[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Balko

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 10:46

Iemand hier trouwens ervaring met het volgende;
Ik zou volgend jaar graag een welsh merrie veulentje aanschaffen en opfokken in een clubje veulens thuis. Zou dit kunnen met paardenveulens samen of is het verschil dan te groot?

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 10:52

Balko schreef:
Ik zou volgend jaar graag een welsh merrie veulentje aanschaffen en opfokken in een clubje veulens thuis. Zou dit kunnen met paardenveulens samen of is het verschil dan te groot?

Welsh A of B heb je het dan over denk ik? De cob en rijpony types zou ik sowieso wel durven.
Een A of B zou ik wel spannend vinden tussen de paarden, ik heb nu een welsh b x nwr veulen met een D/E pony jaarling. Dat gaat echt heel prima ondanks dat de grotere dus ook een jaar ouder is. Maar het verschil tussen een Atje en een paard is nog een stukje groter natuurlijk.

Ik ken wel mensen die een A tussen de paarden hebben opgefokt, dus het kan wel goed gaan.
Denk ook aan je hekwerk, veel opfokken willen geen kleintjes omdat ze dan een lage draad extra moeten spannen.

Mijn veulentje (verwachte eindmaat 1.30-1.35) en de jaarling (verwachte eindmaat 1.45 - 1.55).
Moeder loopt er in dit geval uiteraard ook bij, maar ze zijn vast een kleuterklas begonnen met z'n tweeën
Afbeelding

Fleuribelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 11:14

Balko schreef:

Dat kan prima, ik heb een KWPN met een Welsh veulen samen opgefokt. Dat ging prima samen. Alleen toen ze beiden twee jaar waren kwamen ze in een box naast elkaar te staan.

rowindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 11:20

Balko schreef:

Als ze er vanaf t afspenen erbij lopen zou ik het wel durven.

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 11:22

Ik wil een Ctje of grote B. En heb ze dan thuis. Wil het graag in de kudde als het beetje wil zomers. Dus daar staat ook ern Btje van 29 en shet van 20 haha. Maar ook elk jaar veulens en sportpaarden door elkaar heen.
Toch lijkt een veulen me kwetsbaarder, swinters dan uitloopstal voor alleen die jaargang.

rowindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 12:05

Dat moet wel kunnen joh. Al ligt het wel aan t karakter van de andere paarden natuurlijk. Als je van die paarden hebt die alleen maar jagen of wat zou ik het niet zo snel doen. Vinnie zou eigenlijk bij de 2 jaarlingen in gaan na t afspenen maar die zijn zo ruig dat ik t niet durf. Goed excuus om een tweede veulen te kopen zullen we maar zeggen 8-)

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 12:14

Knappe meid Faniek!! Arme merrie, zo'n zware bevalling!!

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 12:46

Faniek, wat is ze knap! <3

Waar zetten jullie je veulens te koop? Bokt Markt, Marktplaats, e-horses, Facebook? En met welke hebben jullie de beste ervaringen?
Bij Sporthorses bijvoorbeeld, betaal je minimaal €19,-, prima als je dan veel mensen bereikt, maar wel veel geld als die site niet zo lekker loopt.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 12:48

Marktplaats kost 37,50 zeg ik zo uit m'n hoofd, maar werkt hier nog altijd het beste.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 12:53

marktplaats werkt inderdaad het beste heb ik het idee. Je kan ook 2dehands doen, dat is België en gratis. Voor een geschikt paard willen mensen best een eind rijden.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 12:58

Ik gebruik liever sporthorses omdat t een stuk goedkoper is. Maar ik zit meer in de sportpaarden en vind de kwaliteit van de dieren daar hoger dan mp.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 13:02

Ik heb wel vaker atjes tussen kwpn gehad. Ging prima, maar ze moeten wel een beetje mans zijn. Mijn hengstje heeft toen als 2 of 3 jarige tussen kwpn hengsten gelopen die een jaar jonger waren. Hij had zelf een stal, maar liep elke dag de opfokbox in met de rest. Uiteindelijk hebben we hem daar maar bij laten staan.

rowindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 13:04

Ik heb 2 pony’s verkocht de afgelopen tijd en beide op Marktplaats en Facebook gezet. De 1 is via mp verkocht en de ander via fb. Mp was toen €30 voor 30 dagen. En dan kan je nog dagtopper enz. kiezen waar je extra voor moet betalen

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 13:12

Faniek, zware bevalling, maar wel een prachtig veulen. Nu lekker genieten.

Balko schreef:

Ik heb als maatje een mini merrie en veulen voor bij de quarters gekocht. Ze beginnen aan elkaar te wennen, maar onze quarters zijn op sociaal vlak niet de sterkste.

We hebben er 21jr een shet van 95cm bij gehad en die speelde wel met mn ruin die echt een tank is.

Ik vind het vandaag ook nog net zo warm als gister. Iets meer windje erbij.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 13:15

Megan: waar op FB? Want officieel mag je natuurlijk geen dieren te koop zetten op FB. Zet je dan iets op je eigen tijdlijn wat andere mensen dan delen of gebruik je bepaalde pagina's op FB?

De mijne staan nu op de Bokt Markt en e-horses. Via de Bokt Markt komen er wel berichten binnen, maar e-horses levert weinig op.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 13:15

Ik heb nog nooit een advertentie hoeven maken. De juiste personen kwamen zelf bij mij. Zodoende is het veulen wat in 2023 geboren wordt ook al verkocht. Zonder een advertentie. Geeft mij veel rust en weet zeker dat ze goed terecht komen. Ik krijg ook wekelijks een update van de veulens (nu 1 en 3 jaar) waar ik niet eens om hoef te vragen

Faniek wauw wat een gave <3

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 13:19

Cynthia82 schreef:
Megan: waar op FB? Want officieel mag je natuurlijk geen dieren te koop zetten op FB. Zet je dan iets op je eigen tijdlijn wat andere mensen dan delen of gebruik je bepaalde pagina's op FB?

De mijne staan nu op de Bokt Markt en e-horses. Via de Bokt Markt komen er wel berichten binnen, maar e-horses levert weinig op.

Op sommige pagina's worden verdekte teksten gebruikt die iedereen inmiddels snapt. Zoekt huisje, mag van eigenaar wisselen, zoekt nieuw maatje, een forever home etc. Niemand zet erbij; te koop. En soms prijs uitgedrukt in wortels, de plaatjes dus.

rowindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 13:25

Cynthia82 schreef:

Er zijn wel groepen op Facebook waar t verkopen gewoon doorgaat. Maar je moet inderdaad bepaalde woorden eruit laten en een beetje creatief zijn :) Prijs is vaak met wortels of appels. 1 wortel is 1000 euro en 1 appel is 500 euro. Emoji’s met getallen worden ook wel is gebruikt. In de UK zie ik heel vaak “low/mid/high 3/4 figures” staan. 3 staat voor onder de 1000 , 4 tussen de 1000 en 10.000.

Ben je toevallig lid van verkoop groepen? Anders kan ik wel wat groepen doorsturen..

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 13:36

Ohw Faniek wat een knapsie!!!!

Ik heb haar verkocht via Sporthorses

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 13:40

Ik heb tot nu toe ook alleen Shiloh (2020) via een advertentie te koop gehad en die was zo weg. De rest meldde zich inderdaad vanzelf. Nu heb ik ook een paar geïnteresseerden via Bokt, maar was dus benieuwd hoe jullie dat doen.

djoeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 13:42

Ik ben ook wel benieuwd, aan wat voor prijs moet je denken voor een goed kwpn veulen? Of is een veiling misschien interessanter?

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 14:02

Cynthia82 schreef:
Faniek, wat is ze knap! <3

Waar zetten jullie je veulens te koop? Bokt Markt, Marktplaats, e-horses, Facebook? En met welke hebben jullie de beste ervaringen?
Bij Sporthorses bijvoorbeeld, betaal je minimaal €19,-, prima als je dan veel mensen bereikt, maar wel veel geld als die site niet zo lekker loopt.

Diablo is uitgenodigd voor de veiling. Maar normaal gewoon via MP.
Horseplaza is ook iets nieuws. Werkt wel fijn en niet zo duur. Worden ook doorgelinkt via instagram.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 14:30

djoeka schreef:
Ik ben ook wel benieuwd, aan wat voor prijs moet je denken voor een goed kwpn veulen? Of is een veiling misschien interessanter?

Je hebt veilingen en veilingen. Oftewel de gewone veulens en die er wat uitspringen. Maar dat is met verkopen ook zo.
In de winter zie je vaak de prijzen zakken. Ze moeten toch ergens op stal etc etc

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 15:48

Een veiling is alleen interessant als je een echt goede hebt. Anders gaan ze vaak tussen de 4 en 8 weg.
En een goed KWPN veulen is ook een breed begrip.
Vorig jaar had ik een uitzonderlijk goed veulen. Maar die toonde zich ook altijd gruwelijk goed.
Nu heb ik weer een heel goed veulen (zelfde combi) maar ze gaat alleen maar als een idioot plat door de bochten. Die zou dus niet direct geschikt zijn voor een veiling.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-22 16:54

Wij hebben eigenlijk nog het meeste succes via 2dehands.be. Via Marktplaats ook wel eens verkocht. Soms krijgen we via e-horses ook weleens reacties, maar nog nooit via die weg daadwerkelijk een paard verkocht. De meeste verkopen we eigenlijk via tussenpersonen in het buitenland.