Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

PhiaBink

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 10:01

Famosa haar uiers zijn gewoon weer theezakjes. Ze vreet nu kuil als een gek. Ze loopt nu wat meer door de bak heen en poetsen is nog steeds heerlijk. Ze wijst precies aan waar er kriebel is.

Henk blijft nu thuis. Hij heeft heel veel last van zijn benen. Hij heeft personeelszaken gebeld om te vragen of ze via Achmea ergens anders op zeer korte termijn een MRI gemaakt kan worden. Hoop, hoop, en nog eens hopen dat ze ergens iets vinden. Het valt voor hem niet mee om niets meer te doen. Henk is een type dat niet stil kan zitten en eigenlijk altijd met iets bezig is rond om het huis.

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 10:01

GEFELICITEERD CHEYENNE!!!
Mooie foto, wat een voorbeentjes Haha!

@Fnanne: jouw merrie lijkt inderdaad ontzettend veel op die van Merilyn (Ro)! Ik dacht even dat ik een post van Merilyn aan het lezen was.

In mijn vorige reacties heb ik een paar keer de merrie van een vriendin van me genoemd. Nou ze is BEVALLEN!!!
Zondagochtend kwam de pensionhouder de stal in en daar lag het. Is zij daar een hele week blijven slapen, komt het niet. Gaat ze 's avonds om 22:15 naar huis, ligt het er de volgende ochtend.
Haar merrie is bevallen van een merrietje!
Een snoezig bruin dingie met 1 wit voetje. Hetzelfde voetje als mama maar iets lager wit. Verder heeft ze een wit kolletje op haar voorhoofd.
Ze was uitgerekend op 1 april en is dus op 20 maart geboren. Ik ben gelijk gaan kijken!

Nu Lio nog. Nog geen kegeltjes, wel een beetje waterbed bips, vulva staat ietsje open en haar tepels zijn al flink geplopt. Verder is ze erg rustig (stilte voor de storm?) (op haar water-probleem na Vingers aflikken )
en eet lekker van haar hooi/kuil. Merriemuesli gaat erin als koek en ook appels en wortels schuwt ze niet.
En lekker showen kan ze ook nog steeds, want gister mochten alle paarden even naar buiten behalve zij. Daar was ze het niet mee eens en stond een partij te stampen en briesen. Dan wordt ze toch zoooo mooi hihi Haha! Lovers

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 10:52

En heeft Vanta haar veulen al uitgepoept? Vandaag is een mooie dag.. Tong uitsteken!

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-05 11:28

Goedemorgen dames Haha!

Ik hou jullie niet meer bij hoor! Heel druk geweest de afgelopen dagen!

Odess voelt zich minder gemakkelijk met die buik. Vanochtend trok ze een aantal keren haar rug bol en zwiepte heel veel met haar staart. Haar temperatuur was vanochtend 37.7, wat lager is dan dat ik de afgelopen weken bij haar gemeten heb! Maar ik ga er vooralsnog vanuit dat ik beren op de weg zie, want haar uier is nog niet zover en haar kling is gesloten. Ik maak me wel een beetje zorgen om haar uier, omdat hij erg veel weg heeft van een uierontsteking. Hopenlijk levert dat geen problemen op als het veulen er is. De antibiotica zou ook dat moeten kunnen onderdrukken, we'll see!

Nog maar 20 daagjes vandaag Nagelbijten / Gniffelen (waarvan 15 zeker omdat we bij dag 330 pas met de regumate stoppen)

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 12:37

@ Odess --> Raya staat sinds gister op stal!! Nicole en dr moeder hadden haar opgehaald of hebben gereden (weet niet exact wat) maar toen druppelde ze melk...de ene keer druppels maar volgens nicole ook soms echt straaltjes. Benieuwd dus wat dit gaat doen!!

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-05 12:51

Oeeh Bella spannend Lachen Raya zit vandaag op 314 dagen dus die is er vroeg bij! Ben heel benieuwd! Hoe is het met de kleine van Noor? Je moet af en toe wel foto's plaatsen hoor Haha!

Hou me op de hoogte over Raya, het klinkt alsof ze vroeg gaat. Maar voor hetzelfde geld macy-et ze rustig nog een dikke week zo door Clown

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 12:51

Tinne schreef:
En heeft Vanta haar veulen al uitgepoept? Vandaag is een mooie dag.. Tong uitsteken!

Mooi dag zeker, maar verder ... Tuurlijk niet! Afbeelding

Vannacht wéér vals alarm gehad, een minuut na de laatste checkronde dus ik dacht YES! Ze heeft gewacht. Haha! But nooooooooo!

Ik heb wel weer elektriciteit (aangesloten bij andere buren) en de camera is ook weer geinstalleerd. Zo makkelijk! Ik wordt 's nachts héél veel wakker (goh hoe zou dat nou komen Tong uitsteken ) en als je dan zo even je merrie kan checken zonder je bed uit te hoeven is LUXE!

Verder kegelt ze nog altijd (maar nu nog maar aan 2 ipv 3 Gaaaap ) haar banden zijn weer zo strak als-weet-ik-wat, vulva is hartstikke normaal ...
Dan te bedenken dat enkele dagen geleden ALLES er naar uit zag dat het heel snel zou komen ... nou Verdrietig

Ik zal jou tip eens proberen hé Phia, dat heeft tenslotte ook gepakt bij Cheyenne. Vanta, je wortel-, appel- en perenaandelen zullen met 20% stijgen als je vannacht bevalt. Cool
Boek nog niet gevonden trouwens, ik zou niet weten waar ze het verstopt (mss geeft ze het stiekem aan opa Greg in bewaring Afbeelding )

Nou ja, vandaag weer een dag ... een hele lang nieuwe dag zonder veullie ... alweer ...

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 13:03

Oeh Odess, spannend!!

Lio, geplopte uiers, waterbed-billen en een openstaande vulva! Klinkt veelbelovend, hoop voor jou dat ze ook niet in het bezit is van Macy's beroemde boek... Cool
Misschien moet ik ook maar eens een nachtje thuis slapen, wie weet wacht Vanta daar gewoon op. Haha!

@Polly, had ze je bijna even (onbewust) liggen gehad. Haha!

@Faniek, ben je nou overgestapt op merriebrok? Ze is nog steeds te mager maar ze blinkt wel mooi dat zegt ook wel wat. Hoop voor je (en ze) dat ze snel weer op gewicht is met een veulen op komst!
Die foto van haar dochter. Haha! *LOL*

@Tinne, lolz! Haha! Had Ivankaatje last van de hormoontjes ja ... Ach gut Pas maar op, sommige merries hebben zichzelf op een gegeven moment niet meer in de hand en geven je een knauw voor ze er zelf erg in hebben ... Clown

@Sjen, uier stelt op zich nog niet veel voor (tenminste, voor een kort naderende bevalling niet) maar laat je niet misleiden. Clown Sommige merries Macy'en en andere vinden een nieuw werkwoord uit waarin ze zonder aanleiding ineens een veulen aan de voet hebben. Hebben we zo al een merrie gehad in dit topic?

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 13:07

Loolapelooza schreef:
@Faniek, ben je nou overgestapt op merriebrok? Ze is nog steeds te mager maar ze blinkt wel mooi dat zegt ook wel wat. Hoop voor je (en ze) dat ze snel weer op gewicht is met een veulen op komst!
Die foto van haar dochter. Haha! *LOL*

Ja en ze is al dikker als eerst dat kun je duidelijk merken. In zo'n positie zie je nog steeds de ribben, maar in andere posities al stukken minder.

Haar dochter is gek he Haha!

En we wachten met spanning op Vanta's veulen Haha!

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 13:11

@ Loolapelooza: Ja Pepsi was zo'n merrie dacht ik, daarbij stond toch ineens een veulen aan de voet? Ik denk ook dat het nog een tijd gaat duren, maar op zich wel fijn zodat ik nog alles kan regelen en heb volgende week tentamens...ook op dag 330 heb ik een tentamen, hoop dat ze pas daarna gaat, hoef ik niet terwijl ik van veulie wil genieten te herkansen!
@ Odess: hoe kun je dat zien dat het lijkt op een uierontsteking?
Ik heb het zelf nl. wel eens gedacht omdat ik er helemaal niet aan mag zitten... Bloos
@ Faniek: je merrie loopt er weer mooier bij, hoop dat de ribben snel weg zullen zijn. Misschien kun je ook wat slobber enzo gaan bijvoeren. Toen mijn merrie zandkoliek had gehad moest ze ook behoorlijk bijgevoerd worden, toen hebben we om de dag slobber gegeven, elke dag kuil (hele stal vol) en basisbrok. Dus gewoon heel erg veel. Wel opgebouwd natuurlijk. Maar toen waren de ribben na ongeveer een maand verruild voor een vetlaagje Haha!

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 13:15

@ Sjen.. we geven haar nu ook kruiden muesli bij op iemands aanraden Lachen
Ze gaat erg hard op merriebrok dus denk dat het zo wel goed komt... mocht het niet zo zijn wil ik nog wel naar slobber kijken, maar ze krijg nu al 3 kilo merriebrok per dag en 1 kilo kruiden muesil (is wel opgebouwd)

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 13:36

@ Faniek: okee, zoiets ernaast bedoelde ik inderdaad. 3 kilo merriebrok is ook al veel! Maar ja, die van jou is ook al over de 300 he?
IS de uier al wat meer vol gelopen?

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 13:39

Sjen schreef:
@ Faniek: okee, zoiets ernaast bedoelde ik inderdaad. 3 kilo merriebrok is ook al veel! Maar ja, die van jou is ook al over de 300 he?
IS de uier al wat meer vol gelopen?

Jup die van mij zit op 309 Haha!

Ja haar uier begint echt groot te worden en zakt niet meer weg... alleen kan ik dat op de foto's niet echt laten zien dus maak er maar geen foto's van Knipoog

Ja 3 kilo is inderdaad veel, maar ze kan het goed hebben volgens mij...
Ze staat nu 's nachts op stal op de cam en overdag staat de buitencam aan Lachen

Hoe is het met jou merrie?

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 13:40

Leest en huivert Haha! :
Pepsi heeft niet gekegeld, niet gedruppeld, niet naar haar buik getrapt of haar staart geschuurd ... noppes, nada, niksnie van al dat!! Ze is gewoon gaan liggen en heeft dat kind eruit gepoept. Heb zelf een melkcheck moeten doen ruim na de geboorte en dat kwam er heel moeizaam uit. Ging pas echt lopen toen het veulen ging drinken!
Fijn he, jongens, daar worden jullie vast vrolijk van Clown Koe !!

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 13:45

Dank je Mac! Haha!

@ Faniek: ja heel goed, loopt lekker op de wei! Ik zal 's even naar je cam gaan kijken, want kon 'm laatst niet openen.

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 13:46

@ Faniek: het lukt nog niet, kan die eerste link niet openen naar de cam!

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 13:53

Odess, hoe zit dat met die regumate? Zo lang je regumate geeft kan de bevalling niet beginnen?

Rigaud is haar buik ook wel een beetje zat denk ik. Ze is in ieder geval heel rustig: in de bak naast het weiland werd Pas de Deux op muziek geoefend, dus er werden boxen neergezet, en daarna schalde Anky's 007 kur over het weiland. Alle paarden vonden het erg interessant/eng, behalve Rigaud, terwijl die normaal de eerste is om met dat soort dingen eens een lekker rondje te gaan rennen....

Gisteren beweerde nog een wijsneus bij ons op stal dat Rigaud ging overdragen. Ri stond voor het eerst zonder deken in het land, en dat meisje beweerde dat ze nu aan de buik van Ri kon zien dat dat zeker nog langer dan 4 weken ging duren. Koe Nu maar hopen dat Rigaud dit niet gehoord heeft!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 14:03

Mac schreef:
Leest en huivert Haha! :
Pepsi heeft
niet gekegeld
, niet gedruppeld, niet naar haar buik getrapt of haar staart geschuurd ... noppes, nada, niksnie van al dat!! Ze is gewoon gaan liggen en heeft dat kind eruit gepoept. Heb zelf een melkcheck moeten doen ruim na de geboorte en dat kwam er heel moeizaam uit. Ging pas echt lopen toen het veulen ging drinken!

Afbeelding
Uier van een maidenmerrie vlak voor het veulenen Haha!
(Melony in 2002)

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 14:13

En ook bedankt MarijR!!!! Huilen

Meavey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 14:24

Mac schreef:
Leest en huivert Haha! :
Pepsi heeft niet gekegeld, niet gedruppeld, niet naar haar buik getrapt of haar staart geschuurd ... noppes, nada, niksnie van al dat!! Ze is gewoon gaan liggen en heeft dat kind eruit gepoept. Heb zelf een melkcheck moeten doen ruim na de geboorte en dat kwam er heel moeizaam uit. Ging pas echt lopen toen het veulen ging drinken!

Jup, toen de mijne de 1ste kreeg zag je ook niks, alleen toen ik er die avond even aan trok kwam er toen wel voor het eerst een klein straaltje uit, en voila s´nachts een veulen, maar vorig jaar bij het 2de veulen kegelde ze keurig hoor!
Dus denk idd een maiden-merrie kwestie. Knipoog
Houd moed maiden-eigenaars! Haha!

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 14:32

Kila is inderdaad ook Maiden, dus ik ben op mijn hoede Haha!
Ik heb al voor 99% zeker besloten dat ik vanacht op stal ga slapen. Er lijkt namelijk een ienieminie waspuntje te zitten op 1 uiergaatje, en voor het eerst is haar vulva echt verandert. De kans dat het veulen vanavond komt is volgens mij nog steeds kleiner dan dat het niet komt, maar toch.. Zou het mezelf nooit vergeven als het veulen er dood naast ligt aangezien het gestikt is in het vlies....

@ Cheyenne (ofzo Bloos ) : Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst!!! Schattig ziet ie eruit!! Maar ben benieuwd naar nog meer foto´s!!!!

@Mazzel-meid: De merrie wordt voor het eerst hengstig ± 11 dagen na de bevalling (kan ook bv. 9 zijn, moet je goed op letten). Deze hengstigheid schijnt de beste van allemaal te zijn. Let er echter wel op dat als de merrie met de nageboorte is blijven staan MOET deze hengstigheid overgeslagen worden! Voor meer vragen kunnen je me altijd Pm´en.

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 15:18

Loolapelooza schreef:
Lio, geplopte uiers, waterbed-billen en een openstaande vulva! Klinkt veelbelovend, hoop voor jou dat ze ook niet in het bezit is van Macy's beroemde boek... Cool

Nee dat hoop ik niet.

Maar misschien een stomme vraag maar dat van Macy's boek heb ik niet helemaal meegekregen (200 pagina's was erg veel om helemaal door te nemen). Wat ik er van begrepen heb in de berichten was dat je merrie wacht totdat iedereen weg is met bevallen en je eerst ook helemaal kan opnaaien door te kegelen enzo.
Maar hebben jullie misschien ook een volledige titel van het boek voor mij, zodat ik het eens op kan zoeken.

Bedankt!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 15:21

Afbeelding
Helaas is het alleen verkrijgbaar voor merries en tot nu toe houden alle merries het ook erg goed verborgen voor hun baasjes...
Ze moeten ook wel want als je als eigenaar zo'n boek vindt, weet ik zeker dat je hem verbrandt Clown

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 15:23

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-05 15:23

OW hahahahahahha Bloos Haha! Haha! Gestoord Rolleyes
Dat is een goeie: Veulenen voor dummies
Voel ik me ff een Blond Nagelbijten / Gniffelen
------------------------------------------------------------------------------------------

Argh zit nu op werk... wil naar Lio! Wil foto's maken van haar bolle buik, dikke uiers en ja ook haar private deel Knipoog
Moet toch vergelijkingsmateriaal verzamelen!

Wie heeft er hoopvolle verwachtingen voor vannacht?

Volgens de staleigenaar kan het toch wel tot het einde van de 340 dagen duren bij Lio. Eerst zat hij ook even op de wip, dat is 's nachts nog is wezen kijken, maar nu denkt hij toch meer richting a.s. vrijdag...
Daar gaat mijn weddenschap om een fles drank.
Zolang ze het maar niet de 26ste 's avonds uitpoept, want dan ga ik naar Monty Roberts... Of ze moet het na 00:00 uur doen... dan ben ik er wel weer Haha!