[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

TinekeVD

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 11:28

En Ghadir staat buiten in de regen, haha wat vindt hij dat gek. Het regent niet zo hard gelukkig, maar hij schudt af en toe eens met z'n hoofd vanwege alle druppeltjes

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 11:30

Ik vind Luna wel al een goed uier hebben hoor voor een mini. Ze kan best bevallen daarmee. :j

Fijn Marije dat ze zo op haar gemak is al. Beste uier toch. Lief van Votter en jou dat je die vriendin zo kan helpen.

Ik kan echt niet bijlezen in het weekend maar wou toch even spieken of er al veulens waren. :P
Nog niet dus..

En ik hou inderdaad wel van palomino's met snebjes,maar hier komt niks meer bij met een slurfje aan,het is al goed zo. :P

Hier nog 2 kansen op een palomino dit jaar. De grootste kans is bij Vera,dat is vos x palomino bont. Maar deze combi gaf eerder vos,zou ik nu dan wel geluk hebben? :D
En Kikkie x Cas dat is zwarbont x zilvervalkbont appaloosa splash overo. :D

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 11:33

Hier inderdaad nog steeds niks -O-

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 11:42

Euforie dessy heeft ook zo duidelijk aders onder haar buik.

Ik hoop dat die vaart bij dessy zo blijft doorzetten nu.
Ook leek ze net wat klam aan te voelen rook ook bezweet in haar box.
Heb haar toch even in de paddock gezet zo tegen 3 ga ik terug haar binnen zetten.
Hier enkel wat mot regen
Morgen zou het slechter worden.
Veel luchtdruk verandering doet wonderen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 11:53

Emmy7 schreef:
[naam], wat leuk, in de tent. Ik heb ook een week in een tentje geslapen hoor bij onze merrie! Het viel mij op dat onze merrie dikke aders kreeg de dag dat het veulen kwam. Het is nu alleen niet zo lekker weer om in een tentje te liggen, bij mij was het droog maar wel koud, ik lag echt onder drie dekens en een dekbed, brrr. Zolang ik er onder bleef liggen had ik het warm haha. Succes in ieder geval. Ik vond het ooie nachten zo met ons paard!

Wil jij me niet zo bang maken??? Hahahahahaha! Nee denk dat t nog wel ffies duurd. Moet de tent nog opzetten en de ph moet nog zakken.
Maar denk dat t idd wel koud wordt. Maar neem lekker veel dekens mee. Het is een grote tent dus kan ook een zitje neerzetten. Ja, heb er wel zin in maar hoop wel dat t weer dan idd weer wat beter is.

Vitaquilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 12:07

Hier ook nog niks behalve een merrie die t heel zwaar heeft en is...
dag 352
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 12:47

Haha euforie, de ene merrie is de andere niet natuurlijk, maar dat viel mij toen wel op. Een beetje grote tent is wel lekker, ik kon er een matras in leggen en er net langs kruipen en er zat niet eens een voorstukje aan de tent, dus je hebt wel luxe :)) voordeel vond ik dat ik dus de tent gewoon open kon laten en alleen maar even mijn hoofd hoefde op te tillen om haar te zien en wanneer ik in de tent kroop, kwam ze er voor staan. Heel gezellig!

Vitaquilla jij moet ook al lang wachten zeg! Als ik dat allemaal zo lees mag ik erg blij zijn dat ons veulentje al klaar was op 331 dagen _/-\o_ ik hoop voor je dat het niet zo lang meer duurt zeg, tjonge.

En hoe is het bij buenootje? Nog rustig?

Lauraa wat moet jij ook in spanning zitten zeg, laat ze nog steeds melk druppelen?

Buenootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 12:49

Ja hier nog rustig.....ik ben nu al zo aan het denken.....als het maar voor 14 mei komt want dan zijn wij een lang weekend weg (verjaardagscadeautje voor zoontje en de papa) dus tel de uren af voor een veulen hahaha.

Zal straks wat uitgebreider reageren. Met vijf kids in het weekend altijd genoeg te doen :p

l0esje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 12:58

Hier is dan eindelijk een veulentje geboren. Amalia zit vandaag op een jaar dracht, maar heeft zich in laten halen door Dolly. We zijn er bij geweest, alles is goed gegaan en ik ben er erg blij mee.

Afbeelding

CedricVT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 13:09

proficiat loesje

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 13:32

L0esje gefeliciteerd!!!! Leuk veulen zeg!!!!

Over de hormoon merries, ik weet niet wat ik er van vind, maar als je met spoed een pleegmoeder nodig hebt, weet ik niet of ik me nou druk zou maken over HOE de merrie er klaar voor gemaakt is....
En grof geld, dat geloof ik gelijk, maar je moet toch wat..

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 13:34

Gefeliciteerd Loesje

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 13:47

wauw knap veulen loesje! Daar teken ik meteen voor!

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 13:52

Wow loesje wat een leukerd
Gefeliciteerd

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 14:07

Gefeliciteerd Loesje!
Wat een groot veulen zeg, maar zo te zien heel mooi getekend. :j

XshaartjeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 14:15

Gefeliciteerd loesje, prachtig getekend!
Voor mij geen tent om bij mijn merrie te slapen maar in dezelfde stal met een wandje er tussen :) hoop dat het dan niet te koud meer wordt 's nachts

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 14:16

Gefeliciteerd Loes! Lees ik er overheen of wat is het geslacht?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 14:22

Ik heb ook een jaar in de stal geslapen, toen vroor het zelfs 's nachts, brrrr, wat was het koud. :brr: En toen ik mijn hielen even had gelicht beviel ze vlug, de tuthola. :+
1 keer had ik geluk, zou op stal gaan slapen want we gingen er vanuit dat het die nacht kwam, toen begon ze om 20 uur, toen we net aankwamen. :D
Nu heb ik het lux, sinds juni woon ik tegenover de stal. Heb een camera staan en ben er dus in een mum van tijd, kan lekker in mijn eigen bedje gaan liggen. Wat een genot! *\o/*

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 14:41

Pff, even geen tijd om te bokken en tja, mag je 'even' bijlezen. Heerlijk, zo'n levendig topic. Zo even reageren.
Maar eerst iedereen bedankt voor de felicitaties. En ja Jobamara, jouw duimen heeft geholpen. Kan ik je vaker inhuren? :D Erg leuk, weer zo'n hummeltje in de wei. Het is een levendig ding, wow! Moeders heeft toch wat meer geleden van de dracht dan gedacht, maar is weer helemaal vol van haar kind. We hebben 'm inmiddels Jagger gedoopt; past op de één of andere manier wel.
Alarm was rond 10 uur afgegaan, toen niets aan de hand; stond te kroelen met haar vriendin Bonneke dus dacht dat het alarm daardoor afgegaan was. Vijf minuten later kwamen mijn schoonouders thuis en toeterden hier voor het raam; toen wist ik al wel genoeg. Snel handen wassen en naar buiten. Pootjes en snoetje waren al te zien, dus dat was mooi. Had iets moeite met het vervolg, dus klein tikkie ondersteund. Maar al met al was hij er snel uit. Stond binnen 10 minuten en gelijk zo stevig; is geen één keer omgevallen. Jammer 8-) , dat stuntelige is altijd zo leuk haha. Dus al met al een bevalling uit het boekje. We hebben al een volle broer van hem, ook vos, van 1 jaar; dat is mijn grote favoriet bij de jonge hengsten. Denk dat deze een klein tikkie minder is, maar nog steeds een mooi ding. Maar eens zien hoe hij uitgroeit en of we hem houden voor de opfok. Zal straks even foto's plaatsen ;-)

En Tammiebels; ligt je merrie nog op schema voor morgen? Dat zou wel heel bijzonder zijn!
Laura, je depressieve pony al op kunnen peppen?
Oh Marije, bijzonder dat je dat zo kunt doen voor een ander. Hopelijk kun je ze snel goed nieuws brengen; dat kunnen ze dan denk ik ook wel gebruiken.
Irishcob, wat is 'ie leuk!!!! Bombardeer maar door met foto's hoor.
Ahaaa, Luna gaat nu ook echt de goede kant op! Leuk leuk, hopelijk snel baby-nieuws.
Och Cemlys, het zit je ook niet mee. Hoe is het nu met je veulen?
Urielle, zo even je foto's gaan bekijken; ben wel benieuwd hoe je veulen er inmiddels uit ziet. Inderdaad leuk op 3 dagen ook.
Euforie, op welke kleurtjes heb jij kans? Ben er niet zo in thuis :o
Scooby, wat een mooi koppie!
Gave foto van Tara bij de bloesem! Ik heb onze twenter er pas ook bij gezet; blijft wijs met zo'n achtergrond.
Loesje gefeliciteerd!!! Wat ziet die er leuk uit zo; erg benieuwd naar droogfoto's.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 14:50

loesje gefeliciteerd, wat is het merrie of hengst?

Stal_Wiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 15:15

Gefeliciteerd Loesje!!!

zebulonxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 15:44

Afbeelding

Hoe lang denken jullie dat het nog duurt voordat deze merrie een veulen krijgt? Ze is nu 321 dagen drachtig.

TinekeVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 15:47

Loesje gefeliciteerd met je veulen! Heerlijk zo in het land geboren!

l0esje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 16:36

Dankjulliewel! :) Ik ben er erg blij het is een zeer correct fewspot hengstveulen met mooie lange benen. Helaas had de pendel en mijn gevoel geen gelijk. Dus ik moet maar een hard gaan nadenken over een naam.

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 17:10

Hallo allemaal mag ik mij hier ook melden, mijn merrie was 10 april uitgerekend helaas is er nog weinig verandering, ze heeft nu wel sinds vandaag kleine vocht puntjes op haar uier, ze is drachtig van quasimodo z
Afbeelding