Het Dikke Buiken Topic 2006!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Finnea

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 20:05

Heb de drachtige dames vandaag maar weer ff op de foto gezet Frietje moet nog ruim 2 maanden en Vio ongeveer een maandje langer.

Frieda, inmiddels 21 jaar jong :
Afbeelding

En dochter Vio:
Afbeelding

Vio begint nu pas echt dikker te worden...ze was ook echt te dik eerst dus vond het moeilijk om er wat in te zien. Frietje is inmiddels in verwachting van d'r 16e veulen, als ik de tel al niet ben kwijt geraakt...

CarpeDiem

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 20:07

Heej vlugge babbelaars! En dan te bedenken dat er nog geen veulens geboren zijn!
Degene die jarig was: proficiat (ben niet zo goed in namen)

Heerlijk al die dikke buiken en mooie papas!

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 20:08

wat een buiken yoline, en op die leeftijd nog mama worden, haha dochter en mama allebei een kind, best grappig
ja vlugge babbelaars he carpediem, kwam even door een discussie die je vast niet ontgaan is

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 20:14

hihi. Lees m ff terug ja.

Ach, mijn paarden komen ook iedere dag buiten. De paarden van mijn werk staan momenteel al een week op stal. Worden met geluk 1x per week gelongeerd! Ja roep maar dat ik een dierenbeul ben! Wij zouden ze ook graag meer beweging geven, maar als ik ze met dit weer buiten zet breken ze 8ermekaar de benen. (ze gaan gek doen omdat ze al zolang niet buiten zijn geweest). Longeren gaat niet omdat de bak bevroren is. Bovendien is mijn 1e collega nog steeds uitgeschakeld door een hersenschudding. is mijn andere collega op stage en ben ik ok nog niet 100%.
De weilanden liggen momenteel open omdat het pad naar de bak en de bak zelf opnieuw aangelegd worden. De weilanden worden opgehoogd omdat ze altijd Zeik nat zijn.
Dus die paarden staan ook op stal. Ze zijn inderdaad wel gekker dan normaal. Maar ze krijgen nu minder krachtvoer. en als het dalijk beter weer wordt, en we weer met man zat zijn komen ze weer gewoon iedere dag buiten. Soms zit het even tegen!
Holly: bij jouw komt het ook goed

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 20:22

ja dat denk ik ook wel

crazy_funky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 20:24

wow.. dat ging even snel zeg!
maargoed.. de paardjes worden als het goed is hier wel weer gedekt dit jaar.. ires weet ik niet zeker, ik denk het wel maar als hij verstandig is wacht hij minimaal 1 jaar dat ze even kan herstellen!

leuke dikke buikjes voorbij zien komen..
ze beginnen nu toch echt goed te hangen, of in de breedte te gaan.. lekkere olifantjes

en nog meer kwijlhengsten gezien!

MarijeR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-06 20:25

Hollybolly schreef:
ja marije, jouw paarden zijn niet zo slank gebouwd, dat is waar maar af en toe longeren zou dus ook niet erg zijn, maar ik vind dat je voor de rest prima voor je paarden zorgt dus ik zeg daar ook niks over..

Ze lopen hier 24/7 buiten op 2,5ha en in een groep dus ze leggen meer km per dag af dan dat ze met een half uurtje longeren afleggen.
Imo heeft het dus geen toegevoegde waarde om ze dan verplicht aan een touw te laten lopen op een volte van 15m.
Zeker die jonge merries niet, die worden dit jaar 4 en aan het eind van de zomer (als de veulens afgespeend zijn) worden ze misschien beleerd. Eerder vind ik te vroeg.

Als ze op het eind van de dracht 's nachts op stal komen, gaan ze overdag toch nog weer in de groep naar buiten dus ook dan kunnen ze de hele dag lekker rondkeuvelen.

En volgens mij kan Macy met die buik niet eens een volte lopen zonder om te vallen
Ik weet nu ook weer waarom ik bij de veulenboxen extra brede deuren wilde hebben

@Frenia, mijn merries hebben gewoon dezelfde bouw als hun baasje
Mooi rond is niet lelijk... toch?
Leuk dat Tinkerbell weer gedekt wordt! Weet je al door welke hengst?

@ Yoline, jouw merries zien er ook lekker tonnetje rond uit zeg!

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 20:28

macy longeren gaat inderdaad niet meer, maar om hol nu op een wei te gooien waar ze drie maanden niet op is geweest lijkt mij niet verstandig, ben bang dat ze net als vorig jaar weer uitglijd en keihard op dr buik beland.
maar goed, morgen komt er een updatetje over mn meid, en we stoppen deze vervelende discussie, het DBtopic moet gezellig blijven

Fleda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 20:40

Jeetje, de gemoederen lopen even hier hoog op. Onze merrie's staan ook in de winter op stal, maar ik vind het al erg als ze er maar 1 keer per dag een uurtje uitkomt. Ze gaan meestal 's ochtends een uurtje in de molen, dan worden ze 's middags in de paddock gezet en dan moeten die arme beesten 's avonds ook nog in de bak lopen of een buitenritje maken. Arme paarden, die zien hun stal niet aan de binnenkant...En dan nog voel ik me schuldig dat ze even lekker in de wei kunnen, omdat dat hier in de buurt echt niet gaat.

Maarja..

Wat een mooie hengsten heb ik voorbij zien komen zeg!

Jeetje Yoline, jij hebt zeker ook extra brede hekken nodig voor die dikke ronde dames daarzo? Lekker bol hoor!

Voor de rest gaan jullie wel een beetje hard hoor! Jeetje, ik zal het proberen bij de houden!

Fleur en Maroesja zijn vandaag 246 en 251 dagen drachtig! We hebben de 8 maanden grens weer gepasseerd! Vandaag was het lekker zonnig, dus hebben we een paar fototjes gemaakt voor de verandering, die hebben we namelijk nog helemaal niet van die dikke dames!

Zie hier het resultaat.

Afbeelding
Afbeelding

En natuurlijk moesten we er ook weer even onder hangen!
Maroesja haar lichtelijk behaarde uiertjes, maar MET kegels Er zaten gekke witte puntjes op, maar het zullen vast geen echte kegeltjes zijn!
Afbeelding

De iets minder behaarde uiertjes en zonder kegels. Maar deze groeien wel gestaag door!
Afbeelding

En toen hebben we ze even laten lopen...In de polonaise..
Afbeelding

Afbeelding

Maroesja gaat echt een punt krijgen in haar buikje.
Afbeelding

Maar gelukkig mogen we wel weer knuffelen!
Afbeelding

peetje82

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 21:00

tjonge jonge..als ik er even niet ben, wordt er gelijk gekibbeld!!
ik stem voor om lekker over de dikke buiken te kletsen!
Met Treesje gaat alles heel goed, heb vandaag niet gereden, had een klotedag opt werk, dus lekker losgelaten en ik op een stoel In de zon en UIT de wind!
Heerlijk, en ze vond het zelf ook wel gezellig.
Morgen moet ze toch weer aan de zwangerschapswaggel hoor!
En vies dat ze weer was, afschuwelijk, die witte voeten zijn nu platenbont geworden.
Ga ze zaterdag(als het niet meer vriest)proberen schoon te krijgen(voetjes dan he)

Ga nu ff op de bank, en jullie........braaf zijn he! }>

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 21:27

aaaaaaaaaaaahh! wat een geinige foto's!!! Fleur heeft echt al een mooie uier en verder beiden dikke buikjes

@Marije: ik ben van dezelfde mening (en mn vriend geeft me nu in gedachten een schop omdat hij vindt dat ik niet van mezelf mag zeggen dat ik rond ben terwijl hij er zelf ook om lacht )
Ja...stiekem weet ik al welke hengst
ik dacht eerst aan Chakotay (van Tinkermuts hier op Bokt)
fotootje:
Afbeelding
http://www.chakotay.dogwalkers.nl/

maar die wordt wellicht uitgesteld tot 2007
en voor 2006 wordt het waarschijnlijk Longacre Bro: (inmiddels wel erg veranderd!!)
Afbeelding
Afbeelding

redenen: Ik kan niet goed kiezen tussen beide. Hoewel ze eigenlijk heel verschillend zijn... Chakotay brengt meer de grove bouw mee en supercool karakter, Bro daarentegen smallere body (zeker vooraan), dus meer wendigheid + megagigasokken en is ook ietsje nerveuser... Maar ik mag bij de eigenaar van Bro stage lopen en voel me daarom een klein beetje verplicht om dit jaar toch een merrie bij hem te laten dekken Mocht er geen van zijn hengsten bij Tinkerbell passen, zou ik het natuurlijk niet overwegen maar nu... ik wou haar toch in de toekomst van Bro laten dekken, dus waarom niet dit jaar (Chuckie blijft wellicht nog eventjes behouden )
Het staat nog niet echt rotsvast, maar zo is het toch ongeveer voorzien...ik ga iig wel met Tinkermuts praten op de keuring: alvast wat contacten leggen

terorita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 21:28

@frenia wooo wat een heren
zijn niet echt mijn type paard maar wel heel mooi

_Marlijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 21:32

Allereerst Indiumsummer, hartstikke gefeliciteerd met je verjaardag!

Mensen! Ik ben er 1 middag niet en ik moet 6(!!) pagina's bijlezen!Wat een drukte zeg.

Discussie ga ik me niet echt mee bemoeien. Zelf vind ik ook dat merries zo veel mogelijk beweging moeten krijgen en het liefst zie ik ze nog 24u per dag buiten. Maar bij Holly is hier de mogelijkheid niet toe, dus wie ben ik om daar een uitspraak over te doen. Het is niet ideaal maar dat ziet Holly volgens mij zelf ook wel in.

Verder heb ik nog een hoop mooie hengsten voorbij zien komen. Als dat geen mooie veulens worden weet ik het ook niet meer !

Ook heb ik dikke buiken foto's gezien van Frieda en Vio. Wat een buik heeft Frieda al zeg ! Maarja, wat wil je met haar 16e veulen . Is het Vio haar eerste veulen? En hoelang zijn ze drachtig?

Ook heb ik mooie foto's gezien van Maroesja en Fleur. Zien er goed uit! Mooie drachtige buikjes maar niet overdreven dik. Ik vind dat Fleur en Missy een beetje hetzelfde dragen. (Zie nou ook dat Missy ook maar 2 dagen later uitgerekend is, dus daar zal het wel aan liggen )

Missy en Spirit ga ik dit jaar ook weer laten dekken.

Vind Chakotay echt een plaatje, altijd al gevonden! Chak was de eerste hengst waarvan ik dacht dat ik die wel mijn merrie mocht dekken. Maar toen ik Spirit kocht was ze drachtig, en het jaar daarop had ik een eigen hengst . Bro vind ik ook heel mooi, maar toen ik hem heb gezien (eind deze zomer) vond ik hem erg smal. Hij kan wel heel mooi bewegen! En ik vind hem een mooie bouw en veel uitstraling hebben! Maar over het algemeen houd ik meer van de wat zwaardere type tinkers.

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 21:39

hihi! Jullie warmbloedpaarden, appaloosa's, minipaarden,... zijn ook niet mijn type, maar daarom vind ik ze niet minder mooi hoor

Was idd nog de twee fjordendames vergeten: mooie buikjes al natuurlijk logisch bij het 16de veulen maar ook de dochter krijgt aardig buik (of had ze al )

Daarom juist dat ik niet kan kiezen:
wil je een zwaar veulen met bomproof karakter dan zou ik Chakotay kiezen, die ook mooie gangen heeft.
Bro zou ik net kiezen omdat hij smaller is, want tinkerbell is behoorlijk zwaar: dus hij zou meer souplesse en beweging kunnen inbrengen zonder af te doen aan sokkengehalte...
ik vind beide opties heel wat hebben, dus als ik de ene dit jaar kies, ga ik wellicht het jaar daarop voor de andere...

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 22:15

mooie buiken hebben ze fleda, echt mooi tonnetje rond. ben echt benieuwd welke leuke veulentjes daar uit komen.
en wat een hengsten frenia, ze zien er zo groot en sterk uit
en waar is iwayalover nu, haar moeten we wel in de gaten houden met haar bijna uitgerekende merrie

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 22:29

Mijn paardjes staan overdag de hele dag buiten en 's nachts binnen.
Momenteel werkt er geen een. Staan ze allen stil zonder arbeid.
Longeren wil niet en rijden al helemaal niet!!
Vandaag heb ik echt even getwijfeld of ik ze naar buiten zou doen of niet.
Het land was eerst verschrikkelijk blubberig. Omdat de paarden er veel doorheen moesten lopen is het een berg en dal landschap geworden.
Die nu dus keihard bevroren is. Je snapt dat de paarden op eieren lopen. En ze onder geen beding mogen gaan rennen. Dan breken ze bij wijze van spreken hun poten.
Daarom heb ik getwijfeld.... Ik heb ze toch buiten gezet omdat ze eigenlijk nooit rennen, het zonnetje scheen, en de allerslechtste reden, Dan hoef ik morgen minder uit te mesten.
Wat dat aan gaat heb ik toch wel mazzel. Ik kan vanuit huis zien wat ze doen en of ze nog rustig zijn.
Per dag zijn we met ons gezin wel 2,5 uur mee bezig. voeren, poetsen water geven en mesten...
Als er dan ook nog trainingsuren bij komen...Maar ik zou nooit anders willen. De paarden hebben me achter de geraniums vandaan geplukt en dat verdienen ze dubbel en dwars terug.
Honey heeft sinds ze drachtig is van haar eerste veulen niet meer gewerkt. Ook aan de longe niet. Ze is fulltime moeder. Dat doet haar het meeste goed. Ben er dus ook heilig van overtuigd dat dit het beste is voor haar.

@Fleda: Die polonaise is leuheuk!
Zo liep ons echtpaar afgelopen zondag ook. Dat zijn siamese paarden volgens ons. Geen seconde zonder elkaar.
En mooie buikjes.

Die Tinkerhengsten vind ik nog steeds bijzonder mooi.
(en merries natuurlijk ook hoor!)

@Marije, nu snap ik waarom hon niet dikker wil worden. Zo baasje zo paardje??

keresa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 22:34

die van mij moet ongeveer nog een week of 3 maar zo als het nu naar uitziet schiet zo nog niet zo erg op de melkbar komt nog niet in beweging we wachten het maar rustig af de andere merrie heeft iets meer uier al
Afbeelding
hier nog een foto van de papa van al mijn veulens die gaan komen
hij heet vierhoeks mc manneman

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 22:37

Hier is iwayalover
Ik ben ook weer helemaal bijgelezen Heel wat pagina's zeg! Maar zie dat er ook een flinke discussie is geweest in mijn afwezigheid. Ik ga hier niet veel over zeggen. ben het helemaal met marlijnttjuh eens. Ben voor iedere dag beweging maar zie ook goed in hoe moeilijk de situatie bij holly ligt. En hoop ook dat we verder weer lekker over onze dikke dames kunnen kletsen

Verder ook weer prachtige hengsten en dikke buiken voorbij zien komen. Die Frieda en Vio zijn echt flink aan de buik zeg Hoe lang moeten die nog?
Maroesja en Fleur daarintegen hebben nog bescheiden buikjes vind ik dan, maar ook bij hen kun je de dracht goed zien. Fleur haar uiers zien er mooi uit. Echt van die modeltietjes
Ik zal zaterdag weer eens foto's maken van iwaya haar tietjes!

@Frenia: Ik zou het wel weten. Vind Bro echt een mooie hengst! Ik kijk dan bij deze twee vooral naat de tekening, en ik hou nou eenmaal van veel zwart bij tinkers.

@keresa: Mooie papa
Laatst bijgewerkt door iwayalover op 24-01-06 22:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 22:38

ben benieuwd naar je foto's zeg iwayalover
en keresa moeten we dus helemaal in de gaten houden, nog 3 weken, dat is echt snel zeg

iwayalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 22:41

Nog even wachten tot zaterdag holly
Idd keresa is denk ik de eerste in dit topic
Iwaya moet er nog 5 ongeveer... dus gaat idd hard hier!

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 22:43

ja en als iwaya een veulen heeft hoeft hol nog maar een maandje, sjonge en april is heel druk, dus zometeen krijg je nog 2 veulens op een dag.
3 weken, echt niet te geloven hoe snel dat al is wordt echt leuk, dan vliegt het DB topic vooruit denk ik

keresa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 22:45

ben zelf ook heel benieuwd of ze het wel een beetje op tijd wil doen kan er bij haar niets van zeggen zomaar een keertje 17 dagen te laat en ook 17 dagen te vroeg we zien het wel
thuis denken we dat het een klein merrietje wordt (hoop hoop)

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 22:46

ow dat zal dan wel hoor, keresa, ik hoop met je mee als het maar gezond is he.

keresa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 22:51

ja dat is het allerbelangrijkste

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 22:52

heb je geen dikke buiken foto toevallig keresa? of heb ik die weer eens gemist