Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Rianne1807 schreef:mirjamalvaro schreef:Hier gaan ze gelijk mee de kudde in.
Vanaf dag 1 meteen de groep weer in?
Zonder draad er tussen?
Ik vind t best spannend met die dominante ruin namelijk.
immii_clarr schreef:Renske, mooie naam geworden, waar dit topic al niet goed voor is
Hier doe ik ook met zijn tweeën buitenzetten en merrie voorop, die kan ook niet achterop omdat ze anders over alles en iedereen heen loopt. Nu de 4e dag is ze ook al mooi een stuk rustiger. Veulen loopt best goed mee. Eerst inderdaad met 2 armen begeleiden. Dag 3 kon ik met halstertouw als lus om de hals en begeleid ik hem aan de voorkant daar wat mee, en als het nodig is met mijn arm van achter begeleiden. Wanneer je ze echt aan een halstertje neemt vind ik moeilijk om te zeggen, is een beetje op gevoel ofzo wanneer het kanMaar nog zo klein echt nog niet aan het hoofd gaan zitten trekken of iets met een touw.
![]()
[ [url=m/SuSelf.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/twaPMC.jpg]Afbeelding[/url] ]
kyrkelover schreef:Gefeliciteerd Dddara en Vulina![]()
![]()
Hier de eerste passen onder het zadel gemaakt. Singel kon nu weer een gat of 6 strakker haha.
Beetje gestapt en gedraaft voor het idee.
[ [url=m/bpjAGh.jpg]Afbeelding[/url] ]
En aangezien veulie overal met de neus bovenop moet staan
[ [url=m/J98pC0.jpg]Afbeelding[/url] ]
We moeten oma trouwens wel echt opsluiten in de box als we met de merrie aan de slag gaan, want ze claimt gelijk het veulen.
Dream vind het niet zo erg om oma en weidegenoot te bekijken. De merrie daarintegen....
Jacky84 schreef:Mirjam wow, wat een lange stelten heeft ie!
Tamarant wat mooi dat April zo'n goeie moeder is!
Rianne kan je haar niet direct met haar maatje in de wei zetten hoe ze nu ook staat? En dan maandhe later pas ook bij de ruin in.
Immi_clar prachtig duo zo samen!
Hier toch de veearts even laten komen voor de zekerheid. Alles lijkt gewoon goed. Ben ik weer gerustgesteld
meganvr schreef:kyrkelover schreef:Gefeliciteerd Dddara en Vulina![]()
![]()
Hier de eerste passen onder het zadel gemaakt. Singel kon nu weer een gat of 6 strakker haha.
We moeten oma trouwens wel echt opsluiten in de box als we met de merrie aan de slag gaan, want ze claimt gelijk het veulen.
Dream vind het niet zo erg om oma en weidegenoot te bekijken. De merrie daarintegen....
Mag ik vragen waarom je op zo’n jong veulen een zadel legt terwijl alles nog fragiel is? Kan aan mij liggen hoor maar lijkt mij alles behalve goed..
tamaramt schreef:@immiii_clar: wat lijkt jouw veulen al groot terwijl dat maar paar dagen met Red scheelt. En de dierenarts zei dat Red al best groot veulen is.
@jacky84: wat was er mis dan?
April en Red hebben vanmiddag ff 1,5 uur in de buitenbak gestaan langs de weides met andere paarden.
We hebben ze met zijn 2en buitengezet en dat ging best goed.
Red is erg nieuwsgierig en liep op iedereen af die achter de bakrand stonden. En zelfs de 2 kleine stalhonden werden besnuffeld.
April zelf urfde nog niet veel rond te stappen dus ik heb ze 2 x enkele minuten aan de hand gestapt in de bak en toen ging het wat beter .
Morgen gaan ze 2 x 1 a 2 uur de wei op.
Hopelijk gaat dat allemaal goed.
Ik blijf er natuurlijk bij de 1e dagen.
Ik heb nog tot Woensdag sowieso vrij.
[ [url=m/omRaLp.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/nKEmkE.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/huFN27.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/fETaaA.jpg]Afbeelding[/url] ]
meganvr schreef:kyrkelover schreef:Gefeliciteerd Dddara en Vulina![]()
![]()
Mag ik vragen waarom je op zo’n jong veulen een zadel legt terwijl alles nog fragiel is? Kan aan mij liggen hoor maar lijkt mij alles behalve goed..
Sanne96 schreef:Ik heb even een vraag misschien dat iemand ervaring/advies heeft.
Mijn veulen schuurt nu echt extreem, komt dit vaker voor? En wat doe je er tegen? Ze rent en speelt best veel en zweet snel. Misschien dat het zweet jeukt?
[ [url=m/DE5Uqw.jpg]Afbeelding[/url] ]
Sanne96 schreef:Ik heb even een vraag misschien dat iemand ervaring/advies heeft.
Mijn veulen schuurt nu echt extreem, komt dit vaker voor? En wat doe je er tegen? Ze rent en speelt best veel en zweet snel. Misschien dat het zweet jeukt?
[ [url=m/DE5Uqw.jpg]Afbeelding[/url] ]