[HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 20:34

Wat een heerlijk subtiel buikje :D

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 20:43

Janinevv schreef:
Haha kiko dat zou asociaal zijn als we voor drongen :+

Het zou wel heel grappig zijn als het gebeurd!! Iedereen maar wachten en wij whoop whoop floep

Seven ik hoop het ook voor je want ze heeft je lang genoeg in spanning gelaten.
Zo te horen moet daar een top karakter uit gaan komen met zulke ouders!

Marus ik denk dat het nog wel even duurt. Haar uier moet nog veel voller en slappere banden. Haar buik begint wel te zakken.

Phileine je kan ook worteldoek door de tralies rijgen. Hebben wij ook gedaan bij eentje die tijdens het voeren in de tralies hing naar de buurman. Is makkelijk en goedkope oplossing.

Kabayo geweldig dat ze nog zo fit is. Heerlijke foto’s

Janinevv ze heeft een skippybal ingeslikt wat een buik

Janinevv

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 20:57

_O- _O-

Nou denk dat die van mij nog wel eventjes wacht .. we gaan het zien

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 21:01

Ik denk dat die van mij ook nog wel even duurt. Elke keer als ze spannend maakt gaat ze daarna weer een paar dagen niks aan de hand. Ik zie haar nog wel voor aan dat ze straks gewoon overdraagt al hoop ik van niet! Met de Pasen mag wel dan is het een verjaardagscadeau van mijn merrie want die wordt 30 maart 6 jaar.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 21:03

Toch nog wat zorgen om merries en veulentjes hier.
Hopenlijk snel alles in orde.

Ook meerdere merries die het spannend maken. Het is ook echt heerlijk weer al zag ik voor aankomende week toch ook wat regen voorspeld. Wie weet weer een aantal veulentjes op korte termijn.

Sabbuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 21:25

Toch wel weer spannend bij een aantal.

Marus hopen dat vanaf nu beter gaat! Was de temp nu beter?

Ik zou het bijna vergeten door alle stress / zorgen om Sterre maar mijn andere dame doet het goed.
Nog weinig ontwikkelingen behalve een mega buik haha.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 21:54

Zo die is ook mega

Phileine83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 22:12

AnsoDM. Ja precies, soms moet het dan gewoon hè? Ik kan het nog even bekijken hoe het zich ontwikkelt ten opzichte van de ruin naast haar.

Pradadaan. Mooierd is het. Ze ziet er super uit!

Corinadrenth. Oeh dat ziet er wel veelbelovend uit :j

Janinevv. Het is meer dat ze de ruin naast haar aanvliegt en ik vrees dat het straks erger wordt.
Jouw dame ziet er prachtig uit. :o

Kabayo. Ja ik bedoel de tussentralies inderdaad. De helft van die scheiding is open (tralies dus).
Fijn is dat, dat ze bij jou al dicht zijn.
Zie Zilver gaan hahaha. Heerlijk vind ik dat!! <3

Seven. Ja precies. Ik denk dat het enorm zou schelen. Het is een haflinger :+ ruin die naast haar staat, dus als ik er iets tijdelijks tussen maak moet hij er niet bij kunnen. Want dan weet ik wel hoe dat afloopt haha!
Vannacht een veulentje? :D <3 <3 <3

Marus. Prachtige foto van het mooie stel!

Kiko. Wat een onwijs goed idee, worteldoek. Ik ga eens bekijken of dat wat is. Klinkt super praktisch. Dankjewel voor de tip!!

Sabbuh. Wat mooi rond is ze :j

Nog eentje dan van m’n paardenkindje <3

Afbeelding

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 22:59

Wat is het vandaag hard gegaan hier :+

Marus wat een rollercoaster voor jou zo zeg :(:) Mocht je veulen toch koliekerig blijven of echt slecht mesten kun je misschien vragen aan de veearts voor parafine. Dit kun je met een spuit voeren. Wij hebben 2x een veulen gehad met ernstige verstopping en moesten dit toen ook voeren ( als het lukte anders werd het sonderen bij ons maar het lukte goed). Of als ze veel last hebben kijken voor Colosan, dit mag aan veulens gevoerd volgens de verpakking maar overleg altijd even met de veearts. Ik zie Izzy overigens ook niet mesten en ze heeft ook geen vieze kont. Maar zolang ze niet koliekerig tonen is er idd geen reden tot zorgen.

Sabbuh Wat heftig om te horen. Hopelijk knapt ze toch nog op of toch in die mate dat haar hoofd niet meer scheef staat. Gelukkig kan ze zo wel een normaal leven lijden. Kan een osteopaat eigenlijk op die leeftijd al wat betekenen? Je andere merrie is heel breed haha

xsurfdairy Welkom terug :D Je merrie heeft een heel leuk hoofdje <3

am_horse Dat terug duwen doen ze hier idd ook vaker. Alleen amy begint daar altijd al 2 weken van tevoren mee :') Ben benieuwd hoe lang Wild thing het nog rekt. Je zou zeggen dat het niet meer lang kan duren zo.

Muronia Ik denk dat fleur voor een record gaat :') Als eerste uitgerekend voor maart maar als laatste van maart bevallen ofzo haha.

Seven Dat kan niet meer lang duren zou je zeggen *\o/*

AnsoDM Ik probeer savonds altijd even 20 min te reageren op iedereen. Is ook beetje ontspanning na een drukke dag :+ Alleen soms heb ik echt geen tijd maar dan plaats ik alleen het lijstje even. Fijn dat Mira zo fit is, ze is van voren gezien ook al een flinke skippybal :D

Annash Je trainingspaard vult idd al goed kwa uier. Bizar dat ze nog zo fit is haha. Meeste merries hier vinden naar buiten gaan in de weide al vermoeiend :') . Wel heel leuk en zo is ze ook in conditie voor de bevalling.

JennyK Ik vrees inderdaad dat mijn merries allemaal tegelijk gaan. Vanaf donderdag heb ik nog 2 veilige merries. Ik ga gewoon niet meer slapen binnenkort :') Fijn zo een nachtdienst, handig voor camera te kijken :D

Happy_hippie Ze lijkt een flink stuk breder ineens of zie ik het verkeerd?

Pradadaan Het gaat inderdaad ineens snel he :D Giv ziet er goed uit :j

Corinadrenth Je gast merrie maakt het spannend *\o/*

Phileine83 Dat is bij ons exact de reden dat de tussenwanden dicht zijn :+ De moeders die veel te beschermend zijn en dan echt aanvallen naar de muur en niet rustig aan doen. Ik zou er op zijn minst dekens tegen hangen zodat ze ze niet meer ziet, dat scheelt al een hoop.

Janinevv mijn god jouw merrie is echt huge haha. De uier begint toch al goed vol te geraken.

Kabayo Heerlijk is het nu he. Kan er ook zo van genieten. De modder bijna opgedroogd overal en het zonnetje erbij *\o/* Wordt een mens spontaan vrolijk van haha. Je dames zien er super goed uit. Minthe is flink groot valt mij nu op :D

Kyrkelover jouw merrie is nog super bescheiden idd. Bizar waar de merries het soms kunnen laten zo een groot veulen.

kiko Fijn he zo maiden merries :') Fleur hier maakt mij ook soms gek hoor. Vaak heel onrustig gedrag maar uier zegt nog niks hier. Toen Amy haar eerste veulen kreeg was ze 2 weken onrustig alsof ze ging bevallen :') Gillend gek werd ik ervan om constant op high alert te staan haha.

hier zijn de merries saai :+ Ze staan allemaal precies stil kwa ontwikkeling. Enige wat opvalt is dat amy en Fleur echt bizar veel liggen en vaak heel geïrriteerd zwiepen met de staart. Donderdag heb ik de volgende 2 merries veilig. Dan spreid je al wat met de dekkingen en dan gaan ze nog allemaal tegelijk dadelijk :') Als wild thing bevalt van am_horse sta ik met 3 merrie's bovenaan de lijst hahah :')

Ik weet overigens niet of ik de vraag hier mag stellen omdat het mijn veulen van 2023 betreft maar ben wel benieuwd. Ik zag haar vandaag mest eten van een ander veulen. Nu weet ik dat jonge veulens in het begin de mest van moeders opeten voor de darmflora te ontwikkelen maar oudere veulens doen dit toch normaal niet? Ze is 10 maanden oud. Ze heeft onbeperkt hooi en krijgt 2x per dag veulen brok dus ze krijgt ruim voldoende normaal. Iemand ideetjes?

Lijst veilige merries. Stuur mij een pb als je op de lijst wil
Pony's vanaf 300 dagen, paarden vanaf 320 dagen
Nieky1993 - Fleur - 344 dagen
Am_horse - Wild thing - 338 dagen
Nieky1993 - Daisy - 337 dagen
Nieky1993 - Amy - 336 dagen
Claucarlien - Shivani - 335 dagen
Claucarlien - Chess - 335 dagen
Cookie2222 - Brown beauty - 334 dagen
Seven - Fiona - 333 dagen
Goldenarrow - Anna rachel - 331 dagen
Corinadrenth - Annika Heidi Dreamer - 331 dagen
Hennos - Hilde - 329 dagen
Baudyh - Ivoorprinses - 326 dagen
Cheytjuh - Kaelynn - 324 dagen
Knolselder - Quinn - 322 dagen
Nieky1993 - Nina - 321 dagen
Luna2006 - Kato - 319 dagen
Janinevv - Pippa - 318 dagen
Luna2006- Belle - 307 dagen

Happy_Hippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 23:18

nieky1993, Ja ze is ineens heel stuk dikker inderdaad!
Maar nog niks vergeleken sommige andere merrie's hier :')

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 23:59

Phileine83 schreef:
Maken jullie de tralies ook weleens dicht in verband met beschermend gedrag t.o.v. buurpaarden? Mijn merrie kan er nu al niet tegen wanneer de buurman kijkt. Ik maak me daar een beetje zorgen om, omdat haar moeder vroeger ook wel over het veulen vloog ter bescherming :=
Ik weet niet of ik dat tzt met een deken ga doen of al eerder met rubber matten. Iemand ideeën?

Ik heb de goedkoopste plaat hout bij de bouwmarkt op maat laten zagen. Thuis gaten erin geboord ter hoogte van de spijlen en vastgezet met tywraps. Na het seizoen gaat hij naar zolder. Gaat nu al zeker 12 jaar mee.

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 00:10

Sabbuh die heeft ook al een flinke buik zeg. Wanneer is die uitgerekend ?

Phileine ja hè. Is niet zo duur en perfect om af te schermen.

Nieky ik ben blij dat ik een waker heb anders had je mij allang weg kunnen brengen want van de week heb ik ieder uur gekeken. Nu kijk ik alleen als ik even wakker word.
Maar je staat constant te kijken. Je moet inderdaad echt aan staan.
Volgens mij als paarden poep eten zeggen ze dat ze mineralen tekortkomen

De lijst wordt steeds langer. Vanaf woensdag mag mijn merrie er ook op

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 00:31

Seven. Dat kan niet lang meer duren *\o/*

Nieky. Ze maken nog niet echt haast he? Er zijn voorpiepers op de loer. Kunnen we niet gewoon netjes de lijst afwerken :=

Phileine. Ze ziet er goed uit. Hier ook helemaal dicht gemaakt. Ik heb een zeil voor de tralies gehangen. Wild Thing is in het begin heel beschermend. Als er geen rust is kan ze het veulen steeds omhoog kappen. Dit wil ik ten allertijden voorkomen.

Sabbuh die is pok goed rond!

Kyrkelover. Ze is nog goed bescheiden. En nog lekker fris

Marus. <3 hopelijk blijft het nu goed gaan en kunnen jullie gaan genieten

Kabayo wat een heerlijke foto's! Hier was de paddock ook eindelijk redelijk droog. Maar ze geven nu heel de dag regen >;)

Janine. Wat is ze dik!

Ik had graag iets van vorderingen willen doorgeven. Helaas veranderd er nog niet veel.
Afbeelding

Happy_Hippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 00:36

Succes met waken vannacht allemaal :O

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 07:59

Geen veulentjes vannacht?

De dames zitten te wachten op warmer weer, wedden? Straks hebben we ineens een stortvloed aan veulens!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 08:08

Amhorses oh balen je zit net in het gebied van de regen.. Hier blijft het wel droog. Ze maakt het helaas nog niet echt spannend nee...

Nieky1993 jaa zo aan toe he! Helemaal klaar met die modder. Minthe is inderdaad groot := Schofthoogte 162. Maar haar kont is alweer hoger :+ Ik ben het er niet mee eens haha! Hmm je planning met verspreiden heeft niet echt geholpen zo te lezen. Ik ben ook wel nieuwsgierig naar je veulens! Qua mest eten op die leeftijd weet ik het niet. Ik heb het ze ook wel eens zien doen en mij geen zorgen om gemaakt. Is ooo vanzelf weer gestopt

Phileine jaa we hebben de stallen zelf gemetseld. En ivm het fokken en ook jonge hengsten wouden we het dicht hebben. En we hadden toen een merrie die geen buurman/vrouw kon verdragen en altijd sloeg in de stal. Die had anders nooit rust. Heerlijk he als ze zo blij zijn! Die van jou is echt goed rond

Marus mijn merrie had dan ondertempratuur. Stress rond de 36. Achteraf in shock. Maar ik duim gewoon dat die van jou lekker opknapt. Heerlijke foto zo buiten <3

Sabbuh
De andere merrie is ook lekker bol :D Is dat een konik?

Kiko haha ja! Ze is net zo'n vliegende luchtballon _O-

Kyrkelover daar zie je zo goed als niks aan :D

Xsurfdairy heerlijk zeg nu al in de weide. Wil ik ook haha! Ik vind het een mooie merrie :j

Annash ja daar kun je het vaak wel aan merken. Maar een beetje beweging is inderdaad nooit verkeerd

Seven wat een lief berichtje <3 Ik ben ook blij met hoe ze er nu uit ziet :D Is er al een veulen bij jou?

HappyHippie dat geloof ik wel! Het was niet niks..

Geen veulens vannacht?

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 08:10

Helemaal geen veulens? Jammer …
Hier een rustig nachtje. Waar ze zaterdag nacht heel onrustig weer was en nu weer de rust zelf.

Ik denk dat ze dit nog wel eens heel lang zou kunnen volhouden.

Ze wachten gewoon op warmer weer

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 08:22

Janinevv schreef:
Helemaal geen veulens? Jammer …
Hier een rustig nachtje. Waar ze zaterdag nacht heel onrustig weer was en nu weer de rust zelf.

Ik denk dat ze dit nog wel eens heel lang zou kunnen volhouden.

Ze wachten gewoon op warmer weer

Ik zie vanaf donderdag 15 graden staan :D

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 08:49

Super rustig nachtje hier
Ze heeft veel staan eten en rusten zo boeren en dan eens zien wat ze doet kwa uier en wat de dierenarts zegt van d'r buurvrouw :D

Ik denk ook wachten op beter weer het is hier zonnig geweest maar door de flinke wind ook wel weer erg koud

Edit

Afbeelding

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 09:16

Bij ons is vannacht de gast merrie bevallen van een hengst veulen op 340 dagen dracht.

Afbeelding

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 09:18

Seven ah heeft ze niet geluisterd -O- Uier is wel echt vol zeg!

Corina toch nog een *\o/* Gefeliciteerd. En wat een geweldige foto <3

Hennos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 09:43

Gefeliciteerd Corina, wat een lieve foto <3

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 09:45

Wat een leuke foto Corina! Gefeliciteerd :D

claucarlien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 09:54

Gefeliciteerd *\o/*
Wat een schatje.

Wij hebben ook de Schotten dicht gemaakt tussen de merries.
De eerste merrie van dit jaar vloog bij de tralies omhoog naar de buurvrouw.
Dus nu gelijk de rest ook maar dicht.
Hebben er platen tussen gemaakt.

Niecky dat wordt straks bij jou ook een baby boom tegelijk. Leuk hè die merries _O-

Hier doen ze het rustig aan.
Mij te rustig. Haha
Chess merrie van mijn baas. Harst leuk.
Ook wel zo dat het al op de benen drupt maar verder gebeurd er niks.
En die van mij staat af en toe een dag stil.
Dan groeit het uier weer wat en dan weer niks.
Maar goed ze waren ook allebei gisteren uitgerekend.
Wachten duurt zo lang. Haha

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-24 10:06

Jeej toch nog een veulen. Gefeliciteerd Corina.

Seven als die merrie van mij zo staat duurt het meestel nog enkele dagen. Melk nog niet echt wit, uier en spenen kunnen nog voller. Nog niet echt glimmend.