[HK]Dik - Dikker - DIKST 2006, deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MarijeR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 16:25

Ik ontworm de veulens tussen de 7e en de 10e dag.
Ken ook iemand die het advies had gekregen om het de 1e dag al te doen. Na 2 dode veulens rond de 3/4 dagen is ie daar weer mee gestopt
Of het door het ontwormen kwam (geen overdosering en een veilig middel) of niet, hij nam het risico maar niet meer.
En ik zie er ook geen nut in.
Gewoon de merrie goed ontwormen en dan na een weekje pas het veulen werkt hier al jaren prima...

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 16:27

@Ginger18 en Mabon: Geveuliciteerd Leuk dat het veulen mag blijven Mabon! Ben benieuwd daar droogfoto's En van veulie van Ginger natuurlijk ook!

@Koekie: Fijn dat het nu zo goed gaat met Treas en Burning Desire (Wat is de roepnaam eigenlijk?)! Ze zien er ook gelukkig uit op de foto's! Nu kun je alle ellende van de pijn die Treas had eindelijk vervangen door deze mooie plaatjes

@Youngster: Dat oogje van Beau ziet er goed uit zeg! Zie je straks helemaal niet veel meer van denk ik. Hebben ze netjes gedaan. De keren dat ik een paard zonder oog zag was het met zo'n lege oogkas, maar dat heeft Beau niet gelukkig. Ze lijkt nergens last van te hebben aan t bokfilmpje te zien

tonie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 16:41

MarijeR schreef:
Ken ook iemand die het advies had gekregen om het de 1e dag al te doen. Na 2 dode veulens rond de 3/4 dagen is ie daar weer mee gestopt
Of het door het ontwormen kwam (geen overdosering en een veilig middel) of niet, hij nam het risico maar niet meer.
Gewoon de merrie goed ontwormen en dan na een weekje pas het veulen werkt hier al jaren prima...

ik bedoel dan ook alleen de merrie op de 1e dag

_Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 16:54

areke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 17:15

mabon gefeliciteers met je veulen

MarijeR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 18:00

tonie schreef:
MarijeR schreef:

ik bedoel dan ook alleen de merrie op de 1e dag

En wat is het nut daar dan van?
In de melk komt het niet en als je de merrie goed ontwormd hebt, is ze schoon genoeg.
Helemaal wormvrij krijg je ze toch niet en dan nog krijgt het veulen niet alleen de smetting via de melk maar ook door alles wat ze naar binnen werken in de stal en in de wei.
Ik doe de merrie altijd tegelijk met het veulen, dan besmetten ze elkaar tenminste niet weer. En om na een week de merrie weer te ontwormen lijkt me ook niet nuttig...

Maar goed, ieder zijn manier
De laatste 15 jaar heb ik op deze manier nog geen problemen gehad met veulens en wormen dus voor mij bevalt dit prima.

Youngster, helemaal vergeten te reageren op de foto's van Beau
Het ziet er netjes uit hoor, en gelukkig lijkt ze er zelf weinig last van te hebben.
Denk dat als het haar straks weer aangegroeid is, dat het nog minder zichtbaar wordt.
Een pony die ik als jaarling een keer verkocht heb, is jaren later een oog kwijt geraakt.
Zij had een redelijke voorpluk en daar viel het helemaal niet op.
Op de keuring zag de jury het zelfs pas toen ze het lintje vast wilden maken, dat zag de pony niet en schudde wat met haar hoofd...

Coppers veulen liet net merken dat ie er wel uit wil. Was zo druk aan het bewegen dat je pootjes uit zag puilen
Hopelijk gaat ie daar mee door en floept ie er spontaan uit...

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 18:23

Mabon gefeliciteerd!!!

Youngster, ziet er netjes uit zo, dat oogje... Valt niet bijzonder op gelukkig!

Ik heb Vic met 9 dagen ontwormd, Lisje een week of 5 daarvoor (3 weken voor de uitgerekende datum) en met Vic gelijk op.

Veulenprikje heb ik wel laten geven. Kost niet veel meer (als je de DA toch al laat komen voor controle) en dan heb ik zoiets van "better safe than sorry"...

Loolapelooza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 18:28

Nou t'was vals alarm hoor... na een half uurtje rond dolen viel ze dan toch in slaap en inmiddels staat ze alweer hooi te vreten.
Misschien vannacht dan...

En Copper, mja.... wat heb je daar nou op te zeggen?
Hopen dat het was snel komt, zal die zere voeten ook ten goede komen

areke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 18:53

youngster ziet er goed uit dat oog zou wel mooi zijn als het dicht kan blijven.
ik rij zelf op een paardje dat ook 1 oog heeft maar dat kan niet dichtgemaakt worden.
zij was het ook op jonge leeftijd kwijtgeraakt zij was voor de slacht.
ze heeft er helemaal geen last van.
maar dicht is toch mooier dan open hoor.

loolapelooza veel succes

Eilinora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 19:45

ben een tijdje niet geweest dus mensen die een veulen hebben heel erg gefeliciflapstaart.
veel plezier met die schatjes,zolang te geen streken krijgen zijn ze nog lief.

hier verwachtten we het laatste veulen,van seren.
maar nog steeds niet,ze is tussen 20 en 24 juni uitgerekent maar we denken dat het eerder komt,zal wel leuk zijn.
beiden veulens die we hebben staan mogen blijven,ikke blij!!!!!!!!!

archie,het hengstveulen van daisy,was bij de geboorte fijntjes gebouwd,een beetje te fijn maar een heeel erg mooi hoofdje en kan geweldig lopen.
nu staat hij al een tijdje op de weide met zijn moeder en wat andere merries en een hengst en hij begint echt breed te worden.
mooi breed voorhoofd,stevige beentjes.
hij mag dus blijven van de eigenaar,het moet een heel bijzonder veulen zijn want hengstjes die nederlands gefokt zijn mogen nooit blijven.

breeze,het merrieveulen is echt strontbrutaal,groeit heeeel erg goed ook.
staat nu ook met haar moeder en een 2 jarige op de weide.
dus hier loopt het wel goed.....

ZzzeiN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 19:48

Iedereen gefeliciteerd met veulentjes! Veel plezier ermee,
Hier gaat alles goed zaterdag komt madame en veulen weer terug

mayday

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 21:02

Mabon van hate gefeliciteerd met je veulen!

Nicole288

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 21:54

Mabon en Ginger: Gefeliciteerd!

Nieuwe dikke buik in de maak: Wallona is drachtig. Wel van een tweeling, maar 1 ervan lijkt al vanzelf weg te gaan. De andere ziet er goed uit, volgende week scannen en als het goed gaat zit er dan nog 1 mooi vruchtje.

_Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 22:21

Iedereen bedankt voor de felicitaties
Heb de droogfoto's in haar topic geplaatst.
Nu maar hopen dat het snel mooi weer wordt dan kan ze naar buiten.
Afbeelding
viewtopic.php?f=59&t=598830

Voor degene die gaan waken en nog moeten veel succes het is het wachten zeker waard.

maroes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 22:52

@ Mabon gefeliciteerd! Wat een schatje, ik ga zo je topic bekijken.
@ Koekie, Ciara deed dit ook. plassen vervolgens weer en weer en weer,maar er kwam niks. Ze heeft dit ongeveer 2 dagen gedaan. Weet nog niet wat het geweest is.
@ Youngster, oog ziet er keurig uit,al blijft het zonde van zo`n prachtig veulen.Ook al maakt het voor jullie natuurlijk niks uit en blijft ze prachtig.
@ Loopaloosa, spannend, zal vast niet lang meer duren.

Ik denk dat Veulenprik en ontwormen altijd discussiepunten blijven.
IK heb zowel veulenprik( binnen 24 uur) als wormenkuur gegeven( binnen 4 dagen en moeder was ook netjes ervoor ontwormd) en Ciara is nog ziek geweest. Dus het ligt ook wel aan de omstandigheden. Ik denk doe gewoon wat je gevoel je ingeeft.

Prince

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 23:00

Loolapelooza schreef:
@Prince, een goeie camera en een brave merrie zijn een eerste vereiste. Je moet je camera ook op "micro" opname zetten, das waarschijnlijk aangeduid met een bloempje. Bij de meeste is dat toch zo

Bedankt voor de tip ! Maar vanavond naar stal geweest en de kegels zijn verdwenen, ipv daarvan heeft ze witte melkdruppels aan haar spenen hangen (en druppelt ze af en toe wat).
Voor de rest is ze nog erg rustig en staat lekker te herkauwen op haar hooi

Mabon: nog gefeliciteerd met je veulen

CaylinnMae

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 23:12

Iedereen met veulies, gefeliciteerd!

Amandake

Re: Dik - Dikker - DIKST 2006, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 23:24

@mabon : wat een zware kanjer !! prachtig
@prince : dat word spannend
@nicole288 : gefeliciteerd !! hopen dat het tweede weg is
@niezzz : toch fijn als ze terug komen hè

Bijoux deed erg raar vandaag , haar kling is opgezwollen , ze ademd zwaar en had een dikke bult aan èèn zijde van haar buik zou ze nu toch , ze heeft nog steeds niet veel uier.

Zo stond ze vanavond te schrapen op stal

Afbeelding

Haar achterkantje met puntkont (vind ik)

Afbeelding

Ik weet het echt niet meer....we zullen zien

Jes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 23:28

Lady weer lekker gepoetst.... Stond weer te genieten... Haar buik lijkt echt met de dag te groeien... Op de foto's die ik eerder plaatste is ze vergeleken met nu best dun.......... Ik hoop dat ik er ook snel vanaf ben......

Iedereen die vannacht gaat waken succes!!!!

_Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 23:36

Maroes: Wij laten het veulenprikje geven maar ook onze DA zegt dat dit weinig voorsteld maar het is wel zo dat de DA dan komt en als het goed is het hele veulen gelijk even nakijkt. Ontwormen doen wij de kleine op dag 9 á 10.

Amandake: Dat ziet er spannend uit bij bijoux.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 00:13

amandakè schreef:
Bijoux deed erg raar vandaag , haar kling is opgezwollen , ze ademd zwaar en had een dikke bult aan èèn zijde van haar buik zou ze nu toch , ze heeft nog steeds niet veel uier.

Desiree had 2 dagen geleden ook een rare reactie. Ik was er zelf niet bij, maar de 2 14 jarigen die het wel zagen dacht gelijk aan een ophanden zijnde geboorte. Ze ging op d'r kont zitten en heel boos kijken naar d'r buik. Merrie's

Heb ik weer. Ik roep om te hardst ijzers er van onderuit en nu loop ik zelf flink te twijfelen. Reden: De smid gaat op huwelijksreis. Leuk voor hem, minder voor mij. Dan zouden de ijzers er 2 a 3 weken voor de geboorte ervan onder moeten en dat vind eerlijk gezegd te vroeg. Veelste vroeg. Ze heeft niet zulke mooie hoeven. Wel qua vorm, maar ze schraapt nogals snel, brokkel brokkel. Achter biljardeert ze (wordt door ijzers beperkt) en van voren heeft ze een balk. Hij komt terug, jawel op de dag dat ze is uitgerekend. Dat risico wil ik eigenlijk ook niet nemen. Ik ben voorstander om ze er vanonder te doen (bij het vorige veulen was ze af en toe best lomp), maar heb liever ook niet dat mn merrie met pijn staat. U snapt het dilemma. Nu zat ik eigenlijk met het volgende in mn hoofd: Over 2 weken de achterijzers eraf, flink hopen dat ze overdraagt en als hij terug komt ze voorijzers er alsnog af. En anders met voorijzers geboren laten worden. Iemand een ander idee of ...

Morgen ga ik gruwelijk shoppen in Nieuwegein bij hypoplaza

Biancaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 00:16

Lieve allemaal,

Ik ben al een poos niet geweest vanwege mijn ziekte. Ik zit nu aan de spierontspanners en lijk af en toe wel een junk (leuk hoor thuis tegen de deurposten aanklopen omdat je jezelf dronken voelt pfff) Ik kon daardoor ook helaas niet elke keer naar mijn paardjes, nu worden ze wel goed verzorgt en als er iets is dan belt ze wel... maar toch... Grrr voel me behoorlijk rot daardoor

Maar ja iedereen met een veulen GEFELICITEERDDDD!!! IK ben blij dta de meeste zo goed zijn verlopen. Soms met wat hulp en soms gewoon vanzelf als verrassing.

@youngster, pfff wat zal je geschrokken zijn zeg, ik ben blij dta het veulen er verder (behalve het oog dus) niks aan over gehouden heeft, dalijk lag ze voor dodd in de wei

@ pascha, pfff nog meer vervelend nieuws zeg. Ben je nog op zoek naar een pleegveulen of laat je Pascha gewoon zo gaan en dan weer dekken (misschien dta ik er over heen heb gelezen...)

@Keresa, wat een lief klein ding zeg!! Wel jammer dat die ander er neit meer is, maar misschien was die niet helemaal in orde. Wordt er nog autopsie gedaan op het veulen?

@loola pffff ik heb nu dus aardige buiken voorbij zien komen... maar dit spant de kroon Je zou voor de gein eens haar omvang moeten meten, ik ben benieuwd hihihihi

@mac ohhh wat een scheetje, blijven spammen hoor Geldt dus ook voor Koekie wat een lieffieeee Het was het wachten waard dus

@Marije ehhh ik zit nu al dagen mee te lezen (stiekem hoor) en copper nog steeds niks.... dat is wel heel erg hoor. Je spreekt haar echt niet genoeg toe...

@Amandake, wat balen dat Romy zich zo rot voelde na het dekken, gaat het nu weer een beetje met haar bijtwonden? Hoop dat er niks ontstoken is en dat de baarmoederontstekng ook over is. Is ze daarna nog een paar keer gedekt?

@Mabon, gaat het weer met Bonnie? Mijn veulen Angel (nu bijna enter) heeft een keer aan mijn schoenen geroken, toen ging ze ook flamen... ik moest zo lachen, tja moet ze toch maar een keer gaan wassen

voor degene die nu de merrie bij de hengst hebben, pffff wachten duurt lang he veel succes ermee! Ik hoop dat ze drachtig terugkomen en dat je niet weer hoeft.

Voor degene die al drachtig gescant zijn, de paarden dan he, gefleiciteerd, het aftellen begint weer opnieuw en dalijk weer het waken

@ginger snel foto he van het broertje van mijn Max, ik ben benieuwd hoe ze op elkaar lijken

Ik ga zo foto's uploaden die ik vandaag van de buik van Lizzy heb gemaakt. Deze zal ik morgen even plaatsen. Alvast waarschuwing.... BUIKKKKKKK

KimL86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 00:24

@Bianca Haha ze lijken aardig op elkaar. Hij heeft ook een kolletje en een snebje net als max, alleen is zijn kolletje wel groter als die van max. Als het goed is heb ik in het weekend foto's.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 06:58

Sammie, kun je niet even overleggen met de hoefsmid en eventueel een andere vragen?

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 07:17

CANDY HEEFT VANNACHT EEN MERRIEVEULEN GEKREGEN