[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

cp112

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 16:57

@vulina en DDDara gefeliciteerd met de veulens!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 16:59

Hier gaan ze gelijk mee de kudde in.

Rianne1807

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 17:05

mirjamalvaro schreef:

Vanaf dag 1 meteen de groep weer in?
Zonder draad er tussen?

Ik vind t best spannend met die dominante ruin namelijk.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 17:07

Hier vaak 3 weken alleen. Dan weer samen. Maar we hebben geen grote groep

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 17:10

Rianne1807 schreef:
mirjamalvaro schreef:

Vanaf dag 1 meteen de groep weer in?
Zonder draad er tussen?

Ik vind t best spannend met die dominante ruin namelijk.

Jep, merrie en veulen zoeken zelf veilig plekje. En zodra ze het durft zue je ze steeds dichterbij konen staan.
Heb wel een stabiele kudde. 3 fokmerries en 1 ruin.

Rianne1807

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 17:19

Deze 3 staan ook al een tijd samen, gaat op zich goed, de ruin is dominant maar niet oneerlijk, heeft nog nooit bij een veulen gestaan, de merrie wel en die is echt een moedertje.
De rede dat ze nu even met de merrie apart staat is omdat die ruin de 2 merries steeds uit elkaar dreef en vooral kira, dat trok ze niet

immii_clarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 17:21

Renske, mooie naam geworden, waar dit topic al niet goed voor is :D

Hier doe ik ook met zijn tweeën buitenzetten en merrie voorop, die kan ook niet achterop omdat ze anders over alles en iedereen heen loopt. Nu de 4e dag is ze ook al mooi een stuk rustiger. Veulen loopt best goed mee. Eerst inderdaad met 2 armen begeleiden. Dag 3 kon ik met halstertouw als lus om de hals en begeleid ik hem aan de voorkant daar wat mee, en als het nodig is met mijn arm van achter begeleiden. Wanneer je ze echt aan een halstertje neemt vind ik moeilijk om te zeggen, is een beetje op gevoel ofzo wanneer het kan :) Maar nog zo klein echt nog niet aan het hoofd gaan zitten trekken of iets met een touw.

<3
Afbeelding

Afbeelding

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 17:40

Gefeliciteerd Dddara en Vulina *\o/* *\o/*

Hier de eerste passen onder het zadel gemaakt. Singel kon nu weer een gat of 6 strakker haha.
Beetje gestapt en gedraaft voor het idee.

Afbeelding

En aangezien veulie overal met de neus bovenop moet staan

Afbeelding

We moeten oma trouwens wel echt opsluiten in de box als we met de merrie aan de slag gaan, want ze claimt gelijk het veulen.
Dream vind het niet zo erg om oma en weidegenoot te bekijken. De merrie daarintegen....

rowindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 17:47

immii_clarr schreef:
Renske, mooie naam geworden, waar dit topic al niet goed voor is :D

Hier doe ik ook met zijn tweeën buitenzetten en merrie voorop, die kan ook niet achterop omdat ze anders over alles en iedereen heen loopt. Nu de 4e dag is ze ook al mooi een stuk rustiger. Veulen loopt best goed mee. Eerst inderdaad met 2 armen begeleiden. Dag 3 kon ik met halstertouw als lus om de hals en begeleid ik hem aan de voorkant daar wat mee, en als het nodig is met mijn arm van achter begeleiden. Wanneer je ze echt aan een halstertje neemt vind ik moeilijk om te zeggen, is een beetje op gevoel ofzo wanneer het kan :) Maar nog zo klein echt nog niet aan het hoofd gaan zitten trekken of iets met een touw.

<3
[ [url=m/SuSelf.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/twaPMC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een ontzettend leuk getekend veulen! <3

rowindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 17:50

kyrkelover schreef:

Hier de eerste passen onder het zadel gemaakt. Singel kon nu weer een gat of 6 strakker haha.

[ [url=m/bpjAGh.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/J98pC0.jpg]Afbeelding[/url] ]

We moeten oma trouwens wel echt opsluiten in de box als we met de merrie aan de slag gaan, want ze claimt gelijk het veulen.
Dream vind het niet zo erg om oma en weidegenoot te bekijken. De merrie daarintegen....

Mag ik vragen waarom je op zo’n jong veulen een zadel legt terwijl alles nog fragiel is? Kan aan mij liggen hoor maar lijkt mij alles behalve goed..

Jacky84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 18:45

Mirjam wow, wat een lange stelten heeft ie!

Tamarant wat mooi dat April zo'n goeie moeder is!

Rianne kan je haar niet direct met haar maatje in de wei zetten hoe ze nu ook staat? En dan maandhe later pas ook bij de ruin in.

Immi_clar prachtig duo zo samen!

Hier toch de veearts even laten komen voor de zekerheid. Alles lijkt gewoon goed. Ben ik weer gerustgesteld 8-)

Rianne1807

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 18:58

Jacky84 schreef:
Mirjam wow, wat een lange stelten heeft ie!

Tamarant wat mooi dat April zo'n goeie moeder is!

Rianne kan je haar niet direct met haar maatje in de wei zetten hoe ze nu ook staat? En dan maandhe later pas ook bij de ruin in.

Immi_clar prachtig duo zo samen!

Hier toch de veearts even laten komen voor de zekerheid. Alles lijkt gewoon goed. Ben ik weer gerustgesteld 8-)

Ja, ik denk dat ik dat maar doe idd...
Dank jullie voor het mee denken

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 19:21

@immiii_clar: wat lijkt jouw veulen al groot terwijl dat maar paar dagen met Red scheelt. En de dierenarts zei dat Red al best groot veulen is.

@jacky84: wat was er mis dan?

April en Red hebben vanmiddag ff 1,5 uur in de buitenbak gestaan langs de weides met andere paarden.
We hebben ze met zijn 2en buitengezet en dat ging best goed.
Red is erg nieuwsgierig en liep op iedereen af die achter de bakrand stonden. En zelfs de 2 kleine stalhonden werden besnuffeld.
April zelf urfde nog niet veel rond te stappen dus ik heb ze 2 x enkele minuten aan de hand gestapt in de bak en toen ging het wat beter .
Morgen gaan ze 2 x 1 a 2 uur de wei op.
Hopelijk gaat dat allemaal goed.
Ik blijf er natuurlijk bij de 1e dagen.
Ik heb nog tot Woensdag sowieso vrij.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door tamaramt op 24-04-21 19:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 19:22

meganvr schreef:
kyrkelover schreef:

Mag ik vragen waarom je op zo’n jong veulen een zadel legt terwijl alles nog fragiel is? Kan aan mij liggen hoor maar lijkt mij alles behalve goed..

Precies wat ik dacht. Waarom?

Kijk.... woeste hengst tussen de daisy’s
Afbeelding

immii_clarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 19:57

tamaramt schreef:
@immiii_clar: wat lijkt jouw veulen al groot terwijl dat maar paar dagen met Red scheelt. En de dierenarts zei dat Red al best groot veulen is.

@jacky84: wat was er mis dan?

April en Red hebben vanmiddag ff 1,5 uur in de buitenbak gestaan langs de weides met andere paarden.
We hebben ze met zijn 2en buitengezet en dat ging best goed.
Red is erg nieuwsgierig en liep op iedereen af die achter de bakrand stonden. En zelfs de 2 kleine stalhonden werden besnuffeld.
April zelf urfde nog niet veel rond te stappen dus ik heb ze 2 x enkele minuten aan de hand gestapt in de bak en toen ging het wat beter .
Morgen gaan ze 2 x 1 a 2 uur de wei op.
Hopelijk gaat dat allemaal goed.
Ik blijf er natuurlijk bij de 1e dagen.
Ik heb nog tot Woensdag sowieso vrij.

[ [url=m/omRaLp.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/nKEmkE.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/huFN27.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/fETaaA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Denk dat ze wel zo'n beetje even groot zijn hoor als ik het zo zie, volgens mij is jou merrie ook best groot?
Maar mijn veulen is inderdaad geen kleintje. Merrie is dan ook 1.77 en geeft erg grote veulens. Vind mijn veulen nog wel erg magertjes, maar de merrie heeft een hoop ellende gehad tijdens haar dracht.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 20:15

Ik dacht dat ook wel even kyrkelover mmm welk nut heeft dit en waarom zou je op mams al kruipen als ze pas paar dagen geleden is bevallen. Das zo slecht voor hun heupen. Die banden zijn nog veel te slap. Maar ja ieder zijn ding.

Jacky heeft de da ook opgevoeld? Veulentje ok? Was je ongerust over het bloed aan haar vulva?

Normaal gaan ze hier ook snel in de kudde mee naar buiten maar nu dat ze nog niet op het gras mogen wegens door zaaien, staan ze wel nog apart. Pas als ze op het gras gaan laat ik ze samen dan vinden ze het gras interessanter dan het veulen.

Jacky84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 20:16

Tamarant gister wat oud bloed in de vulva, en vanmiddag wat roze afscheiding. Omdat ze inmiddels op dag 369 vobd ik het fijn als dat de DA even kwma checken dat er niet wat geks aan de hand is. Maar alles lijkt gewoon goed. Ze kon niet voelen bij Cass, dat liet ze niet toe, dus we wachten rustig af.
Wat ziet je merrie er alweer goed uit zo snel na de bevalling!

Cynthia wow, angstaanjagend monster is het _O-

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 20:17

Oh ok jacky snap ik dat je ongerust was.

Cynthia wat een woesteling zo te zien :')

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 20:18

Jacky, ja lange beentjes. Wel lastig gaan liggen en opstaan hoor :')
Gelukkig was alles goed met je merrie.

Sanne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 20:18

Ik heb even een vraag misschien dat iemand ervaring/advies heeft.

Mijn veulen schuurt nu echt extreem, komt dit vaker voor? En wat doe je er tegen? Ze rent en speelt best veel en zweet snel. Misschien dat het zweet jeukt?
Afbeelding

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 20:23

meganvr schreef:
kyrkelover schreef:

Hij fungeerde even als bokje terwijl ik het dekje op mams goed legde die verschoven was. Je moet je er niet te veel bij voorstellen hoor, maar een foto is zo gemaakt en zo snel was het zadel er ook weer af.
Is ook een ponyzadeltje die dus een stuk kleiner en lichter zijn dan grote zadels. Hij stond er met name toevallig makkelijk langs en vond het maar al te interessant.
Denk trouwens dat jullie je sowieso er iets teveel bij voorstellen. Als de meeeste hier gaan rijden gaan ze echt weer actief aan de gang zeg maar. Dat is hier absoluut niet het geval. Met name stilstaan wat stappen en een paar korte drafjes. Geen figuren, geen galop niks. Gewoon aan de hand met kindje op de rug kwartiertje wandelen.

Hebben hem vandaag ook geborsteld samen met mams en beentjes gewassen(nat gemaakt). De rest van de tijd vliegt hij met name de wei door en bezorgd zijn mams kopzorgen. Hij vind namelijk dat hij prima alleen op pad kan gaan en het liefste in de hoogste versnelling. Aanvaringen met een weidepaal omdat hij de bocht niet kon halen heeft hij daardoor ook al gehad
Laatst bijgewerkt door kyrkelover op 24-04-21 20:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 20:24

Sanne96 schreef:

Mijn veulen schuurt nu echt extreem, komt dit vaker voor? En wat doe je er tegen? Ze rent en speelt best veel en zweet snel. Misschien dat het zweet jeukt?
[ [url=m/DE5Uqw.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zweet jeukt inderdaad. Toen mijne dit ging doen heb ik haar helemaal geschoren

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 20:30

Sanne96 schreef:

[ [url=m/DE5Uqw.jpg]Afbeelding[/url] ]

Het is nu ineens best warm tegenover een 2 weken terug. Grote kans dat hij dan inderdaad gaat zweten wat weer gaat jeuken.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 20:35

@kyrkelover vergeet niet dat je merrie nog helemaal verweekt is na de bevalling. Erop zitten, ook al is het een paar rondjes oid, is nu echt nog not done imo. Hier wachten we daar altijd minimaal een maand mee. Daarvoor kan je wel wat licht longe werk oppakken maar ook dat doen we niet in de eerst 3 weken na de bevalling.

Riv_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 20:49

Hier ook altijd gehoord dat de banden zo enorm slap zijn nog. Zelfs de osteopaat wil er de eerste maand nog niet aanzitten ivm weke banden dan.

Sanne, dat had die van mij ook énorm! Heb toen stukje weggeschoren maar hielp niet. Hij jeukte zichzelf nog bijna niet open, allerlei zalfjes hielpen niet dus dan misschien toch scheren zoals kabayo zei.

Cynthia <3

Wat een knapperd Immi! Het fragiele is er echt al af vind ik

Ben benieuwd hoe het met mijn merries gaat als Lotus bevalt, als Quenza te vervelend wordt zet ik ze ook apart :)