[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tamaramt

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 22:07

Ik heb een lijstje met namen maar merrienamen lukt nog niet echt.
Moet met een R beginnen en ik wil graag een dubbele of driedubbele engelse naam. En het woord Fürst erin terugkomend zou ik leuk vinden.
Iemand ideeen?

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 22:09

Tinniie schreef:
Ik heb ook lijstjes, maar die van de hengstjes begint uitgeput te raken :')

CP lijkt me ook moeilijk om altijd in thema te blijven , niet?

Gaat tot nu toe eigenlijk wel goed alleen volgend jaar 7 stuks... Dan krimpt 't lijstje rap in hahaha.

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 22:10

Selente schreef:
Riv, wat ik precies de reden waarom je haar nog wegbrengt naar een professional als je zelf al zover bent met het beleren?

We waren inderdaad heel goed op weg maar toen is ze er enorm vandoor gegaan uit het nieuws en ben ik er lelijk afgebokt, nu houdt ze die spanning aan en begint het al zodra ik erop zit. Ze is nu behandeld door de osteo en denken dat daar de oorzaak zat. Maar ze is enorm introvert dus die spanning zit er nu nog in. Daarbovenop komt dat wij 1 november gaan verhuizen naar een boerderij en hebben nu geen goede bak beschikbaar dus hebben het tot nu toe in het weiland gedaan, niet ideaal :+ ... plus het veulen kan dan mooi worden afgespeend in die tijd en ik kan daar ook nog met haar lessen voor ze weer terugkomt. Ik hoop dat ik er zelf ook wat van op steek want ik wil de veulens misschien later wel weer zelf beleren als ze oud genoeg zijn. Ben heel benieuwd!
Laatst bijgewerkt door Riv_Q op 08-10-20 22:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 22:11

Ik maakte vorige keer ook een lijstje, en degene wat het beste past bij het veulen wordt het. Leuk altijd, dat bedenken!

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 22:11

Deze namen hebben we tot nu toe gebruikt al :D
Mijn man heeft 1x inspraak gehad. Vast wel te vinden welke dat is geweest hahaha _O-

Lotus Elise van 't Heideveld - m
Daytona van 't Heideveld - m
Corvette van 't Heideveld - m
Carrera van 't Heideveld - m
Volante van 't Heideveld - m
Giulietta van 't Heideveld - m
Huayra van 't Heideveld - m
John Deere van 't Heideveld - h
Levante van 't Heideveld - m
Veyron van 't Heideveld - h
Lotus Evoque van 't Heideveld - m
Lotus Evora van 't Heideveld - m
Gallardo van 't Heideveld - h
Mclaren van 't Heideveld - h
Valkyrie van 't Heideveld - m
Rolls Royce van 't Heideveld - h
Mercedes van 't Heideveld - m
Dodge Ram van 't Heideveld - h
Stingray van 't Heideveld - h
Morgan Eva van 't Heideveld - m
Berlinetta van 't Heideveld - m
Maserati Indy van 't Heideveld - m
Lotus Evija van 't Heideveld - m

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 22:41

John Deere?

_Lente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 22:48

mirjamalvaro schreef:
John Deere?

Dat zal hem wel zijn inderdaad :D

Ik mis de Ferrari nog |(

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 22:51

Ik zou ook gokken op John Deer. :))

Hier bij beide merries bij een hengst veulen de letter A
Bij Ariel bij een merrie ook de A
En bij Olivia de O

Ik maak gedurende het jaar een lijstje, kijk ook of ze bij het stamboek vaak voorkomen.
Veulen van dit jaar heb ik de naam bedacht op de dag dat hij werd geboren. :+
Had een heel lijstje, 's middags schoot Wiseguy door mijn hoofd, die waren er nog niet veel in het stamboek, en 's avonds werd hij geboren. :))

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 23:03

tamaramt schreef:
Moet met een R beginnen en ik wil graag een dubbele of driedubbele engelse naam. En het woord Fürst erin terugkomend zou ik leuk vinden.
Iemand ideeen?

Fürst is Duits, in het Engels is het Prince, in het Nederlands Prins.

Royal is koninklijk, Royal Dutch Princess bijvoorbeeld?

Riche Princess zou ook kunnen...

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 05:27

_Lente schreef:
mirjamalvaro schreef:
John Deere?

Dat zal hem wel zijn inderdaad :D

Ik mis de Ferrari nog |(

Daytona en Berlinetta zijn beide Ferrari's 8-) :+
Fiorano staat nog op mijn lijstje en Testarossa :')

En inderdaad John Deere was door m'n man bedacht haha. Was ons eerste hengstje na 7 jaar merries :')

ual_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 10:36

Je kijkt even niet en we zijn 2 pagina's verder. :+

Wat zonde Knolselder! Knap dat je er zo nuchter onder blijft. Ik vroeg me af of je niet aan de hand van de grootte van de foetus kan afleiden van welke merrie het was. Misschien had ze toch iets onder de leden inderdaad.

Michelle, jouw merrie is inderdaad nog mooi slank! Sommigen gaan ook echt pas de laatste maanden uitdijen. Die van mij is voor een eerste veulen echt al rond.

Bij mij moet een hengst met een S beginnen, merrie is vrije keuze. Mijn vriend en ik vernoemen onze dieren graag naar drank. :+ Onze border-kruising heet Whisky en onze kat heet Scotch. Het kriebelt een beetje om die trend voort te zetten, al blijkt dat wat lastig. Maar ook ik heb een lijstje en wil ik het veulen eerst zien.

Ik ben het werk met mijn merrie flink aan het terugschroeven. Ik rijd nu 3x in de week. Ze staat verder de hele dag buiten, dus haar verzetje krijgt ze toch wel. De singel schuift door haar buik ook wat naar voren, allemaal niet ideaal.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 11:32

ual_95 schreef:
Wat zonde Knolselder! Knap dat je er zo nuchter onder blijft. Ik vroeg me af of je niet aan de hand van de grootte van de foetus kan afleiden van welke merrie het was. Misschien had ze toch iets onder de leden inderdaad.

Ik heb er 4 die tussen de 90 en 109 dagen ver zijn, dus dat ligt allemaal nogal dicht bijeen :=
1 is een stuk verder en 1 een stuk minder ver.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 13:30

Hopen dat je paard het lekker op gaat pakken met het trainen Riv_Q fijn dat je daar dan onder begeleiding kunt beginnen om het zelf weer op te pakken. Dat is echt wel heel tof.

Wat triest Knolselder. Ik denk zelf dat het er ook een beetje "bij hoort" als je veulens fokt en zeker als je er meerdere per jaar hebt ontkom je er in mijn ogen niet aan dat het je een keer overkomt. Zou zeker kunnen dat er iets in aanleg niet goed was met het veulen, toch zou je het rond deze draagtijden niet echt meer verwachten. Hoe nuchter je er ook onder bent, het blijft enórm zuur om zoiets mee te maken. Heel jammer!

Ik wil ook wel een Testarossa CP112 :+ . Wel bijzonder, allemaal autonamen. Moet je de auto's dan ook mooi vinden zelf voordat je de naam aan een veulen geeft? Of bestaat er een kans dat er straks 1 Dacia of Golf gaat heten?

Al onderweg naar Zweden mirjamalvaro? Spannend hoor, succes met alles!
Wanneer worden de puppies verwacht?

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 14:57

Wij zijn onderweg :j

Pups vannacht geboren, 11 stuks. Afbeelding

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 15:20

Oh wauw, wat veel!

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 15:44

Tinniie schreef:
Beste zie je het dan onderaan de buik, voor de uier. Wat later in de dracht valt het idd meer op in de flanken. :)

Dan ga ik onder Fi zitten zodra ik dat weer kan :+

DL wat zijn jouw meisjes al bol zeg!

Selente schreef:
Cynthia, ja komt zeker een beetje vanwege het onderstandig staan op die laatste foto. Ik heb dus geen idee, ik vraag me dat af. Dacht het ook bij die van mij een beetje te zien, maar misschien komt dat ook omdat haar favoriete stand momenteel standje geit is. :+

Fi is ook het liefste geit, hopeloos. Dit bijvoorbeeld

Afbeelding
Echt, sta normaal!

Gefeliciteerd CP!

Ik weet niet of ik nog op Fi ga rijden. Voorlopig kan ik er zelf niet op, maar als mijn verzorgsters wel gaan rijden, stap ik er misschien nog wel een keer op. Ik rij altijd door totdat ze aangeven echt niet meer te willen. Maar ik rij dan ook vooral buiten en voor een stapritje zijn ze meestal wel te porren. Dit jaar doorgereden tot dag 320, toen vond ik de zuchtbult onder haar buik te groot worden. Het kan nooit fijn zijn om daar een singel omheen te doen en 6 dagen later beviel ze al.

Knolselder, wat verschrikkelijk balen zeg :(:)

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst Michelle :)

Ik heb de perfecte naam <3 Die had ik al nog voordat ze drachtig was. De naam kan zowel voor een merrie als een hengst, maar ik vind het ergens zonde om de naam aan een hengst te geven, omdat de naam eigenlijk bij mij moet blijven :)
Ik heb ook een lijst hoor, van jarenlang fokken en daar komen ook weer namen op als ik wat tegenkom en dat lijstje gaat telkens mee naar het volgende veulen.
Uiteindelijk kies ik pas als het geboren is en meestal wordt dat dan één van de namen die ik als laatste bedacht heb :)

Een Dacia, hahahahaha!!! Dacia Duster dan graag :D

Gefeliciteerd met de baby's Mirjam!

Gisteren ben ik nog even bij mijn nieuwe stal langs geweest.
Die man is begin 70 en heeft zelf ook zoveel veulens gefokt dat hij inmiddels de tel kwijt is :')
Nu heeft hij zijn zelfgefokte Friese merrie van 5 jaar drachtig van haar eerste veulen. Zij is 3 maart uitgerekend.
Normaal zet hij zijn drachtige merrie in de eerste box en haalt hij de wand er tussenuit zodat ze een grote box heeft. Nu heeft hij ervoor gekozen om zijn drachtige merrie in de eerste box te zetten en Fi komt in de tweede. "Dan kan ik ze mooi in de gaten houden en die eerste twee boxen zijn makkelijk als ik 's nachts even bij ze ga kijken." Echt zo lief!
Zou wel leuk zijn als de baby's met elkaar gaan spelen. Ik heb ook best wel weer zin in het stalseizoen.
Nog eventjes op de wei, ik hoop tot eind oktober, maar vanwege het weer kijk ik het nu maar per week aan. Hoe langer ze op de wei kan blijven, hoe beter, want ik kan nu niets met haar. Leuk dat ik weer mag autorijden, maar de wei is zo'n grote baggerbende, daar kan ik echt niet op nu.
Maar als ze naar stal moet, is dat geen ramp. Die man mest zelf uit en zet ze ook een paar uur per dag buiten, dus mocht ze naar binnen moeten als ik nog niets kan, wordt ze in ieder geval goed verzorgd :)

Ik ben aan het aftellen naar dag 170, de helft, nog 13 dagen te gaan..

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 15:47

Wauw dat zijn er veel!

Wat balen knolsnelder... maar er is idd meestal wel een reden.

Ik ben nog opzoek naar een leuk thema voor namen. 1 veulen krijgt ...To Remember in de naam van papa

moner

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 18:18

Balen knolselder,helaas hoort dit bij fokken alleen hoop je dat het jou niet overkomt.

Wij hebben van de 3 Friezen alleen Tess drachtig, de andere twee zijn leeg gebleven, vandaag is er bij Sterre een biopt van de baarmoederwand genomen. Deze zag er anders uit dan normaal, nu afwachten wat de uitslag is en of ze überhaupt wel drachtig kan worden

Van de zes shets, zijn er 3 drachtig gescand en twee andere ook waarschijnlijk drachtig( doen te moeilijk met scannen) 1 merrie is leeg. Er kunnen twee mushroom veulens bij zitten, dus dat zou heel leuk zijn.

Hopen dat in 2021 alles gezond geboren wordt

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 19:36

Ik hoop met je mee, moner.
Cynthia, wat fijn dat de nieuwe stalhouder zo ervaren en betrokken is. :)
Gefeliciteerd met de puppy's, mirjamalvaro!

Ik heb ook een namenlijstje, voor een hengst twijfel ik nog een beetje, maar voor een merrie heb ik iets heel creatiefs. :D

Hier op dag 120 ook even een pens in progress picture. :')
Afbeelding

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 19:36

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 19:55

Jet schreef:
tamaramt schreef:
Iemand ideeen?

Fürst is Duits, in het Engels is het Prince, in het Nederlands Prins.

Royal is koninklijk, Royal Dutch Princess bijvoorbeeld?

Riche Princess zou ook kunnen...

De hengst heet fürst jazz vandaar dar ik fürst terugkomend wel leuk vond. Maar ik dacht dat fürst eerste betekende?..

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 19:59

Fürst (duits) is vorst of heerser. First (engels) is eerste.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 20:11

Ik duim voor gezonde veulentjes bij jou volgend jaar Moner! En 2 mushrooms <3

Hier ben ik 3 pony's gaan halen. Ik ging voor de kleine zwarte welsh om dat die potentiëel heeft als leuke kinderpony. Stonden er 2 jaarlingetjes, weinig naar omgekeken vrees ik door tijdsgebrek vorige eigenaar door veranderde omstandigheden. En er heeft een hengst bij gelopen...
Maandag komt de DA alles scannen. Dus ik hoop alle 3 leeg (want met de welsh wil ik nu gewoon ook mee aan de slag en niet aan de kant moeten zetten op einde dracht en na de bevalling) en te kunnen achterhalen wie er verworpen heeft.
En ik heb ook alvast doorgegeven dat ik een paar goede wormkuren nodig zal hebben.

Stal was nog niet opgestrooid.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Voorvoetjes zijn vierkant van gewoon af te breken door de lengte :\ achterhoefjes vreselijk lang.

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 01:19

Knolselder. Wat een zieltjes weer. Hopelijk zijn ze niet drachtig zodat ze mooi kunnen opknappen :j

Leuk al die naam ideeën. Ik maak ook altijd een lijstje van tevoren.
Nu heb ik al echt een merrie naam die ik graag zou willen gebruiken.
Voor hengst weet ik het nog niet.

Neonlight. Dat is idd een toverbal wat een verschil :wow:

Moner. Jammer dat het niet is gelukt bij deze merries. Hopelijk een uitslag wat kan behandeld worden.

Cynthia. Fijn dat dit zo kan op de nieuwe stal. Geeft toch een goed gevoel. Heeft ze geen last meer van de hoefsweer?

Mirjamalvaro. Dat zijn er een aantal <3 genoeg keuze om uit te kiezen.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 08:53

Ach wat een hummeltjes KS...