Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dana01

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 00:55

Polly schreef:
ik kan ook op elk moment van de dag mijn voerboer (fouragehandelaar Haha! ) bellen voor biest.

en ik weet zeker dat jullie allemaal voor mij gaan.......cheyenne doet het erom
Huilen Huilen Huilen

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 01:22

Hoi iedereen,
Vandaag hele dag Indoor Brabant geweest, dus vandaar nog niet eerder gemeld Bloos Haha!

Makkelijk te omschrijven GEEN VEULEN. Ik denk dat ze komende week komen gaat.

En ik verwacht nu toch echt wel van Vanta dat ik morgen een mooie foto kan zien van der mooie veulen!!

Weltruste iedereen...

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 01:55

hey ik kom juist van mijn merrie...ik weet niet wat ik ervan moet denken, ze was aan het eten maar ze was ook aan het krabben met haar hoef en gaan neerliggen en trug rechtstaan en met haar staart zwiepen en er hing een vochtdingetje aan haar uier en heb het eraf genomen en het was hard...en haar uier staat ook hard..dus ik weet niet wat ik moet doen...zou het voor vannacht kunnen zijn of niet? wat denken jullie? Als jullie zouden zeggen dat het zou kunnen zou ik vannacht opstaan om nog eens naar de manege te gaan...Dus wat denken jullie?

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 02:23

@Quirinake:
Hoever woon je daar vandaan dan?
Tsja is toch moeilijk te zeggen of het komt. Kan ook morgennacht zijn, kan ook nog een week duren. Paard van vriendin van me stond te druppelen (kegelen) vorige week en er is nu nog geen veulen.
Heb je rond haar staart gevoeld of ze daar al een waterbed effect heeft?
Heb je je merrie wel eens opgemeten, hoe dik ze is in omvang?
Het schijnt namelijk dat je merrie voor de geboorte zo'n 10cm slinkt in omvang omdat het veulen het geboortekanaal inschuift. Vaak zie je het op het oog ook wel dat ze ineens dunner lijkt/is.

Lio is al meer dan een week 2.42m in omvang. Zodra die dus ineens gaat "krimpen" ga ik pas 's nachts blijven.
Ik meet in het midden van haar rug, rondom haar buik. Daar waar de buik eigenlijk op z'n dikst is.

Succes in ieder geval. Ennuh als je gaat... neem dan wel je camera mee. Ookal is er nog geen veulen, neem dan een foto van haar uier...

Groetjes, Inge

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 02:33

IngLio schreef:
@Quirinake:
Hoever woon je daar vandaan dan?
Tsja is toch moeilijk te zeggen of het komt. Kan ook morgennacht zijn, kan ook nog een week duren. Paard van vriendin van me stond te druppelen (kegelen) vorige week en er is nu nog geen veulen.
Heb je rond haar staart gevoeld of ze daar al een waterbed effect heeft?
Heb je je merrie wel eens opgemeten, hoe dik ze is in omvang?
Het schijnt namelijk dat je merrie voor de geboorte zo'n 10cm slinkt in omvang omdat het veulen het geboortekanaal inschuift. Vaak zie je het op het oog ook wel dat ze ineens dunner lijkt/is.

Lio is al meer dan een week 2.42m in omvang. Zodra die dus ineens gaat "krimpen" ga ik pas 's nachts blijven.
Ik meet in het midden van haar rug, rondom haar buik. Daar waar de buik eigenlijk op z'n dikst is.

Succes in ieder geval. Ennuh als je gaat... neem dan wel je camera mee. Ookal is er nog geen veulen, neem dan een foto van haar uier...

Groetjes, Inge

ik woon er een 7 kilometer van.. rond haar staart is het allemaal pap Tong uitsteken
Kheb ze nog niet opgemeten..nog niet gedurende haar dracht.. Morgen weet ik meer (als het er nog niet is) Morgen komt er een fokker die kan voelen of het snel gaat komen of niet..dus dan weet ik meer...Maar ik zal vannacht wel in mijn bed blijven liggen...Zal vannacht toch niet geboren worden waarschijnlijk..

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 02:39

Ik ben wel heel benieuwd hoor!
Ik kan zelf ook haast niet wachten.
7km is te doen. Ik moet 10min over de snelweg :S
Heb je nog een foto van haar dikke buik?

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 02:45

IngLio schreef:
Ik ben wel heel benieuwd hoor!
Ik kan zelf ook haast niet wachten.
7km is te doen. Ik moet 10min over de snelweg :S
Heb je nog een foto van haar dikke buik?

Zou ik dan vannacht nog gaan kijken of zou het de moeite niet zijn? Ik weet het echt niet wat ik moet doen Tong uitsteken ik ben hopeloos zeg maar Haha! Of gewoon wachten tot morgen?

*foto volgt*

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 02:46

Dit is een foto van twee weken geleden..maar ze is wel wat verdikt hoor dan in vergelijking met deze foto..maar je hebt een idee Knipoog

Afbeelding

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 02:51

Quirinake schreef:
Zou ik dan vannacht nog gaan kijken of zou het de moeite niet zijn? Ik weet het echt niet wat ik moet doen Tong uitsteken ik ben hopeloos zeg maar Haha! Of gewoon wachten tot morgen?
*foto volgt*

Aaah ja ik wil je nergens naartoe jagen als het nodig is. En tja stel dan ga je nu of over een uur en dan bevalt ze om 05:00. Daar kun je geen pijl op trekken (helaas Huilen ) Of zou je dan daar blijven? Als het nu komt heb je wel mazzel. Lekker in het weekend. Kun je morgen bij slapen.

Maar kijk eerst eens hier: http://www.foalnet.com/calc.html
Daar kun je de data van de dekking invullen, het aantal dagen op 340 laten staan en dan op "calculate foaling date" klikken.
Dan heb je wellicht iets meer een richtdatum. Ik dacht ook dat Lio dit weekend was uitgerekend, maar dat blijkt pas 28 maart te zijn als je de 340 dagen aanhoudt. Nou is iedere merrie verschillend, maar ze gaan eerder overtijd dan een vroege bevalling.

Dus ja uuh ik weet niet of je moet gaan. Wat zegt je gevoel...

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 02:56

Ja als ik het zo uitreken is het 7 april..haar uitgerekende datum is 2 april....Ja weet je..ik blijf wel thuis tot morgenvroeg...en morgen zien we wel verder wat die fokker zegt...Het zal wrs toch niet vannacht geboren worden dus waarom maak ik me druk Tong uitsteken

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 03:01

Owja dat was die hele mooie glimmende ronde buik!
Ik ben er zelf ook nog zo onervaren in joh. Kan er weinig van zeggen.
Heb je een goeie band met je meissie? Misschien kun je het een beetje aan haar voelen. Lekker bij haar in de stal kruipen, beetje female-bonding! hihi
En het is nog gezellig ook! Koekje erbij Tong uitsteken

Ik ga zo wel een tukkie doen. Zit een beetje te gapen. Morgen weer vroeg dag. Moet de hoefzweer van me moppie behandelen (die ontdekte ik gisteravond ineens, hij is wel open dus dat is mooi) Tsja ze moet in de Biotex maar is bang voor water. (Zie link in me onderschrift).

O tussen 2 en 7 april pas! Nou kruip dan maar gauw je bed in!
Vriendin van me had dat ook: voorweeen. (Had ik het al eerder over) Die is 1 april uitgerekend. Maar hang me er niet aan op als jouw meis ineens besluit om over te gaan tot een vroege bevalling.

Slaap lekker Knipoog

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 03:06

IngLio schreef:
Owja dat was die hele mooie glimmende ronde buik!
Ik ben er zelf ook nog zo onervaren in joh. Kan er weinig van zeggen.
Heb je een goeie band met je meissie? Misschien kun je het een beetje aan haar voelen. Lekker bij haar in de stal kruipen, beetje female-bonding! hihi
En het is nog gezellig ook! Koekje erbij Tong uitsteken

Ik ga zo wel een tukkie doen. Zit een beetje te gapen. Morgen weer vroeg dag. Moet de hoefzweer van me moppie behandelen (die ontdekte ik gisteravond ineens, hij is wel open dus dat is mooi) Tsja ze moet in de Biotex maar is bang voor water. (Zie link in me onderschrift).

O tussen 2 en 7 april pas! Nou kruip dan maar gauw je bed in!
Vriendin van me had dat ook: voorweeen. (Had ik het al eerder over) Die is 1 april uitgerekend. Maar hang me er niet aan op als jouw meis ineens besluit om over te gaan tot een vroege bevalling.

Slaap lekker Knipoog

Ja ik zal wel thuis slape Tong uitsteken de paarden gaan meestal overtijd ...maar er zijn natuurlijk ook altijd die het tegendeel bewijzen Tong uitsteken Haha! We zullen wel zien eh Knipoog Natuurlijk heb ik een goeie band met haar...Maar female-bonding zal het niet zijn Tong uitsteken Zal eerder Female-male-bonding zijn e Knipoog
Ja ze moet pas 2 april...Maar in principe kan ze nu al bevallen en er zijn toch voortekenen die ik niet mag vergeten...Maar weet je Tong uitsteken We zullen morgen wel zien Haha! Slaap lekker Knipoog

IngLio

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 03:15

Bloos Lips are sealed Frusty silly me

female-male OK dan!

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 08:24

Nada

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 08:26

heej, ik dacth al toen ik je naam zag, zou het???
Ja dus...HEEL ERG GEFELICITEERD, en wat een schatje !!!!!

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 08:44

OOh gefeliciteerd joh wat een poepie OK dan! het wachten beloond lekker hooor!!!!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 08:56

Gefeliciteerd cheyenne01!
Ben je er ook bij geweest?

maroes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 08:57

Gefeliciteerd!
Was je erbij?
Alles goed gegaan?

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 09:24

bedankt allemaal haha

helaas was het net in het uurtje dat ik sliep...iedereen verklaarde me voor gek....het komt vannacht niet......haha wel dus.....
toen ik wakker werd dacht ik eerst dat ik droomde, een vriendin die hier ook was heeft nu een blauw oog volgens mij :linda.....is dat een veulen......dreun...... Haha! Haha! Haha!
alles is trouwens prima met mams en baby......

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 09:40

Wow Cheyenne! Wat een mooi merrietje... volgens mij lijkt ze op die ene foto die je gisteren heb geplaatst, of niet?

Hoe heet ze trouwens?

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 10:09

He he gefeliciteerd!!! Dreiging heeft geholpen!! Dus nu maar heel snel een kist wortels halen en dat geven als dank!!. Jammer dat je het net gemist heb. Nu weer 1 Macyer minder Haha!

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 10:18

Go jij! Go jij!FAMOSA haar UIERS beginnen VOL te LOPEN!!!! Go jij! Go jij!

Henkie nog meer de zenuwen Haha! Ikke ook hoor Nagelbijten / Gniffelen

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 10:23

PhiaBink schreef:
Go jij! Go jij!FAMOSA haar UIERS beginnen VOL te LOPEN!!!! Go jij! Go jij!

Henkie nog meer de zenuwen Haha!
Ikke ook hoor
Nagelbijten / Gniffelen

FOTOOOOO!!! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

Volgens mij heeft Macy het veel te druk met haar kleine brutale aapje en kunnen de andere merries nu ongestoord netjes op tijd bevallen Pling

Gitta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 10:32

phiabink: Gaat wat gebeuren dus (maar wanneer Haha! )

Marijer: Wat blijft het toch leuk om naar moeder en zoon van jou te kijken echt geweldig Knipoog

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-05 11:01

@ Cheyenne: gefeliciteerd!!! Hyper! Wat een mooi dametje!
@ Phiabink: SPANNEND!!! ( Cheese! )
@ Lola: hoe is het daar!!??? Haha!

@ iedereen: jeetje zeg, wat een boel te lezen weer! Knipoog Heerlijk vind ik het, en zo leerzaam ook!
Zo maar eens kijken of Fanja haar eerste nacht goed doorgekomen is en vervolgens een lekker eind wandelen! Haha!