[HK]Het Dikke Buiken Topic 2014

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 11:22

dit zou mijn tweede keuze zijn Al Saoudi, een minder renpaard maar nog altijd op bloed en bouw een zeer fraaie.
Afbeelding

Al ben ik ook nog steeds gecharmeerd van Monsieur al Maury, alleen staat hij in Engeland waardoor dekken sowieso al een klap duurder wordt
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Heeft iets meer type nog maar als renpaard en vaderpaard een mindere, wat je daar uit krijgt is dus voornamelijk een sterk rijpaard.

Het is inderdaad erg krom dat we met ongekeurde hengsten kunnen fokken, 400 euro betalen en een volle av neer kunnen zetten. Waar ik alleen meer moeite mee heb, is wat het wel niet kost om met een buitenlandse hengst te dekken of ene paard uit het buitenland te kopen. Om Zaar Nederlands te maken kostte een goede 500 euro...

ponyparadijs

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 11:43

Maar jij fokt in de arabs dus meer een renpaard?
Is de toekomst van die veulens dan ook een ren carriere?

Dat is wel raar dat je ongekeurde hengst kan gebruiken en dan slechts 400 euro hoeft te betalen voor een vol papier.
Terwijl je met een buitenlands veulen van een ggk hengst dus meer kwijt bent.
Heel raar

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 11:43

De Arabierenwereld is sowieso raar :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 12:32

Ik zit er over te denken om de schuilstal gewoon te vullen met een lekkere laag zand, weten jullie welk zand het meest geschikt is? Hoe het precies heet zeg maar, wit zand, geel zand, bouwzand (is te korrelig denk ik?). Ik wil echt van dat zachte wollige zand, wat niet korrelig is als suiker maar eerder zacht zoals meel ofzo :P

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 12:53

Woogy, hoe gaat dat dan met renpaarden? Ik bedoel, als je een dressuur/springpaard fokt kan je later iedere week op wedstrijd in de buurt, ga jij straks ook met de nakomelingen naar races?

De prijzen van dekgeld bij arabieren zijn wel hoog ja.
Bij de mini's zit er erg veel verschil in prijs. Vanaf 25 euro dekgeld voor een hengst op de hoek (die beter tot zijn recht zou komen bij Mora) tot 3000 euro ofzo.
Hengsten die ik heb gebruikt, zitten tussen de 750 en 2500 euro.

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 13:12

Zo Marije das ook niet goedkoop.

Je kunt in pricipe met elke arabier naar de renbaan (mits ie daar voor getraint word) er loopt er nu ook een van Sjaak daar in het rond. Alleen is die niet ren gefokt dus ik verwacht daar niet veel van tussen de echt ren gefokte paarden. Als je een goede hebt is die veel geld waard en je kan natuurlijk geld winnen. Maar nogmaals er zijn er natuurlijk maar een paar die de top berijken en de rest krijgt een leven als rijpaard vaak in de endurance.

Is dat robbie Woogy bij de Kossack stud stond toen ook een mooie mijn god dat was echt een atleet op te zien :D volgens mij heten die robbie.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 13:52

Zie alweer tietjes voorbij komen, begint echt te korten nu! En natuurlijk ook mooie buikjes!

Marije: ja ik wilde soms dat er een ander stamboek was.. Ik heb alleen geen volle amha(ja 1 zonder amerikaans papier) dus kan in NL nergens heen.

Ik dek vaak met mijn eigen hengst of als er bij vrienden een betere combi is ga ik daarheen. Aangezien dat ik nog zo'n 3 a 4 dekkingen open heb staan kan ik voorlopig vooruit :P

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 13:55

Ik vind het qua Arabieren wel leuk dat er zoveel keus is en zoveel types, maar dat maakt kiezen ook juist wel weer heel lastig :P Zou wel leuk zijn in de toekomst om een Arabieren-baby te fokken met Set.
Lastig voor jou DL dat er maar 1 stamboek is dus.

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 14:23

Wat een leuke arabiertjes, die eerste vos en die zwarte :9
Maar ik heb ook 0,0 verstand van arabieren, en 0,0 verstand van de rensport...
2500 euro lijkt me wel heel veel... Dat is het dekgeld van Sandro Hit. Ik persoonlijk zou dat er nooit aan geven.
De enige die ik wel zou willen nemen voor een hoog bedrag is Totilas. Maar dan heb je ook ècht iets speciaals, zelfs als het een echte knol wordt heb je nog altijd een Totilas en denk ik wel dat ze sowieso goed verkoopbaar zijn...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 14:46

Dat vind ik een rare redenering.. Maar misschien is dat ook omdat ik niks met Totilas heb.
Spielberg ben ik wel fan van :+:

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 15:08

Wat duur om bij het AVS te dekken, ik had op mijn lijstje toen ook een avs hengst staan. Was voor niet avs merrie´s veel goedkoper, als wel AVS merrie´s. Zal vast wel een reden hebben. Hij viel toch uiteindelijk af omdat ik de hengst die ik uiteindelijk heb uitgezocht beter vind bewegen.

Even een vraagje vanaf welke maand voeren de meeste ongeveer merrie brok?

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 15:22

Ayasha schreef:
Dat vind ik een rare redenering.. Maar misschien is dat ook omdat ik niks met Totilas heb.
Spielberg ben ik wel fan van :+:

Bij mij is het niet zozeer omdat ik iets met Totilas heb, ik denk gewoon dat je die veulens heel makkelijk kwijtraakt. Zou hetzelfde zijn als je een veulen van Valegro zou hebben, veel mensen kopen toch een paard naar gelang het papier...

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 16:35

Ayasha schreef:

Dat heb ik nou ook.

Bij het Nrps ben je voor pony hengsten tussen de 200 en 600 euro per dekking kwijt bij de paarden tussen de 400 en de 2500 euro.
Mijn dekking heeft niets gekost. Maar de hengst kost normaal 500 en voor predikaat rijke merries 300

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 17:32

Maar ondanks het vreemde stamboek en dure dekgeld blijven Arabieren geweldige paarden :D. Elk stamboek heeft wel wat om over te zeggen uiteindelijk kies je een ras wat bij je past niet alles wat er omheen zit!

Onze Noor is vandaag acht maanden drachtig van onze Sjaak.

Had haar eerst gepoest en wou snel foto,s maken maar er kwam iemand een praatje maken en ja dan ben je al weer te laat he ;) .

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 19:42

mooie vos!!

De hengsten die ik geplaatst heb zijn in volgorde Madjani, Al Saoudi en Monsieur al Maury. Robbie ben ik ook wel erg fan van, behalve dat hij wat kortere pootjes heeft. Pony is dit jaar gedekt door Mythos en het veulen wat eruit komt is inderdaad bestemd voor de renbaan. Uiteindelijk als ze snel genoeg zijn is dat onze ambitie. Eventueel willen we zelfs Arie nog testen voor de baan of hij vlug genoeg is.
Als ze talent hebben zullen ze koersen naar hun eigen kunnen. De een kan twee keer per maand met gemak, een ander heeft het al te zwaar met een paar keer per jaar. Mochten ze niet vlug genoeg zijn of geen koerskop hebben zullen ze worden getest op andere talenten en anders worden ze verkocht als wat voor paard dan ook :) Minder geschikte renpaarden zijn des te meer geschikt als endurance paard.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 20:00

Noor ziet er prachtig drachtig uit!!!

Vandaag nieuwjaarsborrel gereden op Tie (AKA Yentl ;) ). Dacht dat t echt ons laatste ritje zou zijn. Van de week was ze niet vooruit te branden! Maar nu... Jonge hinde haha! Zelfs nog n enthousiast rengalopje gedaan! Blijf er dus voorlopig toch maar rijden hihi! Ze geniet er zo van. ( en ik niet minder) <3
En dat op 286 dagen dracht!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 20:21

oeh pony heeft een mijlpaal 235 dagen drachtig :) Morgen laatste rhino enting en dan het groooooote afwachten :)

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 20:24

YildizArabs schreef:
Noor ziet er prachtig drachtig uit!!!

Vandaag nieuwjaarsborrel gereden op Tie (AKA Yentl ;) ). Dacht dat t echt ons laatste ritje zou zijn. Van de week was ze niet vooruit te branden! Maar nu... Jonge hinde haha! Zelfs nog n enthousiast rengalopje gedaan! Blijf er dus voorlopig toch maar rijden hihi! Ze geniet er zo van. ( en ik niet minder) <3
En dat op 286 dagen dracht!

Was je bij de nieuwjaarsrit van het AVS?
Waren kennissen van mij ook heen

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 20:25

Gave arabier geshahquille, wilde er vroeger altijd 1 maar vind mezelf te zwaar geworden. Rij wel is op de hengst van een vriendin, die is weer familie van Krimh echt me kinderdroom

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 20:34

mooie hengsten komen er weer voorbij..

ik ga volkomen offtopic even heel erg trots een foto showen van mij met mijn neefje/petekindje.
hij is het zoontje van mijn zus en sommigen zullen het verhaal wel nog weten.
hij was prematuur,7 weken te vroeg geboren en een enorm scala aan problemen.
een hernia diafragmatica waar hij 3 keer aan geopereerd is binnen 6 weken.
zijn hart zit niet op de juiste plaats.

eerste week na geboorte werd hij slapende gehouden met morfine en de eerste 2 weken geloof ik lag hij aan de beademing en hij heeft heel lang sonde voeding gehad.

en kijk nu toch eens wat een lekker ding,2 januari is hij 3 jaar oud geworden en vandaag hebben we dat gevierd, iedereen is dol op hem maar ik vooral..ben zeer betrokken geweest en heb heel veel van direct na de geboorte op foto vastgelegd.

op youtube staat van de eerste 6 maanden filmpjes van hem

Afbeelding

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 20:35

wat een mooie foto en wat een gaaf jochie!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 20:37

weet je wat het leukste is? hij houd van pony,s en paarden!

filmpje van zijn eerste 2 maanden

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 20:40

Mooie foto!

Nee ponyparadijs, ga nu niet meer met haar op stap met de trailer. Deze rit was vanuit stal georganiseerd met worstenbroodjes en gluhwein onderweg. Heel gezellig! En Tie verraste me enorm met haar energie, tis toch best zwaar in t zand (drunense duinen) Toppertje! <3

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 21:02

O dacht het omdat ik toevallig had opgevangen dat die rit van het AVS ook vandaag was.
Maar wel lekker dat ze nog zo veel zin had in een ritje toch?

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 21:13

Ik was wel mee met de nieuwjaarsrit in hargen, ik had mijn NRPS ruin mee, was echt super!

Noor ziet er goed uit, ze krijgt al een lekker buikje. Hoop dat je nou eens die merrie krijgt hoor, zou wel eens een leuke verrassing zijn!