[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Djoena

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 10:53

Gefeliciteerd Dddara en Vulina! *\o/*

Dennenboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 11:01

Gefeliciteerd Vulina en Dddara! *\o/*

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 11:43

Vulina en DDDara gefeliciteerd !! *\o/*

OYYO

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 11:47

Gefeliciteerd Dddara en Vulina! *\o/* *\o/*

Piarens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 11:54

Proficiat dddara en vulina *\o/* !!
Dddara 3 veulens op vrij korte tijd, zo fijn ! Je zal je handen ook wel vol hebben !

Uier maakt ook stilletjes aan vordering hier , elke dag klein beetje meer heb ik het idee .

Afbeelding

Chelleke1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 12:13

Gefeliciteerd Dddara en Vulina! *\o/*

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 12:15

LaDonna75 schreef:
Gefeliciteerd Valuna!

Sorry verkeerde naam, ik bedoelde natuurlijk Vulina :o

Jacky84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 12:28

Balou_lover hopen dat Kate dan snel bevalt, kun je lekker grnieten inje vakantie!

Ual dat is een leuke tip!

Miekies spannend!!!

Symke oh wat ewn tof kleurtje die van vorig jaar!

Renske Leuke naamkeuze, Amarens!

Dddara ben benieuwd naar de foto's van je Reus

AlZawraa mooi ventje hoor!!! Tot afspenen blijft hij eerst bij jou staan?

Piarens fijn dat ze rustig doorontwikkeld!

Hier nog niet veel meer uier als gisterochtend helaas. Wel nog steeds wat oud bloed in haar vulva, iets meer als gisteravond. Is dit iets waar ik me zorgen om moet maken, of is dit normaal?
Vroeg ook nog iemand naar dat zwarte onderin haar vulva, is gewoon zwarte huid, lijkt inderdaad wat apart.
Ben heel benieuwd of ze haar uier helemaal vol gaat maken of dat ze me gaat verrassen.
Vorige keer heeft ze 24 uur gekegeld, maar is dat dan altijd zo bij elke bevalling? Of kan dat elke keer anders zijn?

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 12:53

Gefeliciteerd Dddara en Vulina *\o/*

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 12:55

chinou schreef:
Ik ook, mooie betekenis, en er zit een stukje van mijn naam in. :D
Dus hier hebben we voor gekozen. :D

Leuk!

Had een pup gefokt die Amarens heet met roepnaam Renske.
Prachtige Friese naam.

Veel geluk met Amarens <3

Dankjewel! Dat komt wel goed. :D

Heb gisteren echt zoveel namen afgewezen. :=
Maar deze was meteen ja, dat is hem! <3

Afbeelding

Afbeelding

Laurentii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 13:21

Gefeliciteerd Dddara!
dat schudden en knorren doen ze soms wel vaker als het wat langer geduurd heeft.
is vaak omdat ze nog wat vruchtwater hebben binnen gekregen.
Even in de gaten houden, maar meestal gaat het na een dag al beter.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 13:26

Hier knorde silvester ook een dag. Had na de bevalling het vlies losgehaald en echt veel drap al uit zijn neus gehaald , maar niet helemaal alles. Was echt vies :+ Maar na 1 a 2 dagen was het weg

Miekies0710

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 13:53

Hier net weer een ooievaar in de wei. Heel dichtbij. Jammer dat ze niet echt veulens of baby's komen brengen _O-

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 14:02

:))

Vanmorgen eigenlijk te felle zon,maar deze gaan nog.
Afbeelding
Afbeelding

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 14:45

@rianne1807: ok :) ja April eet vandaag haar brokken ook wat minder en hooi ook minder. Iedere keer maar plukjes maar wortels en slobber eet ze wel. Ze is hele tijd met haar veulen bezig. Als Red drinkt staat ze rustig stil en als Red slaapt dan gaat ze er langs waken.

@quir: krijgen jouw zogende merries ook die hoeveelheid wortels?.

Miekes0710: spannend! Succes :)

@ual_95: leuke foto :) hoe oud is jouw veulen nu? Jouw merrie was toen ook zo uitgescheurd tijdens de bevalling toch? Hoe gaat dat nu?

@renske: ah leuke fotos ;) hoe gaat het nu?

@mirjamalvero: leuke fotos :)

Red lijkt het goed te doen. Eet, slaapt en speelt. April heeft wel zuchtplaat onder buik.
Red is super nieuwsgierig en lief aanhankelijk veulen en April doet het ook super :)
Vanochtend is de da nog een keer geweest voor check van April en Red. April heeft nog steeds geen grote uier maar lijkt wel genoeg melk te geven.
Red heeft bloedafname gehad voor antistoffen check en ik krijg zojuist telefoontje van de Da dat alles goed is en de antistoffen goed aanwezig zijn in het bloed :)
Nu ben ik pas wat geruster.

Nu mogen ze van de da ook vanmiddag ff uurtje in de buitenbak en vanaf morgen gaan ze de wei op (opbouwend)
Ik heb zojuist de wei veulenproof gemaakt:)

Spannend.
Hebben jullie nog tips mbt dadelijk buitenzetten?
Ik wil veulen wel halstertje omdoen (heeft hij vandaag al 2 x 10/15 min omgehad)
En bij borst en billen begeleiden met hand of is touwtje erachter beter?
En de merrie voorop en veulen erlangs of juist veulen iets meer voorop?

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 14:59

Ik doe het met mn handrn/armen. Lukt nog wel als ze klein zijn. Ik ben dichtbij de merrie. Liever er achter dan er voor. Maar niet te ver achter, voor stress van de merrie soms.

Ondertussen kan de merrie al op stal zijn en t veulen halverwege. De tut vindt het veel te interessang

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 15:07

Die van mij is nu 331 dagen, maar zolang er goede wortels zijn, krijgen ze die, dus ook als het veulen er is. :j

Als er echt gras komt (maar dat is hier pas half/eind mei op zijn vroegst en gelukkig ook niet zo'n vette weides als in Nederland) stop ik met wortels voeren (ook afbouwen) of als ze er niet meer zijn natuurlijk. In het najaar bouw ik het wel langzaam op en dan de hele winter door krijgen ze wortels.

Zou de eerste dagen gewoon met je armen/handen het veulen begeleiden, merrie doe ik er altijd vlak achter (doe het meestal ook alleen, maar merrie volgt het veulen wel, andersom de eerste dagen nog niet zo goed). Halstertje kan je wel om doen, maar verder echt niets mee doen en buiten op de wei zou ik m af doen. :j

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 15:09

Cioccolato schreef:
Ik doe het met mn handrn/armen. Lukt nog wel als ze klein zijn. Ik ben dichtbij de merrie. Liever er achter dan er voor. Maar niet te ver achter, voor stress van de merrie soms.

Ondertussen kan de merrie al op stal zijn en t veulen halverwege. De tut vindt het veel te interessang

Ok :) duidelijk..en doe jij wel halsterje om dan?
En vanaf welke leeftijd doe je het zonder handen/armen maar met alleen touwtje?

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 15:11

Vanaf wanneer die jullie trouwens halsterje om?
Ik heb vanochtend ff minuut of 10 halsterje omgedaan en daarna rustig afgedaan en overal gekriebeld en gepraat als beloning. en zo heb ik dat vanmiddag ook gedaan.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 15:12

Oe. Als je alleen bent moet je merrie achter houden. Dat is hansig. Maar als je met meer bent vind ik merrie voorop fijner. Loopt t veulen net iets handige.
Oh als ze t goed oppakken doe ik zonder handen ofzo. Nu gaat ze o n gegeven moment gewoon stilstaan en moet ik alsnog even de kont aan tiklen. Ze is al een maand _O-

Ik had in het begin constant halster om maar wel onder toeziend oog. Nu ze lekekr hele dagen buiten staan heb ik in het land etc geen halster meer om

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 15:14

Cioccolato schreef:
Oe. Als je alleen bent moet je merrie achter houden. Dat is hansig. Maar als je met meer bent vind ik merrie voorop fijner. Loopt t veulen net iets handige.
Oh als ze t goed oppakken doe ik zonder handen ofzo. Nu gaat ze o n gegeven moment gewoon stilstaan en moet ik alsnog even de kont aan tiklen. Ze is al een maand _O-

Ik had in het begin constant halster om maar wel onder toeziend oog. Nu ze lekekr hele dagen buiten staan heb ik in het land etc geen halster meer om

Ok, duidelijk *D

Rianne1807

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 15:20

Hoe doen jullie dat met merrie en veulen terug in de groep zetten?
Zetten jullie merrie en veulen apart? Of snel weer in de groep met evt een draad er tussen?

Ik vind t een beetje lastig waar goed aan te doen als t veulen geboren is, kira staat op een pensionstal en is de enige die drachtig is.
Normaal staat ze met een oude hele dominante ruin en een zeer lieve merrie, die haar maatje is
Sinds een maand staat ze alleen met haar maatje omdat ze die ruin niet trekt.
Het is wel de bedoeling dat ze terug gaat naar haar eigen wei, met dus die dominante oude ruin en dr maatje.

De 1e dagen is t zowiezo de bedoeling dat kira met veulen apart gaat, dr maatje gaat dan terug naar die ruin.
Geen idee of dat goed gaat omdat kira en dr maatje al even apart van elkaar stonden en beide stopte met eten, toen ze bij elkaar stonden was t goed en aten ze weer, de oude ruin staat nu alleen.

Wat is jullie ervaringen hier mee?
Met merrie en veulen terug in de groep zetten?
Ik vind t lastig, heb er geen ervaring
Dus tips en ervaringen zijn enorm welkom

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 15:34

Mijn merrie staat ook op een pensionstal en is enigste merrie met veulen. Ze stond tot ruim jaar geleden nog in de wei met 2 anderen maar sinds ze drachtig is heeft ze haar eigen wei langs het groepje waar ze eerst stond..
Dit is toen gedaan ook ivm haar blessure, operatie ,revalidatieperiode en daarna de dracht. Ze stond met 2 ruinen eerst maar heeft ook merries gestaan.
Is een heel sociale merrie en kan normaal met bijna alle paarden samen.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 15:37

Ariel loopt al met veulen in de groep.
Zowel Olivia als Ariel stonden al bij de 2 merries met veulens.
Gisteren zijn ze beide binnen gebleven, Olivia als morele steun voor Ariel. Maar vandaag weer gewoon in de groep, gaat super. De merries met veulens kijken ook niet echt om naar Ariel en Amarens.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-21 16:08

Gefeliciteerd dddara en Vulina

Weer geen stipjes maar stevige jongen zo te horen
Dat knorren heb ik hier ook al gehad en idd kan wat duren eer dat weg is. In het oog houden voor longontsteking meer is er niet aan te doen. Komt wel goed.

Halster zou ik echt nu laten. Dit is de reden waarom ik nooit direct met halster begin. Ze worden er zenuwachtig van en ik ben niet van het geweld, zet ze in hoek en klaar.
Ik wil eerst vertrouwen en dan gaat dat halster zo makkelijk en probeer er iets speels van te maken. Ik ga ook nooit direct naar hoofd. Nope eerst wat over schouder schoft poep dan wat kriebelen enz en rustig aan. Krijg je ineens verzet onmiddellijk stoppen liefst voor verzet. Ik heb nog nooit problemen gehad.

Jacky dat bloed had Lily ook heel erg op laatste en soms hebben ze dat ook zelfs als ze niet drachtig zijn alleen dan kijk je niet iedere dag naar die vulva. Dat kan door opstaan zijn. Teveel druk achteraan.