[HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Naz

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 12:44

Die Rhino enting, doen jullie dat allemaal?

Hier eindelijk een foto van mijn merries. Links Ironique (v. Cantor) en rechts Zenobia (v. Scandic). Ik hoef niet te zeggen welke drachtig is denk ik Haha!
Afbeelding

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 12:47

Nee wij enten niet tegen rhino. Dit omdat de enting geen garantie biedt...

stoere

haha je hoeft idd. niet te vertellen welke drachtig is jeetje! Clown
op hoeveel dagen zit ze?

en ik heb in maand 3 tegen rhino geent, en in maand 9 krijgt ze er nog één, maar dit omdat de hele stal dan word gedaan, niet speciaal doordat ze drachtig is ofzo hoor!
Laatst bijgewerkt door stoere op 18-12-07 12:48, in het totaal 2 keer bewerkt

Rian1984

Hi hi overduidelijk!!
Zien er goed uit!
Mooie foto kan zo in een blaadje!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 12:49

Naz: Wow, daar loopt een buik. Wat is ze breed!

Rian: Daar is ie dan, je 2/3 mijlpaal Lachen Gefeliciteerd!

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 12:50

Dana01 schreef:
Nikita is mei uitgerekend, vanwege een vermiste dekbon gaan we voor het gemak maar uit van 1 mei Clown

speedy was gister 200 dagen en die is 1 mei uitgerekend Lachen dus zal begin mij zijn dan ook..

ShamalArabs schreef:
germie schreef:
Haar buik gaat ook meer hangen, maar ik heb het idee dat ze ook bij de hals dunner wordt. Iedereen zegt dat je een drachtige merrie goed in het vlees moet houden, maar hoe doe je dat?

in de maanden voor de laatste 2 á 3... de laatste maanden eten ze vaak slecht, vaak is er niet tegenop te voeren... Je kunt proberen haar wat maisgruten bij te voeren, dat zet vaak nog wat aan.
Als het alleen ribben zijn die zichtbaar worden en de buik gaat hangen, dan kom je vaak al aardig richting een bevalling Knipoog

dat dacht ik ook al, veulen neemt veel voeding van de merrie op waardoor ze vermagerd..

misschien Grasbrok vinden paarden erg lekker, voeren we die van ons ook! ook de dame die niet drachtig is en ze blijft gewoon goed op gewicht zitten en andere paardje was aan magere kant maar voelt zich nu stukken beter krijgt zelfs een buikje

Gefeliciteerd Naz en wat een mooie foto die is echt breed!

@monique4: mijn meid loopt ongeveer gelijk met die van jou, en begint ook anders te eten.
ook gaat ze 's ochtends vroeg sukkelend naar de wei toe, maar als ik der mee terug neem en gister rondje buiten rijd dan is ze weer helemaal actief Lachen je merkt inderdaad verschil! wel leuk om te lezen dat bij jou met eten ook zo is..
Gefeliciteerd, hoe voel je je? dat is echt super mooi weet je al wat het wordt of niet? Rian

Mijn meisje krijgt een spuitje voor Rino met kerst...

Rian1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 12:53

Dank je Nicole! Ja laatste maandjes! Spannend hoor!
Taber, Jij ook nog gefeliciteerd met je mijlpaal gister overheen gelezen denk ik.. Bloos
Ik voel me goed! Alles gaat wat minder soepel en snel, en ben erg moe.. maar denk dat ik niet mag klagen hoor!
Nee we weten het niet! BLijft een verassing.. heb ook echt geen idee eigenlijk wat het gaat worden...
Hihi kan me leuker kerstcadeautjes bedenken dan een spuitje Knipoog
Laatst bijgewerkt door Rian1984 op 18-12-07 12:56, in het totaal 1 keer bewerkt

stoere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 12:54

Citaat:

leuk kerstkado Clown

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 13:14

Mijn merrie is nu in de 3e en 5e maand tegen rhino geënt, ze wordt in de 7e maand nog een keer rhino geënt, en in de 9e maand laat ik haar nog tegen influenza enten, zodat het veulen daar ook nog wat van mee krijgt. Misschien laat ik haar dan ook nog een keer tegen rhino enten, als de DA er toch al is.

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 13:14

ik ent niet tegen Rhino, dit omdat er mijn paarden toch niet van het erf afgaan en er ook niets hier komt. Weinig kans op besmetting. Bij Myrdal heb ik het een paar jaar geleden wel gedaan omdat ze toen op een pensionstal stond en er dus meer wisseling van paarden was.

Hier zijn de kiezen keurig bijgevijld. Was wel nodig, dus Tes kan weer goed kauwen. Verder zag ze er goed uit volgens de DA

stoere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 13:16

aangezien paard gaat verhuizen komend weekend, bedenk ik me net dat ik misschien beter eerst had moeten enten tegen e.e.a.???

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 13:32

Rian1984 schreef:
Dank je Nicole! Ja laatste maandjes! Spannend hoor!
Taber, Jij ook nog gefeliciteerd met je mijlpaal gister overheen gelezen denk ik.. Bloos
Ik voel me goed! Alles gaat wat minder soepel en snel, en ben erg moe.. maar denk dat ik niet mag klagen hoor!
Nee we weten het niet! BLijft een verassing.. heb ook echt geen idee eigenlijk wat het gaat worden...
Hihi kan me leuker kerstcadeautjes bedenken dan een spuitje Knipoog

geeft niets, tja dat kost ook al genoeg geld hoor Schijnheilig ze kan niet alles hebben toch Sigaar

stoere schreef:
Citaat:

leuk kerstkado Clown

wel orgineel Pling

zou wel verstandig zijn.. bij ons zijn allemaal paarden bijgekomen dus doe het ook dit jaar..

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 14:19

@Naz; heb lang getwijfeld het wel of niet te doen. De DA zei dat als ze ergens stond waar geen paarden waren die op concours ed. gingen het niet nodig was. Ons andere paard, Leo gaat wel op concours, zo’n twee keer per maand. En daarbij zijn we lid van een grote rijvereniging waar ook leden rijden die landelijk rijden. ulisse rijd ik daar ook nog wel eens. Wil het risico niet lopen. Ik wil niet achteraf hoeven denken, als ik haar wel had geënt was het misschien niet gebeurd. DA zei dat het geen garantie was maar vanaf het moment dat ze met dit vaccin (sorry weet niet meer welke) enten er nagenoeg niets meer gebeurd. Tja……..

Edit: Leo hebben we voor de zekerheid ook geënt. (als we het dan doen dan doen we het ook goed Clown Koe )

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 14:27

Ik heb de paardjes ook niet tegen rhino geent. Zelfde reden als Myrdal.
Mijn kudde staat al lange tijd zo samen en ze komen het erf niet af.

Naz : whow die buik is echt omvangrijk. Ziet er heel goed uit.

SA: hoe is het met jouw dame??

Rian1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 14:32

Taber haha het is inderdaad wel een orgineel cadeau! hihi

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 14:33

@Rian, gefeliciteerd met je eigen mijlpaal, Go jij! Go jij! wanneer gaat je eigen verlof in, met 34 weken zwangerschap?

@Odessa1, mooi toch dat ze zich goed voelt en dat de DA er stuitend over was.
Ik post ook niet elke dag, lees wel mee, alhoewel, de laatste tijd post ik dus wel bijna elke dag. Nagelbijten / Gniffelen

@suffie, idd lekker warm zonder zadel, heb je foto`s van je merrie?

@Naz, leuke foto, twijfelen hoeft echt niet. *LOL*

Ik ent ook niet tegen rhino, heb het er in het begin van de dracht met mijn DA over gehad, en deze vond dit ook niet echt nodig, Relana heeft geen contact met vreemde paarden en helemaal 100% betrouwbaar is het niet, in maart wordt ze wel nog geent , gewoon haar jaarlijkse enting.

@TabeR, idd een functioneel kerstkado. Ja

Vanmorgen is de hoefsmid geweest, brrr wat koud als je verplicht stil moet staan (3 paar sokken aan gedaan)
Ik heb bij Relana de achterijzers eraf laten halen, voor laat ik ze eronder omdat ze brede voeten heeft voor, ben ik anders bang dat de hoeven gaan inscheuren, ze liep later een beetje gevoelig achter op de bevroren grond met haar blote voeten, heeft ook al 4 jaar ijzers onder, is even wennen weer. Lachen

Wat doen jullie met de ijzers? Halen jullie die nog eraf voordat het veulen geboren wordt?

Rian1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 14:38

Monique, ja ik stop met 34 weken (dat is over 7 weken! Go jij! Go jij! ) Wilde doorwerken tot 36 weken, maar ik heb teveel harde buiken en moet dus nu al minder uren maken (35 ipv 40) dus werk een uurtje minder per dag.
Mijn 1e verlofdag is 6 februari mijn verjaardag Lachen als dat geen toeval is!

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 14:41

Dat heb je dan goed uitgerekend Haha! Rian op je verjaardag met verlof, oeh al harde buiken, dan idd wat rustiger aan doen Ja die 7 weekjes zijn zo om.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 14:42

Dana op 5 maanden dracht, nog niets te zien.
Afbeelding
Op ruim 7 maanden, duidelijk een groeiend buikje
Afbeelding
Verder heb ik geen foto's meer gemaakt, zal ik van de week weer eens doen, want ze is nu echt dik!

Bij Dana gaan vrijdag de ijzers eronder vandaan, ik rijd nu toch minder en dan weet ik zeker dat ik niet voor een verrassing kom te staan. Bovendien vind ik het over 8 weken als de smid weer zou komen aardig belastend voor haar, ze is dan al bijna uitgerekend.
Laatst bijgewerkt door suffie op 18-12-07 14:46, in het totaal 1 keer bewerkt

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 14:45

@suffie, mooie haf en wat een prachtige bos manen Pling al een mooie buik.

Rian1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 14:47

Monique, ja begon al heel vroeg... Vanaf dat ik de uk voel heb ik ook harde buiken.. maar het liep echt een beetje uit de hand..
Ja echt toevallig he?! Handig ook!!! Mooi uitslapen op mijn verjaardag!
Suffie wauw wat een mooie dame!!

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 14:47

jeetje, wat ben ik knap Schijnheilig

ik ben jaloers op die buikjes hoor, Niki mag van mij ook wel eens wat gaan tonen Lips are sealed
als ik het niet 100% zeker wist, zou ik zeggen dat ze niet drachtig was

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 15:11

ShamalArabs schreef:
Vermagert ze bovenin, dus de bovenzijde omstreeks het kruis en daar wat naar beneden?

als ze bij de boog, waar ze ademt, invalt?( dus bij dr heupen)
SA wat betekent dit dan?

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 15:14

@monique4: brrrr, dat is echt koud de hoefsmid met dit weer...

Tes heeft geen ijzers onder, maar bij Myrdal heb ik ze er toen ook niet afgehaald. Myrdal stond (en staat) alleen voor op ijzers. Dit wegens medische redenen. Dus die staat altijd voor met ijzers.

@Suffie: Mooie Haf! Ze krijgt idd al een beetje een buikje.

@Dana01: Is dit haar eerste veulen?

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 15:16

Ja klopt, het is de eerste Haha! dus geen stress hoor, alleen haar moeder toonde altijd na 2 maanden al, zij maakt een uitzondering daarop Clown