[HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kelly0708

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 17:37

let niet op de deken,kan hem niet helemaal af doen,want dan laat mevrouw hem zich niet meer opleggen.vind ze niet zo prettig.
(en eindelijk lukt het me eens om de foto's te plaatsen Bloos )

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 18:02

Frenia: jaaa je leuke geitenkinderen weer! en wat een geweldige puppy's!lekker geslapen voor het eerst in je nieuwe huisje?

Peetorlan en maseike: leuke kaarten! knap gedaan hoor.

Stoere: foto's foto's Go jij! Go jij!

Germie: mooie merrie, buikje en beginnend uier al?! hoever is ze?

Marlijn: Wat een geweldige foto's!!ze hoeven niet altijd maar te blinke hoor!! Pling

Monique: 200 dagen! Go jij! Go jij! gefeliciteerd met je mijlpaal!!!

Salliona: ik kan met je meepraten, ik heb ook nog steeds geen veulie gevoeld... Ach gut

Kelly: mooie foto's al een lekker buikje

Hier alles lekker koud en rustig, heerlijk buitenritje gemaakt. Nu lekker opwarmen met een warme chocolademelk met slagroom!! Vingers aflikken

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 18:05

wat een leuke paardjes heb je Marlijn!

stoere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 18:07

nou ik heb buikfoto's
zal ze ff uploaden ze komen vanaaf.....

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 18:38

sjintoo: is vroeg maar wel mogelijk volgens mij (bij Angel toch), was het duidelijk te voelen of zo wat minibubbeltjes? Als het echt al duidelijk was, kan het volgens mij niet 4.5 maand zijn, anders wel. Zeker zal je het maar weten als het veulen er is Knipoog maar ik zou van de laatste dekking uitgaan op dit moment

marlijn: ah! puzzel weer op logie! mooie buik heeft ze! maar ze is dan ook al vrij ver he Knipoog O'Bryan veulen draagt ze, toch?
Blossom wordt echt met de dag mooier Lovers hoe gaat ze verder? ik zie daar toch ook een beginnend buikje!
Missy: hihi op deze foto's begrijp ik wat je bedoelt als je zegt dat ze niet echt mooi is, was me eerder eigenlijk nooit zo opgevallen, maar ze geeft wél leuke veulens! (je weet dat ik dit niet slecht bedoel he Knipoog)

monique: ja is een mops Haha! om eerlijk te zijn: bàrslecht geslapen Nagelbijten / Gniffelen
gefeli met de dikke mijlpaal!

salliona: ja een reutje wilde ik, waren er 2 die al een reu voor mij hadden gereserveerd, dus het was niet zeker of er een voor mij bij zou zijn, maar het zijn 4 ventjes en 2 meisjes, dus ik heb erg veel geluk!
Het wordt "Brigsam G..." en het toeval wil dat ik hem "Gigolo" wilde gaan noemen, dus misschien wordt dat zelfs zijn echte stamboeknaam!!! Haha!

kelly: hihi wat een leuke foto's! mooie buik!

cindybijl: nee heel slecht Tong uitsteken hopelijk vannacht beter want morgen moet ik er vroeg uit voor m'n werk.

hier de ultieme kans om foto's te maken gemist Rolleyes
het is hier al 2 dagen constant aan het vriezen en dus mochten de paardjes op de hardbevroren graswei. Dolle pret! Haha!
Alleen was ik zodanig bezig met verhuis dat ik geen tijd had om foto's te maken en bovendien weet ik tijdelijk niet in welke doos m'n camera zit Bloos

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 19:06

Cindybijl, ik weet niet hoe ver ze is. Ene veearts heeft het over eind december, andere over eind januari.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 20:13

Even een update en de mijlpalen.

Njadien: Mijlpaal: 331 dagen dracht (= gemiddelde draagtijd van zomerdrachten tot nu toe bij ons)
Shanaya: 318 dagen dracht, nog 2 dagen tot de volgende mijlpaal
Shanaia: 265 dagen dracht, nog 35 dagen tot volgende mijlpaal
Xenah: Mijlpaal: 170 dagen dracht, hier gaan we officieel aftellen

En dan een update, en die telt voor mij zwaarder dan welke mijlpaal ook...
Njadien heeft vanmorgen niet ieder hooisprietje opgegeten binnen haar bereik, dat is een goed teken, het gaat serieus opschieten nu.

Shanaya ging vanmorgen na de uiercontrole liggen in haar box terwijl ik de rest buiten ging zetten, pas toen zij aan de beurt was was ze weer gaan staan. Ze had verhoging (normaal 37.2 nu 38, is voor haar vrij hoog), afscheiding en een dikke opgezette vulva. Ze wilde wel naar buiten, haar voer van vanmorgen was nog niet op en ook van het hooi had ze +/- de helft laten liggen. Ze was sloom, lusteloos en stond (lees: dromerig voor zich uitstaren, niets doen, standbeeld) vooral op de wei. Temp. was na een uurtje weer aan het zakken, ze heeft gemest, ge-urineerd, af en toe wat lusteloos aan wat grassprietjes getrokken, een paar passen gedraaft en een enkele keer geslagen en gebokt naar kuray. Ze begon bij binnenkomst wel aan haar hooi en toen ze brok kreeg ook daaraan, maar toen ik klaar was met voeren had zij al geen trek meer. Nog +/- 75% van haar brok en haar hooi liet ze liggen toen ik naar huis ging. Ze word nog even gecontroleerd en als ze straks nog niet helemaal lekker is ga ik er nog even naar toe. Ze leek wel steeds een stuk beter naarmate de dag vorderde. Toen ik vanmiddag even haar uier betaste (wat overigens nog steeds niets voorstelt) was deze loeiheet (ofwel: word accuut hard aan gewerkt) en ik kreeg een flinke schop tegen mijn arm van een zeer onrustig veulen.
Ze lijkt er in ieder geval wel wat last van te hebben van dit veulen, dus ik hoop dat ie zich verder nu een beetje kalm wil houden...
Ze heeft eerder al eens op deze dag (318 dagen) een veulen gegeven en verder op 325 dagen en 326 dagen, dus ze draagt normaal wel kort.

Ik heb jullie eerder al verteld dat hier niets (publiekelijk) voor 1 januari geboren word (ivm stamboek) dus evt. verassingen in de toekomst voor die datum moeten maar even via pb uitgedeeld worden...

ik maak me een beetje zorgen omdat shanaya de reputatie heeft binnen 24 uur na een heftige draai van het veulen ook daadwerkelijk te bevallen, maar ze heeft haar banden nog en haar uier is nog niets, dus ik hou goede hoop erop dat het nog ff duurt.

Kelly0708

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 20:21

@shamalArabs bij jou begint het echt op te schieten.
ben benieuwd.
suc6

stoere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 21:02

nou het heeft even geduurd, maar hier zijn dan eindelijk foto's

vergeleken bij de meeste foto's hier, lijkt mijn merrie niet drachtig zo een buik heeft ze.....

190 dagen vandaag
Afbeelding

dikke kant van der buik
Afbeelding

kreeg de onderkant er gewoon niet helemaal op zo breed Haha!
Afbeelding

volgende foto ook vandaag gemaakt, en dus hier zie je bijna niet dat ze vandaag toch echt 190 dagen is
Afbeelding

ik wist eerst dus niet wat zucht is maar ik denk dat op de volgende foto wel te zien jullie?
Afbeelding

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 21:05

ik hoe niet eens de moeite te doen om het dek af te doen van icoliene,
zo ziet het er namelijk uit...
Afbeelding

en haar uier,helemaal niks..
Afbeelding

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 21:19

SA: heel er leuk, je update, je beschrijft het allemaal heel duidelijk. erg leerzaam!

Stoere: voor een foto van de gehele onderkant van dr buik, heb ik mijn digitale camera ongeveer op de grond gelegd, en dan een stuk of 10 keer foto maken en na iedere foto kijken of hij in het midden van het beeld zit! haha

Inowa: ik vind het altijd wel lastig te zien met dek op, dr buik komt onder de deken vandaan?

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 21:23

cindybijl schreef:
SA: heel er leuk, je update, je beschrijft het allemaal heel duidelijk. erg leerzaam!

Stoere: voor een foto van de gehele onderkant van dr buik, heb ik mijn digitale camera ongeveer op de grond gelegd, en dan een stuk of 10 keer foto maken en na iedere foto kijken of hij in het midden van het beeld zit! haha

Inowa: ik vind het altijd wel lastig te zien met dek op, dr buik komt onder de deken vandaan?

deken hangt een klein beetje scheef maar toch ja,buik komt onder het dek vandaan.....

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 21:33

Frenia: op een gegeven moment dacht ik echt veel beweging in de buik en te zien. Ik heb toen mijn hand tegenaan haar flank gelegd (zo vlak aan de weerborstel) en ik meen toen een heel licht tikje gevoeld te hebben. Of ik moet hallucinaties of zo hebben Knipoog

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 21:50

Wat een verhalen en fotos weer.
En alle buiken worden maar dikker en dikker.

Syl haar buik blijft ongeveer het zelfde de laatste tijd, wel merk ik dat ze sneller moe is en vaker dutjes doet. Met eten merk ik verder nog weinig verschil, ze is altijd al een langzame eter geweest Lachen

Ook hier heb ik volgens mij nog geen veulentje gevoeld, we blijven geduld hebben.
1 x dacht ik echt wat te voelen maar dat was aan de zijkant van haar buik, echt een klein duwtje...

owjah syl is over 10 dagen op de helft Lachen 180 dagen

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 22:21

Hallo zeg wat wordt er weer lekker gekletst hier.
Even een kerstgroet van hier.
Afbeelding

salliona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 23:33

Monique: Dat is toch een compliment dat op papier alvast mooi gefokt hebt! En, je hebt gelijk, laat em eerst maar eens geboren worden! Knipoog
Kelly: ha, ook al zo'n eigenzinnige tante?! Buikje begint he!
Frenia: dat is ook toevallig met die naam zeg! It's meant to be!! Haha! wat goed dat er 4 reutjes geboren zijn!!
Shamalarabs: Gefeliciteerd met de mijlpalen! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Als mijn merrie het gedrag van Shanaya begint te vertonen, zoals je beschrijft, dan zou ik langzaam de spulletjes beginnen klaar te leggen! Als jij hoopt dat het nog even duurt dan zal ik met je meeduimen!
Stoere: uiertje in de maak! er zit wat zucht bij he, zo van onder lijkt die buik al heel wat vind ik!!
Inowa: Je kunt binnenkort de singels van de deken al laten meegroeien! Haha!
Mabon: Wat een leuke kerstgroet! **oftopic** Is er een programmaatje te downloaden om zo te fotoshoppen? (<-- heet dat eigenlijk zo?) Als iemand dit weet kunnen jullie me misschien pb-en?

Nou vanavond dikke sokken aan (en toch maar schoenen Haha! ) muts op, capuchon op, dikke jas enz enz, en na het voeren weer mijn hand onder die buiken, stond ik daar heel serieus, heel stil en Vadina die kon dus niet 2sec achter elkaar stil blijven staan, wat een friemelkont is dat! Haha! Aan mijn jas, mijn muts, mijn haren en bij iedere beweging die ze met haar hoofd maakte, bewoog haar hele lijf mee! Rolleyes Op een gegeven moment moest ik zo lachen dat ik dacht, laat maar zitten voor vanavond! Nog even bij Wilona gevoeld en was eigenlijk hetzelvde verhaal, hand onder de buik, voelen, kloppen.....geen antwoord, mijn oor tegen haar buik gelegd, een hele hoop geluiden gehoord maar, dat waren waarschijnlijk de brokken die ze net gegeten had. hahaha. Liona heb maar met rust gelaten, die heeft toch geen zin in gevoel en geklop bij haar buik Nors opkijken Haha! Ik zal het wel melden als ik iets gevoeld heb! Anders wordt het een eenzijdig verhaal iedere avond van mijn kant!

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-07 23:39

frenia schreef:
marlijn: ah! puzzel weer op logie! mooie buik heeft ze! maar ze is dan ook al vrij ver he Knipoog O'Bryan veulen draagt ze, toch?
Blossom wordt echt met de dag mooier Lovers hoe gaat ze verder? ik zie daar toch ook een beginnend buikje!
Missy: hihi op deze foto's begrijp ik wat je bedoelt als je zegt dat ze niet echt mooi is, was me eerder eigenlijk nooit zo opgevallen, maar ze geeft wél leuke veulens! (je weet dat ik dit niet slecht bedoel he Knipoog )

Puzzel staat sinds een maandje ofzo ook weer bij ons. Ja Ze is DIK! Nagelbijten / Gniffelen Maar ik moet zeggen dat ze het niet zo over kwam op de foto's. Ze is drachtig van Midget's Blue Boy! (Die homozygoot schimmel getest is, dus ze krijgt zeker een schimmeltje *LOL* )

Met Blosje gaat het echt ontzettend goed, echt een geweldig lief paard is het. Moet zeggen dat ze echt totaal niet over komt op de foto's, want in het echt is ze echt vele malen mooier. Heb echt HELE hoge verwachtingen van haar veulen met Bryan. Ja Ze groeit echt als kool. Ze is in een jaar tijd echt bijna 10 centimeter gegroeit. Nagelbijten / Gniffelen

Missy is idd echt niet moeders mooiste. Knipoog Maar haar lijf is opzich helemaal niet zo verkeerd hoor, ze is alleen lang in de rug en heeft fijne benen. Knipoog (En ze heeft echt een paardenhoofd, hou ik niet zo van. Ik zie liever de ponyhoofdjes) Maar idd, Maddox was toch een hele verbetering itt zijn moeder, die haalde toch mooi een 1e premie als veulen. Lachen En idd, ik weet hoe je het bedoeld. Knipoog

Myrdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 09:01

Goeiemorgen

@SA: Zo, dat schiet serieus op. Ik wil wel een pb als er een verrassing is Knipoog Tjonge, 318 dagen en al zo bezig... heb je wel tegen het veulen gefluisterd dat het nog wel erg koud is...

Hier met Tes alles goed. Nog een paar dagen en dan hier ook een mijlpaal, kunnen we gaan aftellen. Verder eigenlijk weinig bijzonders, heb het veulen nog niet gevoeld, maar mevrouw houdt er niet zo van al dat gevoel aan haar buik, dus laat ik dat maar achterwege. Ik voel het wel een keer als ik aan het poetsen ben, dat vindt mevrouw wel fijn.

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 10:14

Hey goeiemorgen!!! Haha!
Bij ons ook alles rustig... Lijkt (of is zo) alleen dat pompom dunner is geworden? Verward Veulen zal wel gedraait zijn...

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 10:57

Speedy zit vandaag op 200 dagen Haha!

en haar buik viel me op, gister! vandaag even foto maken maar in vergelijking met andere foto's zal deze er wel uitschieten..

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 11:03

mooie kaartjes komen er voorbij Lachen

Odeale

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 11:03

Sjintoo schreef:
loon_corr schreef:
hebben jullie ook dat je paard zo sloom word Sigaar ?

Mieke is juist meer hyper Knipoog Haha!.
Volgens de veearts komt dat omdat ze door het veulen te veel testosteron in haar bloed heeft. Zou ze dan mss een hengstje krijgen Knipoog

Hmmmm, ze is kattig, humeurig draagt rond dus een merrie veulen maar is ook juist hyper toch weer een hengstveulen dan Haha! Clown Knipoog

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 11:06

Haha lekker tegenstrijdig he!? WOrd dus gewoon afwachten wat het word! Haha!

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 13:22

Frenia leuke geiten zeg,echt mooie dieren en die puppy's zijn geweldig
Lekker geslapen in je nieuwe huisje?
Peetorlan,Maseike en Mabon mooie kaarten zeg,wou dat ik zo handig was
Germie mooie merrie,lekker buikje al en een beginnend uier
Marlijn leuke foto's hoor,lekkere buikjes hebben ze hoor
Kelly leuke foto's,mooi buikje
SA spannend bij je!
Ook ik wil graag een pb hoor!Shanaia en Yashilha lopen ongeveer gelijk op,vind ik erg leuk
Kijken wie er tegen die tijd als eerste haar veulen heeft
Shanaia is toch ook een maiden?
Stoere leuke foto's,lekker buikje en ook al een lekker uier
Inowa grappig die lekkere dikke buik onder die deken vandaan
Taber gefeliciteerd met je mijlpaal
Salliona en Cindybijl vohouden o heb ik ook heel lang gestaan en heb het veulen nu 2x gevoeld
Ik vind het geweldig,gisteren weer

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-07 13:36

Kitzbi vandaag 205 dagen drachtig wat gaat het toch snel