[HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Happy_Hippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 15:18

Ze maken het spannend!!

Hier gaat alles goed de kleine is flink aan het schoppen!
288 dagen vandaag.
Der zwarte vlek vertekent het beeld van der buik een beetje.

Afbeelding

Afbeelding

Phileine83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 15:36

Ze groeit mooi Happy_Hippie :j

Dat schiet ook al op Annash!

AnsoDM Heerlijk dat ze zo lekker fit is. Ze straal het ook helemaal uit :j

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 16:22

Annash waar zit de baby??? :D

Seven oeh ze houdt het spannend hoor :o .

Anso wat een prachtige merrie en heerlijk buikje!

Happy Hippie : ook al een lekkere buik!!

Ik heb vandaag overleg met de dierenarts gehad en filmpjes gestuurd wat hij doet. Ze vond het beeld ook wat bijzonder. En iets lijkt te irriteren. Hij perst nu steeds meer dus het moet de ontlasting zijn want plast wel. Maar is nog altijd knetterdruk..levendig….
Maar ik vind het ook gek dat hij dan nu niet op zn rug ligt want we zijn dag 4… dag 1 poepte hij zelf. Dag 2 savonds laat klysma flinke ontlasting Dag 3 niks gezien, vandaag dag 4 begon het met onrust van ene achterbeentje naar andere en dan heel snel achter elkaar.en nu is het echt persen.

Moeders temp 37.9
Ik heb stille hoop!

xsurfdiary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 17:07

Een paar maken het alweer spannend!!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nu 318 dagen. Uier doet nog niet veel ze is wel vrij rond. Word haar eerste veulen.

Janinevv

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 17:13

Haha kiko dat zou asociaal zijn als we voor drongen :+

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 17:20

Seven spannend zeg!

Happy Hippie mooie buik! En echt een leuke merrie :j

Marus wat een lastige situatie zeg. Hopelijk gaat het snel allemaal weer vanzelf en kan je echt gaan genieten van je merrie en veulen

xsurfdiary ook al zo’n knappe merrie!

Giv zit op 296 dagen vandaag. Haar buik groeit lekker door maar haar uier doet nog helemaal niks.
Ik realiseerde mij vanmorgen ineens dat ze over 3 weken al ‘veilig’ is. Het gaat ineens zo snel voor mijn gevoel :=

Afbeelding

Afbeelding

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 17:49

Kiko
Ik hoop vanacht morgen vroeg komt de dierenarts scannen voor onze andere merrie dus dat zal mooi 2 vliegen in 1 klap zijn :Y)

Ja deze merrie is ook echt super makkelijk dus daarmee hopen we een top karakter te krijgen en ozzy past kwa lijnen er ook heel mooi bij.

Happy hippie
Goed rond zo te zien

Marus
Wat een gedoe zo, gelukkig is hij wel actief. Je vind ook niets in de stal terug?

Xsurfdiary
Mooie merrie
Nog maar 2 dagen en ze kan op het veilige merrie lijstje

Pradadaan
Ze ziet er mooi uit, dat de uier niets doet in wel logisch kwa drachtig lebgte denk ik :D

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 17:52

Al een aantal merries die mooi opschieten!

Onze gast merrie toont alles maar houd met veulen nog even voor zichzelf

Afbeelding
Afbeelding

Onze eigen Annika is 331 dagen en maakt ook nog niet echt druk

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 18:04

Xsurf: ah spannend 1e veulentje. Mooi buikje schiet al op tot safe

Pradadaan: ja weken zijn zomaar voorbij! De safe datum is fijn om te bereiken.

Kiko: ik ga voor je duimen dat het vanavond of vannacht wordt!
Nee helemaal niks vond ik in de stal. Vaak doorheen geweest met mijn speurneus lol.
Maar het was duidelijk, persen persen..En plassen doet hij wel.
We hebben er ontlasting uitgekregen maar het gekke is het is al lichte kleur en was een lange zachte…..We snappen niet helemaal waarom hij dat er niet uitgeperst kreeg……
Hoop dat hij het nu zelf oppakt.
Darmpek was het iig niet!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 18:06

Marus
Wellicht toch wat te plakkerig of niet opgang door de klysma
Hopelijk loopt het snel goed door

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 18:09

Ja seven zoiets vermoed ik wel…

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 18:30

kiko schreef:
Annash bij jou loopt de uier ook al lekker voller. Grappig dat sommige nog zo lang door kunnen lopen. Die van mij gaat elke keer op de rem als ik wil wandelen dus heb opgegeven

Bizar he, deze is echt topfit en ik moet eerder remmen dan gas geven. :') Heb ik ook nog nooit meegemaakt, een merrie die er zo weinig last van heeft als deze.

Phileine83

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 18:39

Maken jullie de tralies ook weleens dicht in verband met beschermend gedrag t.o.v. buurpaarden? Mijn merrie kan er nu al niet tegen wanneer de buurman kijkt. Ik maak me daar een beetje zorgen om, omdat haar moeder vroeger ook wel over het veulen vloog ter bescherming :=
Ik weet niet of ik dat tzt met een deken ga doen of al eerder met rubber matten. Iemand ideeën?

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 19:08

Annash: Mira in haar vorige dracht croste nog rond eind februari met ruiter er op. Ze was niet te stoppen. Dit jaar is het ook wel wat anders. Ik zie aan haar dat ze wel wilt maar het lukt haar niet echt meer. Hoewel ze vandaag de paddock uitgestormd is voor dat we ze konden pakken.

Phileine83: Bij ons op stal hebben ze dit nu wel gedaan bij de fok stallen want 2 jaar geleden was het niet te doen met de merrie die toen een veulen had. Bij Mira hadden ze dat toen 3 jaar geleden niet gedaan. Mira was wel beschermend maar ze was snel ook weer rustig.

corinadrenth: Die wil het echt nog even bij haar houden en je dan verassen. hihi

pradadaan: Begint ook echt in te korten :) heel benieuwd naar jou veulen.

xsurfdiary: Bijna veilig!! Ik dacht even bij de eerste foto van wat een schattig jong paard hahaah oeps. Met die manen die zo wilt staan lijkt ze net echt een puppy paard.

Marus: Dankje

Happy_Hippie: Die vlekken tonen echt vertekend beeld. Ken er alles van hah.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 19:12

Marus schreef:
Nee helemaal niks vond ik in de stal. Vaak doorheen geweest met mijn speurneus lol.
We hebben er ontlasting uitgekregen maar het gekke is het is al lichte kleur en was een lange zachte…..We snappen niet helemaal waarom hij dat er niet uitgeperst kreeg……

Het kan gebeuren dat het zachte er bij langs gaat en de darmpek blijft zitten, dat hadden wij een paar jaar geleden.
Maar het kan natuurlijk ook zijn dat je de pek hebt gemist.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 19:18

Vervelend Marus hopelijk snel alles goed met moeder en kind.

Phileine misschien eventueel iets er tussen zodat ze niet vast kunnen komen te zitten?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vandaag
Uier niet zo spannend ..

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 19:22

Phileine bedoel je de tussentralies? Ik heb dichte stallen dus daar heb ik geen last van. Als dit open was had ik het ook dichtgemaakt. De voorste tralies blijven gewoon open

Marus wat balen dat het zo stroef verloopt. Hoe is het vandaag met je merrie? Ik dacht ergens aan een scheur in de baarmoeder. Daar ben ik mijn merrie aan verloren. Het is pas op dag 3 ontdekt omdat het zo diep en hoog in de baarmoeder zat. Met spoelen kwam het water ook gewoon terug waardoor we nooit een gescheurde baarmoeder vermoedden. En ook de buikpunctie was destijds goed. Ik hoop het niet voor je, maar kwam in mij op

AnsoDM leuk om het verschil te lezen. En goed dat je er naar luistert :) Zo te horen moest ze even wat energie kwijt :D Zilver leeft zich ook nog wel uit :=
Afbeelding
Afbeelding
Mooi halster heb je!

Pradadaan giv lijkt mij altijd een erg lieve merrie. Het gaat inderdaad ook wel weer snel. Gek genoeg zijn die laatste 20 het langst :+

Annash haha blije merrie, hier ook altijd een met veel energie. Ik merk het qua rijden meer mer haar conditie en stelling & buiging. Daar heeft ze dan wel moeite mee. Je ziet inderdaad weinig bij die merrie. Lekker fit wel :)

Corinadrenth dat ziet er al klaar uit. Wellicht aankomende nacht? Annika telt ook al aardig door

Seven spannend! Ik duim voor je vannacht. Scheeld weer een dierenarts bezoek haha!

Xsurfdairy mooie foto die eerste. Hebben jullie ze alweer op de weide?

HappyHippie die van jou is ook goed bol. Ik gun je een prachtig gezond veulen dit jaar. Wat een pech had je vorig jaar..

Jennyk ik vind dat altijd zo lief he. Dat ze slapen <3

Baudyh dat klinkt niet alsof het veulen zich snel meld

Wij genieten vooral van het droge weer en de paddock die eindelijk na 4 maanden onophoudelijke regen opdroogt O:)
Afbeelding
Afbeelding

Happy_Hippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 19:25

Kabayo, Dankjewel! We hopen het ook enorm de spanning zit er al goed in vooral bij mijn moeder.
Zilver is nog fit genoeg iniedergeval _O-

Marus, Hopelijk gaat het snel beter met die van jou!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 19:35

Marus
Altijd balen je zo zorgen moeten maken zeker bij zulke jonkies. Ik hoop dat hij snel gewoon gaat poepen *\o/*

Annash
Hier ook de vos is gewoon super actief raced nog rond etc onze andere merrie had het altijd veel zwaarder en was niet meer vooruit te branden. Het is dat de buik d'r in de weg zit maar ze loopt duidelijk nog steeds graag

Phileine
Ik heb het bij 1 merrie wel nodig gehad dan hing ik er een deken over waar de tussenwand tralies is dat gaf net wat meer rust :j

Janine
Wat een knapperd en ook goed rond :j

Kabayo
Ookal zo'n pretletter, m'n favoriete Friezen dame van bokt ze word alleen maar knapper <3

Ja wij ook heeft alleen maar voordelen als ze/hij vannacht word geboren :')

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 19:44

Leuk om zo te horen over andere merries die ook nog lang fit zijn! Kabayo, in de stelling en buiging merk ik het inderdaad ook wel wat, Maargoed, ik hou het gewoon simpel. Dan is de wending of te volte maar wat minder mooi. Beetje gymnastieken is genoeg. :)

xsurfdiary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 19:57

Kabayo en Anso, ja ze staan alweer op de wei maar de eerste foto is van vorige zomer. Ze is nog wel een puppy ook met 3 jaar. Ook nog niet zadelmak oid, hebben we gedekt en verder lekker met rust gelaten. Na het veulen mag ze aan het werk.

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 20:03

Kendra schreef:
Marus schreef:

Het kan gebeuren dat het zachte er bij langs gaat en de darmpek blijft zitten, dat hadden wij een paar jaar geleden.
Maar het kan natuurlijk ook zijn dat je de pek hebt gemist.

Dan zou je meer het idee van overloop diarree hebben? Dit was wel een mooie lange drol vorm zeg maar.

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 20:08

Kabayo: oeh wat ontzettend rot dat jij je merrie daaraan bent verloren!
Had zij dan voortdurend koorts? Of ook wel normaal en dan toch weer oplopen?

Ik ga straks weer temperaturen. Ik heb ze eind vd middag nog even buiten gehad. Daarna was de temp 38.4. Maar ik zal zo in rust nog even meten.

Ja ik ben nou echt wel toe aan gewoon genieten ……Maar ik hoop dat dat nu straks komt!
Al zoveel pech met deze merrie. In sept gekocht maar had een paard erbij kunnen kopen zulke hoge dierenarts kosten.
En een zorgen! Dat is het nog het meest vervelende……kost mij 10 jaar van mijn leven :') :j

Maar ik blijf hier genieten van de mooie dingen die horen bij de spanning voor de bevalling en het genieten daarna.
Ik denk dat iedereen die fokt de eerste weken spanning heeft..Als je die eerst maar weer door bent.

Ik heb ze gelukkig beide nog! En dat hou ik graag zo

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 20:11

En nu een positieve noot!
Genieten dit toch! Wat een kleine druktemaker.
Afbeelding

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-24 20:31

@Annash hier ook zo eentje staan. Vandaag op buitenrit geweest en moest gruwelijk opletten dat ze niet met haar ruitertje er vandoor ging. Tussendoor ook een aantal keer gestapt omdat ruitertje moe was van inhouden tot groot ongenoegen van de merrie zelf

299 dagen

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding