[HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

noivadapaz

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 09:59

Hier ook nog 22 weken...we zijn een beetje mosterd na de maaltijd Kyrke en sioux. (of het toetje O:) )

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 11:17

Noiva Tuurlijk het toetje...... mosterd is ook oké maar na de maaltijd klinkt te sneu.
Wanneer ook in het jaar, veulens zijn altijd gaaf en dan hebben wij alle tijd om met jullie spannend te wachten.

DL gefeliciteerd! Jullie gaan over op mini's begrijp ik?
Dan is dit een van de nieuwe blijvers? Leuk joh.

Hoi Faline, ik ben benieuwd wat er straks uitkomt... gave kleur mogelijkheden whow!

De dames hier mochten gisteren weer het land in.
Wij dachten een spectakel show te zien, maar niks hoor... kop naar onder en grazen. hihi.
Ze wilden niet eens naar voren komen toen ik met water klaar stond.

Wat een geemmer is dat nu he? Letterlijk en figuurlijk. Alle water bevriest binnen het uur.
Sta dus elk uur het ijs eruit te vissen. pfff.
hoe doen de werkende mensen dat onder ons?
Ik heb ze geen deken op gedaan. Wel veel eten en ze voelen allen nog goed en bibberen niet.
Leuk die winter :brr: .
Na ja een voordeel, gisteren konden we hartstikke fijn onze mesthoop uitrijden op het land.
Geen trekkersporen. Mooi tijdstip als het straks gaat dooien trekt de mest goed in en kunnen de grasjes groeien.... *\o/* *\o/*

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 11:43

Ja, hier ook sneeuw gehad vannacht, mijn oudste vond het zalig, die vloog de wei in! Het oud zot noemen ze dat hier! :D
Maar idd, water is een ramp, heb alle leidingen in de stal afgesloten zodat het niet stuk vriest, dus ook met de emmers in de weer.... :\
Dekens staan ze hier wel onder, maar op hun leeftijd mag dat ook wel!

Noiva: doe maar toetje dan! :) hier vandaag 272dagen ver...

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 11:44

Hoi Faline, welkom hier!
Ik ben ook heel benieuwd naar die kleurenbommen van jou. Heb je voorbeelden hoe champagne over palomino eruit komt te zien en champagne over valk?

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 11:51

BL: Dit is zeker een blijvertje :) het is een hele mooie merrie om te beginnen met de fokkerij :)

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 13:02

Tjinta: Ik haal 2x perdag het ijs eruit en heb bij fab en (haar) veulen de waterbak binnen staan in de hoop dat het niet zo snel bevriest.. En bij de 4 hengstjes staat die ook binnen.. Bij de rest buiten dus dan haal ik heet water binnen en gooi dat erin..

noivadapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 13:13

Haha, gaan we inderdaad voor het toetje :Y)

Die vorst is aan de ene kant fijn (die regen en harde wind is voor mij erg beroerd) maar aan de andere kant....
Ik heb vorig jaar elke ochtend en namiddag (voor en na werk) een zak water gebracht. Dat ging eigenlijk wel prima dus dat ga ik nu weer doen. Vanmiddag maar weer ermee beginnen om te voorkomen dat er te weinig water is. Hopelijk kan ik het dan deze week redden met alleen in de middag water brengen. IJs hakken en dat opzij schuiven (in de badkuip).

Ik zit er zelf over te denken om mijn paardjes weer op het land te zetten, ik ben alleen een beetje bang voor het fructaan in het gras. Er staat niet zoveel op (minder dan vorig jaar). Daarnaast ligt er voor de poort een plakkaat ijs, geen idee of ze daarop aan de glis gaan (wil dat eigenlijk niet uitvinden) het is niet zo dik dus ik denk eigenlijk wel dat ze erdoor gaan. Hmm, misschien in het weekend maar eens kijken (als het dan nog vriest)

Kara zit trouwens nu op 190 dagen.

@faline: ik ben ook wel benieuwd naar foto's, ik ken nog wel een classic champagne TWH maar combi met palomino? nee.

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 13:16

Hier is't schitterend weer!
Geen sneeuw te bespeuren, helder blauwe hemel met een winterzonnetje en de temperaturen zitten net boven het vriespunt. :D

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 13:29

Ik ben nog niet buiten geweest haha.. moet over half uurtje werken en dan tot 4 uur.. Dan ga ik daarna naar de paarden met mijn camera en hopen dat het nog een beetje weer is :)

En fab maar een extra deken opgooien.. Morgen word het -9 hier...

clara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 15:32

Dustinlover schreef:
Ik ben nog niet buiten geweest haha.. moet over half uurtje werken en dan tot 4 uur.. Dan ga ik daarna naar de paarden met mijn camera en hopen dat het nog een beetje weer is :)

En fab maar een extra deken opgooien.. Morgen word het -9 hier...

Zie dat je bij mij in de buurt woont, -9?? Zover was ik nog niet op de hoogte.. Mijn merrie is over 5 weken uitgeteld en hoopte eigenlijk geleidelijk aan af te kunnen bouwen met winterdeken, maar bij deze temperatuur gaat ze dat echt niet tof vinden :n Het is al een kouwelijk watje...

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 16:36

Dit is een classic cream champagne. Maw champagne + creme op een zwart paard.
http://www.ichregistry.com/images/Topaz ... 20Go-r.jpg

Maar je kunt dus ook beide genen op een bruin of vos krijgen.
Dan heb je amber cream champagne of gold cream champagne
De tinten kunnen per paard verschillen, net zoals de ene palomino bijvoorbeeld veel donkerder kan zijn dan de andere.

Meer voorbeelden cream + champagne http://www.ichregistry.com/cream.htm

Het was hier vanochtend -5.6 :brr:
Het is nu nog steeds rond de -4 graden...
Enige voordeel is dat het land bevroren is, en ze daar nu wel lekker op kunnen ipv de paddock. Daar werden ze erg blij van allemaal *\o/* :+

Dustinlover schreef:
Welkom faline,kan me herinneren dat ik jou een paar keer heb gemaild voor een dekking omdat je hem ter dekking stelde, maar heb nooit iets terug vernomen..

Thanks. :)

Wbt de mail, het enige wat ik kan bedenken is dat het kan zijn dat je email in mijn spam terecht gekomen is, aangezien we altijd alle mail mbt de hengst beantwoorden. (Anders hebben we alleen onszelf ermee.) En ik moet bekennen dat ik vrij weinig in de spam kijk. Wanneer heb je de mail ongeveer verstuurd, dan kan ik altijd even terug kijken. (Mijn spambox zit helaas altijd bomvol.)

Uiteraard kan ik evt vragen ook via pb beantwoorden ;)

LinUnique

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 22:50

Wauww wat een prachtige paardjes zie ik hier toch voorbij komen zeg!

Ik ben gister in de sneeuw nog even op een buitenritje geweest :$ :D
De weg was sneeuw vrij en niet glad dus kon veilig in het bos komen. (misschien 300 a 400m) daar lekker gestapt en wat gedraafd en toen weer terug..
Was koud maar heb toch genoten! Hoevaak rijd je nou met sneeuw in het bos? :D
Stiekem voel ik nu elke keer wel of ik het veulen voel, ik denk het gevoeld te hebben maar durf het niet met zekerheid te zeggen XD

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 23:38

En wij hebben de helft vd dracht bereikt!!!!!!!!!!!!!!!!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 00:41

Faline, bedankt voor de linkjes. Moet toch bekennen dat ik de kleur van Champie het allermooiste vind. Champie heeft een warme gloed er nog overheen, en een speciale glans ook daardoor, en ik ben weg van die gloed en glans van Champie.

Hier hebben de paarden sowieso nooit altijd beschikking tot water, er wordt meerdere malen per dag een emmer aangeboden. Emmer in de stal laten staan betekend zwemmen. :+ Emmers ophangen hebben we ook ooit geprobeert, geen succes. :n Beesten zien een emmer als een potentieel sloopding. Met emmers slepen doen we dus toch al. Staleigenaar heeft sinds 2 jaar wildzangvogels, en een gedeelte van de stal is tegenwoordig afgeschermd met een wandje en heeft een eigen buitendeur. Daar zitten die vogels. Nu zijn drinkbakjes van vogels natuurlijk helemaal een ramp, en die ruimte is betrekkelijk klein. Daar staat nu een kacheltje in die alles vorstvrij houdt, en er is ook een waterpunt. Voorheen moesten we met vorst water uit huis halen en dat was nog een eindje lopen (50 meter), nu dus maar 10 meter, en de emmers zetten we daar ook weer neer zodat het water niet bevriest.

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 01:48

:o sorry dames ,door de verbouwingen en verhuis binnenkort ben ik hier weinig aanwezig.

AZ : heel veel sterkte met dit verlies :(:)

MarijeR : gefeliciteerd met je veulentje <3

Binnen 4 weken zit Kyra op dag 340 , hoop dat het niet zo koud is als nu want ik moet kamperen deze keer :brr: :brr:

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 09:17

@ Clara.. ja wat ik heb gelezen werd het -9.. maja ze staat lekker warm onder de deken :P
Ik heb het ook echt zo ontzettend koud.. Dadelijk maar eens kijken of ik moet krabben en naar men werk.. vaak is het wel lekker warm bij die oude mensjes haha :P

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 09:45

Auto geeft hier -6 aan brrrrr Echt niet mijn weer haha

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 11:49

Afbeelding
Kitzbi vandaag morgen is ze 290 dagen drachtig.

Afbeelding
Bollie

Afbeelding
En der mooie hoofdje weer. <3 *\o/*

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 11:59

kitzbi is dikker dan normaal of verbeeld ik het me maar?

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 12:00

Ze loopt op het einde he!!! dus nu wordt ze mega dikjes.. maar ze is niet dikker dan normaal..Ze is voor haar doen nu dik maar ze moet nog maar tot 18 maart..

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 12:04

oke,dus ik verbeeld het me maar.

vandaag weer een mailtje gahad van iemand die interesse heeft in mijn 2 jarige...hoop dat deze wel serieus is.

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 12:15

inowa wat spannend... hopen dat het wat is...

Eefiepeefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 12:27

AZ : Veel sterkte met het verlies van je prachtige zelfgefokte veulen. Ik hoop dat je het over een tijdje een plaatsje kunt geven.

MarijeR : Van harte gefeliciteerd met de geboorte van je veulentje! Wat een droppie, zo inieminie ongelooflijk.

Kitzbi: Wow als ik die van jou vergelijk met die van mij vindt ik Kitzbi helemaal niet dik. :+

Urtiga heeft een reuzen veulen in haar buik geloof ik, nog 67 dagen! Dit zijn foto's van vorige week dinsdag ga zo direct maar weer even foto's maken :o
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
beetje rare kronkel in de hengstenvlecht, 2 maanden niet gedaan en wordt spontaan lelijk..

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 12:31

Kitzbi is nooit echt dik ja op het laatst..
Ja merrie heeft een beste buik hoor...

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 12:34

lekker buikie bij je merrie hoor! en ook een erg mooie merrie