[HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Selente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 20:02

Balou, wow ik heb die grapjes van jouw merrie even gemist in m'n reactie zie ik. Dat flikte de 2jarige van een vriendin van mij ook! Weet tot de dag van vandaag niet hoe ze het deed... Behalve dat toen mijn merrie daar even stond, en er meer stroom op de draden is gezet ze het niet meer deed. Gelukkig staat die van jou bij de buurvrouw, die van haar stond in een gebied waar geen omheining meer was. :x

Riv, ah kijk dat is fijn! Het heeft die van mij dus ook van een tweede operatie gered. Het leek even de oplossing te zijn om weer fulltime lekker beter te zijn, maar er zit toch elke keer nog iets in de weg, maar krijg het maar niet helemaal gevonden. Als het veulen er is nog eens een keer binnenstebuiten keren...

Janine, ze is vandaag 99 dagen, dus morgen hebben we de mijlpaal van een kitten! *\o/*

Bedankt voor de complimenten, ben ook zo enorm blij met haar... Elke keer denk ik dat ze er niet beter uit kan gaan zien, en dan zet ik de foto's naast elkaar en denk ik huh?! Ik kreeg de glans nooit zo goed op de foto, tot vandaag. <3 En dan te bedenken dat ik een aantal andere paarden deze week echt al moet scheren omdat ze echt enorme teddyberen zijn....
Afbeelding

Cioccolato

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 06:43

Ik hou van paarden die strak in de vacht blijven <3

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 08:31

Ja heerlijk he! Ik heb echter alleen maar wolly's. Heeft ook wat, maar ze zijn dan zo snel smerig :D

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 10:28

Wat een mooie buikjes komen er al tevoorschijn! Hier ook al flinke buikjes. Zal ze binnenkort weer eens op de foto zetten.

Cynt ach lekker dik is toch mooi haha :P

Selente die zit mooi in het vachtje! Hier de meeste ook alweer in Wolly modus, maar hier en daar nog wat glad in de vacht door de dekens haha.

Selente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 11:00

Ja, vind de wollige modus ook wel wat hebben hoor, mits ze niet gereden hoeven te worden. :')
Ik ben benieuwd hoe ze deze winter in het haar komt, want ben in principe niet van plan om een deken op te doen als het niet nodig is. Ze staat momenteel dus ook nog gewoon zonder, maar overdag wel gewoon lekker buiten.

En het is misschien moeilijk voor te stellen, maar ik heb haar in de winter wel altijd geschoren. Ze kwam niet echt dik in het haar, maar wel lang genoeg. Was eerder wit dan bruin na het rijden. :+

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 11:01

Quir, wat is ze toch knap <3

Hahahaha, die Kate :') Ik vind haar echt zo'n mooie stevige bouw hebben <3

Zo Selente, dat is een hele mooie bijleespost!
Wat een mooie vacht en kleur heeft jouw merrie zeg! En gefeliciteerd met je 100 dagen mijlpaal! *\o/*

Fi krijgt ook al wat vacht, maar haar wintervacht valt reuze mee als ik die vergelijk met die van Dais, Ti en Vie.

Wij zitten vandaag op de 5 maanden (dag 153) *\o/*

Afbeelding

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 11:19

Aaahh Cyn je ziet echt al een buikje. Wat leuk <3

Selente; Ze glimt echt als een spiegel. Mooi!

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 15:49

woensdag zitten wij alweer op 200 dagen dracht.
heb al iets beweging gezien in de buik.
nog bijna 140 dagen wachten.

ik kan helaas moeilijk op anderen reageren ivb ik altijd op telefoon zit. excuus

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 16:42

Hier heeft Lonneke het er al lastig mee :') ze is 143 dagen met al een mooie buik. Ze is duidelijk anders in haar doen.

Misschien komen er hier nog een paar drachtigen bij := ik wil graag de pony, helaas is er de kans dat ze drachtig is. Ik verwacht eigenlijk wel genoeg veulentjes :')
Van de andere is het te hopen dat ze niet drachtig is ivm leeftijd.

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 16:49

Janine Kate is een volle Welsh Cob ;) (kleindochter van sublime Sponte)

Cynthia ik ben ook erg blij met de bouw van Kate. Hoopte er ook op, maar was kans dat ze slungelig zou blijven aangezien haar vader echt sport model heeft... Gelukkig heeft invloed van opa goed bijgedragen :D Vind Fie haar bouw ook erg mooi! Zie mooi het Cob model in haar wat ik graag zie.

Ze zit idd prachtig strak in haar velletje selente! Wauw jaloers! Kate wordt ook al lekker wollie.

Wij scheren niet, eigenlijk laatste jaren ook nooit meer gedaan. Stap wel wat langer met ze als ze nat zijn :)
Vanaf wanneer kan je ook alweer het veulen een beetje gaan voelen? (Ben t echt totaal kwijt van m’n vorige merries...)

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 16:51

Was dat niet vanaf ongeveer 120 dagen?

Hier zijn de meesten ook al echte pluizenbollen aan het worden. Sommigen staan nog strak.

Selente ik vind dat je ook een erg aansprekende merrie hebt

En Kate ziet er ook wel mijn tiepje uit :D

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 18:34

Vanaf iets over de helft dacht ik, 180 dagen ofzo

floripori17

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 20:02

Selente, zo hee! Die zit idd echt dun in haar vacht!! Scheelt weer! Die van mij mag teddy blijven deze winter.

Cynthia ahh gefeliciteerd! Mooi buikje!!

Corina zo... 200... Schiet lekker op!!

Knolselder hoe meer zielen hoe meer vreugd!!

Ben ook wel benieuwd of ze vanaf 120 dan zelf iets voelen kwa trappen of dergelijke!!

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 08:54

Fi ziet er goed uit, Cynthia82!
Selente, wat een mooie merrie en wat glimt ze mooi! Die van mij gelukkig ook, ze wordt nu weer gitzwart (in de zomer verbleekt ze iets door de zon) en ik heb er geluk mee dat ze niet veel vacht aanmaakt.
Wat een boef, Balou_lover. :+
Icecrystal, gave beelden!
Leuk om die buikfoto's te zien! :D Ik zal er over een tijdje ook wel weer één maken.

Selente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 11:21

Fi staat momenteel wat ongelukkiger, maar ik denk 't soms bij die van mezelf ook te zien... Dat ze ineens weer iets meer 'overbouwd' lijkt. Zien meer mensen dat bij hun merrie? Je bent bijna op de helft Cynthia!

Corina, jeetje jij gaat hard zo... Daar zijn mijn 100 dagen dus precies niks bij haha.

Nou Knolselder, jij gaat hebt het aankomend seizoen druk genoeg denk ik zo. :') Jij waakt zelf toch?

Floripori, die van mij mag eigenlijk ook teddy worden, alleen wordt ze dat momenteel dus nog niet (staat tenslotte op pensioen)... Dit is ze terwijl ze zonder deken staat. Ik hoopte eigenlijk dat nu ze zich zo goed voelt mogelijk een dikkere vacht aan gaat maken, maar ik zie er nog weinig van gebeuren... :+

Oaah, ik kan niet wachten om de baby te voelen. :):)

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 11:27

Jep, waak zelf. Wordt een wallenseizoen :+

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 11:42

Dat overbouwde heeft Fi helaas sowieso, maar zie je denk ik ook extra op deze foto omdat haar voorbenen iets te ver naar achteren staan. Komt niet omdat ze dikker wordt toch, of denk jij van wel, Selente?

Ik heb nog nooit zo vroeg in de dracht beweging gezien. Vaak pas max drie/vier weken voor de geboorte.

Ik kan niet wachten om mijn veulen te zien :D

Piarens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 12:02

Mooi hoor Cynthia!

Ik kijk er al naar uit om het veulen te zien bewegen. Ik vond dat bij mijn shet toen zo leuk!
Hier enkel een foodbaby te zien :D
Afbeelding

Tinniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 12:52

Beste zie je het dan onderaan de buik, voor de uier. Wat later in de dracht valt het idd meer op in de flanken. :)

floripori17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 12:56

Selente, o chips! Ja vaak een aardige omschakeling van dekens en scheren naar zonder deken, heeft bij die van mij wel 1 a 2 jaar geduurd :') maar wellicht heb jij meer geluk!!

Cynthia ja je kunt dan iets voelen, betekent niet dat je ook daadwerkelijk iets voelt haha! Ik ging al heel enthousiast voelen in de hoop van... Maar nee _O-

Piarens, ik zie wel klein babybuikje... Of zie ik dat verkeerd... :=

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 14:06

Hey dames!

Een dik jaar afwezig geweest omdat ik het echt kwa tijd niet meer ging redden maar ik mis het hier!

Inmiddels is sinds afgelopen zaterdag onze fokkerij van welsh mountain pony's uitgebreid naar 2 merries.

De oudste kennen de meesten van jullie natuurlijk wel.

Pepper, inmiddels 15 jaar oud en drachtig van een jonge hengst die hier een poosje in de wei gelopen heeft.

Pepper is een schimmel merrie met 1ste premie en keur predikaat.
Zij heeft al meerdere veulens gegeven.
Priscilla,Presca,Prophecy,Eilinora,
Estelle,Empire,Emrys en dit jaar gaf ze Emyr.

De bedoeling was dat pepper om het jaar veulens ging krijgen maar dat werd door meerdere fokkers en dierenartsen afgeraden gezien haar leeftijd en de kans op hoefbevangenheid.
Zolang ze het aankan word ze dus gewoon nog gedekt.

Hier nog hoogdrachtig van emyr, hij werd 3 weken te vroeg geboren.

Afbeelding

De hengst waar ze nu drachtig van is
Vechtzichts Classic Design, zoon van de legendarische Vechtzichts Hywel uit een dochter van Friars Divine Spirit.
Afbeelding

Afbeelding

Merrie nummer 2 is Britt,een vosroan 7 jarige kampioensmerrie met Keur predikaat en 1ste premie.
Britt heb ik rechtstreeks van haar fokker gekocht.
Haar vader is Friars Divine Spirit, dat maakt haar de tante van de hengst waar pepper drachtig van is
Bij haar fokkers heeft ze nu 4 veulens gegeven.
Bodyguard,Butler,Boris en Bella.
Zowel Bodyguard en Boris zijn van dezelfde hengst als waar ze nu drachtig van is.
Oldenzijlster Atlantis, deze hengst heb ik bij pepper ook gebruikt en dat gaf Empire.

Afbeelding

X

Afbeelding

Ik ben zeer benieuwd naar de veulens komend jaar, Britt is rond 22 april uitgerekend en Pepper rond 23 mei.
Pepper bevalt alleen altijd te vroeg dus het kan zomaar samen vallen.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 21:56

Vandaag ook eens een foto gemaakt, dag 155 dus gaan naar de helft.
Afbeelding
Ze had er niet zo zin in maar dat is meestal als ze niet mag rennen haha. Ze loopt liever een buitenrit.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 22:11

Welkom terug ellinora/marous!

Stalmelyn met zo'n zadel op lijky het helemaal erg te zijn die dikke buik.

Aimee op 164 dagen:

Afbeelding

Lana op 161 dagen past bijna niet meer in haar deken(singels kunnen niet meer langer)

Afbeelding

Blubber is trouwens alleen vooraan. Ze hebben verharde voerplekken :D

Afbeelding
Lana nog even haar nieuwe deken showen die gelukkig wat langer valt voor haar haha.

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 22:34

Ben ook wel benieuwd hoe lang we kunnen doorrijden dit keer. Singel kruipt nu al naar voren de oksels in.
Iedere dracht moet ik wat eerder stoppen met rijden, de eerste keer sprong Pleun nog een laag parcourtje met 7 maanden dracht.

Bij jou de ponydames ook al lekker vol dustinlover!

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 22:35

Buikspieren worden niet meer zo strak. Meylin. Jammer he...

Pluk is ook nog een optie.