[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Symke

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 11:26

Idd wat glimmend die van AM!

Idris heeft allemaal appeltjes en wat ziet hij er al groot en stevig uit hé, lijkt ouder dan hij is.
Mooi hoor

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 12:27

Caresse, dat is zeker grappig dat je elkaar dan via via toch kent :)

Dankje Symke, ik ben echt heel blij met hem, ondanks dat hij een hij is <3 Die appeltjes heeft zijn moeder ook heel veel, ik hou daar echt van!

Ilsje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 16:29

Ik meld me ook nog even op de valreep. Ik heb vorig jaar en begin dit jaar enorm getwijfeld om m'n merrie te laten dekken, maar toen besloten het niet te doen.
Nadat ze eerder dit jaar niet goed liep hebben we foto's laten maken en bleek dat ze artrose heeft aan 1 voorbeen. En nu gedwongen met vervroegd pensioen moet. Na overleg met de kliniek toch besloten om haar te laten dekken, dus ook wij zijn laat dit jaar. Donderdag hebben we de (ruim) 6 weken scan nog dus het is nog even duimen...

Afbeelding

@cynthia: ik vind al jou veulens prachtig! Die donkere van vorig jaar was ook al zo enorm mooi! Ben erg benieuwd naar het zusjes variant van Idris

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 18:38

Cynthia82 schreef:
Caresse, dat is zeker grappig dat je elkaar dan via via toch kent :)

Dankje Symke, ik ben echt heel blij met hem, ondanks dat hij een hij is <3 Die appeltjes heeft zijn moeder ook heel veel, ik hou daar echt van!

Klein wereldje uiteindelijk :)

NibbitLotus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 19:05

Symke schreef:
NibbitLotus
Onze Rosalie is een nakomeling van Peru's Argument uit onze KWPN merrie van Equador x Ixion, als goed is allround met iets meer dressuur. We gaan het zien!

Wat is jouw merrie gaaf gestipt!

Gaaf hoor! Is ze nu ook weer dragend van een Appaloosa? (Kom wat later het topic binnenvallen dus niet overal van op de hoogte haha).
Onze ruin van 26 is een Ixion, bloed hoor je niet vaak! Heeft die van jou ook zo’n bijzonder karakter? Die van ons is een vreselijke zenuwpees :')

@Caresse: Toevallig! Heb je een foto van jouw merrie haar buik? Ik vind Stip van dichtbij mega dik haha, maar op de foto vind ik het wel meevallen gelukkig.

Yvk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 19:20

Jenny wat fijn zeg, gefeliciteerd!!

Kabayo ik ben ook wel erg nieuwsgierig naar de hengst. Of eigenlijk z'n kleur, haha. Spannend weer voor het eerst op wedstrijd.

AM prachtige foto! Is hij homozygoot met zijn kleur, of hoe werkt dat? Ik ben daar helemaaaaal niet in thuis. :+ Ik vind Sammie ook echt een plaatje. Ik houd ervan als ze wat ouderwetser zijn qua bouw.

Luna voor jou nog even spannend!
Zijn er nog die nog op een drachtscan wachten of is dit de laatste voor dit seizoen?

Mirjam jij ook nog gefeliciteerd!

Ik heb mijn factuur van de week binnen gehad. Donderdag scannen we voor de gust. Ik hoop dat het nog allemaal netjes op z'n plek zit. Voor volgend jaar zijn de meningen hier een beetje verdeeld. :') Ik wil eigenlijk niet meteen weer dekken, vriend wil dat wel (terwijl hij eerst helemaal niks van fokken moest weten :+ ). Ik wil ze het liefst eerst oppakken en hopelijk wat wedstrijden mee rijden. Maar we gaan het zien, wie weet komt er zo'n "perfect" veulentje uit dat ik wel overstag ga.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 20:18

Jenny, gefeliciteerd!

Hier weinig te melden, lees wel mee maar we zijn momenteel op vakantie, weinig paard dus. :))

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 21:04

Wij wachten alleen nog op de 18 dagen scan voor die merrie van de klant. En dan is daarna alleen de vraag of ze dan gelijk op transport gaat (moet naar China) of dat we nog de 6 weken scan hier doen. Maar dat is afhankelijk van de klant.

Afgelopen show wel weer een paar leuke jonge hengsten gezien <<) Einde van het jaar maar weer eens rondmailen welke hengsten de stallen beschikbaar hebben en hoe veel ze gaan kosten :$

Symke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-21 21:09

NibbitLotus schreef:
Symke schreef:
NibbitLotus
Onze Rosalie is een nakomeling van Peru's Argument uit onze KWPN merrie van Equador x Ixion, als goed is allround met iets meer dressuur. We gaan het zien!

Wat is jouw merrie gaaf gestipt!

Gaaf hoor! Is ze nu ook weer dragend van een Appaloosa? (Kom wat later het topic binnenvallen dus niet overal van op de hoogte haha).
Onze ruin van 26 is een Ixion, bloed hoor je niet vaak! Heeft die van jou ook zo’n bijzonder karakter? Die van ons is een vreselijke zenuwpees :') .

Oh wat leuk nog een met Ixion bloed, nee zie je niet veel!
Merrie heeft verschillende kanten.....kan echt mega rustig en cool zijn, schrikt niet snel.en niet snel bang maar kan ook erg heet en zenuwachtig worden

Heel benieuwd wat Rosalie gaat doen! Lijkt wat banger aangelegd dan haar moeder maar we zullen zien

Nee niet dragend nu, was eind juli uitgerekend dus was al laat maar Rosalie is pas twintig augustus geboren en dat werd me toch wel wat erg laat.....

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 08:20

Welkom Ilsje, ik heb een zwak voor Haffies <3 en bedankt voor je compliment :) Grappig dat je Shiloh het leukst vond, dat was de 'normaalste' van allemaal, simpel bruin met minimaal wit :o

Caresse, woon je dan ook een beetje bij mij in de buurt?

YvK, denk dat de kans er best in zit dat je overstag gaat als je je veulentje volgend jaar ziet. Fokken is best verslavend :+

Ik wil dit even met jullie delen. Fi heeft een nieuwe outfit! Mijn eerste boomloze Ghost Barocco zadel <3 Qua kleuren en soorten leer samengesteld met mijn buurvrouw die voor Ghost werkt. Ik wilde al een tijd een boomloos zadel, want met een merrie die geregeld drachtig is, krijg je een boomzadel natuurlijk nooit voor langere tijd passend. Ik ben er zo blij mee! Alleen mijn stijgbeugels er nog aan hangen en dan kan die grasbuik weggegaloppeerd worden :+ (buikje is 105 dagen oud)

Afbeelding

Afbeelding

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 09:05

@NibbitLotus: nee ik heb geen foto's van haar buik maar daar zit vooral eten in vrees ik :=

Cynthia: heel mooi zadel, snap dat je daar blij mee bent :)

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 11:13

Cynthia idris is prachtig. Hopelijk krijg je een merrie vorm van hem! Mooi zadel ook, ziet er super comfortabel uit!

Welkom ilsje. Leuke haflinger merrie heb je! Je bent nog lang niet op de valreep hoor :D Denk dat er in de winter ook nog wel genoeg mensen zich hier melden.

Spannend goldenarrow van de merrie. Is zo vroeg in de dracht laten verhuizen niet heel risicovol?

Neonlight geniet van je vakantie!

Yvk heb je pb gedaan. Hopelijk morgen nog mooi drachtig. Ik wil ook graag weer starten maar opzich kan dat prima met een veulen. Even wedstrijden in de buurt uitzoeken en paard na de proef direct naar huis.

Mirjam gefeliciteerd *\o/*

Amhorses prachtige foto van White Dream. Vind hem erg gaaf <3 Jammer dat mijn merrie geen palomino kan geven samen met hem := Blije merries :) leuk om te zien

Weer een paar 100 dagen mijlpalen *\o/*

Splendius wat super gaaf *\o/* Gefeliciteerd *\o/* aanhouder wint :D

Symke mooie foto. Vind het een plaatje van een veulen :j

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 12:02

Dat valt wel mee gelukkig. Ze moet sowieso eerst nog een maand in quarantaine in Nederland, en er wordt pas groen licht gegeven bij dracht. Dus stel ze blijkt op 18 dagen drachtig, dan komt pas de opdracht om haar op te halen (kan zomaar 2 weken overheen gaan) + nog een maand, dan zit ze al op 2 maanden dracht voor ze op het vliegtuig gezet wordt. Als wij de 6 weken scan nog doen zit ze op 3 maanden dracht.

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 21:08

Goldenarrow, zou gewoon even met nieuwe eigenaar overleggen. Ook hun risico neem ik aan?

Cynthia gaaf zadel! Leuke pony is het!

Symke is je merrie al n beetje oke?

Hier komende weken nog alles keer scannen maar lijkt allemaal goed!

Ik heb een nieuwe merrie bijgekocht, weet iemand hoe het kan dat een merrie Ibop heeft gelopen maar er geen uitslag gegeven is?
Is wel helemaal beoordeeld op genetisch profiel maar verder geen cijfers te vinden…

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-21 21:19

Ja precies :j Zodra ze drachtig blijkt is de eigenaar de eerste die het hoort. Al laat hij haar nog 3 maanden hier staan, ik vind het allemaal wel best. Al verwacht ik dat hij haar laat overvliegen zodra het kan.

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 10:43

Vandaag de scan of Giv haar 2e vruchtje wel of niet is blijven zitten. Ze is niet hengstig geweest maar ga maar nergens van uit want ze is ook net verhuist waardoor ze misschien wat stress heeft gehad en haar lichaam daar op reageert. We will see :=

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 10:46

Spannend, succes!!

NibbitLotus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 11:33

Dat zadel ziet er onwijs comfortabel uit Cynthia, staat haar goed!

Spannend pradadaan! Hopen op goed nieuws!

Ilsje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 11:57

Helaas net te horen gekregen bij de 6 weken scan dat ze niet meer drachtig is :(

Pradadaan; hoop dat jij beter nieuws krijgt!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 12:03

Ilse oh nee... net gemeld hier en dan dit nieuws... wat balen zeg.. Probeer je het volgend jaar weer?

Pradadaan succes straks!

Goldenarrow ah oké :D Ben er niet bekend mee , met het vliegen enzo. Hopelijk gaat alles goed straks met verhuizen!

Balko bij welk stamboek? Denk als je het stamboek even mailt of belt ze je wel de cijfers kunnen geven.

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 12:12

Ilsje. Wat balen -O-

Pradadaan. Super spannend

Balko gefeliciteerd met de nieuwe merrie. Is ze ook drachtig?
Geen idee hoe dit zit met punten van de ibop

Goldenarrow. Dat valt dan idd nog mee. Voordat ze op het vliegtuig gaat is ze toch al even drachtig. Hopelijk is het gelukt

Kabayo. Klopt idd als merrie geen vos draagt kan er ook geen Palomino uit komen. Wel valk, nu moet hij nog getest op augouti. Moet ik echt eens snel doen.

Cynthia. Heel mooi zadel :j

Yvk. Cremello is idd homozygoot, dus geeft altijd een verdunning door. Spannend de laatste scan

20 september komt de dierenarts voor de laatste controle. Super spannend :):)

Afbeelding

Afbeelding
Wild Thing altijd lekker rond :')
Afbeelding
Nigrante is volgens mij weer flink aan het groeien. Hopelijk niet te veel meer. Ze is in juni op 1.74 gemeten

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 12:35

Ilsje :(:)

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 12:44

O Ilsje wat balen :(

Pradadaan, ik duim voor je!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 12:51

Ow, wat balen zeg Ilsje

AM, happy merries. Zijn de veulens van dit jaar er al vanaf? Of waren deze niet gedekt?

Wij gaan richting de 100 dagen als het nog goed zit. Mevrouw heeft altijd aan buikje, maar heb nu wel al 2x de singel van vliegendeken langer gemaakt. Ze eet teveel........Of toch al voor 2 :)

Heb wel discussies over Rhino enten. De 1 zegt niet doen als het niet nodig is en de ander zegt altijd doen. Nu komen onze paarden nergens, hebben geen contact met andere paarden en ik ook niet meer. Als ze heel erg hun best doen kunnen ze 2 buur pony's net aanraken met de neus, maar er zit draad, gaas en braam tussen.
Ik zou er zelf niet snel voor kiezen in onze situatie, maar je wil jezelf ook niet voor je kop slaan achteraf.

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-21 13:27

Drachtig *\o/*
48 dagen vandaag