[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Luna2006

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 17:00

Marley kan ook netjes bewegen, maar daar heb ik geen foto's van :P ben altijd te laat om het op foto of filmpje te zetten. Bij de hengstenhouden heeft ze erg knappe gangen laten zien.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 17:43

Dan mogen mijn mini's niet ontbreken :P Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 19:16

Ow en deze nog (ze lijkt hier nu wel heel lang, maar zo lang is ze niet :P)Afbeelding

Sophie_mini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 20:15

Echt leuk om te zien dat er meer en meer verfijnde én goed bewegende mini's komen, voor ons toch een heel belangrijk iets!

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 20:19

Zo zo leuke foto's hoor van al die beweginstoppers :D Die ga ik niet allemaal quoten.

Ik kan niet echt zo'n foto plaatsen omdat ik simpelweg niet écht een beweginstopper heb :') Simra is een kruising Quarter x Haflinger en tja ze heeft een geweldig karakter maar geeeeen geweldige gangen :o

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 21:09

oh wat een mooie bewegers komen er langs, tja in de reining mag er alleen gegaloppeerd worden en gelukkig is dit de beste gang van mijn merrie en ook haar veulen zo blijkt, die draaft bijna nooit.

Pony's kunnen hier gelukkig ook wel heeel mooi bewegen, al zie ik de galop liever :D

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 21:11

Ik zag zonet Fre X Wish baby vrolijk in het rond galoperen <3 <3 <3
Zo af al! Ik kon alle beentjes mooi zien, al zo fijne botjes! Prachtig!
En het heeft al een mooi dishy hoofdje :P
Afbeelding
(Baby kijkt naar boven)
59 dagen dracht

Even dachten we dat er een mirakel in Fleem zat, maar het was een grote follikel :P die zal dus hengstig worden.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 21:26

Mooi zo op de scan annelies! nou marley had ons ook zo verrast hoor, met zo'n grote follikel... Hengstenhouder zijn DA ging scannen voor af te spuiten, ze moest 2 keer kijken of het toch geen vruchtje was, maar helaas een eitje... duim voor je dat het lukt voor je deze keer!

Marley was vandaag 18 dagen drachtig normaal, nog steeds niet hengstig, maar ook niet gescand dus nog steeds bang afwachten.
Afbeelding

Marley's meest euh fatsoenlijke bewegingsfoto. Als ze echt gaat bewegen zet ze haar staart erop, gaat ze zweven als een arabiertje en gaat ze mooi met de beentjes dansen.
Afbeelding

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 21:27

Ik zie het er niet in hoor, Knolselder :o Maar jij had waarschijnlijk ook iets beter beeld ;)
Stiekem ook wel erg benieuwd wat er allemaal te zien is als ik ze volgende maand laat scannen voor de gustverklaring. Zijn dan op zo'n 130 en 140 dagen ongeveer..

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 21:48

Wacht :')
Afbeelding

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 21:53

Ohhhh baby <3 top dat alles goed is! Leuk om te zien zo.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 21:54

Haha knolselder, nu is het idd een stuk duidelijker ;)

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 21:57

super knolselder *\o/*

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 22:00

Aaaaah daar wordt het duidelijker van ja! Hahaha
Nooit goed geweest in dingen zien op scans en dergelijken hoor. Roos haar vruchtje heb ik zelfs helemaal nog niet op de scan gezien :\ Zij is eerste keer gescand bij de hh in België, en toen de da hier haar scande op 35 dagen was ze vergeten het beeld stil te zetten -O-

Als ze weer willen scannen hoop ik eigenlijk op iemand anders die de pony's vast houdt, dat ik kan kijken/foto maken etc. O:)

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 22:03

Hier trok de stalhouder de stekker eruit voordat DA foto kon maken vorige keer, oeps :P (maar wel met goede reden, Miep begon te stuiteren en stroomdraad plus ijzers= heel slecht idee :+ ). Kon gelukkig wel mooi meekijken. Duimen dat Pinda woensdagochtend nog aanwezig blijkt, dan mag hij/zij dan ook meteen voor het eerst op de foto :Y)

*zoooo spannend :):) *

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 22:09

Haha ook niet handig nee. Maar stroomdraad is het wel mee opletten inderdaad.

En spannend hoor. Zal nog even voor je duimen tot woensdag!

Hier is de pony weer rustig, na haar voer incidentje van vorige week. Sinds zaterdag staat ze weer op haar oude muesli, moest vandaag weer al m'n overtuigingskracht in de strijd gooien, dat het bij de poetsplek toch echt net zo leuk is als bij haar vriendjes in de wei madam kan heel lui stil blijven staan, ook had ik bij het poetsen weer mijn lieve knuffelmuts terug. Vanavond stuurde Mariska nog een foto van na het voeren dat ze weer niet in beweging wou, terug naar de wei _O-

We weten in ieder geval wel welke muesli ze mag hebben de week voor de keuring :):) Alleen tot die tijd graag een wat meer bewerkbare pony O:)

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 22:15

Haha! Het is ook duidelijker wanneer ze effectief aan het scannen zijn ipv op een stil beeld hoor. Op een gegeven moment heel de beeb in beeld en die was al de galop aan het oefenen :D

Bij die mini's is dat zo handig, die zijn zo kort dat ik kan vasthouden en meekijken tegelijk :')

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 22:17

Daarom wil ik ook zo graag meekijken en die van mij zijn iets groter.
Lies was tijdens het scannen verdoofd, die was ik ook meer overeind aan het houden hahaha *wankel* *wankel*

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 22:20

de merrie's staan hier in de kliniek in een scanbox, dus kan ik altijd meekijken

worden je mini's inwendig gescand knolselder?

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 22:24

Ben weer terug van vakantie lekker 2 weken voetjes in de lucht gehad in Frankrijk.... 24 pagina's globaal bij gelezen maar een bijleespost is gewoon bijna niet mogelijk. Zal wel vet wezen maar ben dan echt een hele avond zowat bezig hahaha

Jammer dat sommige merries echt niet drachtig willen worden en gefeliciteerd met de eigenaren waarvan de merries wel drachtig zijn. Of het nou van de eerste keus hengst was of van een andere hengst.

Onze merrie is momenteel 61 dagen drachtig.. Floor vind het momenteel heeeeeeeeeerlijk als er iemand aan haar kont kriebelt. Elk menselijk slachtoffer die bij het hek van de wei staat gooit ze haar kont ervoor. En loop je de wei in en sta je even stil, dan slaat ze haar billen tegen je aan om gekriebeld te worden en als je niet oplet gooit ze je zo omver met die dikke billen van haar :')

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 22:25

Ja, tot vorig jaar deed ik altijd uitwendig op 5 maanden. Maar dat is eigenlijk best onhandig als je buitenshuis laat dekken. Eens je het weet, is het seizoen al om. Ik heb een DA gevonden met smalle handjes :D

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 22:25

Ja scannen hier aan huis en dus geen opvoelbox. Roos wil prima, maar Lies heeft toch iets te veel spanning met dat soort dingen en kan me er iets bij voorstellen :+, dus die kreeg een spuitje

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 22:46

Vulina schreef:
Cemlys, wauw, die eerste is echt gaaf zeg!

Chrisje, leuk om te horen!

Hier de ene Fries toch echt niet drachtig. Wel weer vocht in de baarmoeder, dus zouden weer moeten spoelen etc. Dus we hebben er een punt achter gezet, helaas. Andere Friese merrie vandaag wel drachtig op 18 dagen :D

;) hij is te koop :D

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 22:52

Merrie is hier alweer meerdere keren gedekt vandaag. Vanmiddag liet ze het nog niet toe en vanavond wel. Nu in de gaten houden hoe lang. Spannend

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 00:14

Fijn dat de merrie nu hengstig is en goed laat dekken, Ines. Als ze het zo zelf kunnen regelen, komt het ook vast wel goed! Hopelijk dat ze nu drachtig raakt!