[HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SharonIndezz

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-25 21:03

Haha oké! Ik praat niet tegen de buik. Maar praat wel altijd veel tegen de merrie, hopen dat baby mijn stem dan herkent straks :p

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-25 21:23

Het was mijn eerste veulen. Bij de volgende zal het anders gaan. Denk ook dat ik dan tegen de merrie praat!

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-25 21:58

Ik vraag altijd aan de buik of de baby er nog is. Krijg dan vaak een kungfu reactie :) kan ook toeval zijn

Hier 327 dagen. De glans is uit haar ogen, ze is het zat. Maar ze is ook wel heel zwaar, plast hele kleine beetjes, uier staat op spanning al mag ik er nu wel aan komen en een gele grote zuchtplaat onder haar buik. Het kan nu toch geen weken meer duren zou je zeggen....

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-25 22:01

Haha mijn veulentje reageer als ik op de buik klop <3

Ook al zucht vibabu? Toch een aantal dames met zucht nu, misschien ook door de temperatuur weer?

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-25 22:21

Kel106 vloeien tot zo'n week (soms iets langer) is heel normaal hoor! Dat is het opschonen van de baarmoeder.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-25 22:39

SharonIndezz schreef:
Haha mijn veulentje reageer als ik op de buik klop <3

Ook al zucht vibabu? Toch een aantal dames met zucht nu, misschien ook door de temperatuur weer?

Nou ik vind het nog maar koud hier. Komt meestal niet boven de 11 a 12 graden.

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-25 22:40

Zo even tijd om rustig bij te lezen :D

Loutje2203 Dat is idd niet te voorspellen wanneer ze gaat bevallen. Elke merrie is anders.

Wonders heerlijk als je je eigen grasmaaiers hebt zo in de tuin :D. Wel handig ook dat Knolselder haar ook kent en je wss meer kan vertellen wat normaal is voor haar kwa doen voor de bevalling.

Sonjim d'r uier kan nog een stuk voller maar zo te zien op de foto heeft ze wel al goed slappe banden.

Sharonindezz d'r uier kan nog wel een stukkie voller. Maar idd met maidens weet je het nooit. Ik heb geen idee of veulens je stem herkennen na de bevalling

Laylah2002 d'r uier groeit toch goed als ze op 1 dag zoveel verschil heeft.

Boelles wat een leuk kereltje met een leuke naam <3

Mer1980 haar uier vult idd goed zo te zien. Vind je merrie ook heel erg mooi getekend.

Abddanielle welkom, leuke merrie heb je.

Onpaard ik heb nog nooit een paard echt kreupel geweten door de dracht eerlijk gezegd. Wel wat slapper misschien maar nooit kreupel. Hoe is het ondertussen met je merrie?

Meissieline wat een super leuk getekend veulen heb je <3

SexysusieAls je het niet vertrouwt zou ik sowieso de veearts even laten checken. Beter een x te veel, al is het maar voor je geruststelling.

DDDara Je merrie heeft er voorlopig nog niet zoveel zin in kwa uier.

Luna2006 arme Belle is het zat :(:) hoe is het met d'r uier inmiddels.

Imani_abby wat een heftige situatie voor Mini. Hopelijk knapt ze verder op en gaat ze goed eten. Hoe is het inmiddels met jezelf?

Lyona wordt stilletjes aan spannend met aurora. Benieuwd wat ze ervan gemaakt heeft en hoe ze gaat reageren op jou als ze bevalt.

Ponytante de laatste loodjes wegen soms het zwaarst voor de merries. Wanneer komt je camera aan?

Hommage yess jouw merrie ook veilig *\o/* . Hopelijk gaat ze nu niet ineens frequent plat slapen :+

Rensju Ze heeft idd een mooi bol buikje

Libera Raven heeft een brede buik zo. De andere doet gewoon gezellig mee met de zwangerschaps look :D

Amitro123 jouw merrie laat je goed wachten. Kan niet meer lang duren zou je zeggen

Kel106 Het is heel normaal dat de merrie nog wat vloeit na de bevalling. Geen reden tot zorgen dus tenzij ze koorts krijgen. Dan kun je best de DA bellen. Knap veulen heb je <3

Marjoleinvde dr uier kan nog voller maar zo te zien heeft ze wel al flink slappe banden.

Vibabu zo te horen zou je idd niet zeggen dat het nog lang kan duren.

Hier is het even hectisch geweest afgelopen dagen maar vandaag weer wat kunnen veulen knuffelen. Zo leuk om te zien hoe ze allemaal hun eigen karakter hebben. <3 even een paar foto's van de 2 jongste, Yoel en Xienna. Xienna heeft ondertussen al haar toekomstige huisje gevonden :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En Loes ( 323 dagen) schiet al goed op kwa uier. Gok nog 7 tot max 10 dagen als ze zo doorgaat :j
Afbeelding

Lijst veilige merries. Stuur mij een pb als je op de lijst wil
Pony's vanaf 300 dagen, paarden vanaf 320 dagen
Imani_abby - Mini - 351 dagen
Memerel - Eef - 347 dagen
Crazy_Funky - Malibu - 334 dagen
Magicmist - Goldy - 329 dagen
Sonjim - Renda - 324 dagen
Sharonindezz - Kor - 324 dagen
Knolselder - Belle - 323 dagen
Mer1980 - Rapunzel Dodona - 323 dagen
Nieky1993 - Loes - 323 dagen
DDDara - Don Dara - 323 dagen
RanjaRietje - Goldsberg's Charinde - 322 dagen
Anomien - Vos-R - 322 dagen
Laylah2002 - Phallon MT - 322 dagen
abddanielle - Daan's black magic - 322 dagen
Lyona - Jona - 321 dagen
Sabbuh - Eira - 320 dagen
Knolselder - Merel - 313 dagen
Luna2006 - Belle - 311 dagen
Wonders - Quin - 302 dagen
Hommage - Indy - 302 dagen
Knolselder - Queen - 300 dagen

Marjoleinvde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-25 23:48

Misschien vertekent de foto ook een beetje, voor wat betreft de banden.
Foto vanuit een andere hoek:
Afbeelding

amantjuh8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-25 08:29

Hier ook een behoorlijke zucht plaat onder de buik

Afbeelding

Wonders

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-25 08:38

Nieky, ja absoluut, is handig dat ik haar om advies kan vragen :j

De lijst met veilige merries groeit, spannend!

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-25 09:27

Vooral heel veel mest vanochtend in stal. Ze blijft ook maar met haar staart zwiepen maar vliegen zijn er nog niet. Wachten duurt lang...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-25 09:30

Inderdaad rustig hier!

Beste zuchtplaat amantjuh.

Wonders, wat is de afstamming van jouw merrietje en waarmee gedekt?

Mijn andere (rijpaard)merrie wordt zodadelijk gescand. Hopelijk eerdaags insemineren. Had gisteren heel graag naar de hengstenkeuring gewild, maar door de verbouwing toch niet gelukt helaas..

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-25 10:35

Oeh er zijn er toch wel weer een paar die het einde naderen! Spannend!

Eef had vanmorgen eindelijk ook weer wat meer uier, maar speentjes zijn nog niet echt vol. Wel is ze het echt zat, wordt steeds bozer met poetsen. Stond vanmorgen ook veel te gapen.
Ik heb hoop op een veulentje deze week, weer wordt ook weer mooier dus kom maar op met die veulentjes!!

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-25 11:17

Kel106. Wat een goed veulen. Heb je nog een staande foto?
Vind hem leuk hoor!

imani_abby

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-25 12:52

Net terug telefoon gehad van de kliniek aangezien ik er vandaag zelf niet ben geweest. Haar bloedwaarden zijn terug perfect, nieren en lever hebben er niets aan over gehouden. Maar ze wilt niet eten… ze hebben nog eens een endoscopie gedaan van slokdarm en maag omdat ze dachten dat er daar mss iets mis was maar daar werd ook niets gevonden… ze hebben haar nu eens opgegoten met paraffineolie omdat ze mss denken dat er toch ergens een verstopping zit. Maar ze zal echt moeten beginnen eten. Ze begint telkens vol goede moed volgens de DA maar na 2 happen stopt ze.. de dierenarts zegt zelf dat hij dit nog niet veel heeft gezien want dat er nu echt geen oorzaak meer is om niet te eten..

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-25 12:54

Geen maagklachten maagzweer of zoiets als reflux.

imani_abby

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-25 12:56

sonjim schreef:
Geen maagklachten maagzweer of zoiets als reflux.

Nee hebben ze allemaal bekeken deze morgen.. maag en slokdarm waren perfect

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-25 13:21

Hopelijk vinden ze snel wat er aan de hand is met Mini,

Vanmorgen heeft onze stal eigenaar nog even bij mijn merrie meegekeken, en die vind haar ook hard vorderen, spenen lopen ook al vol, vanaf as week gaat ze met alarm op.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-25 13:52

Ach wat sneu die kleine Mini.
Ze is in een kliniek op de beste plek qua expertise en hulpmiddelen maar sommige dingen moet een dier zelf willen doen, zoals gaan eten. Hup Mini!

Ponytante

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-25 15:36

De mijne heeft (nog) geen zucht maar zou me niet verbazen, ook gezien de leeftijd, als dat nog komt. De tieten zwellen wel wat maar slinken met wandelen. Nu net geen 300 dagen.

Nieky, camera mag ik pas 2 weken voor uitgerekend hangen. (Er wordt niet geluisterd naar 20 dagen veilig oid, men is al tegen de camera all-in). Dus niet geheel toevallig maak ik inmiddels een rekenfoutje, waarbij de uitgerekende datum 10 dagen te vroeg uitkomt := . Zo doende kan ik de camera ophangen ongeveer half april.

Plan is om simkaart dan te activeren voor 2 maanden. Waarschijnlijk willen ze hem de dag van de geboorte alweer weg, we zien het wel 8)7 . Rare, privacy-achtige overwegingen. Stal is s-nachts op slot, discussie over sleutel oid moet ik nog voeren (op moment suprême wil (moet) ik wel binnen kunnen!). Stugge boeren met jaren 60-denkwijze en wantrouwen in alles en iedereen behalve eigen familie :+ .

Ze glimt me nu wel tegemoet, appeltjes en al. Over mensen wordt gezegd dat ze stralen bij graviditeit, lijkt me hier ook het geval {:} .

Fijn dat Mini lijkt beter te gaan. Hopelijk komt de eetlust gauw terug!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-25 16:24

Ik log ook steeds in om te kijken of er veulentjes zijn, maar het is natuurlijk ook pas 30Maart. Door het mooie weer van afgelopen tijd, voelt het soms wat verder voor mijn gevoel.

Wij zitten op dag 245 en mevrouw is soms wel moe. Maar ze eet goed en ziet er heel goed uit verder.

Wonders

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-25 17:44

Hier vult Quinn haar uier rustig verder. Zie wel nog niets aan de banden. Ze blijft nu wel mooi in haar stal gedurende de nacht, gisteren voor gezorgd +:)+

Afbeelding
Afbeelding

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-25 17:46

Afbeelding
Hier vandaag weer wat voller mijn moeder denkt dat het nog 2 weken duurt ik denk korter.
Dit was gister

Afbeelding

Wonders

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-25 18:03

Sonjim, die lijkt wel al goed gevuld!

Laylah2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-25 18:06

Hier wordt het best spannend al, buik is van vorm veranderd, banden zijn slaap en staart is ook helemaal flexibel.
Alleen de uier nog niet helemaal vol, ze is wel wat oplettender, en bozer naar de buik, heb ze net op stal gezet.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding