Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
WenK schreef:Sport vind ik weer een ander verhaal... Ik denk namelijk dat er best heel fijne sport(gebruiks)paarden uit kruisingen kunnen komen en ik denk ook dat een paard niet per se een goed keuringspaard hoeft te zijn om een fijn gebruikspaard te zijn. Daarom sta ik ook niet helemaal achter de alternatieve goedkeuringsmogelijkheden vanuit de sport van diverse stamboeken. Op keuringen wordt vooral gekeken naar de rasstandaard en de gebruiksmogelijkheden van het dier binnen die standaard. Als je een dier eerst afkeurt (niet goedkeurt) op een keuring en vervolgens 'omdat ie het in de sport zo goed doet' toch goedkeurt lever je m.i. in op de rasstandaard/exterieureisen van je stamboek. En dat lijkt mij juist waar je als stamboek voor staat. Binnen de echte sportpaardenfokkerij kan ik me er nog iets bij voorstellen, maar ook bij de friezen bestaat deze mogelijkheid en dat vind ik nu niet de sportpaarden bij uitstek.
ponyparadijs schreef:Marije in welke volgorde liggen de merries?
En wanneer zijn deze 4 uitgerekend?
set_elkol schreef:wat een knappe uiertjes en kleurtjes. Netjes geschoren trouwens. Spannend dat er al melk is!
Volgens mij kan je elke Arabier gewoon inschrijven ja en met elkaar dekken zonder officiele goedkeuring, of bedoel je dat niet? Ouders van mijn merrie zijn allebei zeer onbekend en stonden gewoon altijd bij de fokster. Mijn merrie staat gewoon netjes ingeschreven bij AVS.
YildizArabs schreef:Thanks Roma! Jee, jouw mannetjes zijn ook mega gegroeid zeg! Zien er goed uit! Hoe oud zijn ze nu?
Gaan ze naar de hensgtenkeuring in mei? En jouw hengst Woogy? Leuk als we elkaar dan treffen!
Woogy schreef:[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Hij is nog jong en zal met leeftijd meer verfijnen en sterker worden.
Enkele van zijn mega grote pluspunten: super sterke rug en achterhand, goed been gebruik, super zacht karakter en hele fraaie lichte gangen