze zo klein is maar ruim door de 3 weken en niet opnieuw hengstig geworden.

Mijn lijstje voor 2015:
Januari
20 - MarijeR - DT Midnight Party Girl (v. Tibbs Midnight Mardi Gras) x Fallen Ash Eagles Dark Deputy
26 - MarijeR - Ravenwood Aristocrat Aramist (SRF Aristocrat) x Fallen Ash Eagles Dark Deputy
28 - KGL Zeros Isis (v.Grosshill Sub Zero) x Fallen Ash Eagles Dark Deputy
30 - Lucky Four Rebelchase Real Snazzy (v.Lucky Four Rebels Chasin Rainbows) x DT Midnight Painted Patton

Februari:
23 - MarijeR - DT Velvet Dynamic Buckeroo "Amy" (v. Libertymeres Velvet Bucketoo) x Fallen Asg Eagles Dark Deputy
24 - MarijeR - WMM Sheza Special Edition "Cookie" (v. Darmond Exclusive Edition) x Fallen Ash eagles Dark Deputy

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 18:04

6 drachtige merries godheremetijd, jij hebt tegen die tijd wel een slaaptekort :=

Morgenochtend naar de kliniek met de grande dame om te scannen :D

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 18:25

Urielle spannend!!!!

MarijeR, 6 drachtige dames *\o/* .
Dynamic dus een jaartje niks.

De DA's hier willen juist maar graag 1x insemineren en gokken vaker op die 6 uur die je hebt na de eisprong.
Ik vind die onzekerheid maar niks en heb liever voor de tijd er al sperma in.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 19:27

Barcardi is op vrijdag en zondag geinsemineerd, hengstenhouder had niet verwacht dat ie de 2e keer terug moest komen..De eerste keer zoog ze de sperma zo naar binnen haha

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 19:41

Onze veearts wil het liefste een keer vlak voor en een keer vlak na de eisprong insemineren. Normaal gezien altijd prijs zei hij, buiten die 2 van mij gerekend dan :+

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 19:52

Setteli weer twee wat jammer, goed in de gaten houden dus.

Tjinta beter een keer teveel dan te weinig ;)

Urielle welkom, veel succes.

Marije zes drachtig inclusief cookie, wordt weer spannend aftellen.

Joyce sperma lover he :+ , spannend nu.

Tinniie oh wat jammer dat het niet direct gepakt heeft, maar op naar de volgende ronde en net op tijd. Was dit Jade? Dus als Flo het blijft ophouden tot maart 2015 wordt zij de eerste?

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 19:59

Tweelingen zijn niet gezellig nee.... Duimen dat het allemaal goed opgelost kan worden...

Hoop mensen nog in spanning...

Jeetje Marije, 6 merries drachtig en alles binnen een week of 6 uitgerekend ook zie ik.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 20:00

Setteli, hopelijk kunnen ze er eentje wegknijpen of word er maar eentje bevrucht!

Tjinta: ik zou ook liever een keer meer insemineren..

Marije: 6 is dan ook best veel, en veen door deputy :P

Joyce: Ben heel benieuwd naar baby volgend jaar :)

Nou ik heb bijna besloten dat ik Fab toch een jaar leeg laat.. Wil mijn 2 mini's weer laten dekken en heb nu een merrie gekocht die mega vet is en als die niet verkocht word(zijn ineens mensen voor) wil ik die ook proberen drachtig te krijgen, maar als ze super vet zijn gaat dat geloof ik niet zo makkelijk.
Heb ook nog 2 merrie's van andere hier staan dus het is een groot gekkenhuis hier.. :P

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-14 21:42

Geen mini Fabje volgend jaar -O- ;)

AZ ben blij dat alles nog goed zit, merrie's onvoorspelbaar, onbetrouwbaar, wispelturig maar ooooooh zo een schatjes <3 .

Had vandaag ook weer chance, ik was zo even mijn 'chicken' merrie aan het borstelen en propermaken tussen haar tepeljes op de weide( niet slim op de weide |o ), dus zat op de knieën onder haar buik, passeert daar toch wel een tractor( enja zoiets heeft ze nog nooit gezien :+ ) springt die twee meter opzij := , gelukkig de juiste kant op en de schat :(:) , kijkt ze me zo aan van; alles ok?