[HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

salliona

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 22:51

Odessa: Het is hier inderdaad fijn voor de merries, ben gezegend met zandgrond en een eigenlijk altijd droge wei in natte periodes, maarja ze zijn evengoed smerig Bloos en dat staat nie zo mooi op de foto!! Scheve mond Haha!
Maseike: wat geweldig om te zien!
Marlijn: fijn dat je de uitslag terughebt, wat een ongelooflijke pech, gelukkig dat je je om de anderen geen zorgen hoeft te maken.

Ook ik heb toestraks bij Vadina met een hand onder de buik gestaan, en maar wachten.......Vadina werd steeds meer geiriteerd! Boos! Na een paar keer een zachte duw aan me met haar neus dacht ik nog iets van 'ze vind me lief' gaf ze me de laatste keer een reeele por zo hard dat ik bijna achterover in het stro viel! Huilen van het lachen Natuurlijk geen beweging van een veulen gevoeld, morgen ga ik opnieuw en ook bij de andere merries proberen! Haha!

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 23:31

germie: das vrij normaal op het eind Ja vaak eten ze dan ook minder ruwvoer omdat het er gewoon niet meer zo inpast. Vlak voor de geboorte eten merries en vrije natuur vaak niets of bijna niets, zodat de darmen leeg zijn
na de geboorte wordt daarom ook aangeraden iets licht verteerbaars aan je merrie te geven, zodat het spijsverteringsstelsel rustig aan weer op gang kan komen.
Angel at vorig jaar in de winter al haar penen niet meer echt schrokkerig op, ze nam een hap en ging dan voordroog kauwen, soppen in haar water en dan weer een hap wortelen Clown
Is misschien zoals bij zwangere vrouwen die plotseling zin hebben in de gekste combinaties Nagelbijten / Gniffelen Haha!

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 23:55

germie schreef:
Eten die van jullie nog normaal?
De mijne begint moeilijk te worden. 1 kg biks gaat er nog net in, maar slobber, brood e.d. eet ze een paar happen, gaat dan weer aan hooi of stro knabbelen, en neemt dan later weer een paar happen. Normaal eet ze alles altijd in 1 keer op, maar nu niet.

Hier nog een die minder goed eet. Ze staat pas sinds een week 's nachts op stal (daarvoor 24/7 buiten), eet brok wel goed maar hooi een stuk minder.

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 00:12

@loon_cor, ik heb hier ook zo`n trage slak Haha!

@Marlijn, gelukkig niks ernstigs, wel een geruststelling, alleen super jammer dat het dan zo mis moet gaan. Ach gut

@enny, als je het veulen op jou naam wilt hebben, zal je je idd aan moeten melden als lid bij het KWPN, anders komt de naam van je schoonouders op het stamboek papier te staan.

@stoere, idd voor de uiers voelen met platte hand, ik voel voor de uier en dan iets naar de zijkant, omdat mijn merrie zucht voor de uiers heeft Knipoog

@Kelly0708, gefeliciteerd met je mijlpaal Go jij! Go jij! ook al op de helft.

@germie, Relana eet nog alles wat haar voor gezet wordt met smaak op, ze is helemaal verzot op haar wortels, daar laat ze het hard-voer voor liggen Haha!

@salliona, haha, de aanhouder wint Knipoog

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 11:20

@ Marlijn wat een verschrikkelijke pech.... Gelukkig hoef je je geen zorgen te maken over de andere drachtige merries.

@Kelly gefeliciteerd met je mijlpaal!! onze merries zitten vlakbij elkaar!!

@germie Ravita eet ook nog steeds gulzig alles op wat haar voorgeschoteld wordt! ik heb nu 1 kuub wortels gehaald en de paarden smullen ervan!!

stoere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 11:25

vandaag maar weer eens proberen om haar veulen te voelen....

ik neem mijn camera ook mee zal ik weer eens wat foto's maken van haar buik

Toevallig had ik het er vorige week met een vriendin van mij over dat Linda haar hooi niet meer helemaal op eet.. en qua krachtvoer vind ik af en toe nog wat restjes, terwijl ze normaal de bodem en zelfs uit probeert te likken bij wijs van spreken..

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 11:34

Marlijn wat een vreselijke pech zeg,wel fijn dat je je geen zorgen hoeft temaken over de andere merrie's
Kelly gefeliciteerd met de mijlpaal
Germie hier nog een merrie die minder is gaat eten,vooral haar inkuil
Stoere ben benieuwd naar de dikke buik foto's
Zal morgen ook weer eens proberen foto's temaken
Yashilha is nu 260 drachtig,nog 10 dagen naar de volgende mijlpaal Haha!
Wat gaat het toch snel!

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 13:14

wat zijn eigenlijk de mijlpalen?

Mieke is heel kieskeurig op haar hooi gaan worden. Vroeger had ze dat helemaal niet. Binnenkort gaat ze nog augurken of zo eten zoals zwangere vrouwen Knipoog

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 13:19

Sjintoo schreef:
wat zijn eigenlijk de mijlpalen?

Mieke is heel kieskeurig op haar hooi gaan worden. Vroeger had ze dat helemaal niet. Binnenkort gaat ze nog augurken of zo eten zoals zwangere vrouwen Knipoog

Hier staan wat mijlpalen: http://www.paarden-info.be/fokken-van-paarden.php
Is wel een leuke link.

Ik merk bij Ironique toch ook wel veel verschil, zeker nu ze minder goed eet, normaal was het echt aanvallen op alles wat eetbaar is, nu veel minder. Wil voor de zekerheid haar gebit ook nog even laten checken.

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 17:34

Grappig dat de andere merries minder beginnen te eten... Kuri vreet nl nog net zoveel als eerder Haha! Ze zit aan mijn jas te pulken omdat ze weet dat daar snoepjes inzitten en ik geef ze nu elke week slobber en daar is ze zo gek op dat ze de emmer van het andere paard ook te pakken probeert te krijgen. Dus ben heel benieuwd of dat nog minder gaat worden! Heb van mijn schoonouders ook de rekening van het kwpn gekregen voor de registratie. Ga eerst maar eens bellen of het veulen meteen al op mijn naam gezet kan worden, nu was hij idd aan mijn schoonouders geadresseerd. Heel dom misschien, maar waarom moet je het kwpn hiervoor betalen? Puur alleen omdat de merrie in het stamboek staat? Ik zou het veulen ook wel bij het westfaalse stamboek in kunnen laten schrijven. Maar dat zou natuurlijk niet goed zijn voor de bankrekening van het kwpn Knipoog

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 17:48

Leuk he, die rekening van 60 euro van het KWPN voor de registratie van de dekking Clown
Vind het echt belachelijk veel geld voor zoiets....

Kelly0708

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 19:17

@cindybijl inderdaad wat leuk.als ik bij haar van 340 dagen uitga,is ze op 1 juni uitgerekent.
aftellen kan beginnen.ga morgen wat foto's maken.

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 19:35

weer bijgelezen Haha!
morgen 199 dagen leuk aantal Haha!

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 20:44

Die 60,- euro is ook gelijk voor de stamboek- papieren die je na de geboorte toegestuurd krijgt, na als de veulencontroleur is geweest voor te chippen en te kijken na de aftekeningen, ik neem aan dat het chippen appart betaald moet worden. Knipoog

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 20:48

nou,ben er weer..heb een tijdje geen internet gehad,

icoliene is nu op weg naar de 7 maanden dracht....gaat wel snel nu
haar buik lijkt nu niet zoveel meer te groeien naar beneden maar begint nu wel in de breedte te komen....
ben bang dat der singel van het zadel niet meer past....

ik heb de hele tijd zo,n raar idee dat het veulen een hengstje is.....hebben julie dat ook wel eens?

oja!

ALVAST EEN VROLIJK KERSTFEEST EN EEN GELUKKIG NIEUWJAAR MET GEZONDE VEULENS!!!!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 21:05

Overigens, de mijne is niet meer drachtig. Even serieus, ze is nog wel drachtig hoor, maar ik dacht dat het vorige week gebeurd zou zijn met rijden. Nu was ze de afgelopen 2 dagen weer zo fit als een hoentje, heb er ook nog even heerlijk op gereden Haha! . Uier is opeens lang zo vol niet meer Verward
Buik gaat nu wel echt wat hangen helaas. Heb het veulen gisteren zien bewegen. Laat maar komen dus. Maar ik snap soms niets van mijn dame.
Met eten is ze nog steeds aan het knoeien. Vanmorgen zag ik haar over haar hooi heen plassen. Is natuurlijk ook niet helemaal opgekomen. Ze rolt ook nog steeds, elke dag heb ik een 'schimmel' van de klei als ze buiten gestaan heeft.
Rollen jullie merries nog over de rug? De mijne wel.

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 21:31

Even een update van de geitenbende hier!

Ik ben mega trots, want ik heb kwalitatief hoogwaardige nieuwelingen Haha!
Please meet Black & Tan brownbelly "Chiarina" en blauwschimmel "Luana van de Lohoeve".
Beide geitjes met stamboom Knipoog Haha!
Chiarina heeft me al op m'n kont gekregen, man heeft die geit body en daardoor ook macht Bloos!
Onze bok was alvast héél erg in Chiarina geïnteresseerd, dus die wordt vannacht of morgen vast gedekt. Luana nog niet, maar dat komt binnen dit en een weekje wel.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dikke buik van Fieke werd ook gefotografeerd, zodat jullie haar vorderingen zien Haha!
Haar uiertje groeit gestaag, lammetjes zijn gezakt en haar kling stond open en roze --> ik ken haar natuurlijk nog niet goed, maar volgens mij duurt het nu echt niet lang meer, al moet die uier dus wel praller volgens mij Hyper!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 21:34

Schmarotzer is een leuk dier zeg.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 21:41

Stormweek de komende week hier bij Shamal Arabians: zondag - dinsdag - woensdag en vrijdag mijlpalen!! Het houdt je bezig zeg maar...

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 21:44

haha wat leuk SA! dat heb je met meerdere merries natuurlijk Haha!
maar ik merk wel dat ik naar het eerste veulen altijd het meeste uitkijk Bloos en die dracht lijkt ook veel sneller te gaan Verward Clown

germie: thanks!

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 21:45

Wat een gave bok (?) is Chiarina frenia. Lovers
En bijna babygeitjes. Hyper! Spannend!

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 21:45

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 21:46

frenia schreef:
haha wat leuk SA! dat heb je met meerdere merries natuurlijk Haha!
maar ik merk wel dat ik naar het eerste veulen altijd het meeste uitkijk Bloos en die dracht lijkt ook veel sneller te gaan Verward Clown

germie: thanks!

Ik kijk ook altijd het meest uit naar het 1e veulen. Ja Alleen gaat die vaak wel het langzaamst omdat ik er zo op aan het wachten ben. Knipoog Al ging die van Meagan wel HEEL snel dit jaar!

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 21:56

@Inowa, ja dat heb ik ook, ik heb ook een hengsten naam klaar, voor een merrie nog niet, ik heb zelf zoiets omdat ik graag een merrie zou willen, dan zal ik wel een hengstje krijgen Haha! als het maar gezond is Knipoog

@germie, leuk het veulen zien bewegen Ja en ja hoor Relana rolt nog helemaal over haar rug, is ook nog niet super dik Knipoog

@frenia, wat leuke geitjes, mooi kleurtje die black en tan geit, en je bok wat een gaaf ding Wow! voor jou dus spannend bijna baby-geitjes, wordt wel koud komende nachten.

@SA, ja ze houden je bezig, enn gaat het al beter met je pols?

@Dana01, ga zo in je topic kijken.

@Marlijn, Ach gut

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-07 21:59

Ik werk gewoon braaf door, pijn of geen pijn, moet toch gebeuren...
5 mijlpalen zijn het overigens de komende dagen, verdeeld over 3 merrie's Knipoog