[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 23:48

Fotsy schreef:
DL had net voor je geplaatst ;) , elsa heeft kleine tjoepkes, testje nog steeds 5.5, smaak naar niks dus geen zout meer, ze is opnieuw ontspleet, uier kan echt niet voller, banden zijn echt weg, en ze staat nu haar hooi te bunkeren. :P maar paasveulen nope aan dit tempo zal het een lange nacht worden :D

*\o/*

Vannacht en morgen dus paasveulen kan nog steeds :D

Dustinlover

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 23:49

Fotsy met 5.5 moet het toch haast vannacht komen! Ik duim mee! Spook denk ik niet.. veel te rustig.. ik denk dat het maandag nacht geboren word.. dinsdag is namelijk weer een "aparte" dag.. Heel bijgelovig als het dan geboren word..

Sparkling dat is niet zo mooi.. mag ze wel gewoon drinken?

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 23:49

Gefeliciteerd Shelly! Die laatste foto is erg grappig! :D

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 00:03

Yaay, mijn vakantie is begonnen, maar pfoeh ik loop nog flink achter hier.
Het begon wel goed in ieder geval. Stond gisteren met een klapband langs de weg onderweg naar stal :+ Dus eerst nog lang bezig geweest om er een nieuwe band onder te krijgen voor de paasdagen...

Ennasil92, zo'n ontplofte tepel had Lies vorig jaar ook anderhalve dag voor ze beviel. Hoeveel dagen is ze? En hoe is de rest van het uier? (dat was dan ook wel bomvol bij haar vorig jaar)

Nicole, wat een prachtige foto's bij die boom ook! naar mijn smaak iets te veel filter, maar dat is persoonlijk :o Knap koppie zit er op!

Caesar, koetje is stoer hoor! Hopelijk kan ze snel naar jouw ouders dan inderdaad. Al is het een grote stal voor zo'n klein dinkie natuurlijk.

Eerste dag hadden wij ook problemen met het draad met Rousseau, die liep ook nog niet achter zijn moeder aan toen. Dag later ging het gelukkig iets beter en dag 3 stond er een tikkie stroom op, nu zit hij er niet meer aan }:)

Cynthia, mooi uier krijgt Fi ook al zeg!
Las ook mensen die zich afvroegen of de uier niet te vroeg kwam. Had het er nog bijgezocht, maar Lies kreeg vorig jaar de eerste vulling rond 274 dagen en beviel keurig op 345 dagen toen. Dus ze kunnen er best een tijdje over doen O:)

Michelle_S, Roos haar melk was de hele week al erg plakkerig, voordat ze echt beviel. Heb je vorige jaren ook met melktesten gewerkt? Met een wat lagere ph zou ik haar al wel in de gaten houden.

woogy, alweer een maand oud! Gaat echt hard dan he!

sblom, leuke nieuwe aanwinsten! Maar sterkte met het verlies van je oma Y;(

DL, moet er stiekem wel een beetje om lachen hoor, jij hebt bij elke merrie verandering, behalve bij Spook geloof ik :o
Iets verder gelezen mag ik hier op terugkomen. Vooruitgang bij Spook! *\o/*

Siptje heeft harsjes! Op hoeveel dagen zit je merrie?

Nine, gefeliciteerd met het veulen! Wat super dat het dankzij het snelle handelen van Elise helemaal goed is gekomen!
En die emmer water is sowieso geen overbodige luxe. Vorig jaar geen red bag, maar wel een veulen dat er lastig af kwam (ik was toen ook nog onderweg), maar Mariska heeft er alles aan gedaan die er zo snel mogelijk af te krijgen. Ook pas na een plens water begon ze te spartelen.

Ice, leuke naam voor een knappe dame!

Hahaha Linda al in de ontkenningsfase :(:) Jij verwacht alleen een veulentje van Bucks dit jaar toch? ^_^

Silvana, knappie hoor! Blijf toch bij m'n donkerbruine gok, ook als ze nog geen witte haren toont.
Iemand noemde mijn merrieveulen van vorig jaar of die ook niet een aalstreep had. Die leek inderdaad bijna wildkleur. Al is dat waarschijnlijk gewoon vrij extreme countershading (ook op haar schouders e.d.). Haar moeder Roos heeft dat ook aardig was, alleen is die een stuk lichter.
Afbeelding
Afbeelding
Onder haar eerste veulenvacht vandaan was ze aardig donkerbruin en dat is ze nu nog steeds:
Afbeelding

Woogy, nog meer heerlijke foto's! Hopelijk is Rousseau hier ook snel niet meer de enige, dan kan dat op den duur ook lekker samen spelen, zoals het hoort!

DShelley gefeliciteerd!

Fotsy, dat zijn zeker tjoepkes! En de ph-test lijkt ook goed! Al wat voortgang weer ondertussen?

Janine, en als je een kabel trekt naar de stal? Als je wifi niet zo ver rijkt, gok ik dat een babyfoon dat ook niet trekt (volgens mij werken de meeste daarvan op dezelfde 2.4ghz frequentie als wifi).
Wij hebben een 60m lange kabel naar achteren liggen. Internetkabels verliezen pas signaal na 100m lengte.

Terwijl ik bij het veulentje in de wei zat gisteren, stiekem deze buiken nog vast kunnen leggen:
Afbeelding Afbeelding
Shadylah 337 dagen en Lies 335 dagen

Afbeelding
<3

Ook zijn Lies en Roos nog van stal gewisseld:
Afbeelding
Roos staat met haar veulen nu in de langere, smalle stal. En Lies in de vierkante waar ze, als ze ooit besluit te bevallen, wat meer privacy heeft, gezien ze verder bij het lage hek vandaan kan liggen.

manuela_j

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 00:04

Oh spannend fotsy.

Kwa camera, wij hadden drie jaar geleden de babyfoon van de kinderen gebruikt.
Maar voor een fatsoenlijke die ook een bepaald bereik heeft betaal je ook best veel. Niks op marktplaats te vinden?

Ja het uier van luna staat flink op spanning. Is vandaag niet echt leger gelopen, maar ook niet voller denk ik. Ze heeft nog altijd mini tepels haha
Leuk die maiden merrie's, maar zo blijft het wel spannend.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 00:06

En omdat de post al zo lang was, doen we de veulenspam er even achteraan:
Beginnend met Roos die lekker jolig was toen ze gisteren buiten kwamen:
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Smelt <3

Afbeelding
En zelf ook nog even lekker gek doen...

Hij had ook voor het eerst een halstertje om, dit is wat hij daar van vond:
Afbeelding

Voor nog meer foto's heeft Rousseau ook zijn eerste eigen topic:
[KS-ITP] Rooskamps Raisa maakt plaats voor haar broertje Rousseau
Laatst bijgewerkt door petraaken op 17-04-17 10:57, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: link aangepast

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 00:07

WE HEBBEN EEN BABY!!!!

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 00:07

Diva gefeliciteerd, vertel meer!

manuela_j

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 00:09

Oh wat leuk Diva. Gefeliciteerd

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 00:15

Afbeelding
Vliegensvlugge geboorte. Geen idee wat het is, Chicky is te wijs met kind om ons te laten kijken.

Bijna gemist, de geboorte.
Ik was rond half 10 geweest en toen was er helemaal niets aan de hand. Paps ging iets over 11 kijken en toen was Chick al bezig. Ik was er binnen 1 minuut, gekeken welke blaas ik zag, wit, thank God. Neusje en pootjes waren er al snel, vlies stuk gemaakt en daar was ie!

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 00:15

Gefeliciteerd DIVA2

@AniekR
Die tepel kwam echt puur door de druk toen ze erop lag, na het opstaan was het ook vrij vlot weggetrokken.
Rest van haar uier zit weing beweging in, ze is nu(net) 337 dagen.

Afbeelding

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 00:21

Gefeliciteerd met het veulen!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 00:32

AniekR schreef:
Hahaha Linda al in de ontkenningsfase :(:) Jij verwacht alleen een veulentje van Bucks dit jaar toch? ^_^

:j

_O-

Diva, gefeliciteerd met het veulen!!!

Aniek, <3 wat een prachtige foto's!! Roos helemaal happy, ze zit blijkbaar goed in haar vel! En wat een onwijs mooie foto van Lies <3
Wel balen dat je vakantie met een klapband begon maar alles is goed gekomen en nu kun je lekker gaan genieten!! :D

Siptje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 00:54

Aniek 345 dagen :)
Diva!! Proficiaaaat mega cute!!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 00:58

Gefeliciteerd Diva!!

Ennasil, ik heb met mijn eerste veulentje 4 jaar geleden heel erg veel aan dit topic gehad. Veel tips en tricks om het jezelf, de merrie en baby gemakkelijk te maken. Hoe snel en adequaat te handelen indien het mis gaat. Heb ook misschien wel 20 keer met de veearts gebeld over de hoe en wat zodat ik echt niets zou vergeten. De confrontatie is wat minder, elk veulentje wat verspilt werd, was voor mij toen ook een stukje nachtmerrie of mijn baby het wel ging redden.

Aniek, wat een mooi koppel is het toch

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 01:16

Krengetje maakt geen haast om te drinken. Zoekt amper. En Chickie wil het licht uit mijn ogen slaan. De plaag.

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 02:53

Gefeliciteerd Diva! *\o/*
Gaat alles goed ondertussen?

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 03:52

Gefeliciteerd diva, eindelijk na zolang wachten. Alles ok met drinken?
Jammer dat de merrie zo reageert op jullie

Sparklingapp eigenaardig ook van je merrie, ze heeft toevallig geen uierontsteking dat ze pijn heeft bij het drinken en daarom uithaalt?

Leuk veulenverlof aniekr dus tijd voor nog een veulentje zodat Rousseau kan ravotten.

Denk je nicole :') ze maakt nog geen aanstalten alleszins, alarm gaat wel constant af nu omdat ze precies niet kan kiezen hoe ze nu wil liggen :P maar voor de rest niks speciaal

Afbeelding

DL bij jou?

En dyonne?

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 04:29

Zo, ik zit aan de koffie.
En ik was er aan toe, eigenlijk had ik ook wel een borrel gelust.

Hij is er dus, onze Reuz, maar misschien doop ik 'm nog om naar Dombo.
Meneer zag- en ziet het nut van drinken niet in. Geen zoekreflex, zuigreflex iets meer maar als je niets zoekt dan valt er ook niets te zuigen.
Naar uier begeleiden lukte ook niet, Chick over de zeik en een veulen dat een beetje schaapachtig stond te kijken. De uren verstreken en de dierenarts gebeld. Chick gesedeerd, iets wat echt nodig was. Chicky heeft namelijk een trauma van iets. Blinde paniek slaat zomaar toe. Hoefsmid gaat ook niet zonder roesje.

Terwijl Chick lekker stond te spacen konden wij ons richten op veulen.
Die snapte er nog steeds niets van. Chick gemolken en biest via fles gegeven maar toen wilde meneer weer niet zuigen
Uiteindelijk via neussonde de eerste biest gekregen. En ik dank God op mijn blote knietjes dat ik een Pavopakket in huis had gehaald. Daar heeft ie namelijk ook nog 50ml van gekregen. Hij knapte op waar we bij stonden. Ging zelf ook meer opzoek naar uier. Niet dat ie 'm vond hoor. Maar hij deed tenminste iets!
De eerste darmpek is er gelukkig al af. Dus een zorg minder.

Om 7 uur moet meneer weer melk van ons krijgen maar stiekem hoop ik dat ie het licht heeft gezien en tegen die tijd bij Chicky drinkt.

Ph vanmorgen nog ruim 7 en niet gekegeld.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 06:07

Gefeliciteerd diva even goed in de gaten houden dus.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 07:10

Super lastig diva, inmiddels kwart over 7 drinkt Reuz al zelf?

Lovelife2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 07:23

anneke wat een geweldig mooi veulen lijkt wel wat op de mijne

gefeliciteerd met het veulen...

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 07:30

Gefeliciteerd diva! En succes met het veulen, hoop dat ie het snel door heeft

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 07:36

Gefeliciteerd diva! En wat een zorgen.. Pfff

Aniek. Wat een geweldig mooie foto's. En wat is Rousseau knap!

Fotsy Elsa maakt het wel spannend. Lieve foto.

Sparklingapp wat sneu.. Ik zou er toch voor zorgen dat ze apart komen te staan..

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 07:40

Kwart voor acht, doet hij het al Diva?