[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

fokfanaat

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 17:07

op kwpn.nl kan je ze ook gratis te koop melden, daar heb ik ook wel wat via verkocht

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 21:07

Voor hoeveel kilo ontwormen jullie met 2 maanden?

Moet even een keer overzichtje maken wat met hoeveel weken en hoeveel :')

rowindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 21:16

goldenarrow schreef:
Wij hebben eigenlijk nog het meeste succes via 2dehands.be. Via Marktplaats ook wel eens verkocht. Soms krijgen we via e-horses ook weleens reacties, maar nog nooit via die weg daadwerkelijk een paard verkocht. De meeste verkopen we eigenlijk via tussenpersonen in het buitenland.

Krijg je niet allemaal van die franse mensen? Dat had ik namelijk toen ik mijn pony daar op had staan :')

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 22:25

Nee, valt wel mee. Via e-horses wel een keer iemand uit Bulgarije gehad. Maar wij verkopen ook naar China bijvoorbeeld en eerder dit jaar zijn er twee paarden naar Iran gegaan, dus we zijn wel gewend aan buitenlandse klanten.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 23:37

Ik denk dat ook mee speelt wat je doelgroep is. Ik wilde dit jaar juist een koper vinden binnen nl, eerst binnen bekende kring gekeken, maar budget was daar nergens groter dan de helft vd vraagprijs, dat werd me te gek.

Uiteindelijk is veulen verkocht naar mensen die kwamen voor een dekking van z'n vader. Die ook naar hun toe gaat dus.

Had ook interesse uit Italië, Spanje (die reageerde beide gewoon via mp) Frankrijk en Australië, en voor z'n vader ook meerdere buitenlands, maar dat wilde ik absoluut niet.

Binnen de Tinkers is verkopen naar Mexico ook steeds populairder lijkt het, en er is ook vraag vanuit China en Rusland.

Hartstikke leuk, maar de paarden hebben daar zo'n andere plek in de cultuur dan hier in NL, daar wil ik niet aan meedoen. Ik heb nu geen Arabische contacten meer, maar no way dat ik een paard naar Dubai zou verkopen.

Gelukkig voor de mensen daar, denk niet iedereen er zo over O:) Genoeg mensen die trots zijn dat hun paarden de hele wereld over gaan :)

moner

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 00:01

Reageer nog even op de vraag van het opgroeien van verschillende grootte van paarden pony’s. Bij ons staan Inimini shetlander en mini en middelmaat shetlander met Kwpn hengsten bij elkaar.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zie hoe leuk dat kan zijn

Hennos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 07:46

Djurre heeft zich zelf al verkocht. Per 1 december heeft hij nieuwe eigenaren. Hij blijft tot de zomer 2023 bij mij op stal staan dus ik ga van eigenaar naar verzorger toe per 1 december _/-\o_
Wel leuk kan ik hem nog verder op zien groeien en ik mag daarna ook altijd komen kijken bij hem. :D
Zijn manen ook geschoren alvast voor de keuring in september.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Overigens heb ik de complete nageboorte op een foto, dit miste ik zelf heel erg met hoe het er uit ziet en waar je op moet letten. Ook de twee baarmoederhoren staan er goed op.
Als iemand er interesse in heeft kan ik hem delen.

Gitte_Tosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 08:49

Afbeelding
@ Balko, Dit is wat ze hier bij ons gebruiken. Hoeveel hangt natuur van je formaat van paardje af hé. Onze is een D pony veulen en dierenarts zei dat je voor de eerste ontworming voor 100 kg mag geven. Denk niet dat ze dat weegt maar is moeilijk in te schatten hé.
Laatst bijgewerkt door Gitte_Tosje op 21-07-22 09:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 09:14

Qua KWPN veulens kom ik altijd de meeste tegen op Sporthorses. Als deze ook goedkoper is dan zou ik het daar eerst altijd proberen.

Ik ben zo gek op mijn Sauvelle! <3 Ik ga geregeld heen om even wat foto's te maken maar ze kruipt nog net niet in mijn lens :D Ik heb haar laatst even als statief gebruikt om een ander paard op de foto te zetten :+ Zijn jullie veulens ook allemaal zo aanhankelijk of is dat heel wisselend?

Afbeelding

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 09:23

Balko schreef:
Voor hoeveel kilo ontwormen jullie met 2 maanden?

Ik heb mijn Friese merrieveulen van 2,5 maand ontwormd voor 250 kilo op aanraden van de dierenarts.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 09:32

Ik heb toevallig een schema van vulina, zowel van wanneer als hoeveel zij gebruikt. Kunst afkijken heet dat _O- Ik weet hem zo niet uit t hoofd

Hier komen de veulens ook gelijk. Maar willen ook wel gelijk in je benen hangen, 1 in ieder geval.

rowindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 14:10

Vinnie is niet zo aanhankelijk, eerder bang voor mensen := Hij komt wel steeds vaker kijken maar is ook zo weer weg. Vanochtend was tie in een terror bui, iedereen in de kudde irriteren :+

Afbeelding
Afbeelding

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 14:40

Ons quarter veulen komt graag naar je toen, maar wil de ene keer meer aangehaald dan de andere keer. Ligt er ook aan waar ze staan en wat ze aan het doen zijn.

Het shetten veulen wil nu wel als je bij de stal en het uitloopje zit en kan dan een uur kroelen. Maar verder komt hij nog niet echt naar ons toe.
Wel rennen hij en zijn moeder niet meer bang weg voor ons, dus wel vooruitgang. En moedertje vindt het goed dat we haar veulen aaien en kroelen, dus ook blij mee.

Bij shetten veulen ook geen idee wat hij weegt en wat ik vd week ga geven.

Volgens mij hebben wij een ander ontworm schema, maar meningen verschillen wel wat, ook per veearts/kliniek. Vooral wanneer de panacur gegeven wordt.

Sarina1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 14:52

Sinds eergisteren toch verandering aan de uiers.
Haar pH was gisteren 5 nog steeds niks ze laat me wel in spanning Afbeelding
Afbeelding

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 15:08

Heb je een foto van de ph strips?

Sarina1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 15:25

Kabayo schreef:
Heb je een foto van de ph strips?

Nee die gooien we altijd gelijk weg

rowindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 15:31

Dat gaat vast niet meer lang duren. Volgende keer zou ik gelijk na het testen even een foto maken. Kan je beter vergelijken :)

Sarina1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 15:35

meganvr schreef:
Dat gaat vast niet meer lang duren. Volgende keer zou ik gelijk na het testen even een foto maken. Kan je beter vergelijken :)

Deed ik voor heen wel maar bleef maar hetzelfde

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 19:08

Baby’s eerste (natte) wandeling zonder mama. Hij deed het een stuk stoerder dan zijn broer Idris vorig jaar. Hij liep het rondje in één keer mee zonder om te kijken. Maar ja, stoerder zijn betekent ook stoerder doen tegen de baas als je het niet meer grappig vindt _O-
Trots op Snoetje
Afbeelding
Afbeelding

Ze lijken qua karakter veel op elkaar. Ze zijn allebei erg mensgericht en knuffelig. Alleen is I niet zo stoer (zijn vriendjes moeten nog steeds eerst door de modder voordat hij gaat) en Blue is wat zelfverzekerder/stoerder.
I liep vorig jaar niet het hele rondje in één keer mee. Hij bleef heel relaxt, maar stopte gewoon met lopen. Na 3 keer liep hij het rondje helemaal. Nog steeds super knap natuurlijk.
Blue’tje liep vandaag in één keer mee zonder om te kijken. Alleen toen hij het zat was (bijna terug bij mama) moest hij ook stoer doen tegen mij en wat happen en steigeren :')

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 19:24

Sueño is ook heel mensgericht en staat gelijk bij het hek als er iemand komt kijken.

Vandaag zijn paspoort en papier binnen gekregen, altijd weer een leuk moment <3 :o

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 19:27

Leuk.
Hier vandaag voor 2 vd 3 opgestuurd.
Voor de 3e wacht ik nog steeds op dekbon, al diverse keren om gevraagd en nog niet binnen. En zonder dekbon geen papieren. :\

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 21:22

Oh dat schiet niet op Mirjam -O-

Knappe, stoere Blue <3

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 22:54

Hier t jongste veulen van 3 week aan dd diarree. Nu bijna 2 weken denk ik. Iemand tips? Of beter morgen dierenarts bellen voor medicatie?

petravdmeerx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 23:12

Wow wat is hij al groot Cynthia!

Hoe gaat het met jouw veulen Caresse?

Hier weinig tijd gehad om te reageren. Veulen had/heeft Rhodococcus, dus dat was wel even spannend… Gaat niet altijd over rozen, helaas. Het gaat nu gelukkig weer iets beter.

Afbeelding

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 06:21

Balko al ontwormt?

Petra rhodococcus is niet niks. Oppassen komende jaren, blijft nl lang in de grond zitten, en precies dit weer (warm, droog, stuiven) is er ideaal voor.
Wat voor klachten had je veulen?