Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nada

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 15:48

ow, jeee....
we willen dus op stal gaan slapen als dr uier dikker word enzo...
Maar madam doet toch altijd alles al tegen de boekjes in(behalve nie van macy denk ik Haha! ).....dus dat word op stal komen en opeens een veulentje zien staan..... Verdrietig Haha! Clown

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 15:56

Meavey schreef:
Houd moed maiden-eigenaars! Haha!

Zeg je wat, mijn maiden staat al van de 17e te kegelen en de melk plakt aan haar achterbenen ... Afbeelding
Maja, je kan het ze ook niet echt kwalijk nemen ... het is haar eerste veulen dus ze weet nog niet goed hoe of wat. Niet moeilijk dan dat ze Macy haar boek tot in de puntjes toepast. Gestoord
Ze wil het gewoon heel er goed doen, weet zij veel ... Slim

Ik heb wel net gespot dat ze bezig is met het inoefenen van dat hoofdstuk waar ze de achterbenen moet kruisen. Het vlot nog niet erg, denk dat die dikke uier in de weg zit. Koe

Maar we hebben een nieuw werkwoord! Pepsiën! Haha!

vrijalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 16:19

marije, ik hoop dat vreya dat boek niet nodig heeft Nagelbijten / Gniffelen en trouwens, maak me nou niet NU al zenuwachtig met dat niet kegelen, geen geschop naar de buik want dan ga ik al veel te vroeg telkes kijken en als het dan geboren wordt ben ik te laat Clown Tong uitsteken we gaan er gewoon nog vanuit dat de merrie onrustig is en dat de uier en buik op springen staan Bloos

kelan, wat appart dat dat meisje beweerde dat ze kon zien dat het veulen nog zeker 4 weken blijft zitten.. hopelijk heeft ze geen gelijk!

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 16:22

Zo hee even werken en wat een berichten alweer maar geen veulens..
Vind het even teveel om op te reageren Knipoog

Ben toch erg benieuwd wie het eerste gaat het is ook wel een lekkere die mac tussendoor gooit maar idd waar sommige merrie's gaan het gewoon doen andere maken hun eigenaren graag nog even een weekje gek voor al die mensen succes OK dan! (alweer of nog steeds)

Hier veranderd er weinig alleen vind ik Jas wel erg rustig maak me er bijna een beetje ongerust over. Bloos
Op stal is ze vrij gewoon ze eet goed dus daar zit het niet in ,maar met rijden (beetje stappen en draven) en wandelen is ze echt niet vooruit te krijgen is dat normaal ze gaat nu naar de 9 maanden toe?

Heb haar sinds begin maart overgezet van de basisbrok naar de sportbrok ( dit omdat de stap gelijk naar merriebrok vrij groot is ze is erg eiwitgevoelig) daarvan krijgt ze 3 kg en ze krijgt 2x daags 2 plakken hooi .

Mischien maak ik me wel weer te bezorgd maar tja is voor mij de 1e keer !!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 16:35

Ach, Copper doet het ook altijd erg leuk.
Zij staat rustig een maand van te voren met een flink uier en kegelt de ene keer wél voor het veulenen en een andere keer niet.
Daar kan je ook zo lekker van op aan Clown
Ook zit er bijna 3 weken verschil in haar kortste en langste dracht.

Merries... Rolleyes

Trouwens waar begin ik aan dit dekseizoen...
Volgend jaar van zowel Macy als Copper een dochter die voor het eerst moet veulenen Gestoord

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 16:48

vrijalover schreef:
kelan, wat appart dat dat meisje beweerde dat ze kon zien dat het veulen nog zeker 4 weken blijft zitten.. hopelijk heeft ze geen gelijk!

Ach, dat meisje is een beetje een geval apart: denkt het altijd beter te weten. Ze vond dat ze aan de vorm van de buik kon zien dat het veulen nog te veel in de breedte lag; en dat het dus nog zeker 4 weken ging duren. Maar zij heeft Rigaud hiervoor al tijden niet zonder deken gezien, dus ook niet gezien dat het veulen hiervoor nog veel breder lag... (ik zelf heb geen idee of het veulen vroeg of laat komt; moeilijk inschatten bij een maiden merrie, volgens mij kan het gewoon allebei nog)

Hopelijk werkt Ri een beetje mee, en komt het veulen mooi op tijd, ik zie graag dat zij geen gelijk krijgt Extreme duivel

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 17:10

Vandaag afspraken gemaakt met hoefsmid en dierenarts.
Dierenarts komt van de week nog een keer inenten. Ze heeft me aan de tel. al het advies gegeven de stal helemaal te ontsmetten (ik denk dat ik dat met Halamid doe, iemand anders suggesties?) en dan zou er geen veulenprikje nodig zijn want zij is niet voor een veulenprikje (ik ook niet na gelezen te hebben op bokt).

Dus straks is alles geregeld Haha!
Er komt toch een hoop bij kijken he in die laatste maanden.

Nada

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 17:26

heej,

ben net even bij mn paardjes geweest, en joy dr buik is weer dikker Tong uitsteken
ze deed wel een beetje vaag. ik gaf dr een beetje kuil, en de shetjes stonden een stukje verder op, en toen ging ze de hele tijd opeens naar de toe draven, en ze weg jagen, en daarna bleef ze staan van zo.....puh...... terwijl zij het kuil had en ook niet omdat hun aandacht van me kregen, naja, raar beest....dr buik is ook wel heel gevoelig nu... mag dr niet meer aankomen Haha! en ze trapt ook steeds naar dr buik...
dus het veulentje zal wel lastig aan het doen zijn....

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 17:50

MarijeR schreef:
Volgend jaar van zowel Macy als Copper een dochter die voor het eerst moet veulenen Gestoord

Weet je wel zeker dat je met dit genetische materiaal verder wilt Tong uitsteken Clown ??

OK. We hebben nu dus Macyën en het tegenovergestelde daarvan: Pepsiën Bloos .

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 18:02

Het slachtoffer van de fotosessie: Kila die woensdag 11 maanden drachtig is
Afbeelding

Haar uier, na bijna een hele dag buiten staan: (foto een uur geleden genomen)
Afbeelding

Zie ik daar een ieniminie waspuntje?? Vingers aflikken
Afbeelding

Haar kling/vulva duidelijk dikker dan normaal:
Afbeelding

Zou daar een veulentje in zitten?? Clown Knipoog
Afbeelding

Buik op pootjes Bloos :
Afbeelding

En ik wil graag aan jullie voorstellen: Kila DE HENGST
Afbeelding

En nu verklaren jullie me misschien allemaal voor gek dat ik vanacht op stal ga slapen, maar bedenk wel, we hebben te maken met een MAIDEN

Wanneer denken jullie dat ze gaat bevallen?

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 18:07

WOW Kila! Haha! Wat een foto's! Haha! Nou ik zou zeggen, drop m vannacht maar!
--------------------------
aaah nog 1,5 uur en dan ben ik weer bij Lio!
Ik ga haar van top tot teen fotograferen! Zit er nu zelfs aan te denken om een camcorder te gaan halen om die kleine te gaan filmen. Bij ons op stal is geen mogelijkheid om te webcammen. Hm ik moet ook nog een nieuw zadel....

333 dagen, pff en ik heb ze niet eens allemaal meegemaakt. Heb haar pas vanaf november. Maar uh Lio... ga maar Pepsiën! En vlot een beetje!
Welke kleur zou die kleine hebben? Ik gok bruin, beetje donker (bijna zwart) en dan later een schimmeltje worden...

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 18:14

@Wendy_Kila; als ze woensdag 11 maanden is, is ze dan 340 dagen of heb je niet zo geteld. Dan zou ze nu 338 dagen zijn Haha! Spannend!!!

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 18:16

Ze is woensdag precies 11 maanden, dus de laatste dekdatum was 23-04-2004
Is inderdaad geen 340 dagen, maar wij gingen altijd uit van precies 11 maanden.

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 18:21

Ja dat deed ik eerst ook toen ik nog niet wist van die 340 dagen (ik ben hier zooo nieuw in). Dan is Lio vandaag exact 11 maanden na de laatste inseminatie datum. Feestje waard? Tong uitsteken

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 18:23

Kila is meer hengst dan mijn hengst. Wow! Haha!

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-05 18:25

Kelan schreef:
Odess, hoe zit dat met die regumate? Zo lang je regumate geeft kan de bevalling niet beginnen?

De merrie kan de bevalling wel laten beginnen, alleen het verloopt dan een stuk moeizamer. Absoluut geen gewenste situatie dus!

Veulen was net lekker aan het schoppen, ze ging me toch te keer! Odessa trok steeds haar been op, maar het hielp niets. Dat beloofd wat... Haha! Haar kling is in de loop van de dag weer een stuk losser geworden en haar uier is nu dag en nacht stabiel, maar nog lang niet vol. Kenmerken van een ontstoken uier zijn overigens dat de uier hard en warm aanvoelt. Odessa's uier is niet langzaam volgelopen, maar haar klieren zijn ineens op komen zetten. Hopenlijk loopt haar uier binnenkort gewoon vol en heeft ze er geen pijn aan!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 18:30

Zo Wendy_Kila, daarom ben ik dus blij dat ik de paarden aan huis heb Haha!
Als ik hier een maiden zo heb staan, gaat er een singel om en staat ze onder een camera.
Maar ik zou er 's nachts nog niet voor uit bed gaan.
Dus ja, wat je nu het beste kan doen als ze niet aan huis staat en je geen alarm en cam hebt... Nagelbijten / Gniffelen
ik zou gek genoeg zijn om op stal te blijven slapen...

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 18:33

@Odess:
Kom ik er nu pas achter dat je een Solitair veulen verwacht! Kan wel merken dat mijn hoofd heel ergens anders is... Bij mij op stal staat een donkerbruin Solitair veulen van bijna 1 jaar oud. 2 witte voetjes en een witte bles. Eigenwijs en dominant ding joh! Maar ontzettend leuk... Lekker mijn hand likken en me helemaal inpalmen. Zijn vriendje mag niet bij me komen. Egostrelend, maar niet altijd even leuk voor dat andere veulen.

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-05 18:37

Heb je daar ook een foto van Bloos Haha! Wat is de afstamming van de moeder? Zie Odess is super lief en Solitair ook dus er komt een droom van een veulen uit Schijnheilig

Jullie maken het wel weer spannend hier trouwens. Ben benieuwd wie de eerste is! Van jou kregen we zo ook foto's toch Inglio?

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 18:37

Damn, ik weet niet eens of Ivanka maiden is Bloos!. Ik denk allemaal van niet, omdat die uiers zo uitgelebberd erbij hangen.. maar ja, wie weet houdt ze mij ook voor de gek Clown.

Rijden gaat weer goed trouwens! Whoehoe! Ben echt helemaal blij! Afgelopen 2 weken zat er echt geen fut in, misschien kwam het wel door de overgang naar het goede weer? Nu heb ik iig weer ruim een half uur gereden en toen dacht ik: hee, ze wilt nog lopen Haha!.
Maar toen ben ik toch maar gestopt, rekening houdend met de baby Tong uitsteken.

Wendy_Kila, wat heb jij een dikke hengst Haha! Tong uitsteken Knipoog.

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 18:41

Ja ik ga straks ook weer foto's maken Odess. Ik slinger zo deze pc uit en dan race ik naar huis (openbaar vervoer :S) en dan race ik wel met de auto naar Lio. Mijn camera is vannacht opgeladen.

Ik heb thuis foto's van Solitair veulen in de wei. Die zijn beter gelukt dan een foto laatst op het erf. Dus komt ook vanavond.
Merrielijn: http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=51440
Parona is de moeder van het veulen.

Tot vanavond allemaal!
Groetjes, Inge

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-05 18:46

Ik ben heel benieuwd!!!

Ik had op deze merrie trouwens nooit Solitair gezet, komt Voltaire wel erg dichtbij! Maar toch errug benieuwd!!! Haha! Tot vanavond!

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 18:53

Jeetje nog geen veulens!!!!

Nou lola ik hoop toch voor je dat ze je niet meer lang laat wachten. Misschien heeft ze wel een verscholen ruimte in haar stalvloer waar het macy boek ligt. Knipoog Kun je die alsnog verbranden.

Kila@ Jeetje wat een mooie buik. Dus vanacht is de eerse nacht. Nou ik ben benieuwd. Hopelijk bevalt ze dan ook spoedig. Want om nou zo heel lang op stal te gaan slapen is nou ook niet echt fijn. Maar goed ik ga het ook doen als mijn merrie zover is. Je moet er wat voor over hebben. Gelukkig is mijn merrie geen maiden meer. Hopelijk kan ik het ook ruim van te voren aan zien komen. Afwachten maar. We blijven gewoon inspecteren. Enkel heb ik nog wat daagjes voordat het zover is.

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 19:05

@ Wendy_Kila: ik zou zeker bij de merrie blijven als ze er zo uit zou zien...

Net een lekker lange poetsbeurt aan Siena gegeven en alles weer geinspecteerd:
- uier kun je aan de acherkant nu ook iets zien hangen, dus er zit vooruitgang in want dat kon vorige week nog niet eens!
- vulva/kling is echt helemaal strak maar wordt vooral langer. Zeker nog lang niet zoals bij jou wendy_kila, jemig wat een slap ding al Knipoog
- banden zijn losser, jippie Haha! het zijn nu echt twee kadetjes op d'r kont. Dat had ze al wel, maar nu is er middenin echt meer een gleuf. Ik kan er ook in prikken en dan voelt het zacht ipv hard zoals een week geleden.

Al met al flink veel vooruitgang, behalve bij de kling. Uier groeit trouwens ook erg langzaam hoor. Volgend weekend weer foto's, zal ook van de kling maken zodat jullie kunnen zien dat daar nog niks veranderd.
Ik krijg echt pas een veulen in mei...nee Siena, ga pepsiën!

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 19:10

Mac schreef:

@Bubbels:
Red Alert, Red Alert
!! Roger - over !!

Mooi dat er nog geen veulen is. Zij zijn groot en ik is klein! Ze geeft nog steeds dunne honing. Wel met de nodige druk erachter. Knipoog Heeft een vulva van een 80-jarige en waggelt rond als een olifant. Maar ze rolt wel in het zand en in de wei en gaat languit liggen pitten. Veulen schopt erop los terwijl mamma wordt leeg gezogen door de muggen.
Gister tot 2 uur in een koude stal tegen een koude muur gezeten om tot de conclusie te komen dat er niks zou gebeuren. Vanochtend stond madam weer guitig rond te turen. Ze is morgen 3 weken overtijd. Hoop dat ze vanavond wat gaat doen!