[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dennenboom

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 13:33

Gefeliciteerd!!

Fleuribelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 13:56

Ilsje dat is zeker balen.

Pradadaan, gefeliciteerd.

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 14:24

Pradadaan *\o/* wat super

Superpony. Wild Thing heeft wel een veulen gehad, helaas gelijk overleden. Ze was te vroeg bevallen door placentitis. Ze heeft ruim 1.5 maand aan de medicatie gestaan. Helaas mocht het niet zo zijn ;(
Het was een zwart hengstveulen van mijn schimmel hengst. Die kort erna overleed. Was er even goed ziek van, nogsteeds wel eigenlijk.
Afbeelding
Nigrante is nog niet eerder drachtig geweest, zij is nu 3 jaar

Sammie heeft nog wel een veulen aan de voet van ruim 5 maanden. Ik moet zeggen ze doet het geweldig doet. Ondanks haar leeftijd en veulen aan de voet is ze helemaal niet dun.

Afbeelding

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 14:36

Gefeliciteerd Pradadaan.

AM, ow, sorry, dat had ik wel gelezen, maar wist niet wie wie was. Sammie dus echt een mama paard. Als je goed voert, moet dat ook goed gaan.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 14:53

pradadaan schreef:
Drachtig *\o/*
48 dagen vandaag

Yesss :):)

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 14:56

Gefeliciteerd Pradadaan!!! Dat was een hele spannende tijd voor jou!

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 15:25

@Kabayo is KWPN

@AM, nog niet drachtig. Gaat er begin volgend jaar bij. Is een merrie uit de Zelma stam Briljant x Cabuchon. Heb Le Formidable of Suarez op het lijstje staan.

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 15:29

Superpony. Maakt niet uit. Het was even een hele zware tijd. Je ziet toch genoeg merries die het niet zolang volhouden en echt afvallen. Maar idd goed voer doet wonderen.

Balko. Wat leuk. Briljant zie je ook niet zoveel

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 15:31

Ilsje: balen seg, heel spijtig!
Pradadaan: gefeliciteerd!

Zo zie je maar hoe kort verdriet en geluk soms samen liggen! Hopelijk veel gezonde veulentjes volgend jaar!
Hier dag 87 vandaag.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 15:31

pradadaan: gefeliciteerd!

ilsje: balen zeg!

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 15:35

Oh Ilsje, wat een vervelend nieuws zeg :(

Pradadaan: Gefeliciteerd!

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 15:53

Ilsje, wat een rotnieuws -O-

Pradadaan, gefeliciteerd *\o/*

AM, wat sneu van het veulen van Wild Thing -O- Snap dat je daar ziek van was/bent -O-

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 16:11

AM_Horses schreef:
Superpony. Maakt niet uit. Het was even een hele zware tijd. Je ziet toch genoeg merries die het niet zolang volhouden en echt afvallen. Maar idd goed voer doet wonderen.

Balko. Wat leuk. Briljant zie je ook niet zoveel

Hier ook de merrie altijd mooi vol, zelfs iets aan de dikkige kant met een groot veulen aan de voet.

Vind het erg mooi bloed, veel keuze qua hengsten ook en ze kan erg veel bloed hebben. Zelf enorm nuchtere merrie. Helaas Z1+10 en nu even uit de running door een blessure dus hoop
Volgend jaar haar naar het Z2 te kunnen rijden voor sportpredicaat.

We moeten een topic maken met hengstenkeuzes 2022 :')

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 16:14

Ik wilde een merrie overnemen, maar zou met 4 maanden al afgespeend worden, want dan was ze leeg en op. Daar doe ik niet aan. Minimaal 6 maanden, liever langer. Maar zeker de zomer door.
Mijn 1e was vroeg en heeft er 8 maanden bij gelopen. Daarna andere omstandigheden.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 21:35

Gefeliciteerd Pradadaan *\o/*

Mijn merrie levert vaak ook redelijk in. Niet tot vel over been hoor. Maar hele bespiering verdwijnt , ziet de ribben en de kont botten steken uit. Niet om aan te zien := tijdens de dracht voer ik haar al heel veel zodat ze een reserve heeft. Om die reden ook haar hengstveulen afgespeend op 4.5 maand. Hij stond 2 weken later bij de nieuwe eigenaar in Duitsland. En de merrie had echt wel goed voer :j En onbeperkt ruwvoer in de stal, genoeg gras buiten. Zonder veulen is er niks loos met haar gewicht.

Balko bij kwpn zou je zeggen dat je de cijfers gewoon ziet.. al geprobeerd te mailen? Of vorige eigenaar vragen?

Amhorses sammie ziet er geweldig uit <3 wild thing doet wedstrijdje dik zijn denk ik :+
Ja valk kan idd wel. Al ben ik bang dat een valk weer zo donker is dat ie gewoon bruin lijkt :=

Superpony hier wordt niet tegen rhino geënt

Yvk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 21:51

Ilsje wat balen. :(
Pradadaan na alle ellende toch nu positief! *\o/*

Hier vandaag de laatste scan gehad en het veulen zat er nog netjes in. :D

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 22:34

Kabayo schreef:
Gefeliciteerd Pradadaan *\o/*

Mijn merrie levert vaak ook redelijk in. Niet tot vel over been hoor. Maar hele bespiering verdwijnt , ziet de ribben en de kont botten steken uit. Niet om aan te zien := tijdens de dracht voer ik haar al heel veel zodat ze een reserve heeft. Om die reden ook haar hengstveulen afgespeend op 4.5 maand. Hij stond 2 weken later bij de nieuwe eigenaar in Duitsland. En de merrie had echt wel goed voer :j En onbeperkt ruwvoer in de stal, genoeg gras buiten. Zonder veulen is er niks loos met haar gewicht.

Balko bij kwpn zou je zeggen dat je de cijfers gewoon ziet.. al geprobeerd te mailen? Of vorige eigenaar vragen?

Amhorses sammie ziet er geweldig uit <3 wild thing doet wedstrijdje dik zijn denk ik :+
Ja valk kan idd wel. Al ben ik bang dat een valk weer zo donker is dat ie gewoon bruin lijkt :=

Superpony hier wordt niet tegen rhino geënt

Eigenaar weet het niet. Zij heeft haar gekocht voor sport ipv fokkerij. Dus is dat ik ben gaan neuzen haha.
Wilde vandaag bellen maar waren al dicht. Super benieuwd dus ga morgen even bellen hoe het zit. Vind de keuringen sowieso abacadabra hahaha :o

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 03:05

Balko. Staat het ook niet op de kwpn site als je inlogt? Dan kun je best wel wat gegevens vinden.
Topic voor hengstenkeuzes lijkt me wel leuk. Vindt het voor mijn schimmel ook echt lastig.

Yvk. Wat fijn *\o/*

Kabayo. Herkenbaar, mijn eerste merrie werd ook altijd zo dun.
Valk is in idd zoveel tinten. Het is altijd weer afwachten.
Heel veel succes nog dit weekend

Superpony. Ik heb het ook één keer gedaan met 4 maanden, een paar jaar geleden. Ondertussen een stuk verder en alles in eigen beheer. Laatste jaren geen echte ingevallen merries meer gehad. Het veulen van Sammie is nu ruim 5 maanden. Ik denk dat we haar met 6 maanden eraf halen.

Charisma. Dat is zeker zo. Nu gaan we vooral voor geluk. Graag allemaal gezonde veulentjes en merries volgend jaar.

Hebben jullie merries ook wel eens last van hormonen :=
Nigrante is boos op de ruin naast haar op de wei. Ik heb ook wel de indruk dat ze Wild Thing wilt beschermen ofzo.

Ook nog even foto's showen van White Dream <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 07:34

Nope, wel genetisch profiel gevuld maar er staat ook niet haar deelname getoond bij de Ibop.
Ook niet eens STB- EXT gewoon alleen veulenboek.

En ik ben fan van White Dream <3

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 07:49

AM: wat is je bedoeling met White Dream? Gaat hij voor de keuring om goedgekeurde dekhengst te worden en bij welk stamboek? KWPN?

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 11:14

Balko. Wat raar, heeft ze wel echt deelgenomen? Als ik op een bepaald paard zoek kan ik ook gewoon via internet resultaten vinden.

Jennyk. Hij gaat idd naar de keuring. Hij is zelf oldenburg, we gaan eerst naar het RBP, AES heb ik ook op het lijstje. Als hij het zometeen goed doet onder het zadel wellicht nrps nog. Als iemand nog een stamboek weet wat interessant is? Let me know :D

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 11:48

AM: leuk en spannend!

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 13:50

AM nu zegt t KWPN dat ze EPTM gelopen heeft maar er geen uitslag te vinden is… Zijn het aan het onderzoeken… ben benieuwd!

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 17:14

Fijn Yvk dat alles nog goed is.

AM, ik ben ook fan van White Dream :j

Mijn merrie kan ook zo gezellig doen als er een paard uit een andere wei te dicht bij de draad komt ~~}>

Net een afspraak gemaakt voor de laatste scan, volgende week vrijdag :):)

Ilsje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-21 18:56

Dank jullie wel dames! Ik kijk uit naar al jullie volg en kraamtopics volgend jaar. Hoop dat het allemaal goed mag gaan bij jullie!

Ik ga weer terug onder m'n mee lees steen ;)