nine1987, als jouw merrie dubbel verdund is, zal de vader inderdaad palomino/valk/smokey moeten zijn geweest. Als het een palomino was, weet je zeker dat het een cremello is (vos x vos = vos).
Als de vader valk (of smokey) was, kan je dat niet zeker weten omdat bruin x vos (onderkleuren van valk en palomino) zowel bruin, vos en zelfs zwart kan geven (a.k.a. met dubbel verdund dus perlino, cremello en smokey black). Verschillen tussen die kleuren zijn inderdaad moeilijk te zien.
En tja, voor het fokken van kleurtjes, geven ze toch altijd verdunning, dan vraag ik me af of het echt zo'n groot verschil maakt of ze nou perlino of cremello zijn

Is ze wel bij jou geboren? Hoe ze uit de moeder kwam, wil wel kan wel een indicatie zijn. Dubbel verdund zie je gelijk wel, terwijl als ze bijv. palomino is met schimmelgen, ze toch wel donkerder geboren zal zijn. Al kan het bij een schimmelvader dus wel dat ze het ook over het dubbel verdund heen draagt inderdaad.
Pfoeh, dan ben ik toch blij dat ik het makkelijk heb. Kan bij mij bruin, vos of zwart uit komen. Dat is toch wel duidelijk te zien ^_^
Zit er nog steeds aan te denken om mijn merrie's een keer te laten testen. Al is het puur voor de leuk, ben wel van de (zeker-)weetjes. Maar ja, tis echt iets extra's, dus zo lang de dierenarts onverwachts moet komen of andere onverwachte kosten, blijft het vooruit geschoven worden