[HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mirjamalvaro

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 10:18

Meissieline en Kel gefeliciteerd!

_Jelske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 10:24

imani_abby schreef:
Gefeliciteerd Nieky, knap veulen hoor!!

Net update gehad van de kliniek. Ze is stabiel momenteel, ze heeft heel de nacht goed gegeten. Straks wordt het veulen nogmaals gecontroleerd via de echo. Haar lactaatgehalte in bloedonderzoek was al veel beter, en de waardes van de nieren worden vanavond nog eens getest. Dus hopen dat die dan ook zakken. Het is een taaie zei de dierenarts van de kliniek. Ze heeft alleen nog niet gemest, maar dat wordt in de gaten gehouden. Ik moet deze namiddag zelf naar de gyneacoloog en dan rijd ik door naar Gent hopelijk weet ik dan nog iets meer.

Dat is al voorzichtig positief nieuws. Heb je inmiddels weer wat gehoord?

@Nieky: wat een leuk ding is Yoel <3

@Wisanda: Ik heb hem eens opgezocht. Mooie grootramige hengst wel! Wat was/is jouw fokdoel?

@Loutje: Ik denk dat het goed is om je vooral goed in te lezen op de drachtverloop. Het is niet te zeggen wanneer een merrie gaat bevallen, wel is er een veelheid van symtomen die het naderen van de bevalling aankondigen. De draagtijd en de symtomen kunnen ook nog eens per merrie verschillen. Er zijn merries waarbij het uier bijvoorbeeld pas enkele uren voor de bevalling volschiet, terwijl er merries zijn die al heel vroeg een vol uier hebben - om eens een dwarsstraat te noemen.

@Wonders: Wat een schatje! Heeft ze uiteindelijk willen settelen in de kraamstal?

@Boelles: Goede naam wel zeg! Ik houd wel van die mensgerichte types - zijn die van mij ook allemaal. Ik zie die nieuwsgierigheid echt als een pluspunt.

@onpaard: Lastig zeg! Geen idee waar het door zou kunnen komen - ze kunnen zich immers nog steeds verstappen o.i.d. Hoe gaat het nu?

Gefeliciteerd Meissieline en Kel!

sexysusie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 10:39

Luna2006 schreef:
Gefeest met de 2 dames!!

@suzy goed dat je de DA hebt geappt, voor een grote is dit idd wel heel vroeg!

Belle heeft last van haar baby. Waar ze anders nooit liggend slaapt heeft ze vannacht meermaals volledig plat gelegen en flink ah pompen.
[ Afbeelding ]

Is een new forest pony e pony. Maar toch. Brrr

Arme Belle, hoe ver is ze?

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 10:43

Gefeliciteerd kel106 *\o/*

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 11:13

Gefeliciteerd met de veulentjes <3

Uier wat in zo'n vroeg stadium al melk lekt is niet goed. Ik zou persoonlijk gelijk opstarten met regumate en eventuele medicatie

Fleuribelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 11:15

Meissieline en Kel gefeliciteerd.

imani_abby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 11:49

_Jelske schreef:
imani_abby schreef:
Gefeliciteerd Nieky, knap veulen hoor!!

Net update gehad van de kliniek. Ze is stabiel momenteel, ze heeft heel de nacht goed gegeten. Straks wordt het veulen nogmaals gecontroleerd via de echo. Haar lactaatgehalte in bloedonderzoek was al veel beter, en de waardes van de nieren worden vanavond nog eens getest. Dus hopen dat die dan ook zakken. Het is een taaie zei de dierenarts van de kliniek. Ze heeft alleen nog niet gemest, maar dat wordt in de gaten gehouden. Ik moet deze namiddag zelf naar de gyneacoloog en dan rijd ik door naar Gent hopelijk weet ik dan nog iets meer.

Dat is al voorzichtig positief nieuws. Heb je inmiddels weer wat gehoord?

[/b]

Ben gisterenmiddag nog bij Mini geweest, maar ik had er eerlijk gezegd niet echt een goed gevoel bij. Ik vond haar veel suffer dan de dag ervoor. Ze bleef wel eten, maar ik zag echt dat ze fysiek pijn heeft.. voelde me best wel schuldig dat ik haar laat afzien. Maar de DA wilt afwachten op de resultaten van vandaag, heb daarnet al even gebeld nr de kliniek maar de dierenarts belt me straks terug. Dus ik hoop dat hij me snel iets laat weten. Het is gek hoe ze in de afgelopen dagen zo veel is afgevallen…

Afbeelding

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 12:00

Meissieline, Gefeliciteerd. Mooi getekend zo.

Kel ook Gefeliciteerd, hele lieve foto.

Imani, Hele moeilijke situatie. Hopelijk krijg je snel de veearts te spreken hoe nu verder.

Lyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 12:25

Imani, achossie wat staat ze er triest bij.. Wat een moeilijke situatie :knuffel:

Luna, ze heeft het er maar zwaar mee zo te zien

Van harte gefelciteerd meissieline en kel, beide prachtige veulens <3

Sexysuzie, dat is wel heel vroeg ja

Hier is de eerste merrie Jona officeel ook veilig met 320 dagen :D

Uiertje is nog alles behalve spannend, begin is er maar meer ook niet. Ze is maiden dus het kan ineens veranderen hoewel ik niet verwacht dat ze snel gaat.

Afbeelding

Silver is ook begonnen (288 dagen) met uier
Afbeelding

Aurora blijft ook bezig, niet heel spannend meer, ze blijft op dit punt een beetje hangen. In de avond weer flink teruggelopen en elke ochtend een stukje voller dan de ochtend ervoor.
Maar ik denk dat het toch nog wel een weekje gaat duren minstens.

Afbeelding

Ponytante

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 12:59

Ach die Mini, gelukkig hebben de artsen hoop dus ik ook!

Gefeliciteerd met de veulens!

De mijn doet heel voorzichtig al beginnen aan uier. Is geen maiden, nog net geen 300 dagen. Ze heeft het wel zwaar... Mijn camera is er nog niet dus weet niet hoe ze s nachts er bij ligt, maar overdag staat ze vnl stil, van been te wisselen (wel in de wei).

Phileine83

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 13:20

Meissieline en Kel van harte gefeliciteerd *\o/*

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 13:23

Gefeliciteerd allemaal met de veulentjes! Dat merrietje met de witte bibs.. 8-)

Sterkte met mini!

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 13:50

Gefeliciteerd Meissieline en Kel!

Imany_abby, ach gut, wat een zielig hoopje zo. Het zit jullie niet mee.

Indy hier intussen ook veilig (301), birth alarm erop. Vind de slaapstand maar niks, die heb ik uitgezet. Afgelopen maanden nooit gezien dat ze plat slaapt, dus als ze dat gaat doen is het al afwijkend denk ik.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 13:55

Meissielinie en kel106 gefeliciteerd!

Imani hopelijk knapt ze snel op :(:)

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 14:01

_/-\o_ Gefeliciteerd Kel en meissieline!
Imani sterkte, naar om te zien dat ze zich zo slecht voelt.

Dat melklekkende uier vind ik ook zorgelijk.

Onpaard, als de merrie al gevoelig was voor bv een vastzittende patella kun je nog wat met de hoefsmid. Door afname van spierkracht kan dit wel gebeuren. Maar goed, dat zou iemand dan vast moeten stellen.

Wij zijn inmiddels de 240 dagen voorbij :D Ik vind haar buik groot, ze moet nog 3 maand:

Afbeelding

wisanda2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 14:16

Gefeliciteerd met de veulentjes!

Jelske: mijn fokdoel is vooral een brave allrounder te fokken voor mij en mijn kinderen.
Minke heeft naast 3 witte haren onder haar sok achter, wat het kfps sowieso niet wil, ook een bloedlijn met alwin x jorn x jasper waar ik niet echt een hengst vond die pastte en ook nog weinig inteelt gaf.
Met Kees bp82 heb ik veel vrij bloed,maar ook een hoog percentage friesbloed, dus hoop dat het veulen toch wel de friese uitstraling blijft houden. Aangezien ik dan toch met bont fok, heb ik ook gekozen voor een homozygote hengst zodat het veulen sowieso bont wordt.

Amitro123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 14:38

Gefeliciteerd met de veulentjes!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 14:47

Imani ze staat er zielig bij.
Dat veulentje met de witte billen lijkt op een geitje qua kleur echt gaaf.
En een mooie vos. Hier onrustig paard gisteravond. Maar verder nog niks,benen houden wat vocht vast en vocht onder de buik. Dus ik ben heel benieuwd

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 16:03

Gefeliciteerd met de nieuwe veulentjes weer, hele aparte aftekening die zwarte! Is dat bont of appaloosa? En ook een erg knap vosje, benieuwd naar droog foto’s!

Zo leuk al die veulenspam <3

Imani sterkte met Mini, ze is inderdaad flink ingevallen maar als de dierenarts nog goede hoop heeft is dat een goed teken hoop ik… duimen dat ze opknapt!

Hier inmiddels op dag 308 voor Raven, uier blijft heeeel langzaam ontwikkelen en ze heeft soms van dat doorzichtige vloeistof op dr benen na het liggen. Ze slaapt veel en helemaal plat en ze is behoorlijk dik… ook steeds rustiger buiten.
Afbeelding (de zwarte is Raven, Jake, de vos, is gewoon dik := )

Bij Idaza gebeurd nog weinig, die zit nu op 289 dagen.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 16:22

Imani ze staat er idd wat suf bij. Hoe zit het als ze nu gaat bevallen? Gezien het aantal dagen dracht… kan ze zoiets wel aan om die arbeid te voltooien?

imani_abby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 17:30

Knolselder schreef:
Imani ze staat er idd wat suf bij. Hoe zit het als ze nu gaat bevallen? Gezien het aantal dagen dracht… kan ze zoiets wel aan om die arbeid te voltooien?

Nee dat zou haar lichaam idd niet aankunnen, vandaag gesprek gehad met de DA die verantwoordelijk is voor de verloskunde in de kliniek. En hij stelt voor omdat we de ‘luxe’ hebben van Ollie die nog maar net haar veulen verloren is, om Ollie het veulen te laten adopteren.

Haar bloedwaardes zijn al veel beter, alleen voelt ze zichzelf nog wat suf maar is ook niet abnormaal volgens de DA ik mocht haar even mee nemen naar buiten om te wandelen en te grazen en daar knapte ze gelukkig wel wat van op. Het is ook nog afwachten hoe erg haar nieren beschadigd zijn.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 18:28

Het zogen is 1 ding, maar heeft de veearts ook iets gezegd over de bevalling?

Gelukkig doen haar waardes het beter!

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 19:00

Gefeliciteerd Meissieline! Wat een leuke aftekening!

Sterkte imani, wat heftig allemaal

Wonders

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 19:01

Quinn haar uier vandaag
Afbeelding

Jelske, nee ze heeft een manier gevonden om de deur open te duwen 8)7
Dit weekend hebben we werk dus :=

imani_abby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-25 19:05

Knolselder schreef:
Het zogen is 1 ding, maar heeft de veearts ook iets gezegd over de bevalling?

Gelukkig doen haar waardes het beter!

Dat vinden ze wel haalbaar, ook omdat ze echt nog geen aanstalten maakt om te bevallen en ze hopen dat vooraleer het veulen er is ze genoeg aangesterkt is.