[HK]Het Dikke Buiken Topic 2011

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 18:53

Marlis schreef:
Dankjewel, haha raar dat ik ben, ben ik net taart gaan halen en wezen eten om het te vieren haha.

Heb je toch meteen een goede reden om taart te halen :Y)

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 19:11

Noorwijdenes schreef:
Zeker spannend Roos. Ik denk dat het goed zit ;)

Ik vraag je 1 juni weer om je gevoel te laten spreken. Ze is vandaag inderdaad drachtig gescand van Roven xx

Zie dat er nog meer mensen goed nieuws gekregen hebben vandaag. Iedereen gefeliciteerd.

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 20:18

Jeej! Gefeliciteerd Roos!

Dela

Re: Het Dikke Buiken Topic 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 20:32

Gefeliciteerd dames, goed nieuws in het topic :)

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 20:41

Hoi Sjaan, kom jou ook overal tegen ;) Jou merrie is volgens mij een maandje vroeger dan de mijne.
Ik dacht alleen dat ze bruin was e geenvos of heb ik het nu helemaal verkeerd :o

Dela, leuke hengst heb je uitgezocht, was er van onder de indruk bij de Dalhoeve, alleen stond mijn keus (vorig jaar al gemaakt) al vast.

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 20:49

ik was eigenlijk geinteresseerd in een andere hengst op dezelfde stal in DLD ( nl, Collin L van Contender) maar toen kwam deze op mn pad en was gelijk verliefd. Een hele gok, maar goed fokken is toch gokken :)

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 20:51

Ik heb hem live mogen bewonderen en ik vond het een aansprekend dier. Heel nuchter, fijn lopen en springen.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 22:40

Iedereen met drachtige merries gefeliciteerd!

Magic_Ice schreef:
Ja daar doelde ik op, omdat Regumate als het ware de eisprong onderdrukt, en als je na 10 dagen ermee stopt er binnen 5 dagen een eisprong/hengstigheid volgt, daarom snap ik niet waarom je óók nog hengstig gaat spuiten. ;)
Mijn merrie is al 2 keer goed dragend geraakt met behulp van 10 dagen regumate voorafgaande aan de dekking.
Ze is ook eens een paar keer hengstig gespoten en dat werkte bij haar niet echt goed, nu hielp het ook mee dat achteraf de hengst bijna onvruchtbaar was, maar ik ben zelf niet zo'n fan van hengstig spuiten, maar dat is persoonlijk natuurlijk.

Ik weet hoe de Regumate werkt, en ik ben zelf ook niet zo voor hengstig spuiten, maar we zitten met het feit dat ze dit jaar eigenlijk drachtig móet worden van deze hengst, aangezien de kans groot is dat hij volgend jaar weer naar Qatar terug is. Maar ja dan moet ze eerst wel hengstig worden natuurlijk. Wij hebben vorig jaar ook een merrie drachtig gekregen (die wel hengstig maar niet drachtig wilde worden) door de combinatie van Regumate en hengstig spuiten te gebruiken. Dit werd toen gedaan door en op aanraden van een zeer goede kliniek in België, vandaar dat we dit dit jaar weer willen proberen.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 06:54

iedereen met drachtige merries gefeliciteerd.

wat is het voor/nadeel van regumate tov hengstig spuiten?

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 07:41

Iedereen gefeliciteerd met de dragende merries!
Morgen heeft onze merrie de 18 dagen scan, ben benieuwt!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 07:44

Iedereen gefeliciteerd met hun drachtige merrie.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 07:53

Al_Zawraa schreef:

Magic_Ice schreef:
Ja daar doelde ik op, omdat Regumate als het ware de eisprong onderdrukt, en als je na 10 dagen ermee stopt er binnen 5 dagen een eisprong/hengstigheid volgt, daarom snap ik niet waarom je óók nog hengstig gaat spuiten. ;)
Mijn merrie is al 2 keer goed dragend geraakt met behulp van 10 dagen regumate voorafgaande aan de dekking.
Ze is ook eens een paar keer hengstig gespoten en dat werkte bij haar niet echt goed, nu hielp het ook mee dat achteraf de hengst bijna onvruchtbaar was, maar ik ben zelf niet zo'n fan van hengstig spuiten, maar dat is persoonlijk natuurlijk.

Ik weet hoe de Regumate werkt, en ik ben zelf ook niet zo voor hengstig spuiten, maar we zitten met het feit dat ze dit jaar eigenlijk drachtig móet worden van deze hengst, aangezien de kans groot is dat hij volgend jaar weer naar Qatar terug is. Maar ja dan moet ze eerst wel hengstig worden natuurlijk. Wij hebben vorig jaar ook een merrie drachtig gekregen (die wel hengstig maar niet drachtig wilde worden) door de combinatie van Regumate en hengstig spuiten te gebruiken. Dit werd toen gedaan door en op aanraden van een zeer goede kliniek in België, vandaar dat we dit dit jaar weer willen proberen.

Dit hebben ze vorig jaar bij mijn zeer regelmatig en goed hengstig tonende merrie gedaan. Bij haar waren de eitjes niet groot genoeg zeiden ze. Grootste ei wat ze had was 3,2 cm.
Dit was de manier om der goed hengstig te krijgen, helaas is ze na deze behandeling t/m sept niet hengstig geweest. Ze is alleen een 1/2 dag hengstig geweest na de spuit. Dit jaar is ze geïnsemineerd dat der baarmoedermond open was en er een klein eitje zat.

Wel lastig dat er zoveel "druk" achter zit om der drachtig te krijgen.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 08:37

gr_roos schreef:
Noorwijdenes schreef:
Zeker spannend Roos. Ik denk dat het goed zit ;)

Ik vraag je 1 juni weer om je gevoel te laten spreken. Ze is vandaag inderdaad drachtig gescand van Roven xx

Zie dat er nog meer mensen goed nieuws gekregen hebben vandaag. Iedereen gefeliciteerd.

Zie je! Toppie! *\o/*

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 09:04

Nu kan ik me met zekerheid melden....

Mijn merrie gaat as zondag uit logeren bij Don Cremello du Bois :D

Word dus spannend, ze moet begin juni hengstig worden...

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 09:05

gr_roos schreef:
Hoi Sjaan, kom jou ook overal tegen ;) Jou merrie is volgens mij een maandje vroeger dan de mijne.
Ik dacht alleen dat ze bruin was e geenvos of heb ik het nu helemaal verkeerd :o

Dela, leuke hengst heb je uitgezocht, was er van onder de indruk bij de Dalhoeve, alleen stond mijn keus (vorig jaar al gemaakt) al vast.

Zo is het paardenwereldje... :+ Overal kom je elkaar weer tegen! :D

Mijn vorige merrie was inderdaad bruin. Nu heb ik deze vos weer! Deze vos hebben we zelf gefokt, heb ik zelf ingereden. Is een tijd verkocht geweest en heb ik eind vorig jaar weer terug gekocht.. *D

En nu maar proberen leuke veulentjes uit onze merries te krijgen! <3

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 09:05

Ooooh leuk CubaLibre!!

Don Cremello staat ook nog op mijn verlanglijstje :-)

Magic_Ice

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 10:55

Al_Zawraa schreef:

Ok, helder ;) Hopelijk werkt het voor je merrie.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 11:08

Nudine wordt morgen weer gescand. Ga er vanuit dat ze gewoon nog drachtig. Sinds ik weet dat ze drachtig is, is al haar gedrag opeens heel logisch en verklaarbaar, terwijl datzelfde gedrag me vorige week nog aan het twijfelen bracht hahaha.

Magic_Ice

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 16:18

Bah, dit jaar gaat het allemaal niet vanzelf.

De merries zouden 1 mei al naar de hengst gaan, dit ging niet door omdat mijn merrie met haar rug in de knoei zat en behandeld moest worden door de osteopate.
Toen zouden ze 15 mei gaan, dit ging weer niet door omdat bovengenoemde merrie een herhalingsbehandeling moest hebben en dan zou het weer goed zijn, tevens was de hengstenhouder dat weekend overdag niet thuis dus dat was ook niet handig aangezien het om een dekking in kuddeverband gaat.

Nu is er afgesproken dat we ze zaterdag gaan brengen en nu kan ineens mijn vriend niet mee (moet inkuilen, druk druk druk), een vriendin van mij kan ook niet mee en weer een kennis van mij kan ook niet mee :s
Nu weet ik niet meer wie ik moet vragen om mee te gaan de merries wegbrengen, ik ga ook niet in mijn eentje met 2 merries in de trailer op pad....
Wat een gedoe zeg...

lindalieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 17:51

Ik mag ook weer mee kletsen hier *\o/* *\o/*
Lieneke is afgelopen zondag gedekt, die moet ik 2 juni scannen dus, en Latoya zijn we maandag mee wezen scannen (veulen zeven dagen) maar daar was t ei al af.... Nog maar een keertje wachten dan, ook rond begin juni weer scannen.

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 22:51

gefeliciteerd lindalieneke.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 11:18

Lindalieneke gefeliciteerd!

Nudine is net weer gescand. Alles zag er super uit!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 11:27

Super Noor, ik had net al even gekeken of je nog nieuws had.

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 11:41

Lindalieneke Gefeliciteerd!!

Noorwijdenes super dat alles er goed uit zag!!!

Magic_ice wat een problemen zo allemaal, gelukkig is het dekseizoen nog lang genoeg..

Magic_Ice

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 12:47

Ja en net op de valreep meld zich een buurvrouw die wel mee wil, super!!!
Morgen óp naar de hengst!