[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 09:15

Hoi dames,

Zou ik mee mogen praten hier.
Na 3 jaar, als ze bevallen is 4 jaar geen veulen in de weide. Heb ik mijn merrie dit jaar weer naar de hengst gebracht :D

mama. Shandy
3 jarige tinker, vos sabino

papa, Sir charley bin van de Tukker
? jarige zwarte tinker hengst

Beiden goedgekeurd bij het NSVT, al is mama eigenlijk een halve NSVT merrie, haar papa is shamrock een ICS goedgekeurde hengst (dus ook tinker/irish cob)

Ze is uitgerekend rond 26 mei 2016, van alle scans geen foto's maar wel de 40 dagen scan gezien met kloppend hartje

Moeder, Shandy

Afbeelding

Vader

Afbeelding

En bij de hengstenhouder Charley en zijn 2 dames

Afbeelding

R.X.

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 09:26

Appart gekleurde merrie.
Roan?

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 09:28

half extreem sabino (basis is een effen vos)

Dit is haar vader, zeer extreem sabino. Ook als basis vos maar draagt ook agouti

Afbeelding

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 09:32

Mijn merrie is weer lekker thuis :D Gister avond opgehaald en ze was zo blij om ons te zien,
meteen hinniken en ze rende bijna de trailer in <3

Thuis was ze meteen chagrijnig (we hebben een nieuw paard) terwijl ze altijd juist heel lief
is tegen andere paarden. Vanmorgen was ze nog steeds chagrijnig (alleen tegen dat paard,
voor de rest was ze wel heel lief) en steeds heel boos kijken en bokken/gillen. Zo doet
ze echt nooit :wow:

(ga even ontbijten en dan bijlezen)
Laatst bijgewerkt door xApple op 11-08-15 09:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 09:32

inowa schreef:
Niet drachtig en ook geen enkel teken van hengstigheid.

He wat vervelend! :(

Knolselderij wat een mooie echo! :))

Cemlys schreef:
Merrie is hier alweer meerdere keren gedekt vandaag. Vanmiddag liet ze het nog niet toe en vanavond wel. Nu in de gaten houden hoe lang. Spannend

Spannend! Ik ben benieuwd :)

Welkom butengeweun :)

xApple schreef:
Mijn merrie is weer lekker thuis :D Gister avond opgehaald en ze was zo blij om ons te zien,
meteen hinniken en ze rende bijna de trailer in <3

Thuis was ze meteen chagrijnig (we hebben een nieuw paard) terwijl ze altijd juist heel lief
is tegen andere paarden. Vanmorgen was ze nog steeds chagrijnig (alleen tegen dat paard,
voor de rest was ze wel heel lief) en steeds heel boos kijken en bokken/gillen. Zo doet
ze echt nooit :wow:

(ga even ontbijten en dan bijlezen)

Spannend! :D

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 09:36

xapple, nu duimen dat het deze keer raak is.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 09:46

Ben ik de wei aan het uitmesten stopt er een auto.
Vraagt de meneer of het veulen te koop is.
Ik, nee die is niet te koop.
Hij is het een merrie.
Ik, ja.
Hij, ook niet voor veel geld?
Ik, nee, nog niet voor een miljoen.
Enz
Enz
Enz
Gesprek heeft nog een tijdje geduurd, maar Reav blijft mooi waar ze is.

Toen de meneer wegreed.
En ik nog over het gebeuren nadacht begon Reaven toch te rennen, te showen en telkens met mij bezig zijn (op een leuke manier uieraad.
Toen wegliep keek Rainbow mee helemaal na.

Zou ik haar aan de ketting moeten leggen of s'avonds mee naar de slaapkamer moeten nemen?
Met haar mam's en haar fam. :oo

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 11:31

Welkom butengeweun! Aparte merrie!

xApple, fijn dat je je merrie nu weer gewoon thuis hebt!

R.X. toch wel mooi dat er al mensen langs de weg stoppen om te vragen of ze te koop is. Neem aan dat ze toch nog wel veilig in het land staat daar, hoop je tenminste :=

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 11:39

Aniekr ik hoop het.
Je leest zoveel narigheid.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 11:44

Ja inderdaad, je gaat er vanuit dat het gewoon moet kunnen allemaal, maar als je verhalen soms leest...

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 11:48

Ik vraag dan toch altijd hoeveel, maar ben dan toch echt erg voor het juiste bedrag is alles te koop :o . Al is dat voor deze dame heel hoog :$

Maar zie het als een compliment

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 11:54

welkom butengeweun ! hele mooie merrie heb je!

Hier is alles ook in principe te koop voor het juiste bod, enkel mijn Luna niet, maar die heeft al zoveel meegemaakt hier. Ben dan ook wel vaak van de snelle verkoop.

Marley 19 dagen en nog niet hengstig, meestal wordt ze op 20 dagen heel duidelijk hengstig, pfff is toch wel eng zo

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 12:02

Over het afspenen; ik heb daar totaal geen ervaring mee en zal wel moeten zien hoe dat
loopt.. Ik heb de paarden aan huis dus mocht het een hengst worden dan moet hij even
een halfjaartje weg denk ik.

Manda schreef:
Hier wordt mijn welsh merrietje sinds vorige week weer bereden, eerste keren bleef haar veulentje in de box met iemand erbij, nu kan ze gewoon in de wei bij de rest blijven zonder enkel probleem :-). Beide zijn echt heel snel gewend om eventjes van elkaar gescheiden te zijn, dus verwacht bij het afspenen ook niet veel problemen, ze is nu 4 mnd en wat ons betreft blijft ze er zolang bij als de merrie het trekt.

Ik ken ook iemand die het veulen nooit heeft afgespeend, dat "veulen" is nu 3 jaar en drinkt serieus nog steeds bij de moeder.....

Wow bizar! Dat moeder het nog pikt..

AniekR schreef:
Robynn, days left heet het. Ook de tip van iemand anders hier in het topic gekregen ;)

Leuk! Die ga ik er ook opzetten als Sim drachtig blijkt.

inowa schreef:
Mini aagje zou om 14.00 gescand worden.
Belt de dierenarts op dat ze er over 3 kwartier al is!

Whaaaa net al mijn kleren in de wasmachine gestopt!

Haha en toen ben je maar in je pyjama gegaan? :')

Vientje schreef:
Succes Inowa! Hopelijk goed nieuws!

Tof zo die buikfoto's :)

Hier toe aan goed nieuws wbt de Pinda, as woensdag ochtend 30-dagenscan. Ik slaap echt niet meer van de zenuwen := Kan niks aan madame zien wat de uitslag al weggeeft dus wordt hoe dan ook complete verrassing.

Twee weken geleden is er bij ons op stal een paard ingeslapen wegens ontschoening, en gisteravond het oude Fjordje overwacht ivm een acute gedraaide darm en de oude Shet ivm chronische bevangenheid en pijn (dan maar meteen met de Fjord mee als de DA er toch al is, was anders vandaag gedaan). Pffff gaat je niet in de koude kleren zitten allemaal, 3 binnen 2 weken tijd dood op een stal met maar iets meer dan 20 paarden (veel oudjes en gebrekkigen op stal waarbij het er al aan zit/zat te komen, maar toch)... Tijd voor goed nieuws over nieuw leven op komst dus.

Jaa spannend zeg! Ga er vanuit dat alles gewoon goed zit :)
En nee zieke paarden en overlijden is nooit leuk.. :(:)

inowa schreef:
Niet drachtig en ook geen enkel teken van hengstigheid.

-O- Nou balen zeg.. Gelukkig vind je het zelf niet zo heel erg.

AniekR schreef:
Hier een precies 100 dagen drachtige Welsh pony;
[ [url=m/bmUUyM.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vind haar ondanks ook een beetje overgewicht toch echt wel steeds buikiger worden nu!

Ik vind haar ook niet echt dik hoor :n Lekker buikje, dat wel :D

Vulina schreef:
Cemlys, wauw, die eerste is echt gaaf zeg!

Chrisje, leuk om te horen!

Hier de ene Fries toch echt niet drachtig. Wel weer vocht in de baarmoeder, dus zouden weer moeten spoelen etc. Dus we hebben er een punt achter gezet, helaas. Andere Friese merrie vandaag wel drachtig op 18 dagen :D

He jammer zeg.. Niet gelukt dus. Gelukkig je andere merrie wel :D

Knolselder schreef:
Ik zag zonet Fre X Wish baby vrolijk in het rond galoperen <3 <3 <3
Zo af al! Ik kon alle beentjes mooi zien, al zo fijne botjes! Prachtig!
En het heeft al een mooi dishy hoofdje :P
[ [url=m/5US74G.jpg]Afbeelding[/url] ]
(Baby kijkt naar boven)
59 dagen dracht

Even dachten we dat er een mirakel in Fleem zat, maar het was een grote follikel :P die zal dus hengstig worden.

Hihi ik zie alleen een vlek :+ Ik ben nog niet zo goed in echo's :')

Vientje schreef:
Hier trok de stalhouder de stekker eruit voordat DA foto kon maken vorige keer, oeps :P (maar wel met goede reden, Miep begon te stuiteren en stroomdraad plus ijzers= heel slecht idee :+ ). Kon gelukkig wel mooi meekijken. Duimen dat Pinda woensdagochtend nog aanwezig blijkt, dan mag hij/zij dan ook meteen voor het eerst op de foto :Y)

*zoooo spannend :):) *

Oepsie haha, wel leuk dat jouw veulen nu al een naam heeft.. Pinda is
wel lekker makkelijk.

AniekR schreef:
Ja scannen hier aan huis en dus geen opvoelbox. Roos wil prima, maar Lies heeft toch iets te veel spanning met dat soort dingen en kan me er iets bij voorstellen :+, dus die kreeg een spuitje

Nou ik kan me ook goed voorstellen dat merries het toch niet zo prettig vinden :o
Ze zouden mij ook moeten platspuiten (of gewoon beter onder narcose ofzo :+ )

Cemlys schreef:
Merrie is hier alweer meerdere keren gedekt vandaag. Vanmiddag liet ze het nog niet toe en vanavond wel. Nu in de gaten houden hoe lang. Spannend

Spannend ! :D

@butengeweun; Welkom! Ik heb niets met dit type paard maar ze staan er goed bij zeg!

R.X. schreef:
Ben ik de wei aan het uitmesten stopt er een auto.
Vraagt de meneer of het veulen te koop is.
Ik, nee die is niet te koop.
Hij is het een merrie.
Ik, ja.
Hij, ook niet voor veel geld?
Ik, nee, nog niet voor een miljoen.
Enz
Enz
Enz
Gesprek heeft nog een tijdje geduurd, maar Reav blijft mooi waar ze is.

Toen de meneer wegreed.
En ik nog over het gebeuren nadacht begon Reaven toch te rennen, te showen en telkens met mij bezig zijn (op een leuke manier uieraad.
Toen wegliep keek Rainbow mee helemaal na.

Zou ik haar aan de ketting moeten leggen of s'avonds mee naar de slaapkamer moeten nemen?
Met haar mam's en haar fam. :oo

Leuk compliment :D Maar kan me wel voorstellen dat je daar een beetje zenuwachtig van
wordt met al die rare verhalen tegenwoordig..

butengeweun schreef:
Ik vraag dan toch altijd hoeveel, maar ben dan toch echt erg voor het juiste bedrag is alles te koop :o . Al is dat voor deze dame heel hoog :$

Maar zie het als een compliment

Ik snap dat wel hoor, zeker als je vaker fokt. Mocht Simra drachtig zijn is dat veulen voor geen goud
te koop. Het heeft mij nu al een smak geld gekost haha. Nee die gaat echt nooit weg mocht het
lukken, dat veulen is zo vreselijk gewild.

Ik denk dat ik hem maar een lekkere ordinaire naam als 'Most Wanted' of 'Long Disire' geef ofzo. :')

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 12:33

Ik had toch ook gevraagd hoeveel hoor RX :P sommigen vinden 300€ voor een kleintje heel veel geld :P

Maar inderdaad leuk compliment, al zou ik ook niet gerist zijn :P

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 12:42

Stiekem ben ik ook wel benieuwd wat er nou voor die mini's neer wordt gelegd :o Mocht iemand zich daar over uit willen laten (evt. via pb) O:)

En inderdaad xApple, ik zou ook heul vervelend worden als ze het maar zouden proberen bij mij :o

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 12:56

xapple wat een bijleespost, hoop zo voor je dat het deze keer goed zit en inderdaad dan ben je al een hoop geld kwijt maar het is het zoooo waard hoor.

ken er ook die nooit zijn afgespeend maar die drinken wel niet meer

jammer inowa, maar zoals je aangaf, het hoefde ook niet echt

aniekr ze zien er goed uit hoor, je hebt mijn dikkerds nog niet gezien :o :D

succes voor de pinda scan morgen

opvoelen niet prettig, tja je gaat ook niet voor je plezier even naar de gynecoloog maar mijn merrie blijft daar heel rustig onder

butengeweun welkom, leuke combi, oh een sabino zwarte? :D

RX speciaal hoor, wel een compliment
op alles staat natuurlijk een prijs, al heb ik er hier ook lopen die nooit weggaan ongeacht de prijs die ervoor krijg

ik heb ook al een naam voor Elsa's veulen, ineens was ik een boekje aan het voorlezen voor de dochter en kwam deze tegen, als het een merrietje wordt dan Tala vd Ruitershoek en als het een hengstje wordt dan Tori vd Ruitershoek
Ruitershoek is onze stalnaam. Toen wij ons boerderijtje gekocht hadden, hing ze vol met borden waar opstond Ruitershoek, dus hebben we onze boerderijtje zo genoemd en bijgevolg krijgen alle ponyveulens dit nu in hun naam.

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 13:03

Heb ruimte(geld) voor 2 maar nu alleen haar dus veulen zie ik wel als het eruit is of het verkoop of voor de heb is. (ooit een kreng van een hengstenveulen gefokt, was blij dat hij wegging. Nieuwe eigenaren hebben hem binnen 2 maanden laten ruinen en toen was hij wel lief :7 )

Shandy heb ik ook zelf gefokt het veulentje van 3 jaar geleden.

Opvoelen, staan ze hier gewoon op de poetsplaats :+ nog nooit 1 gehad die moeilijk deed. Wel waren alle dames gewend dat er aan hun muts gepruts werd en ook thermometer geen probleem.

Afspenen; Hier is gaat moeder of kind voor 2 maanden ergens anders op stalling en dan weer terug, toch even leren dat alleen zijn niets ergs is.

Fotsy,
De kansen zijn

18.75% - Bay
18.75% - Black Sabino
18.75% - Black
18.75% - Bay Sabino
12.50% - Red (Chestnut/Sorrel) Sabino
12.50% - Red (Chestnut/Sorrel)

Leuke namen al, hier wacht ik tot het geboren is

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 14:00

Ik heb geloof ik 50/50 Dunalino (mams) en Rodblak (pap).

Ik zou zelf Rodblak het leukst vinden en dan het liefst ook met hanekam.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 14:13

Ik vraag me f hoe dat rodblack zich uit als je gekruiste paardje geen 'fjordenmanen' heeft. Is dat dan vos? Red dun? Of hoe gaat dat dan? Want dat rode is eigenlijk gewoon een rode aalstreep?

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 14:14

Bedankt x Apple, we zijn ook erg blij met de dracht :) Inderdaad jammer van de andere merrie :(

Ik zou ook zeggen; hoeveel dan? Gewoon uit nieuwsgierigheid!

Ik had het gisteren met onze hond. Iemand stond haar uit de auto weg te roepen; Diesel! Diesel! (Ze heet Nika)
Ik er heen; 'ze hoort bij mij hoor'. Meneer reed gelijk weg.
Vind dat wel wat een apart idee...
Nu is het een zeer goed luisterende rottweiler, met maar èèn baas. Maar toch...

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 14:16

rodblakk is gewoon red dun, dus ook een niet-fjord heeft dan een aalstreep door de manen. of de manen net zo mooi rechtop blijven als bij een fjord is afwachten :D

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 14:30

Aha bedankt voor de opheldering Set :D
Zoiets dacht ik al.

Maar de manen blijven toch alleen maar zo staan omdat ze zo geknipt worden? Ik ken menig Fjord met super lange haardos.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 14:35

De manen van een fjord zijn niet anders dan die van een ander paard. Als je ze mooi rechtop wil hebben zou ik ze bij een veulen al een keer helemaal afscheren. Kun je ook op latere leeftijd doen, maar bij fjorden gebeurd het vaak al als veulen. En dan is het een kwestie van bijhouden. Een goede nette boog knippen doe je (maar misschien ben ik daar ouderwets in) vanuit de hand. Je hebt er zelfs sjablonen voor, maar ik heb altijd vanuit de losse hand geknipt. Vond ik altijd machtig mooi :j

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door linda2008 op 11-08-15 14:40, in het totaal 1 keer bewerkt

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 14:39

Gelukkig ben ik daar heel goed in :D Ik knipte mijn vorige merrie om de 14 dagen en in de zomer zelfs elke week met de hand bij. Die had echt een prachtige strakke boog (al zeg ik 't zelf :+ )

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 14:58

Eigenlijk wel mooi die bogen. <3
Maar hoe doe je dat dan om dat zwartje er zo "uit" te laten komen?

Vulina brrr neen dat is echt eng,dat die dan wegreed bevestigt dat hij misschien geen goeie bedoelingen had..

RX wel een compliment ja maar ik zou er ook nooit gerust in zijn,ben blij dat er ook iemand woont bij de paardjes en ze van de weg af staan. :o
Hier in onze straat heeft schoonpa nog een wei,daar woont niemand bij(we wonen hier tussen de velden en de weides) en ze hebben gewoon al eens schapenlammeren uit zijn weide gepikt 's nachts. Net voor de ramadan dus die zijn lekker opgegeten..

Welkom butengeweun! Bijzondere merrie heb je!

Apple dat klinkt niet slecht dat ze chagrijnig is,als je snapt wat ik bedoel. :)
Duimen!

Pindanootje super dat Fre nog gewoon drachtig is en stiekem toch nog eens balen van Fleem.. Alec mag aan het werk dus.

AniekR die prijzen van de mini's valt geen pijl op te trekken hoor,net als bij andere rassen heb je ze in alle prijsklassen.

Succes Luna,al moet je nog even geduld hebben met scannen,toch al mooi als ze niet hengstig toont.

Enkele mooie mini plaatjes gezien hier. :~ Ik mag niks meer kopen van mezelf. :+