Het Dikke Buiken Topic 2006!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AmandakeJarig

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 16:30

vind het hier wel warm worden hoor
Maar jullie hebben wel gelijk,als je een paard hebt moet je er op voorhand goed over nadenken of je haar wel het nodige kan geven,zoals inderdaad beweging en het is toch ook belangrijk dat je meisje je elke dag effe kan zien , hoeft daarom geen uur te zijn.

Romy dag 245

Haflingerveulen te koop : merrietje

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 16:34

Moet eerliojk zegggen dat mijn paarden vanaf half okt. ook voor 23 uur op stal staan. ze komen elke dag er uit en krijgen flinke beweging en zo.
Maar HAD Ik maar land voor in de winter. wij wonen bij een natuurgebied met veen grond..dus zacht en drap.
We hebben hier ook geen onderbemaling in het land..
Zelfs me shet staat binne
Nu ben ik wel 3 keer per dag op stal.. om te voeren en om ze te mesten en zo.
maar hier is het niet anders
SOMS heel soms echt zelden laat ik ze een dag ook nog stil staan en niet er uit.
Ze zijn het gewend en weten het. Maar mijn drachtige merrie niet. die staat elke dag met andere paarden in de binnebnak nu

tja zo werken wij al jaren met onze paarden.
Als we land tot onze beschikkeing hadden ( hebben we wel en veel) maar zo verrot zacht en nat dat anders van de zomer niks meer hebben)

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 16:34

Ik wil me er niet mee gaan bemoeien, maar wil toch even iets kwijt..
Het lijkt me niet leuk(in dit geval voor Hollybolly) dat we met z'n alleen 1 persoon gaan 'aanvallen'.
Ik neem toch aan dat iedereen het beste voor zijn paard wil en daar dan ook heel hard zijn best voor doet.
Er zijn veel meer paarden dan alleen die van HollyBolly die een aantal dagen op stal staan.

Mijn drachtige pony staat ook niet dag en nacht buiten(ookal zou dat wel beter voor haar zijn..) Ze komt elke dag ongeveer 3 tot 4 uur in de wei.
De paarden waar ik wedstrijden mee rij, worden elke dag een uur getraind en als de paddock niet bevroren/te nat is ook nog even in de paddock.

Lijks me dat iedereen zijn best doet voor zijn paard en hem/haar de beste zorg geeft die ze hem kunnen geven.

Graag weer on-topic !

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 16:36

idd. dat voorop. ik ben huismoeder met 3 kids. daarnaast de manege admini.
Me man werkt van 6 uur sochtends tot half 6 savonds..
En daarna runnen wij een manege bedrijf.
Ik ga elke dag NA half 7 er heen savonds om de paarden te doen. 30 op stal maar 3 van me zelf
Iedereen doet zelf mesten dus dat is WEL lekker.
Tussen door rijd ik vaak even langs om een blik te werpen

Ik ben elke avond half 10 10 uur thuis
in de zomer nog later.

Tja zo leven wij al jaren
Mijn man voert ze VOOR zn werk.. en NA zn werk.. voor dat hij thuis komt eten ( 30 paarden )

idd het is waar je zelf je prioriteiten legt.

maar kan je geen verzorgster zoeken? of de stalbaas iets regelen?

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 16:37

ik val niemand aan ik vertel even me verhaal dat ook mijn paarden binnen staan

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 16:38

hoe vaak moet ik nog zeggen dat ik echt wel wil dat ze meer beweegt en dat ik dat zovaak mogelijk probeer. zaterdag staat ze de hele dag buiten en mag ze altijd een uur met mij mee, swoensdag is het maar een kwartier wandelen en een kwartier vrij lopen bij de koeien. jammer genoeg kunnen de andere mensen niks met haar beginnen. ik heb het super druk. het hoeft geen uur te zijn, maar ik ben meestal om 3 uur half 4 thuis, even bijkomen, huiswerk, eten koken, eten weer huiswerk, bokt en dan slapen. als ik dan nog naar haar moet red ik het soms niet. maar straks krijg ik een beter rooster en kan ik er 3 dagen in de week heen. en als het mooi weer wordt kan ze de wei in.
de bak is ook een eindje verderop anders kon ze in de bak, maar dat gaat ook niet en hollyday heeft het heel haar leven al zo gehad. eerst was ze van iemand anders die kwam 1 keer op een week, liet haar dan keihard werken 2 uur lang en dumpte haar toen weer op stal, ik bedoel dat is slecht, ze meste hol maar 1 keer inde maand uit echt waar. ik keek toe als meisje van 11, ik kon hol niet aaien want dan ontplofte ze, ik vond t zo zielig maar ik kon er niks aan veranderen. 2 jaar later was ze van mij. dus heeft ze nu een veel beter leven al zeg ik het zelf. maar ja, ze moet meer bewegen jullie hebben wel gelijk. ik probeer zo veel mogelijk er heen te gaan.

Sammie

Re:

Ik snap heel dat verhaal niet zo Er wordt hier niemand aangevallen. Dan moet je eens in HAW kijken dáár wordt iemand aangevallen!

Hollybolly

Re:

sorry cayusejuhh, weet dat je niemand aanvalt en die eerste regel had ik al getypt voor jouw reacties

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 16:40

ik val je niet aan ik wil alleen iets weten.

Wordt ze als jij niet komt wel gevoerd en gemest? dus ze komt er maar 2 keer per week er uit?

mag ik brutaal vragen.. als je zo weinig tijd heb.. waarom heb je dan een veulen laten komen? dit bedoel ik niet verkeerd hoor !
maar als je nu al weinig tij dheb.. in een veulen zit echt veel tijd hoor!

terorita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 16:41

amandakè schreef:
vind het hier wel warm worden hoor
Maar jullie hebben wel gelijk,als je een paard hebt moet je er op voorhand goed over nadenken of je haar wel het nodige kan geven,zoals inderdaad beweging en het is toch ook belangrijk dat je meisje je elke dag effe kan zien , hoeft daarom geen uur te zijn.

Romy dag 245

Haflingerveulen te koop : merrietje

hier sluit ik me geheel bij aan
terra is niet van mij.
maar de verantwoording van haar licht geheel bij mij.
ga dagelijks naar haar toe.
kan ik niet ,kan ik iemand vragen haar in de wei of paddock of bak te zetten.
desnoods een stukje lopen
hen het ook druk met het huishouden hier.
heb een zoon van 7 die school heeft, en naar zwemles moet.
heb ook een man in huis nssst stal werk ik op maandag zaterdag de hele
dag van 8 tot 6 en donderdag vanaf half 4 tot 9
de andere dagen breng ik max naar school en ga meteen door naar stal
om 12 uur haal ik hem weer op.
om 1 uur weer naar school.
dus smidags kan ik een poging tot huishouding doen.
wat niet altijd lukt ga smidags ook nogwel eens naar stal
druk druk hoezo druk
vind het heerlijk houd me bezig en slank
stal is overigens een kleine 10 min met de auto

heb van kleins afaan een eigen pony/paard gehad.
13 jaar geleden alles verkocht.
ik denk dat mijn verantwoordings gevoel naar de paarden nu hier opode stoeterij groter is dan toen ik nog thuis woonde.
ik heb een jaar of 2 geen paard gehad en weet wat ik heb gemist en wat ik nu heb en absoluut niet kwijt wil

wil je absoluut niet aanvallen hollybolly begrijp me goed.
maar ik vind wel dat je andere opties hebt.

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 16:43

'Aanvallen' bedoel ik niet zoals jullie het opvatten denk ik..
Ik bedoel, dat het niet leuk is dat iedereen zo reageerd tegen Hollybolly.
Ik snap best wat jullie bedoelen dat d'r paard meer beweging moet krijgen(daar sluit ik mij geheel bij aan), maar ik neem aan dat zij haar best doet voor haar paard..

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 16:45

ik laat een veulen komen, omdat ik straks meer als 2,5 maand vrij heb. daarna kan ik op mijn vervolg school wat met paarden doen. dus als dat veulen later groter is is dat een opvolger voor hollyday
ze wordt als ik niet kom wel elke dag gevoerd maar niet uitgemest. soms wel opgestrooid als ze vies is.
dankje indiansummer
weet je bokkers. laat maar, ik stop hiermee, als er maar één bokker is die het snapt (indiansummer) ga ik niet me best doen om het nog tig keer uit te leggen. nu weet ik het wel. sorry, maar ik stop hiermee

terorita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 16:46

dat geloof ik ook zeer zeker.
maar er komt zo wel een veulen bij en dan is het nog drukker.
komt het goede seisoen wel weer langer licht mooier weer.

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 17:13

Nou nou.. holly je hoef je niet zo te laten kennen hoor
hihi je moest eens weten hoe vaak ik geen commentaar op mijn doen en laten krijg naja lekker dikke vinger voor iedereen IK doe het om mijn manier
Ik hoor alles altijd aan.. maar kom op!
Niet iedereen hoeft het met elkaar eens te zijn
Ik heb ook zo mijn gedachtes over sommige dingen .
Mensen die je wat zeggen.. kan je als commentaar op vatte.. maar ook als zijnde positieve commentaar. Haal het geod er uit en met de rest kan je niks doen

Ieder gaat anders met zn paard om. ALs jij weet dat jou paardje het goed maakt. prima toch? ik, MarijeR en weet ik wie kan dat niet zien van achter ons Pc tje.
dat is het nadeel van internet .. je kan het op vele manieren opvatte.

Kijkik moet ook eerlijk zeggen datik me mening er wel over heb.
maar wat geeft het? bedoel wat een saaie wereld zou den we hebben als ieder met elkaar eens zou zijn

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 17:22

ja dat is waar, maar ik was het wel even zat dat in het begin iedereen maar gelijk riep: ik vind het niet kunnen en dan moet je maar iets anders bedenken. marije hoeft haar paarden niet te rijden, gooit ze in de wei en klaar, ik vind dat ook een aparte manier maar dat is haar manier, en ik heb inderdaad mijn manier ook al is die niet zoals het zijn moet, weet ik. maar wat doe je eraan?
bedankt cayusejuhh. ik vind dat we het nu over leukere dingen moeten hebben, zonde van het topic om constant maar over hol en beweging te hebben. maarja, ik ben nu even niet meer inde stemming om het over leuke dingen te hebben, mijn dag is wel eenbeetje verpest nu, ik ga maar eens naar de winkel en eten koken en scheikunde leren. Ik lees vanavond alles wel weer bij.

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 17:26

hol ok dan

MarijeR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-06 17:52

Hollybolly schreef:
ik ga hier maar niet op in. heb geen behoefte aan ruzie hier, sorry maar ik zorg heus goed voor mijn paard. ze is vroeger een beetje verwaarloosd door iemand dus vergeleken daarbij heeft ze het geweldig nu. ik heb het beste met haar voor, en ga zo vaak als ik kan er heen. maar het kan meestal echt niet. jouw merries kunnen misschien elke dag wel in de wei, maar ik vind ze persoonlijk ook wel erg dik. Ik zeg daar ook nooit wat over, moet ieder voor zich weten dus laten we er maar over ophouden he het dbtopic is een gezellig topic en moet eigenlijk ontopic blijven

Je mag mijn merries best te dik vinden hoor, ze zijn ook stevig aan de maat, net als hun baasje
Deze merries moeten ook wel een speklaagje hebben in de winter, daarmee houden ze zich buiten op temperatuur plus dat de merries straks tijdens het zogen zoveel melk gaan geven dat er dan niet tegenop te voeren is. Hebben ze voor die tijd geen voorraadje, dan zijn ze straks te mager (helaas heeft het baasje niet dat excuus ).
Mijn DA vindt ze altijd prima in conditie, zeker voor dit ras, het zijn geen slanke rijpony's.
[edit]En mijn pony's zijn vast zielig omdat ze niet gereden worden en alleen maar fulltime moeder zijn

Toen ik zo oud was als jij, stonden mijn pony's 14km van huis en zat ik dagelijks 2 uur op stal te blauwbekken in de winter zodat zij iig 2 uur vrije beweging hadden. Weidegang was toen ook niet mogelijk dus moest iedereen op stal netjes wachten tot z'n paard aan de beurt was om er even uit te komen.
Was niet altijd leuk, was zeker ook niet goed te combineren met school, maar ik vond wel dat ik dat verplicht was naar mijn pony's toe.
Zij konden er niets aan doen dat ik ook nog andere bezigheden had.

Maar goed, als jij vindt dat je Holly een prima verzorging geeft, zal ik m'n mond er wel over houden.
Mijn merrie is het niet dus waar maak ik me druk om
Hopelijk is het snel zomer...

Siggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 18:13

Zo, ik ga maar weer eens on-topic en me vooral niet bemoeien met bovenstaande discussie

Volgens mij heb ik afgelopen donderdag het veulen gevoeld !!! Ik zit regelmatig aan haar buik te voelen (wat Guinness niet altijd even prettig vindt, overigens), maar had tot nu toe nooit wat gevoeld. Donderdag had ik weer zo'n "voelmoment" en ineens voel ik onder de buik, voor de uier, 2-3x boinkboink. Ik weet niet 100% zeker of ik echt het veulen gevoeld heb, maar het was wel een heel gelukkig moment.

Afgelopen zaterdag heb ik weer eens samen met een kennisje gereden (ik rijd bijna altijd alleen). Guinness had echt goede zin en was zelfs weer eens in voor een stevige galop. Het was lang geleden dat ik echt moeite had om haar in te houden, de laatste maanden was ze echt niet vooruit te branden.

Guinness zit nu op 230 dagen. En ik gok erop dat het een zwart-bont hengstje gaat worden......

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 18:15

de anekdote van MarijeR GEWELDIG. moet er aan denken.. dat ik vroeger dus naar me pony ging.. en toen 15 km moest fietsen heen en dan ook weer terug.
En dan elke dag alles doen
+ me school etc.
En dan had ik savonds nog een vriendje zo ver wonen.. hup ik weer op die fiets 15 km heen en weer terug
geweldig!
maar toen was je al blij als je een ander paard mogen uit mesten en een ander paard mocht uitstappen.
Tegenwoordig als je iemand vraagt voor je paard: kan ik rijden?? Nee?? laat maar dan
ik merk dat de normen en waarde iets anders zijn geworden in de loop van de jaren ( zegt ik met me 25 )

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-06 18:27

Toen ik 18 was, heb ik voor het eerst een veulen bij m'n merrie gefokt.
Om dat veulen zelf op te kunnen fokken, mestte ik dagelijks 10 stallen van andere pensionklanten uit (naast de stallen van mijn eigen pony's).
Daar kreeg ik dan per stal 25 gúlden voor per maand voor 7 dagen per week uitmesten.
Daarmee kon ik dan de stallingskosten betalen

Het was veel werk maar ach, daarmee bleef je 's winters ook lekker warm van tijdens het wachten als de pony's buiten stonden
Ik geloof niet dat je tegenwoordig nog iemand kan vinden die voor minder dan 50 eurocent per dag je stal mest...

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 19:53

ja marije, jouw paarden zijn niet zo slank gebouwd, dat is waar maar af en toe longeren zou dus ook niet erg zijn, maar ik vind dat je voor de rest prima voor je paarden zorgt dus ik zeg daar ook niks over. Mijn hol heeft het voor de rest prima naar dr zin, vind het ook zielig dat ze op stal staat maar daar komt over een paar weken verandering in, dan mag ze af en toe de wei in mocht het weer zijn best doen.
leuk siggy dat je het veulen gevoeld hebt, grappig is dat he
heb t zelf ook nog maar 1 keer mee mogen maken, maar aan het eind van de dracht gaan ze wat meer bewegen dus moet ik er snel bij zijn
ik fok mijn veulen dus als opvolger en als maatje voor hollyday, die maar amper over de klap kwam dat ze haar baby van 2 jaar (zagen elkaar als moeder en kind, eigenaar van toen had kanker dus kon er niet echt meer naar omkijken) voorgoed kwijt was.
ze is dus bestalleen, vooral in de winter is er geen pony die in de wei staat en zij zelf ook niet. ze moet het dus doen met een half blind kalf als buurvrouw.
ze zal dan dus gezelschap krijgen en dat vind ik ook belangrijk, dan vind ze volgende winter de stal niet zo heel erg meer denk ik. hoop ik .

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 19:57

Effe over de discussie: ik ben ook voor meer beweging bij Holly, maar ik ben er wel 100% van overtuigd dat je er alles aan doet om hol een goed leven te geven... zeker als je paard moeilijk doet naar vreemden is het niet makkelijk om alles voor haar bestwil te doen!
verder: vind ik marijes paardjes niet te dik, maar ik hou van breed en je kan ze ook niet vergelijken met een sportpaard dat voor het eerst drachtig is

Geen idee wat die knobbel is Cayusejuhh.

Tinkerbell wordt weer gedekt dit jaar (als alles goed gaat ) Jiiihaa!

Holly: gaat je veulen eigenlijk eerst in de opfok?

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 20:01

ja, mijn opa heeft een boerderij, daar kan ik het veulen volgend jaar zomer dus brengen lekker in een weitje, het is dan al wel een jaar oud, maar wordt op 6 maanden wel afgespeend hoor en komt dan ook apart in een box te staan, maar pas als het mooier weer wordt kan het naar mijn opa voor de hele zomer van 2007. is opzich niet zo erg, maar het kan niet op zes maanden want mijn opa heeft geen paardenstal. en ergens anders, ik zou niet weten waar en bij mijn opa is voor niks en kan ik er vaker heen, en mijn neefjes en nichtjes kunnen er dan ook mee knuffelen

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 20:03

dank je frenia, ja ik ben het er zelf ook mee eens voor meer beweging, maar dat valt echt niet mee, wei te nat, geen bak om even los te gooien, alleen ik kan ermee omgaan, weinig tijd. maar ik zal mijn best doen, krijg een ander rooster dus kan ik misschien wat vaker, morgen mag ze er in ieder geval uit en wordt ze uitgemest.

Redrumfox

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 20:04

mijn shetlander is nu drachtig:
Annabel v. Meermuijden(appelbol dus) x Ed v. Meermuijden
ze is uitgerekend eind juli / begin augustus
de precieze datum is niet zeker want de hengst heeft er een paar weken bij ingestaan.