Denk dat het makkelijker is als ze gust gelijk kunne verrekenen ipv alles terug storten uiteindelijk.
AM_Horses
Geplaatst: 04-09-21 19:45
Ik heb van één dekstation al wel factuur gehad. Maar klopte niet ivm gust. Andere nog geen factuur van ontvangen
Corinadrenth. Fijn dat het meeviel
Kimm4 prachtige hengst
Caily. Fijn dat de hengst even lekker bij de dames kan staan. Wordt zijn sperma daar slechter van? Wat apart... Wanneer test je nu pssm2? ik hoor hier zoveel dingen over
Melissa. Dat is een hele flinke idd. Well mooi
Mooney. Zo jammer dat het niet gelukt is. Maar logisch dat het een keer vol is
Sanet. Altijd lastig om afscheid te nemen. Ik probeer van te voren echt mezelf wijs te maken dat deze echt voor de verkoop zijn. Maargoed ze zijn er nog niet
Kyrkelover. Sport is ook leuk. Later kun je altijd nog een keer fokken met haar. Ze is nog jong genoeg toch?
Ik ben ook al aan het nadenken voor aankomend jaar Liezella ga ik misschien dekken, dat vindt ik nog wel erg lastig om daar een hengst bij te kiezen. Kan echt alle kanten met haar op, kwa bloed is ze helemaal vrij
Sammie dek ik niet meer, die is dan echt op leeftijd. Wild Thing ligt eraan wanneer ze bevalt. Wellicht dek ik terug met White Dream.
Nigrante weet ik ook nog niet zeker. Wil opzich ook wel sport in, maar dan is ze alsnog jong. Dus misschien nog een keer dekken.
Ik heb als het goed is dan ook nog een 3 jarige volle zus van Nigrante. Die zal misschien ook bij white dream gaan.
Papa to be, White Dream doet alles zo braaf vandaag voor de 2e keer aan de longe
Voor Hillene wil ik embryo spoelen en denk ik Vaderland of Giano.
Gali gaat waarschijnlijk bij White Dream
Inoa dacht ik aan Henkie maar die lijkt niet verder te ontwikkelen, daar hoor ik weinig over. Dus daad even voor verder kijken.
Dizzy denk ik bij Perlhof Gable die is wel heul knapp.
En dan nog zoekende naar een drachtige merrie die er dan ook weer bij mag
goldenarrow
Geplaatst: 05-09-21 13:28
Hier nog geen concrete plannen voor volgend jaar. Wel kijken we alle shows om te kijken of er leuke jonge hengsten zijn die wellicht interessant zouden kunnen zijn
Er moet ook nog eea verkocht worden, helaas hebben we geen oneindige plek
Anna is trouwens van de week gescand en daar was een hartslag te zien Nu dus alleen even afwachten of de merrie van de klant drachtig is. Ze had een mooi ei, spermakwaliteit was goed en het eitje was op tijd gesprongen. Dus dat is even spannend!
Als Sarona eind september nog drachtig is (alleen op 19 dagen gescand) dan wordt er niet nagedacht over volgend jaar, ze is laat uitgerekend en ga dan niet meer terugdekken. Mocht ze gust zijn ga ik wel denken aan welke hengst volgend jaar.
of ik volgend jaar Goldy laat dekken ben ik ook nog niet uit. Dat is afhankelijk van of ze een hengst of merrie veulen krijgt. Bij een merrie veulen zou ik nog wel willen dekken. Bij een hengst twijfel ik. Pica zal als ze drachtig is een laat veulen krijgen, die dek ik dan waarschijnlijk niet.
Kabayo
Geplaatst: 06-09-21 07:13
Astrea wat balen zeg dat je merrie leeg is.. hopelijk volgend jaar meer geluk
Leuk om al die nieuwe fokplannen te lezen! Ook hier wordt als het goed is volgend jaar weer gedekt. Dit keer iets heel anders. De hengst is op dit moment 1.5 jaar, zal volgend jaar met het dekken rond de 2.5 jaar zijn (Net als White Dream van AM). De hengst heeft een homozygote kleur waar ik echt al heel lang naar zoek, welke echt zeldzaam is hier in de omgeving en buurlanden. Ik ga er binnenkort heen en ga bedenken of deze bij de merrie past. Ik kondig het pas aan als ze drachtig is denk ik. De hengst gaat volgend jaar maar 2 oid dekken ivm leeftijd .
Golden Arrow super van Anna
Kimm4 hele mooie hengst!
Caily daar wordt ik blij van, een hengst die als paard wordt gehouden... Is redelijk uniek.
Amhorses je schimmelmerrie wordt echt steeds gaver Eerlijk van je om Sammie niet meer te dekken. Ze ziet er wel echt super fit uit!
Factuur heb ik bij ophalen merrie direct betaald. 1x scan, 2 weken stalling en 350 dekking.
Melissa lief! Ik ben ook weg van Zaira! Die is goed gelukt.
Hier tellen we rustig door. Aankomend weekend weer een wedstrijd na 3 jaar. Echt zin in haha En we zijn uitgenodigd als ridder figurant in de nieuwe film, Grutte Pier . Echt zo zin in!
Kabayo wordt een filmster, misschien maar alvast een handtekening vragen voor je te beroemd bent Nee, superleuk!
Succes Jenny!
Cynthia82
Geplaatst: 06-09-21 08:34
Fijn dat alles nog goed zit, goldenarrow!
Afgelopen vrijdag was de dierenarts bij een vriendin van me. Toen afgesproken dat Idris 1 oktober geënt wordt (hij is dan 6 maanden) en dan wordt Fi gelijk voor de laatste keer opgevoeld.
Kabayo, wat leuk dat je figurant mag spelen!
Ooooooooooo Jenny, wat spannend!! Ik duim voor je!!
Goldenarrow. Wat super van Anna nog even spannend voor de merrie van de klant. Dit klinkt al wel goed
Neonlight logisch besluit
Kabayo. Nu maak je me nieuwsgierig een champagne? Schimmel merrie knapt idd goed op. Voor Sammie moeten we eerlijk zijn ondanks dat ze fit is, ze is echt op leeftijd. Super leuk dat je weer op wedstrijd gaat. En een figuranten rol, hoe gaaf!
Sammie aan het gluren bij de buren, wat een pracht merrie 86 dagen drachtig.
Gisteren is Rowan foto's komen maken van White Dream, eerste foto als voorproefje
Vandaag is de laatste merrie gescand die met White dream is gedekt. In het begin van het seizoen heeft deze merrie bij een dekstation gestaan en met andere hengst gedekt wat niet gelukt is. Nu een poging met White Dream, zelf geinsemineerd en harstike drachtig
Wat is White Dream mooi! ook fijn dat hij zo'n goed dekseizoen heeft gehad!
Wij zitten voor 1 merrie op het wachtbankje. Is van een klant maar in een soort partnership dus extra spannend. Ik hoop echt dat ze dragend is en een hengstje geeft. Dan heb ik een hele fijne opvolger van mijn hengstje. Merrie zelf is een Oak Bay Amigo dochter, onder de mini mensen wel een bekende naam.
Setteli
Geplaatst: 06-09-21 11:15
Balko schreef:
Ik zoek een A pony maat voor mn shet van 1m, iemand die een fijne hengst(enhouder) weet? Liefst een apart kleurtje
Iets groter, maar wel een luxe: Trinityhouse Perfect Storm van Stal de Wilde Deze had ik waarschijnlijk gekozen als mijn merrie WFFS positief was geweest, dus deze staat nog wel op mijn lijstje voor een evt volgende keer.
Ik heb nog geen factuur gehad voor het dekgeld. Wel van mijn dierenarts voor de kosten van HippoXpress. Factuur komt denk ik in oktober.