Polly schreef:ik kan ook op elk moment van de dag mijn voerboer (fouragehandelaar) bellen voor biest.
en ik weet zeker dat jullie allemaal voor mij gaan.......cheyenne doet het erom

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Polly schreef:ik kan ook op elk moment van de dag mijn voerboer (fouragehandelaar) bellen voor biest.
IngLio schreef:@Quirinake:
Hoever woon je daar vandaan dan?
Tsja is toch moeilijk te zeggen of het komt. Kan ook morgennacht zijn, kan ook nog een week duren. Paard van vriendin van me stond te druppelen (kegelen) vorige week en er is nu nog geen veulen.
Heb je rond haar staart gevoeld of ze daar al een waterbed effect heeft?
Heb je je merrie wel eens opgemeten, hoe dik ze is in omvang?
Het schijnt namelijk dat je merrie voor de geboorte zo'n 10cm slinkt in omvang omdat het veulen het geboortekanaal inschuift. Vaak zie je het op het oog ook wel dat ze ineens dunner lijkt/is.
Lio is al meer dan een week 2.42m in omvang. Zodra die dus ineens gaat "krimpen" ga ik pas 's nachts blijven.
Ik meet in het midden van haar rug, rondom haar buik. Daar waar de buik eigenlijk op z'n dikst is.
Succes in ieder geval. Ennuh als je gaat... neem dan wel je camera mee. Ookal is er nog geen veulen, neem dan een foto van haar uier...
Groetjes, Inge
IngLio schreef:Ik ben wel heel benieuwd hoor!
Ik kan zelf ook haast niet wachten.
7km is te doen. Ik moet 10min over de snelweg :S
Heb je nog een foto van haar dikke buik?
Quirinake schreef:Zou ik dan vannacht nog gaan kijken of zou het de moeite niet zijn? Ik weet het echt niet wat ik moet doenik ben hopeloos zeg maar
Of gewoon wachten tot morgen?
*foto volgt*
IngLio schreef:Owja dat was die hele mooie glimmende ronde buik!
Ik ben er zelf ook nog zo onervaren in joh. Kan er weinig van zeggen.
Heb je een goeie band met je meissie? Misschien kun je het een beetje aan haar voelen. Lekker bij haar in de stal kruipen, beetje female-bonding! hihi
En het is nog gezellig ook! Koekje erbij![]()
Ik ga zo wel een tukkie doen. Zit een beetje te gapen. Morgen weer vroeg dag. Moet de hoefzweer van me moppie behandelen (die ontdekte ik gisteravond ineens, hij is wel open dus dat is mooi) Tsja ze moet in de Biotex maar is bang voor water. (Zie link in me onderschrift).
O tussen 2 en 7 april pas! Nou kruip dan maar gauw je bed in!
Vriendin van me had dat ook: voorweeen. (Had ik het al eerder over) Die is 1 april uitgerekend. Maar hang me er niet aan op als jouw meis ineens besluit om over te gaan tot een vroege bevalling.
Slaap lekker
PhiaBink schreef:FAMOSA haar UIERS beginnen VOL te LOPEN!!!!
Henkie nog meer de zenuwen![]()
Ikke ook hoor