Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ni_Mi_

Re: Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 12:29

@ Borderdan; Vorig jaar had Chess ook bijna geen uier, heeft wel rond de uitgetelde daum toen wat gekegeld maar hield ook weer vrij snel op, ze heeft nog 10 dagen gelopen zonder dat we er ook maar enige verandeing aan zagen,ook begin van van de avond (dat het veulen geboren is) was er niks te merken, we hadden toen ook zoiets van nee vandaag of vannacht niet meer! Maar rond 20.00uur tijdens de laatste ( hooi) voerbeurt ging ze liggen en jawel hoor toen was het begonnen en kregen we er een prachtig hengstveulen bij.
Ik hoop voor je dat het een deze dagen gaat komen, wachten duurt altijd zo lang he, succes!!

Verder: wat hebben jullie allemaal een hoop klaar liggen voor het grote moment!!
Wij hebben alleen stro (normaal staan ze hier op krul maar zo gauw de veulens geboren zijn gooien we stro in de stallen), fotocamera, filmcamera en handdoeken en emmers.

De dames krijgen een birth-alarm om en we hebben een camera hangen in de stallen, dus als het alarm begint te piepen kunnen we gelijk op tv zien of er daadwerkelijk al iets staat te gebeuren.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 12:37

hier weer een mijlpaal vandaag, cuba is 280 dagen... tjonge het begint nu wel op te schieten.

heb nog een schattige foto gevonden van cuba toen ik haar net had, ze is op die foto 2,5 schat ik (staat geen datum bij)

Afbeelding

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 12:38

Hihi, ik zag die foto net in een ander topic, heel mooi!

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 12:56

hey neon, zeker in een bonte topic...
Hoe is het met neonlight? met cuba gaat alles goed en ze is kekker chaggo op stal.
Ben gister met n vriendin en haa fjordenruin in het bos wezen rijden. Het was de bedoeling om gewoon te stappen en wat te draven maar zowel cuba als tjorre hadden wat anders in gedachten en peerde m eruit in volle galop.... mijn god ik dacht dat mn merrie iets slimmer zou zijn maar ja heb me dus weer mooi vergist.
Ach ja mag cuba vanavond dus nog gewoon mee lopen in mn eigen les.... (en dat zal ze niet leuk vinden)

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 12:58

@borderdan ...........pffffffffff,dat gevoel ken ik Ach gut ,Opium heeft 3 x eeder een veulen gehad en alle x flink overtijd (18,17 en 19 dagen)dus dat zal wel weer heel veel nachten weinig en slecht slapen worden Gaaaap

Ik vraag me eigenlijk wel af ;wie van jullie heeft er ervaring mee ? Gaat een merrie "eens ver overtijd ,altijd ver overtijd ?" Rolleyes

@sjoert ;op je Daimler merrie ?

@cuba libre :Jouw naam staat ook op mijn "namenlijstje" Pling (toevallig al voordat ik uberhaupt van jou gehoord had Knipoog )
een "cubalibre"........ ;da's toch een cola-vieux ?

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-07 13:52

@ amaze: Pakina ging de eerste keer 11 dagen over tijd, de tweede keer 3 dagen over tijd. Voor haar geldt het dus wel, maar over of het in het algemeen geldt, durf ik weinig te zeggen.

Stiekem hoop ik dat Wild iets overtijd gaat of in ieder geval niet voor tijd, want dan is haar verzorger op vakantie en het lieve kind kijkt er zo naar uit, die heeft al helemaal een vuurpijl klaarliggen en zo. Lovers

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 14:01

amaze schreef:
Ik vraag me eigenlijk wel af ;wie van jullie heeft er ervaring mee ? Gaat een merrie "eens ver overtijd ,altijd ver overtijd ?" Rolleyes

Een merrie kan altijd wel een keer over tijd gaan, of te vroeg. Altijd ver over tijd kan niet, dan heb je de draagtijd van je merrie niet goed. Een merrie heeft een gemiddelde draagtijd van 320 dagen tot 360 dagen. Er zijn merries waarbij het 320 dagen is, er zijn er die 340 dagen dragen, maar ook die 360 dagen dragen.

amaze schreef:
Opium heeft 3 x eeder een veulen gehad en alle x flink overtijd (18,17 en 19 dagen)

In dit geval heb jij de uitgerekende datum dus verkeerd berekend. De draagtijd van je merrie is zo'n 18 dagen langer als dat jij telt. Knipoog

KahluaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 14:35

@Neonlight; woah! 320 of360 dagen,dat scheelt ruim een maand! Wow!
Ik ben gewoon altijd van 11 maand uitgegaan ........... Bloos ,dus tot nu toe heeft ze altijd rond de 353 dagen gedragen Dromen

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 15:03

Ja, en als je bij 320 dagen al begint te waken bij een merrie die 360 dagen draagt...... Clown Wij hadden zo'n merrie die altijd 360 dagen droeg. Dan gingen we echt niet uit van 11 maanden, da's niet goed voor de gemoedsrust. Tong uitsteken

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 15:17

Wat een uiers allemaal! zover zijn die van ons nog lanng niet! en die ene hoef nog maar 8 dagen!

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 15:20

Ik heb nog niet bijgelezen vandaag maar dat ga ik vanaf even doen.
Bij Monchique nog 116 dagen tegaan...
En zie toch aardig dikke buik bij monnie Lachen
Vandaag gemaakt (zon scheen zo lekker)totdat ik kwam Boos!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 15:28

zoooo nou idd een aardige buik al. Bloos!
Dit wordt nu echt met recht het Dikke Buiken topic Clown
En over het weer hè, ik had toch gezegt stuur de zon even door Haha! en je hebt woord gehouden, nu schijnt ie hier weer Clown Haha!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 15:34

Frenia: Zooo wat een uiers al bij Angel!!! Ik vind ook dat ze qua buik niet meer moet onderdoen voor Tinkerbell hoor!

Ik zie ook al bij Cuba uiers,man,Pretty Woman is ook 285 dagen vandaag,en daar is echt nog niks van uier te bespeuren hoor!
Hele mooie foto van een piepjonge Cuba ook trouwens!

Maseike: Wat zit ze toch leuk in haar vel!

Djesseka: Eindelijk eens mooie fotos van Wild! Dat buikje is bescheiden,door haar goeie conditie,maar toch niet meer weg te stoppen hoor!

Amaze: Hier ging Pretty ook 3 weken overtijd,maar toen zat ze niet zo goed in haar vel,nu is ze vrolijk en lekker rond,en ik hoop en denk dat ze rond haar uitgerekende datum zal bevallen. Ik weet het te zeggen!

Borderdan: wie weet komt het wel vlug,bij mijn merrie zag je ook geen kegels,en die uier kon nog voller..toch lag er smorgens een veulen naast!

Quirina: Zo,die zal mijn Vicky wel inhalen blijkbaar! We wachten op de veulenfotos hoor! Succes!

Jessie88: wat een bescheiden buikje! Mooie merrie heb je!

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 15:44

amaze schreef:
@borderdan ...........pffffffffff,dat gevoel ken ik Ach gut ,Opium heeft 3 x eeder een veulen gehad en alle x flink overtijd (18,17 en 19 dagen)dus dat zal wel weer heel veel nachten weinig en slecht slapen worden Gaaaap

@sjoert ;op je Daimler merrie ?

@cuba libre :Jouw naam staat ook op mijn "namenlijstje" Pling (toevallig al voordat ik uberhaupt van jou gehoord had Knipoog )
een "cubalibre"........ ;da's toch een cola-vieux ?

Ja

het is een halfzus van Sultan.
Met Tolando zouden we hier dan op terugfokken!
Johnson staat ook op de lijst!

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 16:24

pretty schreef:
Quirina: Zo,die zal mijn Vicky wel inhalen blijkbaar! We wachten op de veulenfotos hoor! Succes!

ze is idd superdik eh, ze is echt veel dikker dan vorige keer, straks komt er mss een joekel van een veulen uit Clown Haha!
Het mag van mij vannacht ofzo toch wel komen hoor, ik kan echt niet meer wachten en het duuuuuurt zolang Haha! Zo naar stal en kijken of er al enige verandering is Haha!

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 16:34

@ amaze: CubaLibre betekent bacardi-cola (althans das mij verteld) en is de sportnaam van mijn (dikke)merrie, is bedacht door het meisje wat haar toendertijd eigenlijk zou gaan uitbrengen maar als het veulen is geboren ga ik het toch maar gewoon zelf proberen....
@Pretty: Cuba dr uier verdwijnt ook wel weer iets als ze gelopen heeft.
Enne thanks Bloos .
Ik vond die foto per ongeluk nog ergens tussen mn schoolpapieren en dacht zal m hier maar ff showen, was toen echt n klein draakje (nu nog wel eens).
Mn moeder vindt die foto nog steeds de mooiste die ik ooit heb gemaakt...

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 17:13

Amaze: op de Daimler inderdaad.

Onder merrie heeft dus dezelfde moeder als Sultan dus we zitten erover te denken om daarop terug te dekken.

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 18:01

Hoi allemaal Doei!

Ik heb al ruim een week niet kunnen posten vanwege ernstige familie omstandigheden, dus ik hou het ook nu even kort:
Heb wel wat meegelezen en heb veel dikke buiken, volle en minder volle uiers, mooie hengsten voorbij zien komen,
kortom prachtige foto's weer.
Iedereen met een mijlpaal: van harte gefeli.

Met Vinga gaat alles prima, morgen zit ze op 290 dagen en zal ik weer wat pics maken als ik het niet vergeet.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 18:52

Neonlight schreef:
En voor het eerst heb ik dit jaar al een naam. Hoewel de naam alleen voor spikkelveulens geldt, dus bij een effen ben ik nog naamloos. Haha!

Jouw traditie kennende: 3 keer raden wat voor veulen het dan gaat worden... kan toch nooit zo zijn dat het meteen een naam heeft.. Knipoog Clown

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 19:05

Huilen Huilen Huilen Nee toch??? Huilen Huilen Huilen
Ga direct lopen verkondigen dat ik ook namen heb voor een effen veulen, er moet een spikkel uitkomen namelijk! Tong uitsteken

En het zou inderdaad wel uniek zijn als het veulen direct een naam heeft......wij zijn nogal van de naamloze veulens. Nagelbijten / Gniffelen

pippalex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 19:21

haha, ik ben meer van het veulen heet een maand lang elke dag anders.. haha..

Gelukkig zit er een tijd limiet bij het inschrijven van het veulen.. haha

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 19:43

haha! ik dacht hetzelfde neonlight maar ik durfde het al niet zeggen Clown

dreeke Ach gut ben benieuwd naar pics Ja

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 20:08

pippalex, van die tijdslimiet trekken wij ons niet altijd wat aan. Datum is zo veranderd. Nagelbijten / Gniffelen Is ie ineens een paar daagjes later geboren. Hoewel ik wel moet zeggen dat de laatste veulens netjes op tijd een naam hadden, en vorig jaar heeft Cantate zelfs maar een dag naamloos rondgelopen. ***voelt zich helemaal trots Afbeelding ***

pippalex

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 20:26

haha, das waar.. Heb ik eigenlijk ooit over na gedacht.. haha..

Maar ik ga dit jaar ook proberen op tijd een naam te hebben..

T is toch bijna schandalig, bijna een jaar de tijd.. ooooh..

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-07 20:29

Bij mij heten ze altijd "prutske" Knipoog
Dit jaar moet het met de letters wxyz ...echt niet makkelijk (Friese namen)