Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Margriet_

Re: Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 19:44

succes met het waken! Spannend hoor!

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 20:10

thnx Haha!

lucas03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 20:17

die van mij kegelde niet eens 2 jaar terug, had niet eens een fatsoenlijke uier. Toch kwam het snachts. hihi

Hoeveel dagen zit ze nu?

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 20:40

ehmm *denkt* 337 dagen denk ik Haha!

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 21:10

Quirinake: Succes met waken.....
Neonlight: hier zoals beloofd enkele foto's van de hengst (vanmiddag gemaakt Haha! ) ik ben in elk geval als een blok gevallen voor deze stoere bink Bloos (heb net 26 foto's upgeload, maar zet de rest zo wel even in mijn profiel).

Afbeelding
bokje
Afbeelding
even laten zien dat ik een stoere bink ben Pling
Afbeelding
heey. . . daar loopt een merrie (hoezo aandacht)
Afbeelding
en nog een van een drafje (beetje bewogen das best jammer)
Afbeelding

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-07 21:17

@ Quirinake: Spannend! Succes!

@ CubaLibre: Wauw, lekker beestje, hoor!

Hollybollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 21:21

@Amaze: Ik hoop uiteraard van harte dat Holly gelijk de wei op kan als het veulen geboren is. Maar als ze op de uitgerekende datum bevalt zal dat waarschijnlijk niet gebeuren aangezien de paarden pas rond koninginnendag naar buiten gaan hier(Holly is 22 april uitgerekend). Wij zijn "vroeg" begonnen met insemineren omdat het voor Holly haar eerste veulen is en we niet wisten of het gelijk zou lukken (wel dus). Ik zou er persoonlijk niet voor kiezen om een januari/ februariveulen te fokken om o.a. de redenen die je aangeeft. Maar goed, dat is ieder voor zich. Iedereen heeft zo zijn eigen redenen.
@Dreeke: Vinga gaat lekker! Balen van je schoonvader, het zal emotioneel wel moeilijk voor je zijn. Aan de ene kant blijdschap om jong geluk en aan de andere kant verdriet. Sterkte Ach gut !
@Quirinake: Succes met waken. Spannende tijden voor jou!
@Tjolieke: Jaaa, foto's!
@Cuba: Sorry, geen ervaring met opgezette vulva's. Misschien even met de da overleggen? Hollebol sluit zich ook soms af voor de buitenwereld hoor. Daar hoef je je volgens mij niet echt druk over te maken. Ze rusten gewoon meer denk ik. Knappe en stoere hengst heb je uitgekozen!

Hier gaat alles zijn gangetje. Hollebol was vandaag gelukkig weer wat vrolijker dan gisteren. Verder geen nieuws.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 21:31

hollybollie: Ik ga denk ik maandag even in overleg met mn VA omdat de hengstenhouder dus bijna zeker weet dat ze in april gedekt is (moet zeggen dat de data's wel kloppen). Ga vragen of hij (VA evt. nog een keer zou kunnen opvoelen (al weet ik niet of dat dat een slim idee zou zijn) en ach, anders komt t gewoon eerder en kan ik gaan lopen Bloos omdat ik er een maand naast zat.... zal zo even klijken of ik een foto kan vinden van dr vulva (heb er 1 gemaakt, maar vondt dat die wat minder was dan gister).

Djesseka en holly, bedankt.... toen ik deze beauty voor het eerst zag was ik al op slag verliefd (ben normaal niet zo weg van vosjes) en wist ik dus dat dit de papa van mijn beebje moest worden.... Ben nu erg benieuwd wat er uit komt.

Neon: ik heb een kopie gekregen van de papieren van de hengst en ga nu even zoeken of ik z'n ouders ergens kan vinden (kleuren nakijken).

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 21:34

bedankt en wens mij en mijn merrie alle succes toe! ik vertrek nu Haha!

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 22:46

Weer veel bijlezen hier!!

Cubalibre: ik heb helaas geen ervaring met opgezette vulva's.. Is ze in één keer drachtig geworden of is ze meerdere keren gedekt? Ik heb namelijk gehoord dat er soms van die geile merries tussen zitten die zich drachtig nog een keer laten dekken.. Ik hoop dat je snel meer duidelijkheid hebt..

Quirinake, Spannend hoor!! Het komt nu vast heel snel.. Ik hoop dat je niet te lang meer hoeft te wachten..

Andrea: Vinga ziet er echt goed uit zeg!! Wat een buikje, heerlijk.. Heel veel sterkte met je schoonvader!!

Tea gaat goed, weinig verandering, al draagt ze het veulen op het moment veel naar stuurboord.. Aansingelen wordt steeds lastiger en de longeersingel gaat bijna niet meer vast, moet wel een andere singel gebruiken..
Ik heb trouwens bij de een prijsvraag van de Pavo een veulenhalstertje gewonnen.. Een donkerblauwe met koperkleurig ijzerwerk, heel leuk!! Misschien wel wat groot voor mijn Fjordenveulentje, maar goed, dan past hij later wel.. Het halstertje is ook superzacht onderlegd!!

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 22:57

Jeskim: ze is in totaal 3 keer gedekt (om de anderste dag) en ze was meteen drachtig, ik heb dus eind mei 2006 in mn hoofd zitten en de hengstenhouder zit met eind april in zijn hoofd (wat kan aangezien toen dinsdag het de 25e was, donderdag de 27e en zaterdag de 29e en in mei klopte dat niet want toen viel de 29e op een maandag)... erg vaag dus, maar ja ik zie het vanzelf wel, en als het zo is dan heb ik alleen maar eerder een veulen. Ze is dus daarna niet meer gedekt en is ook niet meer hengstig geweest

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-07 23:13

@ Quirinake super spannend, voor jou is dus ook de laatste periode aangebroken!! Ik kan niet wachten tot ik straks mag gaan waken en hopelijk de geboorte mee ga maken!! Lijkt me zo spannend! Hou je ons op de hoogte!! Ik duim met je mee!

@Cubalibre, wat een mooie papa! Je had al in je pb gezet maar nu met die foto's, wauw!! Benieuwd wat daar straks uit komt en misschien dus nog wel vroeger dan je dacht!! Ook super spannend dus!!

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 00:43

Haha! Haha! Haha! yyyyesssss...nee geen veulen (gelukkig nog niet) ,maar drie lammetjes een uur geleden geboren Pling Haha!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sorry kon het niet laten Bloos

@Quirinake :sucses !!
@Cubalibre :wat een knappe bink ! Vingers aflikken
@silketje :tja ..dat heb je met drachtige merrie's ,heb er hier ook zo enkele lopen Knipoog

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 01:36

Dit is mijn merrietje 2 weken geleden
Afbeelding

Dit is mijn merrie vandaag
Afbeelding

Wat een ontzettend verschil he Haha! De uitgerekende datum is onbekend.

Dit haar onderkant Tong uitsteken
Afbeelding

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 01:43

Zo eindelijk tijd om te reageren na een paar dagen , begint alweer goed met me... Meld me net weer aan , gelijk weer druk bezig met van alles en nog wat Bloos Dus ik reageer even in vogelvlucht op dingen die gevraagd zijn , moet anders een dikke 15 pagina's bij reageren Bloos

@ Stef : Doei! zwaait vrolijk terug naar de overbuurvrouw Haha!

@ Frenia : Onze merries zijn idd gelijktijdig gedekt , maar ik hou de 340 dagen telling aan Knipoog
En vreemde mannen die ineens onder je paard hangen Clown Die heb ik hier gelukkig niet Haha!

Nicole288 schreef:
Shayla: Dat hoor je niet veel, dat ze nog zo lang vrolijk blijven door lessen. Het wordt haar eerste veulen?
En het moet zeker even gezegd, wat een uitgebreid profiel heb jij, echt leuk! Geweldige beestenboel bij julie

Waarschijnlijk word het wel haar eerst veulen , maar ik durf dit niet met 100 % zekerheid te zeggen. Ze is geïmporteerd uit Engeland vandaan en op de videoband die ik van de handelaar gekregen heb zie je haar staan in het weiland met toch wel een uier eronder.
Bedankt voor het compliment over m'n profiel Haha!

Citaat:
Oja trouwens, hoe groot zijn de stallen waarin jullie merries bevallen????

Shay bevalt gewoon in haar eigen stal , van 3,50 x 3,50

Mazzel Meid : Veulen van Shak voelen bewegen Go jij! Go jij!

Citaat:
Wat hebben jullie allemaal klaar staan bij een geboorte?

*zaklamp
*telefoon + nummers
* handdoeken
*schone emmers
*ontsmettings middel voor de merrie en voor navel van het veulen
*glijmiddel
*staart bandage
*touwtjes om evt. een handje (of beentje) mee te helpen
* m'n vriend Haha! , fototoestel en filmcamera

Hier liggen de namen voor zowel een hengst als een merrie ook al klaar (een paar maanden al Haha! )

Shay is vrij "vroeg" gedekt omdat het de eerste keer was bij ons , ik wou toch zekerheid hebben dat als het niet in 1x raak was , dat ze dan toch niet een laat veulen zou krijgen. Maar het was de eerste keer gelijk raak Haha!

Dreeka : Sterkte met je schoonvader Ach gut

Quirinake : Spannend hoor ! Haha!

amandakè : Lief hoor die lammetjes Lovers Hier hebben er ook al 7 gelamd in 3 dagen tijd , morgen even een paar foto's schieten Haha! En dan nog 116 te gaan Haha!

Verder heleboel foto's gezien van buiken , uiers en papa's Haha!

Dan ga ik ook maar even met Shay's beebies papa showen Knipoog

Afbeelding

Afbeelding

Ook even een update van deze kant :

Shay d'r uier was v/d week ineens weg , hingen alleen nog 2 theezakjes Clown Maar hij is weer terug gekomen.
Verder is ze al vanaf donderdag niet te genieten Boos! Ze begint het geloof ik een beetje zat te worden.

Ben zelf druk bezig met het huisje wat we hebben en met de voorbereidingen voor de bevalling Haha!
4 maart birth alarm ophalen en v/d week gaan we de caravan in de schuur parkeren , kan ie een beetje opdrogen voordat ik erin trek Haha!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 09:45

Even een snel berichtje, moet zo naar de nakeuring van de foresters in Belgie.

Dreeke, heel veel sterkte!

Amandake, gefeliciteerd!!! Schattig!!!

Quirinake, en???

CubaLibre, mooie hengst! Wat betreft kleuren, omdat het een vos is is al bekend hoe de kleur er bij hem uitziet genetisch gezien. Het is alleen interessant om te weten of hij eventueel agouti (bruin) mee kan dragen.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 10:11

Q???????
En???????

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 11:25

even een egotripje van mij, maar heb ontzettend veel werk, want dit is m'n laatste dag vakantie én ik ben gisteren naar de hengstenkeuring geweest, dus heb veel foto's die op bewerking wachten Clown

maar toch even dit melden:

Voor Angel dag 320 vandaag!!!
LEVENSVATBAAR!!! Go jij! Go jij!

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 11:54

Iris vandaag op dag 300 !!!!!!!!! spannend Knipoog

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 11:55

@Q : en en en ?????

silketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 12:01

@Amandakè: Proficiaaatttt!!!! sjiek, heerlijk, hoop toch dat mijn schaapjes ook drachtig zijn, zeker nu ik zo klein grut zie, anders ga ik der kopen denk ik Haha!
@Quirinake: En???
@Barb: dat duurt ook niet meer lang denk ik!!!
@Shayla: wauw Kwijl geen woorden voor, prachtig gewoon

Ni_Mi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 12:04

@Quirinake; Ben zoals veel mensen hier erg benieuwd.....

naomi_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 13:20

kunnen we al aan de beschuit met muisjes??

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 13:52

nog niettttttttttt Haha! Maar ik denk dat het niet zolang meer gaat duren.

Gisteren was ze aan het kegelen, maar het was beetje doorzichtig, beetje troebel water. Vandaag hangen er echt kegels aan van 4-5 milimeter Haha! en op haar benen hingen kleine opgedroogde kristalletjes Haha! en het is meer wit dan troebel Haha! Ik hoop dat het dze nacht komt!

Vannacht is alles redelijk verlopen, ze is wel aan het zoeken denk ik want het alarm was rond 1u snachts afgegaan, en toen we gingen kijken stond ze recht met haar benen open achteraan Haha! Haar kling was supperlang en superslap, en stond bijna gelijk met haar twee billen, de kling puilt als het ware uit Tong uitsteken

Toen we terug binnen gingen, ging het alarm direct weer af, maar toen we de deur opendeden ging het terug af dus zijn we niet meer gaan kijken.

IK hoooooooop dat hettttt vannacht komt Haha!

keresa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 13:55

jammer
had wel leuk geweest als er weer een veulentje was