Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Balko schreef:Voor de verkopers onder ons; hoe doen jullie dit:
Veulen mag met 5 maand van de merrie. Zij willen graag tot 6 maand ivm koppelvorming.
Prima maar lijkt mij dat de laatste maand dan hun risico is toch?
Caily schreef:Am, wat fijn dat Winston beter gaat!!!
Eerlijk? Ik zou dus niet moeilijk doen over die maand. Is immers in belang van het veulen. Verhuizen is al pittig genoeg, laat staan eerst een tijdelijke oplossing.
Ik heb ook een contract, maar de datum in overleg. Onverwachte kosten voordien is gedeeltelijk risico.
Ik speen eerst thuis af. Ik heb dit jaar geluk, want ik heb 1 veulen verkocht, en de moeder van het andere veulen. Die gaat drachtig weg. Veulen gaat samen met z'n vader/mijn volwassen hengst weg. Ik zet de merrie en het veulen beide bij mijn hengst als veulen 5,5 maanden is. Als het trio stabiel is, zorg ik dat de heren en dames in kwestie tegelijk opgehaald worden. Mijn hengst en veulen van nu 2 maanden hebben al kennis gemaakt met boxdeur ertussen; zag er hoopvol uit (zolang moeders zich erbuiten houdt), dat ga ik opbouwen. Hopelijk zo ver dat hij af en toe een uurtje bij pappa kan spelen. Want de dames zijn nu al saai. De betreffende merrie heeft al een jaar samen met de hengst gelopen, en gooi ik er voor het dekken ook los bij (aan de hand toont zij niks), dus ik heb goede hoop dat dit gaat werken.
Faniek schreef:Belle is erg onrustig en de melk drupt eruit dus ik denk dat we vanavond er eentje bij hebben https://www.youtube.com/watch?v=TeoMYBM ... e=youtu.be