[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 21:03

Mijn merrie zit nu op dag 333.
Afbeelding
Melktest is nog hoog.
Afbeelding
Ze staat wel apart en onder camera en birthalarm.

Jacky: dag 369 :wow: jeetje zeg. Dat duurt lang -O-. Fijn dat alles wel goed was, slim om het even te laten checken.
Cynthia<3<3<3 zo zoet!
Immii_clarr: wat prachtige tekening op zijn hoofd! Prachtig!
Rianne: lastig, als je het te spannend vind kan je ook eerst de draad er wel tussen houden.
Ik zal mijn merrie al heel snel weer bij de andere twee zetten. Ze zijn nogal aan elkaar gehecht en mijn merrie kan haar veulen goed beschermen als dat nodig is tegen de opdringerige merrie die erbij staat. (Dat heeft ze de vorige keer bewezen). Ze staan dan allemaal rustiger dan apart.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 21:06

cp112 schreef:
@kyrkelover vergeet niet dat je merrie nog helemaal verweekt is na de bevalling. Erop zitten, ook al is het een paar rondjes oid, is nu echt nog not done imo. Hier wachten we daar altijd minimaal een maand mee. Daarvoor kan je wel wat licht longe werk oppakken maar ook dat doen we niet in de eerst 3 weken na de bevalling.

Longeren zou ik dan weer never nooit doen. Dan moeten ze en buigen en draaien etc. Zal overigens morgen die 2 eens filmen tijdens Dream zijn gekke fratsen in de wei. Echt krijg gewoon medelijden met mams die er steeds weer achteraan moet scheuren in een noodvaart.
Mijn achterste weien zijn denk ik 200m lang en hij vind het geweldig om van voor naar achteren en terug te scheuren

Cynthia82

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 21:24

Toch zou ik wat met dit advies doen. Ze is net bevallen, alles is enorm slap. Waarom moet er nu gelijk op haar gereden worden? Ook al is het kort en maar 23 kilo. Laat haar gewoon even herstellen.

En een zadel op dat fragiele ruggetje...

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 21:25

Hier heb ik merrie en veulen zeker een maand apart gehouden. Toen besloot de shet dat ze ook mama wilde zijn... maand later met nog een paard erbij. Is erg felle merrie en wil niet dat ze in haar woesternij het veulen een mep geeft...

Las trouwens ook ergens dat iemand zich afvroeg of de merrie het niet erg zou vinden om gescheiden te zijn van haar maatje; mijn merrie had alleen nog maar oog voor het veulen en merkte niet eens dat ze alleen achter bleef op stal of in de wei.

Hier wil mijn bevalling nog niet doorzetten waardoor ik bloed nerveus wordt dat ik en mijn merrie straks tegelijk gaan exploderen :').
Hopelijk komt mijn baby snel want de merrie zit op 316 dagen en ging vorig jaar ook te vroeg...

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 21:50

X
Laatst bijgewerkt door KahluaB op 24-04-21 22:19, in het totaal 1 keer bewerkt

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 21:50

Balko schreef:
Hier heb ik merrie en veulen zeker een maand apart gehouden. Toen besloot de shet dat ze ook mama wilde zijn... maand later met nog een paard erbij. Is erg felle merrie en wil niet dat ze in haar woesternij het veulen een mep geeft...

Las trouwens ook ergens dat iemand zich afvroeg of de merrie het niet erg zou vinden om gescheiden te zijn van haar maatje; mijn merrie had alleen nog maar oog voor het veulen en merkte niet eens dat ze alleen achter bleef op stal of in de wei.

Hier wil mijn bevalling nog niet doorzetten waardoor ik bloed nerveus wordt dat ik en mijn merrie straks tegelijk gaan exploderen :').
Hopelijk komt mijn baby snel want de merrie zit op 316 dagen en ging vorig jaar ook te vroeg...

Tegelijkertijd.. is weer een hele nieuwe ervaring

Grasje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 22:03

Afbeelding

Zou ie vanavond dan komen? :o

Gefeliciteerd DDdara en Vulina *\o/*

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 22:14

kyrkelover schreef:
Balko schreef:

Tegelijkertijd.. is weer een hele nieuwe ervaring

Hard rennen voor mn man van de stal naar t bed en weer terug :Y)

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 22:23

@immii_clar: ja mijn merrie is ook groot. Is als 7 jarige gemeten op 1.78 maar ik denk dat dat niet klopte. Ik schat haar op 1.74.
Het was mij op de fotos niet opgevallen dat je veulen wat mager is.
Hoe gaat het eigenlijk met je Fürst Jazz nakomeling van vorig jaar? Hoe groot is die nu?

@kaplaars: niet teveel afgaan hoor op die hoge ph waarde..ik teste donderdag avond op 7,5/8 ph waarde.
7 uur later ging ze bevallen..zonder hars, zonder melk druppen etc
We hadden het nog niet verwacht ondanks dat ze al 350 dagen drachtig was.

@kahlua: prachtig veulen, mooie foto ;)

@grasje88: spannend!

@balko: oh spannend, jullie beide tegelijkertijd in verwachting!

@kyrkelover: jouw veulen is van 17 april en je gaat nu alweer erop zitten?
Dat zou ik echt nooit doen. Dat is wel echt vroeg.
Ik zat zelf te denken om minimaal een maand te wachten en dan eens 10 min of zo te stappen.
Als dat dan al kan..ik wacht liever langer dan tekort. Is toch een hele gebeurtenis zo voor de merrie

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 22:44

Hier onrustige merrie. Het is wel een Maiden merrie. Veel rondjes lopen. Schrapen met haar voorbenen. Met staart tegen muur duwen. Naar buik kijken.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 22:46

Spannend Grasje88! Dat lijkt niet lang meer te duren!

Sarona gaat gewoon zoals ik had verwacht overdragen. Juni veulens waren op 339 en 337 dagen, mei veulen op 346 dagen, geloof dat ze geen april veulen wil. Uier is 's morgens vol maar na een dag buiten weer aardig teruggelopen. Had ergens gehoopt op morgen, de sterfdag van Neon maar dat zit er niet in geloof ik.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 23:18

Hier verwachten we trouwens over 1.5 maand nog een veulen van mijn hengst uit een cei** endurance merrie.
Erg benieuwd wat daar uit komt.
Merrie is gigantisch dik.
Dit wordt haar tweede veulen.
Leuk weetje trouwens.. Saar is de halfzus van Treasure haar papa. Soort van tante van Treasure dus.

De merrie zelf met haar toenmalige veulen aan de voet.
Afbeelding

En op deze foto haar nakomeling die op de foto inmiddels 3.5 is. Momenteel is zij overigens ook dragend.

Afbeelding

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 23:47

Spannend Dakario!

Grasje, hopelijk vannacht *\o/*

Lotus haar uier is bomvol vanavond maar vloeistof is nog doorzichtig, ik hoop dat het zich ergens volgende week wil melden, op di koningsdag is ze precies 11 maanden, ik zeg prima datum. {:}

Had mijn mob op niet storen staan vorige nacht blijkbaar, nu staat alles goed. Ik ben benieuwd of ik weer vals alarm krijg en of ik haar dan op de camera kan betrappen op platliggen. :j

Grasje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 00:05

Afbeelding

Hengstje net geboren <3

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 00:08

@grasje88: gefeliciteerd: wat een mooi alert koppie :)

@dakario: spannend!

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 00:23

Gefeliciteerd! Inderdaad wakker koppie er op. <3

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 00:24

Gefeliciteerd grasje

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 00:30

Hier nog steeds onrustig en schrapen en rondjes lopen. Dus koffie gezet en wachten achter de camera
Ze houdt haar staart nu wel veel omhoog

Brigitte_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 00:35

Gefeliciteerd grasje!

Spannend dakario heel veel succes!

Ik heb gister m'n jaarling naar wolvega moeten brengen met verstoppings koliek, vanavond een ietsie pietsie positief telefoontje.. Duimen jullie mee dat het goed komt ;(

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 00:38

Gefeliciteerd Grasje!
Dakario succes!

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 01:12

Merrieveulen! Het was een zware bevalling!
Wel sterke veulen en de mama is doodop. Ze staat nog niet recht.

Afbeelding

AshleyRol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 05:16

Gefeliciteerd Grasje en Dakario!!

Guc nu 339 dagen en een uier waar de melk uit spuit. Van 23 tot 01 alleen maar keihard rondjes lopen, graven en allerlei andere rare dingen maar nog steeds geen veulen helaas. Opeens ging ze weer slapen en nu begint ze weer opnieuw met schrapen. Pff ik ben kapot haha.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 06:22

Gefeliciteerd dakario en grasje!

Valuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 06:31

Gefeliciteerd dakario en grasje

Ik ga voor je duimen brigitte

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 06:45

Gefeliciteerd allebei!
Hebben jullie de merrie geholpen dakario?